Pula-ajan Tretjak kirjoitti:Olen tästäkin aivan samaa mieltä, kuten olen aikaisemmin kirjoittanut. Sm-liiga ei ole varsinkaan tästä tappelusta samaa mieltä ja siitä kirjoitin. Quotoimasi kohta oli vastaus kysymykseen "voiko kamppailu-urheilussa saada penaltia laittomasta lyönnistä".
Vastauksesi "voiko kamppailu-urheilussa saada penaltia laittomasta lyönnistä" oli ihan tyhjentävä.
Pula-ajan Tretjak kirjoitti:Erona jääkiekkoon ja kamppailulajeihin on usein se, että kamppailulajeissa vastustajat kunnioittavat toisiaan avoimesti ja ovat pääosin ystävällisiä ja reiluja vastustajiaan kohtaan. Laittomien lyöntien sattuessa esim. nyrkkeilyssä on yleistä pyytää vastustajalta anteeksi ennen mättämisen jatkumista.
Pointtini jutussa oli (joskin toin sen huonosti esille), jääkiekko on kamppailulaji ja pelaajat pääosin kunnioittavat ja ovat reiluja toisiaa kohtaan. Rehtien tappeluiden jälkeen tilanteet yleensä "nollautuu". Sinä taas olet erottanut jääkiekon ja kamppailulajit ja löytänyt niiden välillä eron, kun minun mielestäni ihmiset käyttäytyy samanlailla jääkiekossa, nyrkkeilyssä ja painissa jne.
Pula-ajan Tretjak kirjoitti:En tiedä onko väärin ymmärtäminen tahallista vai enkö vain osaa pukea ajatuksiani sanoiksi. Tuntuu vain siltä, että monella on vaikea ymmärtää eri mielipiteitä vaikka niitä perustelisi (tai yrittäisi perustella.. eikä koske nyt REDNECKiä yksin).
Ajatusten pukeminen sanoiksi niin, että kaikki sen ymmärtäisi on todella vaikeaa, joten väärin ymmärtäminen on yleensä tahatonta. Vaikka ymmärränkin mielipiteesi niin kait siihen voi lisätä vastakkaisen mielipiteen ja yrittää perustella sitä parhaansa mukaan. Keskustelupalstojen ideahan on nimenomaan tuoda omiamielipiteitä ja näkemyksiä esiin. Sorry kuitenkin!