NHL20 – yleinen keskustelu

  • 280 469
  • 1 529

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Itse tympäännyin tollaiseen meininkiin ja pistin rajoituksia että ei saa hankkia vapailta markkinoilta yli 85ovr pelaajia eikä saa tarjota heille yli pyyntihintaa, ei saa hankkia eikä käyttää scoutteja ollenkaan, ei saa treidata varausvuoroja rebuild-joukkueilta eikä saa treidata pelaajia draftissa. Vähän realistisempi meininki tämän seurauksena eikä tule niin helposti sellasta ylivoimaista dynastiaa.
Nimenomaan tämä! Aina tulee pelattua yksi normaalilla tavalla ja sitten keksin erilaisia rajoituksia. Esimerkiksi YouTubessa Tougie(jotain) tekee vuoden aikana monta Franchisea erilaisin rajoituksin. Nyt tässä Ottawa-modessa en ole vapailta markkinoilta hankkinut, kuin alkukausilla Granlundin ja Riellyn. Loput sitten olivat jo aluksi tai tullut treideillä/pickeillä.
 

Ilmapallo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, PuiU
Nyt tarvitsisi apua.. Muut pelimuodot toimii hyvin mutta ajattelin aloittaa kausi muodon. Se herjaa ce-34878-0 virhettä. Päivitykset on ladattu. Auttaako mikään muu kuin koko roskan uudelleen alustus?
 

Jaded

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Puhvelit ja KPL
Pelaan tuossa seuratilaa Carolinalla. Eka kausi päätty runkosarjaa.. 62 pelii jaksoin pelata kun lopulta oli selvää,että pleijjareihin ei mennä simuloin kauden. Alotin sitten uuden ja se alkoi komealla 10 ottelun voit.. eikun siis tappioputkella. Saldo on nyt 1-12-1. Kapteeni Staal vinkuu peliajasta kun ei saa kolmoskentäs mielestään tarpeeks peliaikaa. Pelaa yv ja av:llakin. Valmentajakin sai kenkää kun kapteeni Staal niin halusi. Kovasti pitänyt hankkia nuoreen joukkueeseen lisää kokemusta ja sitä halus valmentaja sekä Staal. Maalille hankittu Markström ei saa mitään kiinni. Jopa kakkosveska Reimer on pelannut paremmin. Mrazek on viimeistä kautta sopimuksestaa myös mukana. Ei vakuuttanu viime kaudella joten peli paikka on AHL. Saa nyt nähdä kun saadaa joukkueesee pari 30+ ikästä tyyppii,että kääntyykö kurssi vai onko tämäkin kausi jo menetetty. Kaikki on näemmä mahdollista.

Mielellää kyllä pelaan EASHL,mutta meidän joukkueen väki vetää vähän liian helposti herneen nenää kun ea sotkee tasotuksillaa pelejä. Huttii koitin lämmitellä,mutta ei sitäkään jaksa kunnolla pelata enää. En oo oikein koskaan siihen pelimuotoon syttyny.
 

PeeloPata

Jäsen
Itselläni tarkoituksena käydä poistamassa kyseinen peli gigantin hyllystä. Alkoi tehdä mahdoton himo päästä jauhamaan seuratilaa Detroitilla ja päästä Draftaamaan. Edellinen änäri löytyy vuodelta -18 joten varmasti jonkin verran päivityksiä tullut. Olisko antaa siis ihan aloittelijalle vinkkejä tohon seuratilaan? Mihin kannattaa panostaa?
 

JMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät NHL Azzurri
Uusi ura aloitettu Ottawan GM:nä toiseksi vaikeimmalla tasolla. Suurin osa joukkueesta vaihtuivat nuoriin, potentiaalisiin pelaajiin 70-82 ovr. Puolet runkosarjasta on takana ja liigan piikkipaikka, taktiikkana on kiekoton puoli, 1-1-2 punainen ja oikeestaan ainut osa-alue jota muutan säännöllisesti on karvaus. Aika hyvin sai rakennusvaiheen käyntiin pickeillä, omat ykköset, kakkoset ja kolmoset ovat vaihtuneet pelaajiin ja muiden ykkösiin ja alempiin vuoroihin. Scouttaan maalivahdit 400-500 sijoille saakka ja poimin Elite prospecteja nelos-seiska kiekoilla ja vaihdan heidät tarpeen mukaan varausvuoroihin.
 

Hevi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt olen pelannut tämän viikon ihan perus online-otteluita. Täytyy sanoa että todella hyviä matseja on ollut. Useampi peli päättynyt jopa maalin eroon ja suurin osa 1-3 maalin ero puoleen tai toiseen. Maalien määrät ollut n. 3-6 molemmilla. Jopa yhden pelin voitin 1-0, kun oma puolustus pelasi loistavasti ja vastustajalla myös, paitsi tuon ainoan maalin aikana pääsin yksin läpi. Pari vastustajaa poistui kun menin 3-0 johtoon ekassa erässä ja kerran poistuin kun peli lagitti niin että peli-ilo oli kaukana.

Seuratilassa pitäisi aloittaa uusi kausi. Tätä tulee pelattua kyseisessä pelissä eniten. Huttia en ole pelannut kuin max 5 peliä/vuosi. En ymmärrä mikä tuossa viehättää monia? Jotain pelikortteja... Blaah.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Huttia en ole pelannut kuin max 5 peliä/vuosi. En ymmärrä mikä tuossa viehättää monia? Jotain pelikortteja... Blaah.

No, ainakin itse joskus aikoinaan jäi koukkuun siihen joukkueen rakentamiseen, mutta eihän tämän päivän hutissa ole enää mitään tekemistä sen alkuperäisen kanssa. Jokainen peli syksystä lähtien on jotain all-stars korttien matseja, niin eihän siinä ole enää oikeastaan mitään viehätystä. Sinne saisi tulla erikseen aina comppeja tai kausia, missä olisi rajoituksia esim. vain liigakortteja jne.

Itse nykyään pelaan lähinnä huvikseen lempipelaajistani koostuvalla kultakorttijoukkueella ja aina välillä tulee turpaan 100-0, kun vihun paskin kenttä on Lemieux - McDavid - Gretzky.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Olen nyt pelannut muutaman vuoden tauon jälkeen änäriä ja onlineotteluissa on silmiin pistänyt, että saldolla 6-5-1 noissa kuudessa voitto-ottelussa vastustaja on lopettanut kesken joka kerta. Onko tämä yleinenkin ilmiö? Yli kolmekymppisenä töissä käyvänä perheenisänä en ole itse kokenut tarpeelliseksi lopettaa ennen summeria, vaikka välillä on pataan tullut rumastikin. Muistaakseni ennen muinoin tällaista keskeytysaaltoa ei ollut.
 

Jaded

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Puhvelit ja KPL
Olen nyt pelannut muutaman vuoden tauon jälkeen änäriä ja onlineotteluissa on silmiin pistänyt, että saldolla 6-5-1 noissa kuudessa voitto-ottelussa vastustaja on lopettanut kesken joka kerta. Onko tämä yleinenkin ilmiö? Yli kolmekymppisenä töissä käyvänä perheenisänä en ole itse kokenut tarpeelliseksi lopettaa ennen summeria, vaikka välillä on pataan tullut rumastikin. Muistaakseni ennen muinoin tällaista keskeytysaaltoa ei ollut.
Itsellänikään ei anna mieli periks,että lähtis menee ennen kuin on summeri soinut vikan kerran. Monta kertaa rupee käymää kyl mielen päälle sen verran pahasti,että tekis mieli lähtee menee. Oma pää kun vuotaa sen verran,että 9 kertaa 10:stä poikittaissyötöstä lähteny veto painuu verkkoon niin ei oikein kiinnostele,enää jatkaa. Ilmeisesti tuo on kovin yleistä,että porukka lähtee menee kun homma ei suju niinkuin itse haluais.

Jos heittäydyt pakilla niin siinäkin 9x10nestä päättyy kampitus jäähyy.. Rasittavaa tuokin.
 

Hevi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tällä viikolla tuli todistetuttua, että 7-2 toisen erän jälkeen tai tarkemmin 47min kohdalla voi olla 3 erän jälkeen 7-6. Ja viimeisen minuutin kohdalla vedin vielä lähes tyhjästä maalista ohi. Eli ei sitä luovuttaa kannata, vaikka peli olisikin jo käytännössä tapiteltu. Ei tuosta voittoa tullut, mutta jatkoa ajattellen antoi uskoa.

Puolustus petti tuossa pelissä mulla täysin ja vastustaja passivoitui loppupelin ajan totaalisesti.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Mä lähden pelistä pois about 2-5 kertaa per vuosi. Yleensä otan vaikka sen 20-0 pataan ja yritän parhaani, mutta välillä tulee fiilis "Joo nyt riitti. Huomenna uusi yritys".

Saan tästä hyvästä välillä jopa viestiä (yleensä jostain syystä muilta kuin suomalaisilta), että voinko jo luovuttaa, kun peli on toisessa erässä 6-0. "Just quit please" jne.
Lähtekööt ite pelistä pois, jos ei kiinnosta pelata loppuun. Minä ainakin jaksan ja yleensä se jaksaminen on auttanut ja on saatu ihan hyvä peli aikaiseksi. Pari viikkoa sitten yhdessä matsissa vihu johti jo 9-3 ja peli päättyi 9-8. Tällä viikolla tulin kaksi kertaa 5-1 tappioasemasta voittoon. Luovuttamisella en olisi ainakaan voittanut mitään.

Ja niin itse kysymykseen: on tuo quittaaminen yllättävän yleistä. Juurikin jossain 2-0 kohdalla se laittaa yleensä naurattamaan ja tulee ihan epätodellinen olo, että lähtiköhän se oikeesti vai katkesko netti juuri sopivasti. No, eiköhän siellä ole moti jo aika alhaalla, jos heittää pyyhkeen kehään jo tuossa vaiheessa. Tai no ei siitäkään kyllä tiedä, kun on yhden kerran osunut sellainenkin sankari vastaan, joka laittoi erittäin vihaista viestiä tilanteen ollessa minulle 1-0 ekalla minuutilla. Kuulemma hänellä on 10 ottelun voittoputki, eikä aio hävitä tätäkään. Hän kuitenkin lähti 3-0 tilanteessa parin minuutin kuluttua ja melkoista itkuvirttä tuli pelin jälkeen. Ihmettelin, että jos motivaatio ja itseluottamus oli noin tapissa, niin miten se nyt mureni naurettavan helposti. Ehkä myös yritti psyykata, mutta viestien sävy oli kyllä sellainen, ettei kaverille oikeasti ollut hirveästi selkärankaa pelata tiukan paikan tullen.
 
Viimeksi muokattu:

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen nyt pelannut muutaman vuoden tauon jälkeen änäriä ja onlineotteluissa on silmiin pistänyt, että saldolla 6-5-1 noissa kuudessa voitto-ottelussa vastustaja on lopettanut kesken joka kerta. Onko tämä yleinenkin ilmiö? Yli kolmekymppisenä töissä käyvänä perheenisänä en ole itse kokenut tarpeelliseksi lopettaa ennen summeria, vaikka välillä on pataan tullut rumastikin. Muistaakseni ennen muinoin tällaista keskeytysaaltoa ei ollut.

Kyllähän noita aika paljon tulee vastaan. Hauskimpia tapauksia sellaiset, jotka luovuttavat jo 0-2 tilanteessa pelin alkuvaiheessa.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Nyt lyö aivan tyhjää, miten tässä yritettiinkään vanhanaikaista pleikkarilla?
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Heh, juuri kun keskusteltiin luovuttamisesta, niin tottakai äsken piti luovuttaa pelit toisen kerran tänä vuonna. Olen tehnyt tänään (hutissa) kolmeen peliin jopa yhden maaliin about 60:stä laukauksesta ja äsken olisi ollut tulossa kolmas maaliton peli ja samalla neljäs tappiopeli putkeen. Piti quittaa kolmannessa erässä 4-0 tilanteessa, koska edes lämäri metrin päästä ei saanut vihun veskaan mitää reaktiota aikaseksi, paitsi pienen ujon hanskatorjunnan. Ei siinä mitään, koska huonoja päiviä tai pelejä koituu kaikille, mutta nyt on taas menossa omituinen jakso missä yksinkertaisesti vihun maalivahti ottaa aivan kaiken.
Eilisestä lähtien maaliero 3-23 ja jokainen peli oli voitettavissa.

Pitääköhän ostaa pari pakkaa, että minulle suodaan edes pari maalia ensi viikolla? :D
 

PatrickKane95

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, St. Louis Blues, LFC
Mikähän siinä on että vähän kun nousee ylemmäksi 1vs1 taulukoissa niin heti alkaa lisääntymään vastustajilla takaperin luistelu ja johtoasemassa omalla alueella pyöriminen, takatolpat nyt saa puolustettua pois mutta sitten alkaakin nuo yllämainitut konstit. Itselle ei pääasiana ole että jokainen peli pitäisi voittaa vaan haen lähinnä hyviä ja viihdyttäviä pelejä vaikka sitten häviö siitä tulisikin.

Tuli muuten taas todettua että järjestelmä antaa voittoputkien aikana selvän lisäbuustin jolloin paremmatkin pelaajat kaatuvat ja itsellä uppoaa kaikki vedot maaliin, taas päinvastoin jos on pari tappiota alla niin pelit ovat täyttä tuskaa kunnes saa sen voiton taas kaivettua väkisin jostain. Niinkait se oikeassa kiekossakin menee mutta tässä pelissä ei kyllä nuo jutut johdu pelkästä itseluottamuksesta tai sen puutteesta.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Tulipa pitkästä aikaa semmonen vastus joka jumittelee peliä kun meikällä kiekko. Heti kun menin 3-1 johtoon oli peli muuten kokoajan vihreällä yhteydellä mutta kun minulla oli kiekko hänen päässä tuli jopa 1000ping (!!!!!!!!!) piikkejä! Upeeta. No onneksi poistui kesken pelin.

Entä miten tehdään tuo ihme tuuppaus jossa kiekko irtoo 100/100 omasta lavasta? Edes kaikilla taklauksilla jotka tuntuu kovemmilta osumilta kuin tuo tuuppaisu ei saa kiekkoa pois. Ja edelleen kaipailen vastausta siihen millä tattiyhdistelmällä se vanhanaikainen lähtikään.
 

Barney

Jäsen
Quittaamisesta kun oli puhetta, niin tuli itsekin quitattua ensimmäistä kertaa tänään. 25-0-0 oli statsit ja muutamassa edellisessä pelissä oli vastustajalla sellaiset tasoitukset, että pelattiin maalin pelejä, vaikka vastustajien tilastojen perusteella kyseessä oli semmoisia pelaajia, jotka olisin ilman tasoituksia voittanut noin kymmenellä maalilla. Itse en ymmärrä, että minkä takia noita ihan selkeitä tasoituksia pitää pelissä olla. Kyllä siinä kilpailullisuus häviää, jos peli pitää puolet huonompaa pelaajaa väkisin mukana pelissä.

Vaikka vastustaja tekikin neljä ihan älytöntä roiskaisua siniviivan jälkeen, joista kaikki meni maaliin, niin quittaamisen syy ei ollut kuitenkaan nuo maalit, vaan yhteys. Jos itse pelaa 100 megan valokuidulla, niin olisi kiva saada sellaisia vastustajia, joilla olisi kiinteä yhteys. Ihan syöpää on pelata noita kännykän netillä pelaavia, kun ping hyppii 5-500 välillä. Jos ping on esimerkiksi tasaisen paska 50, niin se on vielä ihan pelattava, mutta tuo on ihan mahdotonta pelata, jos yhteys hyppii paljon.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Meillä on kyllä semmoinen homma noissa EASHL peleissä, että koskaan ei luovuteta. Ei me mitään hyviä olla ja sieltä tulee aina välillä vastustajia, joilta ei tahdo saada edes kiekkoa pois. Ne tekee ihan mitä huvittaa ja pelit päättyy jotain 13-1 tjsp. Mutta en muista yhtäkään kertaa, että olisi jätetty kesken. Ainut tapaus, jossa voisin kuvitella tuon tapahtuvan on se, että pingi olisi taivaissa ja pelaaminen olisi ihan mahdotonta sen vuoksi.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Joskus kyllä kaipaa niitä aikoja kun sai pelata ihan lätkää. Nyt nää 1v1 on kyllä täysin tätä one timereiden estoa ja hakua. Eikä se ole pelaajien vika vaan pelin.

Edit; No ok, toi kaveri olikin vähän kovemmasta päästä, top100 listan sijalla 70 :D Ei ihme kun ei oikein meinannut riittää, silti vain 4-1 pataan.
 
Viimeksi muokattu:

Avuton tunari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vähän kaikki.
Vaikka vastustaja tekikin neljä ihan älytöntä roiskaisua siniviivan jälkeen, joista kaikki meni maaliin, niin quittaamisen syy ei ollut kuitenkaan nuo maalit, vaan yhteys. Jos itse pelaa 100 megan valokuidulla, niin olisi kiva saada sellaisia vastustajia, joilla olisi kiinteä yhteys. Ihan syöpää on pelata noita kännykän netillä pelaavia, kun ping hyppii 5-500 välillä. Jos ping on esimerkiksi tasaisen paska 50, niin se on vielä ihan pelattava, mutta tuo on ihan mahdotonta pelata, jos yhteys hyppii paljon.

Tässä syy, miksi en pelaa internettä vaativia pelimuotoja.
Hyvänä päivänä ping voi olla jopa 60-70 mutta normaalisti se huitelee 120-150 välillä.

Eniten pelaan Seuratilaa-siitä kertomusta myöhemmin- ja Uratilaa.

Ps. Käytössä 4G Elisa laajakaistaa, toimii paremmin kuin vanha DNA:n 4G laajakaista.

Pss. Toivottavasti muistin oikein laajakaistat.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Oho ompas kovia pingejä. Itelläni on tasaisen 10-18 ja yli kolmessakympissä alkaa mennä omituiseksi limboksi. Välillä kuitenkin on omituisia päiviä, milloin pingi näyttää olevan esim. 14, mutta selkeästi on yhteydessä jotain häikkää ja pingi saattaa pompahtaa jopa tuhanteen pariksi sekuniksi. En löydä tuolle mitään selitystä ja ärsyttäväähän se on, kun ei peli toimi mitenkään.

Olen kuitenkin ihan tyytyväinen, että 90% ajasta pingi on alle 20.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Aho, Saravon Pekka
@heavylutaa18 olikohan se vanhanaikanen ihan oikealla tatilla ylös siinä vaiheessa ku lähet kiertää maalia. Eli niinku lähtisit ampumaan rannetta. Nämä "millä napilla tapahtuu mitäkin" kysymykset on aika hankalia, koska nuo jutut tahtoo tulla selkäytimestä. Sama ku joutus kirjottaa pankkikortin tunnusluvun paperille.. ei onnistu. Muistaa vaan, miten se näppäillään päätteelle =)
 
Täällä on pari päivää ollut todella tukkoinen yhteys, vaikka pingit näyttää olevan kunnossa ja peli väittää, että servullekin on yhteydet kunnossa.

Välillä ei pysty kuitenkaan ottamaan edes pelaajaa haltuun tai syöttämään tärkeässä paikassa. Huomaa kyllä, milloin on yhteys syynä ja milloin tasoitukset. Yhteys, kun kiekko kimpoaa yhtäkkiä helvetillistä vauhtia toiseen päätyyn tai ukot vääntelee luonnottomissa asennoissa. Yhteys, kun EA on vain päättänyt antaa vastustajan tehdä maalin ja riisuu toiselta mahdollisuudet estää maalinteko (esim pelaajat vain sujuvasti kelluvat ohi vastustajista tai tulevat omien tielle) tai omat 96 ovr pelaajat eivät mahda normi kultakorteille mitään.

Olen myös huomannut, että Hutin eri pelimuotojenkin välillä on ihan erilainen vauhti matseissa. Jos rivalsissa luistin kulkee ja pelinopeus normaali, niin compissa, jossa olet aiemmin menestynyt suht ok, onkin samaan aikaan ihan helvetin tukkoista ja hidasta. Tuntuu, että asetuksia säädetään varsinkin dl:n lähestyessä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös