NHL20 – yleinen keskustelu

  • 280 002
  • 1 529

Glassjaw

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Miettikää jos tässä pelissä olisi edes joku karvalakki online liiga, simppelillä tilastoinnilla ja treideillä.. Puhumattakaan GM Connectedista. Miettikää.

Ei mulla muuta.

GM Connected olis kyllä asiaa, sitä tuli tahkottua Jatkoajan liigoissa aika monta kautta. Oli omat foorumit, chatit jne. Parasta tuossa oli treidiväännöt ja pelien jälkeiset vittuilut puolin ja toisin. Taidettiin jopa järjestää joku miitti jossain vaiheessa.
 

Schadowan

Jäsen
GM Connected olis kyllä asiaa, sitä tuli tahkottua Jatkoajan liigoissa aika monta kautta. Oli omat foorumit, chatit jne. Parasta tuossa oli treidiväännöt ja pelien jälkeiset vittuilut puolin ja toisin. Taidettiin jopa järjestää joku miitti jossain vaiheessa.

GM connected on liikaa vaadittu, mutta online liiga karvalakilla ei mielestäni olisi. Mutta, EA haluaa kontrolloida mihin ihmiset viettävät onlinessa aikansa, eli EASHL ja HUT. Molemmat tuottavat mikro-ostoksilla lisää fyrkkaa EA:n kirstuun (varsinkin HUT), joten se on se mikä ratkaisee. GM Connectediin ja online karvalakkiin on vaikea keksiä mitään ylimääräistä rahavirtaa, sen takia niitä ei tulla näkemään.

Varmaan joku on jossain kehitellyt jonkun tavan tilastoida yksittäisiä pelejä johonkin nettisivulle/kännykkäappiin, mutta tuskin on mahdollista automatisoida datafeediä peleistä suoraan johonkin tilastoappiin. Surullista!
 

Glassjaw

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
GM connected on liikaa vaadittu, mutta online liiga karvalakilla ei mielestäni olisi. Mutta, EA haluaa kontrolloida mihin ihmiset viettävät onlinessa aikansa, eli EASHL ja HUT. Molemmat tuottavat mikro-ostoksilla lisää fyrkkaa EA:n kirstuun (varsinkin HUT), joten se on se mikä ratkaisee. GM Connectediin ja online karvalakkiin on vaikea keksiä mitään ylimääräistä rahavirtaa, sen takia niitä ei tulla näkemään.

Varmaan joku on jossain kehitellyt jonkun tavan tilastoida yksittäisiä pelejä johonkin nettisivulle/kännykkäappiin, mutta tuskin on mahdollista automatisoida datafeediä peleistä suoraan johonkin tilastoappiin. Surullista!

Juu ei tähän GM connected oo paluuta tekemässä. Joskushan sitä oli twitterissä Rammerilta kysytty, että miksei sen annettu olla pelissä vaikka sellaisenaan bugeista huolimatta, niin vastaus oli ettei sille ollut tarpeeksi pelaajakuntaa jotta se kannattaisi pelissä mukana pitää.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
GM connected on liikaa vaadittu, mutta online liiga karvalakilla ei mielestäni olisi. Mutta, EA haluaa kontrolloida mihin ihmiset viettävät onlinessa aikansa, eli EASHL ja HUT. Molemmat tuottavat mikro-ostoksilla lisää fyrkkaa EA:n kirstuun (varsinkin HUT), joten se on se mikä ratkaisee. GM Connectediin ja online karvalakkiin on vaikea keksiä mitään ylimääräistä rahavirtaa, sen takia niitä ei tulla näkemään.
Ööh, jos EASHL:ssä on tarjolla jotain mikromaksullista tavaraa, niin en ole siitä lainkaan tietoinen. Ja pelimääräni huomioon ottaen vähän hävettää, jos tällaista on olemassa ja en siitä tiedä. Tietääkseni siis EASHL ei tuota itse pelin ostamisen jälkeen EA:lle senttiäkään.

Tätä silmällä pitäen GM Connected voisi ihan hyvin olla tulossa takaisin, jos EA näkisi sille olevan kysyntää.
 

Schadowan

Jäsen
Ööh, jos EASHL:ssä on tarjolla jotain mikromaksullista tavaraa, niin en ole siitä lainkaan tietoinen. Ja pelimääräni huomioon ottaen vähän hävettää, jos tällaista on olemassa ja en siitä tiedä. Tietääkseni siis EASHL ei tuota itse pelin ostamisen jälkeen EA:lle senttiäkään.

Tätä silmällä pitäen GM Connected voisi ihan hyvin olla tulossa takaisin, jos EA näkisi sille olevan kysyntää.

Okei, en ole itse aktiivisesti EASHL pelannut moneen vuoteen, mutta ainakin aikanaan sai ostettua boosteja ja varusteita cash moneylla.

Toisaalta, EASHL ei varsinaisesti kilpaile HUT:n kanssa, ovat niin eri pelimuodot ja EASHL:n poisjättäminen olisi ollut EA NHL:lle lopullinen kuolinisku (kuka muistaa NHL15, jossa tuota ei ollut).

GM Connected taas söisi aivan pomminvarmasti HUT:lta pelaajia pois, joten senkään takia en usko GMC comebackiin.
 

Schadowan

Jäsen
Juu ei tähän GM connected oo paluuta tekemässä. Joskushan sitä oli twitterissä Rammerilta kysytty, että miksei sen annettu olla pelissä vaikka sellaisenaan bugeista huolimatta, niin vastaus oli ettei sille ollut tarpeeksi pelaajakuntaa jotta se kannattaisi pelissä mukana pitää.

Joop. Itse pelasin NHL13:ssa varmaan 10-15 täyttä kautta GMC:tä, mutta varmaan tällaiset datat on ohitettu heidän analyysissa. On toki selvää, että pelimoodin bugisuus/hitaus söi innostusta, mutta niitäkin joku firma varmaan korjaisi, jotta pelaajia olisi enemmän.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Okei, en ole itse aktiivisesti EASHL pelannut moneen vuoteen, mutta ainakin aikanaan sai ostettua boosteja ja varusteita cash moneylla.
Ei ole moneen vuoteen ollut mitään mikromaksuja EASHL:ssä. Taitaa olla lähemmäs 10 vuotta siitä kun niitä viimeksi oli.

Olen jopa hieman ihmetellyt, että miksi EA ei myy edes kosmeettisia asioita oikealla rahalla, kun kosmeettiset tavarat ovat muuten todella paljon esillä ja käytössä EASHL:ssä. Se on toki hyvä, että ei ole vanhaa p2w meininkiä enää.
 

BelajaSmert

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mites tässä, millaista vinkkiä pelaajan ominaisuuksiin
Ensisijainen ominaisuus antaa enemmän "tehoa" kuin toissijainen. Eli ykköslaatikkoon laitat sen mihin haluat enemmän painotusta. Monilla, kuten itselläni ainakin hyökkääjien osalta siinä on nopeus. Oliko se nyt "nopea askellus". tjsp

Itselle muodostunut vakioksi hyökkääjän osalta maalitykki 183cm 93kg nopea askellus ykköseen ja maratonmies kolmoseen. Kakkos ominaisuutta vaihtelen.
Paino vähentää luistelunopeutta mutta pystyn taklaamaan. Eikä ole heti turvallaan jos joku tönaisee.

Pakkina käytän 2suunnan hyökkääjää. Ominaisuuksia en nyt muista mutta olen tehnyt siitä niin kevyen ja pitkän kuin mahdollista.. Hyvä ulottuvuus ja yllättävän nopea. 3vs3 pelejä silmälläpitäen.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Ilmeisesti minun ei ole tarkoitus saada Chris Prongerin korttia. Oli kortilla hintaa viikko sitten 170k-200k ja minulla oli vain 135k. Sain kerättyä 200k ja hinta oli noussut 250k-300k. Sain kerättyä 340k ja nyt hinta on 420-600k. Mitä helvettiä? En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Jos nyt kerään 450k niin eihän se hinta voi olla huomenna milliä, eihän?

Edit. Kortti on siis se 88 Pronger.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Okei, en ole itse aktiivisesti EASHL pelannut moneen vuoteen, mutta ainakin aikanaan sai ostettua boosteja ja varusteita cash moneylla.

Toisaalta, EASHL ei varsinaisesti kilpaile HUT:n kanssa, ovat niin eri pelimuodot ja EASHL:n poisjättäminen olisi ollut EA NHL:lle lopullinen kuolinisku (kuka muistaa NHL15, jossa tuota ei ollut).

GM Connected taas söisi aivan pomminvarmasti HUT:lta pelaajia pois, joten senkään takia en usko GMC comebackiin.
Kyllä minä koen, että kaikki NHL-pelisarjan pelimuodot kilpailevat keskenään. Käytännössä jokainen EASHL:ssä tapaamani pelaaja on sanonut, että pelasi ennen HUT:ia, mutta on siirtynyt sieltä erinäisten syiden vuoksi EASHL:n puolelle.

Myös GMC:n tai jonkun sen kaltaisen pelimuodon voi tehdä siten, että siinä hyödynnetään mikromaksuja. EA ei vain jostain syystä näe sille olevan riittävästi kysyntää. EA on ihan suoraan sanonut, että kyseinen pelimuoto jätettiin pois vähäisen kysynnän vuoksi. Itse uskon, että kysyntää olisi paljonkin, jos EA panostaisi siihen kunnolla.
 

Kaiparaitis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets
Ilmeisesti minun ei ole tarkoitus saada Chris Prongerin korttia. Oli kortilla hintaa viikko sitten 170k-200k ja minulla oli vain 135k. Sain kerättyä 200k ja hinta oli noussut 250k-300k. Sain kerättyä 340k ja nyt hinta on 420-600k. Mitä helvettiä? En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Jos nyt kerään 450k niin eihän se hinta voi olla huomenna milliä, eihän?

Edit. Kortti on siis se 88 Pronger.
Olisiko mahdollista, että tekisit sen itse? 10 minuuttia taitaa kestää tekemisessä. Tietysti tuuria vähän. Itse otin sen, kun oli valittavana. Hyvä laukaus, mutta muuten ei kummoinen.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Lähes kaikki näistä striimaajista aina Jaakko Parkkalista Jaajo Linnonmaahan plus Jatkoajan varjoliigan joukkueet pelaa 1v1 pelit todella aggressiivisilla asetuksilla ja taktiikoilla. Tein ihan mielenkiinnosta uuden accountin jolla oon nyt harjotellu versus pelejä niin että pelaan itsekin tolla tyylillä. Ei tosta vaan tuu yhtään mitään :D Tietty kun olen todella puolustushenkinen pelaaja ollut kaikissa änäreissä on se muutos siihen omaan keskialueen sumppuun ja tiukkaan omanpään peliin varsin iso. Nyt kun olen kymmenisen peliä koittanut aloittaa melkein niin aggressiivisilla taktiikoilla kuin mahdollista on jo viimeistään toiseen erään pudotettu vähintään puolet siitä pois. Hyökkäyspäässä kun menettää kiekon on jatkuvat ylivoimahyökkäykset niin syöpää, en käsitä miten noin voi pelata. No oppiihan sitä jos hakkaisi. Myös tuo oma pää jota yleensä pelaan conservative ja contain puck on tuottanu vaikeuksia noilla kovemmilla painostuksilla jotka myös lyöneet striimeistä silmään. Noh, ehkä kannattaa vaan jatkaa sillä hyväksi todetulla eli puolustuspainoitteisemmalla.
 
Viimeksi muokattu:

Buster

Jäsen
Mulla on vähän sama homma HUT:ssa kuin yllä. Ei vaan saa estettyä vastustajia tulemasta alueelle. Kaikki muu sujuu hyvin, mutta hyvin harvoin meikäläisen 1-1-2 passive tai 1-1-2 aggressive saa vastustajaa vaikeuksiin. Keskialueella käytän 1-3-1 tai 1-4 ja karvaus on yleensä alussa press. Nyt kun tässä on satunnaisesti pelannut ja aletaan olla kohta ykkösdivarissa, niin jatkuvasti kaikki vastustajat kerää enemmän hyökkäysaikaa, kun se alueelle tulo on niin helppoa.

En ole kyllä hirveästi kokeillut noita muita. Vastustajilla vissiin ollut joskus käytössä joko 2-3 tai weak side lock, kun on melkeinpä kahdella pelaajalla tullut karvaus syvälle mun alueelle ja se on ainoa, mikä itselle on aiheuttanut vaikeuksia lähteä omista. Viimeksi kun pelasin NHL 15 HUT:ia, niin yhtälailla karvaus oli mitä oli, mutta keskialueella toimi ihan hyvin 1-2-2 blue ja 1-2-2 red, joilla botit lähti aggressiivisesti riistämään keskialueella kiekkoa ihan taklaten.

Sitten tosin kun tuo pakka hajoaa noilla mun asetuksilla tässä nykyversiossa ja ei yhtään hyökkääjää ole mukana puolustamassa, niin ollaan vaikeuksissa. Yleensä kun hyökkääjällä puolustan nopeat ja annan botin hoitaa pakit.

Omissa taitaa olla tällä hetkellä collapsing ja paine vaihtelee normal/puck side attack riippuen kuinka paljon ja taitavasti vastustaja pyörii kulmissa ja hakee maalinedustalta tilanteita. Aika hyvin antaa botit painetta - tai siis luistelee vieressä - ja sitten itse sillä sentterillä pelaa keskustaa ja paikkailee. Sillä tuntunut ainakin vielä pärjäävän.

Itse aloitan myös nykyään aggressivella siinä, mikä säätelee pelaajien suuntautumista puolustus/hyökkäys. Nousee kivasti pakitkin hyökkäyksissä takatolpille, mutta toki sitten saattavat ajaa joskus itsensä typerästi hyökkäysalueen irtokiekoissa ulos. NHL 15 tuo vaikutti paljon myös viisikon etäisyyksiin, jolloin pelasin aina joko conservative tai normal, koska tällöin se viisikko oli kasassa ja sai todella nautittavasti kiekotella omista ylös. Enää ei onnistu, kun se syöttöapu tulkitsee niin helposti, että haluan syöttää laiturilla esim. sentterin sijaan muka sille takana tulevalle pakille. Aika monta kertaa hyökkäysalueellakin pitänyt syöttää kulmasta keskustaan viiksien paikkeille, mutta se passi onkin mennyt viivaan asti. Samoin omissa nopea tiputus sentterille onkin mennyt sen ohi toiselle pakille / vastustajan karvaajalle.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lähes kaikki näistä striimaajista aina Jaakko Parkkalista Jaajo Linnonmaahan plus Jatkoajan varjoliigan joukkueet pelaa 1v1 pelit todella aggressiivisilla asetuksilla ja taktiikoilla. Tein ihan mielenkiinnosta uuden accountin jolla oon nyt harjotellu versus pelejä niin että pelaan itsekin tolla tyylillä. Ei tosta vaan tuu yhtään mitään :D Tietty kun olen todella puolustushenkinen pelaaja ollut kaikissa änäreissä on se muutos siihen omaan keskialueen sumppuun ja tiukkaan omanpään peliin varsin iso. Nyt kun olen kymmenisen peliä koittanut aloittaa melkein niin aggressiivisilla taktiikoilla kuin mahdollista on jo viimeistään toiseen erään pudotettu vähintään puolet siitä pois. Hyökkäyspäässä kun menettää kiekon on jatkuvat ylivoimahyökkäykset niin syöpää, en käsitä miten noin voi pelata. No oppiihan sitä jos hakkaisi. Myös tuo oma pää jota yleensä pelaan conservative ja contain puck on tuottanu vaikeuksia noilla kovemmilla painostuksilla jotka myös lyöneet striimeistä silmään. Noh, ehkä kannattaa vaan jatkaa sillä hyväksi todetulla eli puolustuspainoitteisemmalla.

Itse olen opetellut pelaamaan noilla agressiivisimmilla ja nyt pidän ne aina käytössä. Siinä on hyvät ja huonot puolensa. Hyvät puolet siinä, että kun saa momentumin pelissä päälle, niin vastustaja ei pääse mihinkään. Huono puoli se, että kun ei suju, niin oma pää aukeaa aika helposti. Olen vain huomannut, että fiksulla kovalla prässillä saattaa saada ihan noita top100 ukkojakin yllättävän kuseen. Siinä ehkä on se salaisuus se, että itse pitää toimia niin sanottuna tasapainottavana pelaajana, että ei itse paina siellä karvauksen kärkenä, vaan pelaa ikään kuin toisen karvausaallon tukimiehenä ja lukee sitä mihin vastustaja yrittää avata peliä sekä tekee sieltä nopeita tuplauksia, kun vastustaja tekee virheitä. Lisäksi pitää tietää, että milloin luopua kovasta prässistä, eli tiputtaa oman pelaajansa suosiolla alas ja ottaa vastustajan hyökkäyksen edes kolmella pelaajalla vastaan.

Kehitin oikeastaan tuon agressiivisemman pelitavan jopa pelien voittamisen uhalla. Varmasti jos enemmän haluaisi perusvoittoja, niin pelaisi omaa siniviivaa tukkoon. Osa ihan OK-tason vastustajistakaan ei osaa murtaa trapia lainkaan, mutta sitten vastaavasti yliagressiivisella pelillä saattaa hävitä välillä ihan random kaverille, kun EA sopivasti kimmottaa kiekot vastustajalle. Sitten kun vielä tässä pelissä on näitä pold1908 tyylisiä sankareita, jotka johtoon päästyään lähtevät muka hyökkäämään jakaartavat sitten oman maalin taakse piiloon ja jatkavat sitä vaikka koko pelin, nin pakkohan siinä on yrittää iskeä. Se vaan, että vaikka laittaa asetukset kaikkein agressiivisemmaksi, niin siihen ei pääse kiinni, kun AI ei vain osaa karvata.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Ainakin aikaisemmin tänään bugitti servuille pääsy, mutta 5-20 yrityksen jälkeen tuntui porukka pääsevän sisään ja pelattiin 5 pelaajalla eashl. Eli siellä servut sinällään toimii kunhan onnistuu jollain ihmeellä pääsemään sisään.
 

Hevi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ois ollut ihan kiva pelailla muutama matsi, mutta kun servuille ei pääse niin ei pääse. Online-otteluissa tullut parin päivän sisään hyviä tasaisia pelejä. No huomenna uudestaan, kun nukkumaan pitäis mennä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tätä tapahtuu EA:lla aika usein. Hakkerien suosikkikohde vai paskat systeemit?
Sekä että. Hakkerien suosikkikohde EA on, ja yksi syy tähän on juuri siinä, että systeemit ovat kovin herkästi haavoittuvaisia.

Olikohan joskus maaliskuun alkupuolella, kun EA:n servut olivat alhaalla pitkään ja tuolloin asialla ollut hakkeriryhmä kertoi, että heidän tarkoituksenaan oli hyökätä vain FIFA-pelien servuihin, mutta kun EA:n kaikki servut linkittyvät toisiinsa, niin siinä mukana meni kaikki muutkin pelit. Sama ryhmä ihmetteli tuolloin julkisesti, että EA on ihmeellisen haavoittuvainen tällaisille hyökkäyksille.
 

Hockey-65

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Eilen toimi hyvin puolestapäivästä puol'neljään asti, mutta nyt ei pääse sisään.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eilen toimi hyvin puolestapäivästä puol'neljään asti, mutta nyt ei pääse sisään.
Meidän EASHL-joukkue lähti pelailemaan eilen viiden aikoihin, jolloin kaikilla oli vaikeuksia päästä sisään. Pitkän yrittämisen jälkeen kuitenkin päästiin ja vastustajiakin löytyi kohtalaisen hyvin. Illalla yritettiin vielä uudelleen, mutta sisään ei enää päässyt.

Toivottavasti tämä tilanne ei jatku enää kauaa..
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olen suuri Franchise-moden kuluttaja. Oikeastaan ainut syy, miksi pelin joka vuosi ostan. EASHL:ää pelaan myös aina, kun muutkin änäriä pelaavat kaveritkin sattuvat ostamaan pelin. Be a Pro on ollut Live the Lifen jälkeen erittäin tylsää. HUTia on kiva aina välillä pelata se yksi tai kaksi peliä, mutta kun en joukkuetta päivitä niin jo vitosdivarissa tulee pyllypanoa kovaa. Liiga-kausi tulee pelattua joka vuosi, mutta se vaatii paljon säätämistä, jotta kokonaisuudet saa edes sinnepäin. Eli siinä alustus pelin pelaamiseeni.

Viimeisimpänä olen pelannut Franchise-modea Ottawalla. Kahdeksan vuotta on nyt kulunut ja parhaimmillani olen päässyt konferenssifinaaleihin. Maalivahtiosasto on ihan aina kunnossa. Draftistä löytyy aina se 3-5 Eliitti-potentiaalin maalivahtia ja kolmessa vuodessa on NHL-kakkosveskari. Nyt on kaksi draftistä napattua Eliitti-potentiaalin maalivahtia NHL-kokoonpanossa. Ollut jo kolme vuotta. Vähän vaan harmittaa, kun toisen kehitys junnaa paikallaan, kun vain yksi voi olla ykkönen.

Puolustus on yleensä minulla akilleen kantapää, mutta ei nyt. Nyt siellä on kolme TOP2-puolustajaa: Chabot, Brännström ja Heiskanen. Vaihdoin Morgan Riellyn Heiskaseen juuri kuluvalla kaudella, kun Rielly sukelsi tehoin 2+5 ja tehotilasto osoitti -13. Nämä siis 33 ottelussa. Tehotilasto todennäköisesti johtui pakkiparista Daniil Chaykasta, jonka pakkaslukemat olivat siinä kohtaa -11. Jokin syöpäpesäke tuo pakkipari oli, kun tehotilaston kolmanneksi huonoimmalla oli -5. Ja kaikki muut pakit olivat plussalla. Outoa tässä oli vielä se, että edellisellä kaudella tuo pakkipari oli todella hyvä. Riellystä oli helppo luopua, kun Hessu oli tarjolla ja Chaykalla on vielä kehittymisvaraa.

Hyökkäys on erittäin tasapaksu. Löytyy seitsemän rooliltaan kakkosketjun hyökkääjää, mutta ei yhtään ykkösketjun hyökkääjää. Kukaan ei ole pelannut edes piste per peli tahdilla missään kohtaa. Paitsi yhden kevään rental Ryan Johansen pelasi 30 peliä minulla tehden 32 pistettä. En olisi edes tahtonut hankkia mitään rentaleita siinä kohtaa joukkueen kehitystä, mutta valmentaja halusi kokeneen hyökkääjän. Colin White oli todella pitkään ykkössentterini, mutta nyt Anton Lundell syrjäytti hänet ja kapteenini tippui suoraan kolmosketjuun, kun kakkosketjussa on Columbuksesta pelastamani Marco Rossi Brady Tkachukin ja Logan Brownin kanssa. Ykkösen laidoilla on Aatu Räty ja Fredrik Sylvegård. Räty joutui laidalle lähinnä olosuhteiden uhrina. Oli heikoin sentteri NHL:ään noustessaan ja sitten on jäänyt laituriksi. Kolmosketjussa pelaa mainitun kapteeni-Whiten kanssa Chris Tierney ja Filip Chlapik. Chlapik on vuodesta toiseen kiekonriisto-tilastossa joukkueen ykkösnimi, mutta paras pistesaalis on 36. Tosin ketjukavereina ei ole ollut mitään pistenikkareita. Paitsi Rossi oli yhden kauden joukkueeseen saavuttuaan. Nelosketju on rakentunut toisesta kaudesta eteenpäin kaksikon Batherson-Norris varaan. Toinen laita ollut yleensä joku NHL:n portteja kolkutteleva pelaaja.

Vähän on tämän Franchise-moden aikana ihmetyttänyt tuo, että Eliitti-potentiaalin hyökkääjät eivät ole kehittyneet kakkosketjua paremmaksi ja sen seurauksena joukkueen terävin kärki on jäänyt aika tylpäksi. Yleensä tällä kaavalla olen leiponut useamman vuoden dynastian, mutta nyt on keksittävä jotain uutta. Ne mainitsemani konferenssifinaalit päättyi Buffalon 4-0-voittoon. Ei oikein lähtenyt. Ottelutkin oli siis ihan selviä hommia, että ei jäänyt niistä jossiteltavaa. Nyt vaan vähän pelottaa, että tällä rungolla jäädään vähän tällaiseksi väliinputoajaksi. Ei voita mestaruutta, mutta pickit ovat kierroksen loppupuolella.

Tuossa on "vähän" tarinaa minun viimeisimmästä Franchise-modesta. Joku muukin kertoi jossain vaiheessa omasta Frachisesta ja oli mielenkiintoista lukea.
 

Lösönen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arizona Coyotes
Franchise-mode on itsenikin lempipelimuoto. Siinä vain lähtee vähän turhan helposti laukalle kehittämään joukkuetta ja pian on taas se joukkue joka on täynnä 90ovr-ukkoja ja voittaa kymmenen mestaruutta putkeen. Joka vuosi siinä on dynastian rakentaminen aivan liian helppoa ja se tekee siitä epärealistisen. Muutama asia on jotka tekevät joukkueen rakentamisesta liian helppoa.
Joka vuosi vapailla markkinoilla on aivan helvetisti eliittipelaajia, todella harvinaistahan se on oikeassa elämässä että tollaisia Panarinin tasoisia pelaajia menee vapaille markkinoille. Toinen asia mikä varsinkaan ei tapahdu oikeasti on se että yksi joukkue napsisi tuon luokan pelaajat joka vuosi. Änärissä kun saa kenen tahansa vapaan pelaajan kun vaan tarjoaa parisataa tuhatta pyyntihintaa enemmän. Lisäksi draftista on aivan liian helppo kaivaa ne draftin helmet itselleen, joista kasvaa eliitti-tason pelaajia. Ja se vielä että nuo uudelleenrakennusvaiheen kynnyksellä olevat joukkueet luopuu ykköskierroksen varauksistaan ihan liian helposti. Kun innostuu niin seuraavanlainen kuvio toistuu aivan liian helposti: hommaa vapailta markkinoilta joku Pastrnak, peluuta nyt kausi pari ja sitten treidaa jonkun umpipaskan joukkueen neljään ykköskierroksen varaukseen joista kaikki tulevat olemaan 1-10 sijojen varauksia. Jokunen kausi tästä niin tolla yhdellä Pastrnakin hankinnalla olet saanut neljä 90ovr-kaveria kokoonpanoon pyörimään. Niin ja se vielä että jos meinaa kesällä olla capin kanssa ongelmia niin treidaa vain kesän draftissa jonkun pelaajan johonkin varausvuoroon.
Itse tympäännyin tollaiseen meininkiin ja pistin rajoituksia että ei saa hankkia vapailta markkinoilta yli 85ovr pelaajia eikä saa tarjota heille yli pyyntihintaa, ei saa hankkia eikä käyttää scoutteja ollenkaan, ei saa treidata varausvuoroja rebuild-joukkueilta eikä saa treidata pelaajia draftissa. Vähän realistisempi meininki tämän seurauksena eikä tule niin helposti sellasta ylivoimaista dynastiaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös