NHL20 (PS4) EASHL! HC JATKIS

  • 14 791
  • 163

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä se on tullut huomattua, että iso pelaajamäärä voi tavallaan jopa hidastaa pelaajien aktiivisuutta. Joukkueen yhtenäisyys kärsii, kun joka kerta on vierellä eri kavereita, joilla jokaisella on hieman erilainen tapa pelata. Tässä kärsii myös joukkueen yleinen taso.

Kommunikaatiota lisäämällä ja parantamalla paranee monta asiaa, mutta toki tätä ei kukaan voi tehdä yksin. Joukkueen "johto" voi kuitenkin vaikuttaa siihen ainakin siltä osin, että epäaktiiviset pelaajat poistetaan joukkueesta, mikäli tarvitaan lisää tilaa uusille pelaajille. Jos joku on ollut monta viikkoa joukkueessa pelaamatta peliäkään, niin aika turha sellaista kaveria on väkisin roikottaa mukana.

Jos joku pelaaja omalla tekemisellään rikkoo joukkueen pelaamista liikaa, niin tästä on hyvä huomauttaa asiallisesti. Aika harvoin joukkueissa on mukana pelaajia, jotka tahallaan tekevät asioita "väärin", vaan usein kyse on siitä ettei ehkä ymmärretä missä mennään vikaan. Minulle ainakin on aina tärkeintä, että jokainen tekee parhaansa, mutta samalla on ihan oikein huomauttaa, jos joku tekee toistuvasti yksinkertaisia asioita huonosti. Jos näistä ei huomauteta kenenkään toimesta, niin se saattaa johtaa siihen, että pelaajien peli-into laskee.

Mutta pelaajien aktiivisuus ja innokkuus on avainasemassa - ei pelaajien määrä.

Nämä vinkit siis lähinnä oman kokemuksen pohjalta. Muutamaan kertaan olen itse ollut luotsaamassa jatkiksen joukkuetta ja nykyään vedetään menemään joukkueella, joka lähti liikkeelle jatkiksen edellisestä joukkueesta. Alkutaival voi tällaisissa joukkueissa olla hankala, kun uuden joukkueen pelaajia tulee ja menee miten sattuu.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Hyviä pointteja nostit esille!

Kommunikaatiovälineitä (PSN-ryhmä ja Discord) meillä ainakin on pelien sopimiseeen eli siitä asian ei pitäisi olla kiinni. Eri asia käytetäänkö niitä oikealla tavalla tai voisiko käyttöä jotenkin tehostaa, muuttaa jne.

Myös tuo henkilökemiajuttu on hyvä pointti joka itseasiassa voi olla iso syy miksi osa ei pelaa. Pelaajia on tosiaan sen verran että kaksikin joukkuetta niistä saisi. Minulla ainakin synkkaa mielestäni hyvin ainakin muutamien kanssa (eikä ainakaan itselläni ole kenenkään kanssa pelaamista vastaan jotka joukkueessa nyt ovat, kaikkien kanssa hädin tuskin olen pelannut) joiden kanssa voidaan vaikka perustaa toinen joukkue tarvittaessa. Totta että vaikka olisi 100 henkeä (hypoteettinen esimerkki kun maksimimäärä on tuo 20) joukkueessa niin välttämättä niistä eivät pelaa kuin pieni osa ja aktiivisten pelaajien määrä ei välttämättä kasva kokonaispelaajamäärää nostamalla. Käsittääkseni on joukkueita joissa ei ole kuin se 6 tai vaikka 8 pelaajaa ja pelejä saadaan jatkuvasti 6 vs 6. Syitä voi olla monia ja mainitsit ihan valideja pointteja tuohon. Itse pelaan mielelläni HC Jatkiksessa mutta tarvittaessa voin myös pelata toisessa joukkueessa jos tästä joukkueesta sellainen muodostetaan. Eli joukkueen nimestä ei asia ole kiinni minun kohdallani.

Meiltä lähti yksi pelaaja kokonaan pois juuri eilen. Eilen myös ennen tuota lähtöä tuli uusi pelaaja Randypp. Joukkueen listoilla on myös pelaajia jotka eivät juuri ole pelanneet. Siivousta on ehdotettu. Ikävä on lähteä kenkimään ihmisiä pois mutta en tiedä miksi joku on joukkueessa jos ei siellä pelaa vaikka varmasti pelejä saisi jos haluja olisi. Toisaalta jos ei pelaa ja roikkuu joukkueen listoilla niin nuo pelaajat eivät ehkä välitäkään jos heidät poistetaan. Pelejä on periaatteessa mahdollista saada joka ilta koska aina jotkut kyselevät peleihin. Tuosta pelaajamäärästä asia ei tosiaan ole kiinni vaan jostakin muusta. Tuolla isolla rosterilla voisi saada joka ilta 6 vs 6:a.

Myös pelipaikka-asioita kannattaa ehkä miettiä. Eilen tullut Randypp pelaisi mielellään pakkina tai maalissa ja niistä jälkimmäiseen ei helposti löydy erikoisosaamista omaavia pelaajia ainakaan aloittelevalle joukkueelle. Tuo on hyvä juttu että sille paikalle on nyt innokas vaikka Rairama on myös ilmoittanut innokkuudestaan pelata maalissa. Myös pakin paikka ehkä vaatii sen paikan erikoisosaamista joten sille paikallekin olisi hyvä löytää sille paikalle kokeneemman pelaajat. Meillä kyllä osa pelaajista pelaa pakkina mielellään aina kun ovat mukana kuten Bonesplitter. Näin puolustus tulisi kuntoon ja puoluspelin toimiminen on joukkuepeleissä yleensä kaiken perusta - vähän kuin basso ja rummut bändissä. :)

Myös aikataulut voivat olla yksi juttu. Ihmisillä on erilaiset aikataulut esim. vuorotöistä johtuen tai monesta muusta asiasta. Monelle illat ovat hyvät mutta osalle taas ei. Päiväpelejäkin on kyselty. Kaikenkaikkiaan näissä joukkueasioissa on monia tekijöitä miksi osa ei ei pelaa. Loppuun tuosta peliajan saamisesta lyhyesti. Kaikki saavat kyllä halutessaan pelejä joten siitä asia ei nähdäkseni ole kiinni että mukaan ei mahtuisi taitotasosta riippumatta. Itse olen aloitteleva pelaaja 6 vs 6-pelimuodossa (tai moninpelimuodossa) ja olen pelannut eniten. Minulla taitaa olla pelejä eniten ja jos koppi on täyttynyt olen monesti luovuttanut paikkani vähemmän pelanneille. Ja välipäiviä olen myös osittain samasta syystä (ja myös muistakin syistä mm. muu ohjelma, muut pelit jne.) pitänyt. Eli mukaan peleihin kyllä mahtuu tavalla tai toisella taitotasosta riippumatta. Ei tämä niin vakavaa pitäisi olla että taitotaso estäisi mukaan pääsyn koska itsekin olen pelannut paljon ja taitotaso on mitä on koska olen rookie näissä peleissä (NHL-pelisarjassakin ylipäätään melko noviisi verrattuna moneen muuhun joukkueessa). Tänään pidän välipäivän kokonaan näistä peleistä ja ehkä huomennakin monestakin syystä.
Jep... Tarkoitin kommunikaation parantamisella juuri sitä, että kysellä porukalta kuka haluaa pelata yleensä mihinkin aikaan ja kuinka paljon ja millä pelipaikoilla. Ei nuo peliajat ole useilla likikään niin sattumanvaraisia kuin voisi kuvitella. Niitä määrittää usein arjen rutiinit, työt, koulut, harrastukset, lapset, vaimot ja unirytmikin :)

Ainakin itselle ja monelle muullekin aikuiselle on mukavampaa, kun peliajat ovat hiukan etukäteen sovittuja. Joko kaksi kolme vakioaikaa viikossa... Tai sitten vaikka sunnuntaina katsotaan pari päivää tulevasta viikosta ja lyödään peliajat alustavasti lukkoon. Tai edes päivää ennen. Toki noin isolla porukalla kuin teillä on, tällainen on vaikeaa.

Pitemmän päälle aika rasittavaa huudella koko ilta tsätissä joko jo, joko jo, joko jo...
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jep... Tarkoitin kommunikaation parantamisella juuri sitä, että kysellä porukalta kuka haluaa pelata yleensä mihinkin aikaan ja kuinka paljon ja millä pelipaikoilla. Ei nuo peliajat ole useilla likikään niin sattumanvaraisia kuin voisi kuvitella. Niitä määrittää usein arjen rutiinit, työt, koulut, harrastukset, lapset, vaimot ja unirytmikin :)

Ainakin itselle ja monelle muullekin aikuiselle on mukavampaa, kun peliajat ovat hiukan etukäteen sovittuja. Joko kaksi kolme vakioaikaa viikossa... Tai sitten vaikka sunnuntaina katsotaan pari päivää tulevasta viikosta ja lyödään peliajat alustavasti lukkoon. Tai edes päivää ennen. Toki noin isolla porukalla kuin teillä on, tällainen on vaikeaa.

Pitemmän päälle aika rasittavaa huudella koko ilta tsätissä joko jo, joko jo, joko jo...
Meillä on aika huonosti pystytty sopimaan etukäteen peliaikoja, mutta toisaalta tunnetaan toinen toisemme jo niin hyvin, että aika hyvin tiedetään milloin kukin useimmiten pääsee pelaamaan. Lisäksi meillä on keskustelun aktiivisuus hyvää luokkaa, kun päästään lähelle peliaikoja, eli esimerkiksi arkisin ilta-aikaan ei tarvitse kovin paljoa joko-jokoa kysellä, vaan päästään tehokkaasti pelaamaan.

Meillä siis on aktiivisuus hyvällä tasolla niillä "kriittisillä hetkillä", jonka vuoksi homma toimii. Kaikilla näin ei todellakaan ole.

Mutta kyllä se peleistä sopiminen ja kyseleminen on joskus aika haastavaa - missä tahansa joukkueessa.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Meillä on aika huonosti pystytty sopimaan etukäteen peliaikoja, mutta toisaalta tunnetaan toinen toisemme jo niin hyvin, että aika hyvin tiedetään milloin kukin useimmiten pääsee pelaamaan. Lisäksi meillä on keskustelun aktiivisuus hyvää luokkaa, kun päästään lähelle peliaikoja, eli esimerkiksi arkisin ilta-aikaan ei tarvitse kovin paljoa joko-jokoa kysellä, vaan päästään tehokkaasti pelaamaan.

Mutta kyllä se peleistä sopiminen ja kyseleminen on joskus aika haastavaa - missä tahansa joukkueessa.
Joo teillä on ihan hyvä tilanne... ja tuollakin tavalla hommat toimii, kun aika aktiivista porukkaa ja suht yhtenäiset aikataulut.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Kyllä se on tullut huomattua, että iso pelaajamäärä voi tavallaan jopa hidastaa pelaajien aktiivisuutta. Joukkueen yhtenäisyys kärsii, kun joka kerta on vierellä eri kavereita, joilla jokaisella on hieman erilainen tapa pelata. Tässä kärsii myös joukkueen yleinen taso.

Kommunikaatiota lisäämällä ja parantamalla paranee monta asiaa, mutta toki tätä ei kukaan voi tehdä yksin. Joukkueen "johto" voi kuitenkin vaikuttaa siihen ainakin siltä osin, että epäaktiiviset pelaajat poistetaan joukkueesta, mikäli tarvitaan lisää tilaa uusille pelaajille. Jos joku on ollut monta viikkoa joukkueessa pelaamatta peliäkään, niin aika turha sellaista kaveria on väkisin roikottaa mukana.

Jos joku pelaaja omalla tekemisellään rikkoo joukkueen pelaamista liikaa, niin tästä on hyvä huomauttaa asiallisesti. Aika harvoin joukkueissa on mukana pelaajia, jotka tahallaan tekevät asioita "väärin", vaan usein kyse on siitä ettei ehkä ymmärretä missä mennään vikaan. Minulle ainakin on aina tärkeintä, että jokainen tekee parhaansa, mutta samalla on ihan oikein huomauttaa, jos joku tekee toistuvasti yksinkertaisia asioita huonosti. Jos näistä ei huomauteta kenenkään toimesta, niin se saattaa johtaa siihen, että pelaajien peli-into laskee.

Mutta pelaajien aktiivisuus ja innokkuus on avainasemassa - ei pelaajien määrä.

Nämä vinkit siis lähinnä oman kokemuksen pohjalta. Muutamaan kertaan olen itse ollut luotsaamassa jatkiksen joukkuetta ja nykyään vedetään menemään joukkueella, joka lähti liikkeelle jatkiksen edellisestä joukkueesta. Alkutaival voi tällaisissa joukkueissa olla hankala, kun uuden joukkueen pelaajia tulee ja menee miten sattuu.


Hyvää pohdintaa. Meillä on se ongelma tuon "johdon" kanssa että joukkueessa on lienee pientä epäselvyyttä tai sekavuutta että kuka tuota joukkuetta todellisuudessa johtaa jos johtaja pitää olla. Alunperin joukkueen perusti Jounas ja tulin itsekin mukaan sillä asenteella että joukkueessa on joku organisaattori (eli yleensä se perustaja) joka on pelaamassa usein ja jotenkin on pääroolissa toiminnan organisoinnissa. Nyt tuo rooli on ikäänkuin käytännössä sattumalta mennyt minulle joka ei ole edes tehtävään alkujaan hakenut tai välttämättä todella halunnut. Olen halunnut pelata suhteellisen säännöllisesti pelaavassa joukkueessa (ei kuitenkaan liian vakavasti) mutta kun tulin joukkueeseen niin minusta tehtiin heti varakapteeni, sitten GM ja nyt käytännössä olen pääorganisoija ollut tässä - mitään muilta poisottamatta tai itseäni liikaa korostamatta ja olen otettu noista kunniatehtävistä. En tiedä onko tuo väärä näkemys mutta näin se on vaikuttanut minulle. GM:n natsat sain kyllä ihan sen takia että olin eniten mukana pelaamassa. En välttämättä tiennyt että tuo olisi sama kuin olla joukkueen "johtaja". Toki oikeastikin GM pyörittää seuraa mutta tässähän niitä voi antaa useammalle joten tuon GM-tittelin merkitys ei ehkä kuitenkaan ole sama mitä oikeasti.

Kun tuo joukkueen "johtajan" rooli on minulle langennut niin olen koettanut sitä myöskin hoitaa. Jämäkkyyttä voisi olla enemmän poistaa ne pelaajat joukkueesta jotka eivät pelaa. En halua ongelmia ja siksi en ole ehkä sopiva tuohon johtajan rooliin tässä joukkueessa mutta tähän saakka se on langennut minulle itsestään. Jos joku kokee että osaa laittaa homman tehokkaammin pyörimään niin voin luopua GM:n tehtävästä ja keskittyä vaan olemaan paikalla tarpeeksi usein ja hoitaa pelitonttini mahdollisimman hyvin. Minulle ei ole siis mikään pakko pyörittää tätä toimintaa vaikka pelejä on saatukin pelattua ilman minua kyllä paljonkin mutta muu osa tämäntyyppisen porukan johdossa voi ehkä sujua joltakin muulta paremmin.

Ehkä voisi hyvä olla kuulokeilla pidetty "kehityskeskustelu" jossa pohditaan mitä on tehty hyvin ja mitä voisi parantaa. Kaikki tuo tietenkin rakentavassa hengessä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Ainakin itselleni on ollut hieman hämmentävää koska en ole perustanut joukkuetta ja yht´äkkiä olen käytännössä sen johtaja. En halua kävellä joukkueen perustajan ylitse ja siksi onkin ainakin minulle hieman hämmentävää kun ei viitsi päättää asioista joukkueessa johon tuli ensin ihan rookiena (olen edelleenkin EASHL:ä rookie) ja olen nyt käytännössä se joka on toimintaa pitkälti pyörittänyt vaikka muitakin on siitä ollut mutta aika isossa osassa olen ollut jos ei muuten niin pelaamassa ainakin usein ja koonnut porukkaa yhteen aktiivisesti. Noita kipeitä päätöksiä en ole halunnut tehdä mm. erottamisia tai linjojen vetämistä että saako joukkueessa olla muita kuin jatkislaisia.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toisaalta ei kannata myöskää ylianalysoida tai miettiä asioita liikaa, vaan tärkeintä on päästä pelaamaan hyvässä hengessä.

Käytännössä jokainen joukkueen "runkopelaaja" on yhtä tärkeässä asemassa, sillä ilman heitä on vaikea päästä pelaamaan. Yleensä joukkueita ei tarvitse mitenkään ihmeellisemmin johtaa.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Toisaalta ei kannata myöskää ylianalysoida tai miettiä asioita liikaa, vaan tärkeintä on päästä pelaamaan hyvässä hengessä.

Käytännössä jokainen joukkueen "runkopelaaja" on yhtä tärkeässä asemassa, sillä ilman heitä on vaikea päästä pelaamaan. Yleensä joukkueita ei tarvitse mitenkään ihmeellisemmin johtaa.

Juurikin näin miten sanot koko tekstissä. Minulla ehkä on tapana ylianalysoida juttuja.

Ilman pelaajia ei voisi pelata 6 vs 6- tai edes 3 vs 3-pelejä. 1 vs 1:n tarvitaan pelaajia (Bubismi hieman tulee tuossa). Eli kaikki ovat yhtä tärkeässä asemassa siinä että pelit onnistuvat ja niitä ylipäänsä voidaan pelata. Eli sen "johtamisen" minusta ehkä pitäisi tulla ihmisistä omista itsestään. Ja jos haluaa pelata niin lähtee pelaamaan - ei sen kummempaa. Eri asia jos ei vaan ehdi mutta eiköhän niitäkin hetkiä tule että ehtii - joskus enemmän tai joskus vähemmän meille kaikille. Itselläni on juuri tänään se että ei vaan ehdi vaikka halua olisi pelata.

Mutta näissä edellisissä pohdinnoissa ei ketään syytellä vaan mietitään asioita. Tärkeintä tosiaan päästä pelaamaan hyvässä hengessä ja mielestäni pääosin joukkueen peleissä on ollut hyvä henki - ainakin itse olen niin kokenut mutta joku toinen voi ajatella toisin. Siksi ehkä olisi paikallaan jonkimoinen "kehityskeskustelu" joukkueen sisällä kuulokkeilla ennen otteluja tai niiden jälkeen.
 

Kartsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitäs kautta muuten sovitaan pelejä jne? Jos on joku PS ryhmä niin voi minut (Randypp) lisätä sinne, tai jos on joku discord niin vaikka privana pistää linkkiä.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Mitäs kautta muuten sovitaan pelejä jne? Jos on joku PS ryhmä niin voi minut (Randypp) lisätä sinne, tai jos on joku discord niin vaikka privana pistää linkkiä.

Meillä on noista molemmat. Laitoin eilen PSN:ä kysymyksen että haluatko liittyä PSN-ryhmään varmuuden vuoksi etten liitä kysymättä. Discordiin laitan linkin pian.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Aah, aivan. En ollut lukenut ystäväpyyntöä ett luki siinä niin. :D

Mutta kiitän lisäyksestä

Eipä mitään. Tervetuloa vielä tiimiin!!

Lisäsin Bonesplitterille ja Erkkarille myös GM:än oikeudet ihan sen takia että mahdollisimman monella viime aikoina (sekä pidemmän aikaa ja alusta asti aktiivisesti mukana olleella) aktiivisella on ne ja että GM:n titteli ei henkiöidy vaan harvoihin. Nyt GM-oikeudet on kaikilla joille sen voi antaa. Nyt Bonesplitter ja Erkkari voivat lisätä tarvittaessa pelaajia ja myös poistaa jos tarve vaatii. Joukkueesta eilen poistettiin osa jotka eivät olleet ollenkaan pelanneet. Tämä ei toki koskenut uutta pelaajaa Randypp:tä vaan pidemmän aikaa rosterissa olleita jotka eivät olleet pelanneet yhtään. Nyt tilaa on taas mahdollisille uusille innokkaille pelaajille.
 
HC Jatkiksen kokoonpanossa olisi tilaa aktiivisille pelaajille. Olemme aktivoituneet jälleen ja haussa erityisesti Pakkeja (lisäksi sentteri/maalivahti). Pelaamme yleensä arki-iltaisin 18-23. Viikonloppuisin hieman eri aikataululla. Ei tarvitse tänne laittaa viestiä jos ei ole jatkoaika.com käyttäjätunnuksia ja silti satut tämän viestin lukemaan :) Viesti esim. riittää minulle psn id erkkari825, tai sitten liittymispyyntöä HC Jatkis
 
Viimeksi muokattu:

Rairama

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL & Vaasan Sport
HC Jatkiksen kokoonpanossa olisi tilaa aktiivisille pelaajille. Olemme aktivoituneet jälleen ja haussa erityisesti Pakkeja (lisäksi sentteri/maalivahti). Pelaamme yleensä arki-iltaisin 18-23. Viikonloppuisin hieman eri aikataululla. Ei tarvitse tänne laittaa viestiä jos ei ole jatkoaika.com käyttäjätunnuksia ja silti satut tämän viestin lukemaan :) Viesti esim. riittää minulle psn id erkkari825, tai sitten liittymispyyntöä HC Jatkis
Mihin meidän sentteri on hävinnyt? :(
 

Torsti56

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stars, Blue Jackets
Saisko tänään pelei käyntii. Voitais tulla kaverin kans vieraileviks tähdiks. Eli hyökkääjä ja maalivahti
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Saisko tänään pelei käyntii. Voitais tulla kaverin kans vieraileviks tähdiks. Eli hyökkääjä ja maalivahti

Muista en tiedä ovatko pelaamassa tänään mutta itse en. HC Jatkiksen toiminta on ollut viimeisen muutaman viikon aikana erittäin hiljaista. Toissapäivänä pelattiin muutama mutta sitä ennen 2 vkon tauko ja ennen sitäkin pelejä melko harvassa. Uutta verta siis joukkueeseen kyllä tarvitaan. Mutta eniten tarvetta on maalivahdille joka pelaisi sillä paikalla pelistä toiseen eli mitä teillä on tarjota ja puolustajille jotka niinikään sitoutuisivat paikkaan pelistä toiseen. Hyökkääjiä meillä on tarpeeksi mutta hyökkääjänä voi vierailevia tähtiä pelata kun vakituiset pelaajat eivät pääse pelaamaan kuten tänään (jos pelejä järjestyy) ainakin omalta kohdaltani (olen hyökkääjänä useimmiten pelannut).

Toissapäivänä saatiin pitkästä aikaa jopa 5 vs 5-pelejä joten se oli positiivista vaikka joukkueen toiminta on ollut erinomaisen alun jälkeen (jolloin kopissa oli tungosta melko usein) hieman vähemmän aktiivista. Aika monet peleistäkin mitä viimeisten muutamien viikkojen aikana ollaan saatu aikaan ovat olleet 3 vs 3 ja siksikin toissapäivänä olleet 5 vs 5-pelit olivat ilahduttavia poikkeuksia. Toivotaan että toiminta taas aktivoituu mutta melkein sanoisin että joulun aika voi olla huono aika hakea meille peleille. Ainakaan itse en ehdi varmuudella joulun aikana pelata välttämättä paljoa. Mutta hienoa että kiinnostusta riittää ja tervetuloa joko vierailemaan ja erityisesti maalivahti olisi joukkueeseen vakituiseksikin pelaajaksi enemmän kuin tervetullut.
 

Torsti56

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stars, Blue Jackets
Muista en tiedä ovatko pelaamassa tänään mutta itse en. HC Jatkiksen toiminta on ollut viimeisen muutaman viikon aikana erittäin hiljaista. Toissapäivänä pelattiin muutama mutta sitä ennen 2 vkon tauko ja ennen sitäkin pelejä melko harvassa. Uutta verta siis joukkueeseen kyllä tarvitaan. Mutta eniten tarvetta on maalivahdille joka pelaisi sillä paikalla pelistä toiseen eli mitä teillä on tarjota ja puolustajille jotka niinikään sitoutuisivat paikkaan pelistä toiseen. Hyökkääjiä meillä on tarpeeksi mutta hyökkääjänä voi vierailevia tähtiä pelata kun vakituiset pelaajat eivät pääse pelaamaan kuten tänään (jos pelejä järjestyy) ainakin omalta kohdaltani (olen hyökkääjänä useimmiten pelannut).

Toissapäivänä saatiin pitkästä aikaa jopa 5 vs 5-pelejä joten se oli positiivista vaikka joukkueen toiminta on ollut erinomaisen alun jälkeen (jolloin kopissa oli tungosta melko usein) hieman vähemmän aktiivista. Aika monet peleistäkin mitä viimeisten muutamien viikkojen aikana ollaan saatu aikaan ovat olleet 3 vs 3 ja siksikin toissapäivänä olleet 5 vs 5-pelit olivat ilahduttavia poikkeuksia. Toivotaan että toiminta taas aktivoituu mutta melkein sanoisin että joulun aika voi olla huono aika hakea meille peleille. Ainakaan itse en ehdi varmuudella joulun aikana pelata välttämättä paljoa. Mutta hienoa että kiinnostusta riittää ja tervetuloa joko vierailemaan ja erityisesti maalivahti olisi joukkueeseen vakituiseksikin pelaajaksi enemmän kuin tervetullut.
Meillä on sellain et vaihellaan maalilla joka pelin jälkeen ja toinen on aina hyökkääjä yleensä just ku 2 paikalla niin olis ihan kiva joskus saada täysiä pelejä. Huomennakin olis kyl hyvä aika pelailla jos vaan porukkaa löytyy.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
HC Jatkiksella oli tuossa marras-joulukuun tienoilla hiljaisempi vaihe. Ei nytkään ole ollut sellainen vaihe että joka ilta saataisiin 6 vs 6 pelejä mutta vuoden alkupäivinä on ollut aiempaa vilkkaampaa. 4 vs 4-pelejä ollaan saatu oman porukankin kesken ja jopa pitkästä aikaa 6 vs 6-pelejä - tosin vierailijoiden kanssa. Tätä vuodenvaihdetta ennen oli hankalaa saada jopa 4 vs 4 ja koska vaan 3 vs 3-pelejä olisi saatu niin ei kukaan juuri ollut innokas pelaamaan. Hieman ennen joulua saatiin muutama 4 vs 4 ja 5 vs 5 mutta alkusyksyn jälkeen on ollut merkittävästi hiljaisempaa joukkueen osalta mitä parhaimmillaan kun illasta toiseen kopissa oli tunkua. Mutta ei varmaan kukaan - ainakaan itse - odottanutkaan että alusta lähtien joka ilta pelejä saataisiin (ei kukaan joka ilta pääse pelaamaan kun muitakin pelejä on ja muuta juttua) mutta silti melkoisen selkeä notkahdus pelien määrässä oli marraskuun ja joulukuun välisenä aikana hyvään alkuun verrattuna.

Ehkä uusi vuosi 2020 muuttaa tilanteen ainakin niin että saataisiin joka kerta vähintään 4 vs 4-pelejä vaikka ei joka ilta pelattaisikaan. Minusta olisi parempi että vaikka 2-3 kertaa viikossa joka kerralla vähintään 4 vs 4-pelejä oman porukan kesken (ilman vierailijoita) kuin 3 vs 3-pelejä joka ilta tai sitten 6 vs 6-pelejä joissa puolet on vierailijoita jotka eivät jatkossa enää pelaa välttämättä. Toki 6 vs 6-pelejä olisi hyvä itse kunkin saada jotta niihin tulisi varmuutta oli vierailijoita mukana tai ei. Mutta ihannetilanne olisi että oman joukkueen pelaajista joka kerta tulisi se 4 vs 4 vähintään ja mieluiten jopa 6 vs 6 vaikka sitten ei joka ilta pelattaisikaan. Ainakin tuolta tuntuu itsestäni. Joku voi olla eri mieltä.
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, Cogliano, RD
Miulle voi yvtä laitella, jos joku huolii joukkueeseen. Periaatteessa kaikki pelipaikat käy, nyt oon maalillakin ruvennut harjoittelemaan. Vaihtelevasti pääsen peleille, yleensä pe iltaisin vähintään. Tuo irl jääkiekko vie hyvin aikaa :D
E. Homma hoidossa!
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
HC Jatkiksen toiminta on vuoden 2020 puolella hieman hiipunut. Jo syksyllä joku taisi ennakoidakin että alkuhuuman jälkeen toiminta saattaa loppua äkkiäkin ja niin on käynyt. Välillä on saatu pelejä 6 vs 6-puolella (tosin ei täysin ilman botteja) mutta pääosin pelit ovat olleet 3 vs 3-pelejä. Saa nähdä miten toiminta jatkuu tästä eteenpäin ja NHL21:ä syksyllä. Aika näyttää.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
HC Jatkiksen toiminta on vuoden 2020 puolella hieman hiipunut. Jo syksyllä joku taisi ennakoidakin että alkuhuuman jälkeen toiminta saattaa loppua äkkiäkin ja niin on käynyt. Välillä on saatu pelejä 6 vs 6-puolella (tosin ei täysin ilman botteja) mutta pääosin pelit ovat olleet 3 vs 3-pelejä. Saa nähdä miten toiminta jatkuu tästä eteenpäin ja NHL21:ä syksyllä. Aika näyttää.
Aika usein jatkiksen jengin pelit ovat päättyneet käytännössä kokonaan jo marras-joulukuun tienoilla. En tiedä oliko NHL19 tämän suhteen ainoa poikkeus, kun pelit jatkuivat käytännössä NHL20:n julkaisuun asti, eli vuoden ympäri.

Kun laitetaan tämän kaltainen sekalainen jengi kasaan, niin se on ihan tuurista kiinni, että mukaan hyppää riittävän aktiivisia ja saman henkisiä pelaajia. Yleensä näin ei valitettavasti käy. NHL19:n osalta meillä meni syksy vähän sekalaisissa merkeissä, mutta joulun jälkeen alkoi ydinporukka erottumaan selkeämmin ja siitä sitten pelattiin seuraavaan syksyyn asti kohtalaisen aktiivisesti. Nykyään tuo sama ydinporukka pelaa edelleen yhdessä ja joukkue on siis nimeltään Nordic 65.

Jos HC Jatkis ei NHL20:n aikana enää kauheasti aktivoidu, niin toivottavasti NHL21:n osalta homma lähtee liikkeelle paremmin.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Aika usein jatkiksen jengin pelit ovat päättyneet käytännössä kokonaan jo marras-joulukuun tienoilla. En tiedä oliko NHL19 tämän suhteen ainoa poikkeus, kun pelit jatkuivat käytännössä NHL20:n julkaisuun asti, eli vuoden ympäri.

Kun laitetaan tämän kaltainen sekalainen jengi kasaan, niin se on ihan tuurista kiinni, että mukaan hyppää riittävän aktiivisia ja saman henkisiä pelaajia. Yleensä näin ei valitettavasti käy. NHL19:n osalta meillä meni syksy vähän sekalaisissa merkeissä, mutta joulun jälkeen alkoi ydinporukka erottumaan selkeämmin ja siitä sitten pelattiin seuraavaan syksyyn asti kohtalaisen aktiivisesti. Nykyään tuo sama ydinporukka pelaa edelleen yhdessä ja joukkue on siis nimeltään Nordic 65.

Jos HC Jatkis ei NHL20:n aikana enää kauheasti aktivoidu, niin toivottavasti NHL21:n osalta homma lähtee liikkeelle paremmin.

Jep. Meilläkin on erottunut mainitsemasi aiemman joukkueen kaltaisesti ydinporukka joka on pelannut selkeästi eniten. Osa näistä pelaajista pelaa toisilla accounteilla toisissa joukkueissa. Muunmuassa itselläkin on toinen account jolla olen toisessakin joukkueessa. Eli pelejä on tullut EASHL:ä HC Jatkiksen hiljaiselosta huolimatta kuitenkin - siis nimenomaan klubipelejä. Mutta parhaimmillaan homma on HC Jatkiksessa toiminut todella hyvin (pelejä on saatu ja nimenomaan 6 vs 6-puolella sekä myös tuloksia) mutta tuuriahan vaatii se että ennestään tuntemattomien pelaajien yhteispeli ja aktiivisuus keskenään pelaamisessa alkaa toimia. Meillä kuitenkin edes se ydinporukka on tietyllä tavalla muodostunut joten toivoa on jatkuvuudesta ainakin jollakin nimellä NHL21:ä syksyllä jos kaikki tästä ydinporukasta tuohon versioon lähtevät mukaan.
 

agee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Seudun Kiekkokuntoutujat
Kättä pystyyn täällä. Oon etsinyt itselleni seuraa koko syksyn ja pelaan pakkia. Jos ootte vähänkään aktivoituneet niin voisin hypätä kelkkaan - sen mitä vuorotöiltä ja lapsilta ehdin eli yleensä iltaisin 21--->
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös