NHL20 – yleinen keskustelu

  • 280 537
  • 1 529
Voi luoja nyt taas. Aloitin kauden Lukolla. Olen muokannut kaikki pelaajat realistisen tasoiseksi. No mikä voisikaan mennä vikaan? No kaikki. Ihan oikeesti en jaksa pelata tuota kausimodia enää. Jossain vanhoissa änäreissä jaksoin pelata vuoden aikana 3-4 kertaa läpi kauden, mutta nyt en enää jaksa.

Syyt ovat yksinkertaiset ja vituttavat. NHL 18- pelissä oli pitkästä aikaa mukavaa pelata kausimodea. Pelit olivat realistisia ja botti myös realistinen. Voitin välillä 6-2, 5-0, 3-1 ja välillä tuli 5-1, 5-0 tai muuten nokkiin, Tätä uutta änäriä olen kausimodessa pelannut 9 ottelua ja kaikki ottelut ovat päättyneet maalin erolla suuntaan tai toiseen. Ärsyttävintä on, että joka pelissä syntyy molemmille osapuolille yli 4 maalia. Voi vittu ihan oikeesti. Botti tekee edelleenkin jäätävällä prosentilla maaleja ja minun moken torjuntaprosentti on aina 80-87 välillä, koska botti laukoo harvoin, mutta silloin kun laukoo niin se laukoo maalin.

Tästä NHL-pelistä puuttuu ylipäätään tunne kokonaan. Katsojat huutavat kuin teurastettavana oleva kana ja ihan suoraan sanoen tuntuu HMV:lle koko katsojien läsnäolo peleissä. Myös kentällä pelaaminen muistuttaa Itävallan kutosdivarin menoa. Kentällä ei ole rähinöitä tai maalineduskahinoita ja pelitaukoäksöniä, vaan kananmunat kainaloissa pelaamista ja vastustajan pelkäämistä. Kun haet kunnon pommia niin joudut boksiin.

Kerron nyt kehitysideoita, jotka itse haluaisin nähdä tässä pelissä:

Aloitetaan katsojista:

- Haluaisin, että niin kausimodessa kuin seuratilassakin katsomot voisivat olla tyhjillää tai vähemmän täynnä, kun joukkue pelaa huonosti tai lipun hinnat ovat liian korkeat. Kun joukkue pelaisi hyvin niin olisi upeaa, että katsomot olisivat täynnä ja fanit olisivat intohimoisia. Euroopan liigoilla pelatessa voisi olla, että esim viikonpäivinä katsojia olisi vähemmän kuin viikonloppuna ja sarjan häntäpään pelit kiinnoistaisivat vähemmän kuin kärkipelit.

- Katsojat voisivat mielestäni olla enemmän pelissä mukana. Jos joukkue kentällä esittäisi fyysisiä otteita niin yleisö voisi syttyä kovempaan kannustukseen. Jos taas kotijoukkue tekisi paljon maaleja niin yleisö voisi syttyä siitäkin.

- Vastareaktiona jos, vaikka kotipelissä olisit 0-3 tappiolla avauserässä niin katsojat voisivat lähteä pelistä. NHL 2003 -pelissä tämä oikeasti oli mahdollista ja olihan tuo nyt siistiä.

- Lisäksi yleisö voisi reagoida myös loukkaantumisiin ja jäähyihin enemmän.

Seuraava uudistuksen kohde voisi olla animaatiot ja pelikatkojutut:

- Jumalauta nyt ne alkushowt ja sisääntulot takaisin. Esimerkiksi NHL 14 -pelissä uskomattoman pieni asia vaikutti hyvällä tavalla pelifiilikseen, kun halli oli pimeä ja kuvattiin pukukoppikäytävää, josta pelaajat tulivat kentälle.

- Pelikatkoilla voisi olla dataa ja tietoja vaikkapa pelaajien tilastoista ja esim pisteputkista tai maalittomista putkista. Lisäksi nippelitiedot olisivat myöskin mukavia.

Lisäksi pelaamiseen voisi hommata lisää SITÄ TUNNETTA:

- Trash talkkia kentällä, kostotaklauksia, telomisyrityksiä, polvitaklauksia ja vaikka joku pelaaja fanien vihankohteeksi. Pikkuisia juttuja, mutta nämä toisivat pelaamiseen aivan uuden sytykkeen.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Meikäläisen HUT-joukkue näyttää tällä hetkellä tältä (* = ei kaupattavissa):

Marner - Crosby - Graves

Seguin - McDavid - Landeskog*

W. Nylander - Bergeron - Marchand

T. Wilson - Giroux - Radulov

Olausson* - Werenski*
Jones - Dahlin*
McAvoy - McDonagh

Aloittavamaalivahti: Petersen (Fantasy Hockey)*
Varamaalivahti: Gibson
 
Viimeksi muokattu:

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Seuratilaan voisi tulla vielä lisää se, että laajennusjoukkuetta tehdessä sinun pitää itse solmia sopimukset ensimmäisten valmentajien kanssa. Vähän kökkö maku jäi, kun valmennusryhmä vain annettiin enkä tiennyt yhtään minkälaisia pelaajia päävaömentaja haluaa joukkueesen. Hyökkäys tuli kuitenkin varattua hyvin, mutta pakistosta ei löytynyt oikein mitään kemiaa.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
En tiedä ymmärsinkö oikein mutta jostain kuulin että Skill Stick-ohjainasetukset olisivat ne joille koko Änäri on optimoitu eli parhaat tulokset saataisiin niitä käyttämällä. En tiedä voiko tuo pitää paikkaansa että eikö Hybrideillä voi pärjätä Skill Stickillä pelaavia vastaan. Tuntuisi uskomattomalta että joku joka on tottunut Hybrideihin ei pärjäisi Skill Stickillä pelaavia vastaan. Itse tosin en onlinessa ole kovinkaan hyvin pärjännyt toistaiseksi mutta näkisin että suurin syy on vastustajien selkeä ero kokemuksessa ja rutiinissa ja siinä että heitä vastaan on usein vaikea puolustaa. Helpompia vastuksia olen joitakin voittanut mutta en tiedä onko siinäkään syynä ohjainasetukset vai vaan että olen pärjännyt heitä vastaan - ei tosin tiedä millä asetuksilla he ovat pelanneet kuten en varmasti tiedä parempienkaan pelaajien asetuksista mutta olen ymmärtänyt että useimmat pelaavat Skill Stickillä.

Siksi pohdinkin että olisiko vielä kun kuitenkaan pelejä ei ole ole tuhansia ja Hybridi ei niin selkäytimessä että kannattaisiko alkaa pelaamaan tulostenkin kustannuksella Skill Stickillä vai kannattaako jatkaa edelleen Hybridin ottamista entistä paremmin haltuun? Tuossa kokeilin kesken yhtä onlinepeliä 0-5-tilanteessa siirtymistä Skill Stickiin ja kyllä peli parani mutta en tiedä johtuiko pelkästään Skill Stickistä vai että aloin muuten pelata paremmin kun loppupeli meni ilman päästettyjä maaleja peräti kaksi ja puoli erää. Pelasin myös konetta vastaan Rookie-tasolla kun koetin opetella ilman kovassa pyörityksessä ollessa rauhassa Skill Stickillä pelaamista ja saada enemmän tuntumaa. Vastassa oli Subbanin HUT-jengi ja lopputulos oli minulle 6-1 ja osittain tosin johtui helposta tasosta mutta jossain oli ehkä havaittavissa jotakin erilaista mm. laukomisessa mitä ennen. Tuon ottelun perusteella ei toki pidä tehdä liikaa päätelmiä eikä välttämättä sen onlinepelinkään missä kesken vaihdoin Skill Stickiin. Lisää pelejä tarvitaan. Mutta tätä olen nyt pohtinut kuultuani sen että Skill Stickille koko peli olisi optimoitu.

Tärkeissä otteluissa en ehkä vielä uskalla Skill Stickillä pelata vaikka tuntumaa kyllä pitäisi ottaa jos niillä meinaa pelata. Se tuntuma ei tule kuin pelaamalla ja myös lisää onlinessa ehdottomasti sekä vaikeammilla tasoilla mm. Squad Battlessa. Ajatuksia ohjainasetusten vaihtamisesta kun on pelannut kuitenkin jo kohtalaisen paljon pelejä Hybrdillä mutta se ei ole vielä ehkä täysin juurtunut sormimuistiin vaikka helpompi sillä on selvästi pelata kuin Skill Stickillä vielä? Kiitokset kaikista vinkeistä!
 
Viimeksi muokattu:

mountainsnake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ite vääntän aina hybrideillä, ja onlinessa oltu suht korkeallakin rankissa jossain vuosikerroissa. Oikeastaan ainoa, mikä oleellisesti poikkeaa skillstickissä hybridiin on syöttäminen x-napista L2 sijaan. Molemmat ohjaintatit hybrideillä itsellänikin käytössä.

Nhl20 oli jopa tuotu taktiikoidenvaihto ristiohjaimeen takaisin kesken peliä myös hybridipelaajille. Vielä kun saisivat ketjunvaihdot hybridipelaajille. En siis omista itse nhl20 vielä, mutta pelailtu on.

Sinänsä boogiecat olet kyllä jäljillä, että nhl20 betassa hybrideillä ei toiminut syöttäminen, mutta se oli korjattu itse peliin!
 
Eipä ole taas yllätys, että uuden pelipäivityksen jälkeen peli meni huonompaan suuntaan. Mikä helvetin pipoliiga tuo EASHL on? Joka helvetin taklauksesta tulee jäähy ja syy on ryntääminen tai estäminen. Äskenkin menin liulla taklaamaan vastustajaa niin sepä tietenkin loukkaantuu ja saan 5min jäähyn ryntäämisestä.

Muutenkin miten nuo maalivahdit on noin paskoja, että tuo Forsbergin kikka menee 9 kertaa 10:stä? Voi vittu!
 
Suosikkijoukkue
Ässät
En tiedä ymmärsinkö oikein mutta jostain kuulin että Skill Stick-ohjainasetukset olisivat ne joille koko Änäri on optimoitu eli parhaat tulokset saataisiin niitä käyttämällä. En tiedä voiko tuo pitää paikkaansa että eikö Hybrideillä voi pärjätä Skill Stickillä pelaavia vastaan. Tuntuisi uskomattomalta että joku joka on tottunut Hybrideihin ei pärjäisi Skill Stickillä pelaavia vastaan. Itse tosin en onlinessa ole kovinkaan hyvin pärjännyt toistaiseksi mutta näkisin että suurin syy on vastustajien selkeä ero kokemuksessa ja rutiinissa ja siinä että heitä vastaan on usein vaikea puolustaa. Helpompia vastuksia olen joitakin voittanut mutta en tiedä onko siinäkään syynä ohjainasetukset vai vaan että olen pärjännyt heitä vastaan - ei tosin tiedä millä asetuksilla he ovat pelanneet kuten en varmasti tiedä parempienkaan pelaajien asetuksista mutta olen ymmärtänyt että useimmat pelaavat Skill Stickillä. Siksi pohdinkin että olisiko vielä kun kuitenkaan pelejä ei ole ole tuhansia ja Hybridi ei niin selkäytimessä että kannattaisiko alkaa pelaamaan tulostenkin kustannuksella Skill Stickillä vai kannattaako jatkaa edelleen Hybridin ottamista entistä paremmin haltuun? Tuossa kokeilin kesken yhtä onlinepeliä 0-5-tilanteessa siirtymistä Skill Stickiin ja kyllä peli parani mutta en tiedä johtuiko pelkästään Skill Stickistä vai että aloin muuten pelata paremmin kun loppupeli meni ilman päästettyjä maaleja peräti kaksi ja puoli erää. Pelasin myös konetta vastaan Rookie-tasolla kun koetin opetella ilman kovassa pyörityksessä ollessa rauhassa Skill Stickillä pelaamista ja saada enemmän tuntumaa. Vastassa oli Subbanin HUT-jengi ja lopputulos oli minulle 6-1 ja osittain tosin johtui helposta tasosta mutta jossain oli ehkä havaittavissa jotakin erilaista mm. laukomisessa mitä ennen. Tuon ottelun perusteella ei toki pidä tehdä liikaa päätelmiä eikä välttämättä sen onlinepelinkään missä kesken vaihdoin Skill Stickiin. Lisää pelejä tarvitaan. Mutta tätä olen nyt pohtinut kuultuani sen että Skill Stickille koko peli olisi optimoitu. Tärkeissä otteluissa en ehkä vielä uskalla Skill Stickillä pelata vaikka tuntumaa kyllä pitäisi ottaa jos niillä meinaa pelata. Se tuntuma ei tule kuin pelaamalla ja myös lisää onlinessa ehdottomasti sekä vaikeammilla tasoilla mm. Squad Battlessa. Ajatuksia ohjainasetusten vaihtamisesta kun on pelannut kuitenkin jo kohtalaisen paljon pelejä Hybrdillä mutta se ei ole vielä ehkä täysin juurtunut sormimuistiin vaikka helpompi sillä on selvästi pelata kuin Skill Stickillä vielä? Kiitokset kaikista vinkeistä!
Tottakai kannattaa opetella skillstick näppäimet. 99% niitä asetuksia käyttävät. Skllstick näppäimet taisivat tulla joku 15 vuotta sitten :DD Itsekin silloin muutaman vuoden harasin vastaan, mutta lopulta ne opettelin. Veikkaan, että viikon kahden päästä et enää muista mitkäs ne hybrdi näppäimet olikaan.

Pelistä tulee luontevampaa ja nopeampaa kun käytät skill stickiä. Hybridinäppäimillä ei pysty syöttämään veivistä kun peukun täytyy olla siinä Xn päällä. Tästä syystä syöttölinjojen avaaminen on vaikeampaa hybrideillä. Samoin jos olet haastamassa ja ajattelet laukoa, niin jos tilanteessa aukeaakin hyvä syöttöpaikka, niin vaikea sitä enää on hybrideillä syöttää. Skillstickillä syöttövalmius on paljon parempi.
 

Heatley

Jäsen
Suosikkijoukkue
"Ei oo ku Jokerit. V*TTU"
Ei muuta kuin GM modet käyntiin!
Tai sitten ei vielä.. On tämä EA käsittämätön putiikki. NHL puoli ihan ok päivitetty mutta mm. Shestorkin, Wahlström, Boqvist, Larmi, Björkvist, Kivihalme yms. loistavat poissaolollaan vaikka luulisi edes farmista löytyvän.. No ehkä kauden puolivälillä sitten
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen nyt pari kautta gm mode pelannu ja yhen pelin huttia.

Peli ei ole mennyt mihinkään suuntaan skill stick ominaisuuden jälkeen, samaa päivitettyä settiä.

Yksi mikä mietityttää on kun teen selvät av ketjut niin aina, ihan sama kuka jäähyllä, meikän av pelaajat on ihan miten sattuu.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
En jaksa uskoa että tää peli olis jo nyt näin kuollut. La-su välinen yö eikä muka löydy kun näitä punasen yhteyden ryssiä. En vaan usko.
 

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
Ovatko nuo Squad Battlet hutissa hyödyllisiä noin niinkuin palkinnoilta? Tullut hinkattua niitä nyt jonkin verran kun bottia vastaan pelaaminen tuottaa välillä liikaa vaikeuksia. Hyvää reeniä kun kaikilla tuo kiekon dumppaus slideri on nollilla eikä sumputus toimi niin hyvin. Millä tasolla nuo palkinnot ovat tuon grindauksen arvoisia?

E. Ja muutenkin, mitä kannattaisi tehdä tiimin parantamiseksi? Joukkue täynnä lainapelaajia ja 82-83 ovr. Kutosdivariin just nousin ja aika helposti ainakin tähän asti on tullut voittoja mutta välillä tulee näitä vastaan joilla Crosbyja, McJeesuksia yms jengi täynnä.
 
Viimeksi muokattu:

Kaijokelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ovatko nuo Squad Battlet hutissa hyödyllisiä noin niinkuin palkinnoilta? Tullut hinkattua niitä nyt jonkin verran kun bottia vastaan pelaaminen tuottaa välillä liikaa vaikeuksia. Hyvää reeniä kun kaikilla tuo kiekon dumppaus slideri on nollilla eikä sumputus toimi niin hyvin. Millä tasolla nuo palkinnot ovat tuon grindauksen arvoisia?

E. Ja muutenkin, mitä kannattaisi tehdä tiimin parantamiseksi? Joukkue täynnä lainapelaajia ja 82-83 ovr. Kutosdivariin just nousin ja aika helposti ainakin tähän asti on tullut voittoja mutta välillä tulee näitä vastaan joilla Crosbyja, McJeesuksia yms jengi täynnä.
Todella hyvät palkinnot ja ovat grindauksen arvoisia 100%. Itse pelaan sen noin 10 squad ottelua viikkoon, ja näilläki pelimäärillä loistavat palkinnot. Vaikka pakoista ei ihmeitä tulisi niin silti saa hyvin kolikkoa taskuun.
 

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
Todella hyvät palkinnot ja ovat grindauksen arvoisia 100%. Itse pelaan sen noin 10 squad ottelua viikkoon, ja näilläki pelimäärillä loistavat palkinnot. Vaikka pakoista ei ihmeitä tulisi niin silti saa hyvin kolikkoa taskuun.
Milläs tasolla tuossa saa oikeasti hyviä pakkoja? Nyt eliitti 3 tasona ja onhan tässä vielä aikaa jyystää
 

Mustarastas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Washington Capitals
Minkäs verran jengillä hajoaa ohjaimia änäriä pelatessa? Mulla meni nyt tän änärin aikana jo toisesta ohjaimesta L3 puoliks rikki, eli sillä ei nyt enää kokoajan onnistu kiihdyttäminen ja luistelu ylipäätään tökkii välillä vastaan. Tokan ohjaimen kohalla koitin olla jopa vähän varovainen L3 kanssa mut sekään ei kahta viikkoa pidempään kestänyt. Auttaako tohon nyt mikää muu ku pelityylin muuttaminen? Onko kukaan esimerkiks kokeillu noita kalliimpia ohjaimia ja todennu kestävämmiksi tai availlu perus dualshockeja ja saanut niitä toimimaan kunnolla. Kaikki vinkit on tervetulleita, 100e ohjaimiin kuukaudessa on itelle vähän liikaa.
 
Viimeksi muokattu:

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Minkäs verran jengillä hajoaa ohjaimia änäriä pelatessa? Mulla meni nyt tän änärin aikana jo toisesta ohjaimesta L3 puoliks rikki, eli sillä ei nyt enää kokoajan onnistu kiihdyttäminen ja luistelu ylipäätään tökkii välillä vastaan. Tokan ohjaimen kohalla koitin olla jopa vähän varovainen L3 kanssa mut sekään ei kahta viikkoa pidempään kestänyt. Auttaako tohon nyt mikää muu ku pelityylin muuttaminen? Onko kukaan esimerkiks kokeillu noita kalliimpia ohjaimia ja todennu kestävämmiksi tai availlu perus dualshockeja ja saanut niitä toimimaan kunnolla. Kaikki vinkit on tervetulleita, 100e ohjaimiin kuukaudessa on itelle vähän liikaa.
Ohjaimien hajoaminen on ollut tuttua jo PS3 lähtien. Aina lähtee tatit kulumaan sen verran, että kiihdyttäminen tai tietyt harhautukset eivät onnistu. Jos joku tietää enemmän ohjaimia kuluttavan pelin niin saa tulla kertomaan. Piti tätä uusinta painosta varten hankkia uudet ohjaimet ja joskus tulee pelattuakin ohjainta säästävällä tavalla, joka tarkoittaa kiihdyttämättä jättämistä.

Kaksi pientä juttua joista annan negatiivista palautetta. Eli miksi Winnipegillä tai pelissä ylipäätänsä ei ole vieläkään Thrashersin pelipaitoja? Ovathan nuo kaikki 3 pelipaitaa vuodelta 2010 todellisia masterpiecejä.
Toinen ei niinkään edes pieni asia on se, että miksi EA on mennyt poistamaan oikeat maalibiisit? Tai no lisensseistä toki tietysti kyse, mutta olisi nyt ihan oikeasti voitu edes sen verran panostaa, että pistettäisiin rahaa juttuun, joka on olennainen osa joukkueiden identiteettiä ja areenan tunnelmaa. Jotkut noista feikeistä maalibiiseistä ovat aivan naurettavia tunnelman tappajia tällä hetkellä, kun EA on valinnut jokaiselle tiimille heidän maalibiisiänsä muistuttavat geneerisen kappaleen.

Lisäksi ainakin Be a pro:hon ja miksei osittain myös Chelliin pitäisi lisätä ominaisuuksia, joita kovanaamalla voit tehdä. Joskus aikaisemminkin olen näitä ehdottanut, mutta tässä ainakin muutama jotka olisivat huikeita. Nyt goonilla pelaaminen on vähän vaisua.

- Tappeluiden yksipuolinen aloittaminen
- Bertuzzimaiset sucker punchit
- Viikate isku mailalla päähän
- Kurkunviilto tuuletus tappelun jälkeen
- Baarisekoilu kaukalon ulkopuolella Karalahden ja Matthewsin tapaan
- Kaikenlaista pientä rottailua, kuten pureminen, nyrkkirauta tappelussa ja potkiminen.
- NHL Hitz tyyliset tyrmäykset mahdolliseksi tappeluissa
- Tappeluiden aikana musiikkia!
- Valmentajan antamat käskytykset
- Haastattelut takaisin joissa voi heittää provoa.
- Joukkueen valmentajalle ja GM:lle mahdollisuus pistää hanttiin.
- Irtoavat hampaat
- Mikäli olet kentällä olevan tappelun aikana penkillä, pitäisi olla mahdollisuus hypätä jäälle.
- Ulosajon riitauttaminen
- Respect mittari takaisin fanien ja joukkuekavereiden kunnioituksesta
- Tappelut fanien kanssa
- Saman tyyppinen pelkomittari, joka oli käytössä jossain NHL 2K(6?) pelissä
- Realistiset pelikiellot näissä tapauksissa
- Kasvotatuoinnit (näilläkin sekä muillakin ulkonäköön liittyvillä asioilla olisi suora vaikutus ylhäällä mainitsemaani pelkomittariin.)
- Mahdollisuus pelata myös euroopassa. (Esimerkiksi suomeen saapuessa media ja kukkahatut kauhistelisivat asiaa ja tietenkin sanktiotkin olisivat kovempia)
 
Viimeksi muokattu:

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
Bugaako muilla hut..? Meikäläinen alkoi tuossa setittelemään ja..

- ensinnäkin pelkkiä logoja ei pystynyt pikakomennolla enää etsimään, antoi kaikki sekaisin vain.. ennen antanut vain toiset kun hakee tiettyjä itemeitä settien kautta.
- peli jumittuu kun yrität ostaa useamman tuotteen (tässä tapauksessa jumittui pronssipelipaidoissa, hopea logoissa ja pelipaidoissa)..? Menee totaalitilttiin, pystyy liikkumaan korttien välillä mutta ei anna poistua saatika tehdä muutakaan... ei ole auttanut pelin käynnistys tai pleikkarinkaan käynnistys..
 
Bugaako muilla hut..? Meikäläinen alkoi tuossa setittelemään ja..

- ensinnäkin pelkkiä logoja ei pystynyt pikakomennolla enää etsimään, antoi kaikki sekaisin vain.. ennen antanut vain toiset kun hakee tiettyjä itemeitä settien kautta.
- peli jumittuu kun yrität ostaa useamman tuotteen (tässä tapauksessa jumittui pronssipelipaidoissa, hopea logoissa ja pelipaidoissa)..? Menee totaalitilttiin, pystyy liikkumaan korttien välillä mutta ei anna poistua saatika tehdä muutakaan... ei ole auttanut pelin käynnistys tai pleikkarinkaan käynnistys..

Itselläkin tehnyt noin joskus. Kestänyt pari päivää tälläiset bugit ja sitten mennyt ohi.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Tottakai kannattaa opetella skillstick näppäimet. 99% niitä asetuksia käyttävät. Skllstick näppäimet taisivat tulla joku 15 vuotta sitten :DD Itsekin silloin muutaman vuoden harasin vastaan, mutta lopulta ne opettelin. Veikkaan, että viikon kahden päästä et enää muista mitkäs ne hybrdi näppäimet olikaan.

Pelistä tulee luontevampaa ja nopeampaa kun käytät skill stickiä. Hybridinäppäimillä ei pysty syöttämään veivistä kun peukun täytyy olla siinä Xn päällä. Tästä syystä syöttölinjojen avaaminen on vaikeampaa hybrideillä. Samoin jos olet haastamassa ja ajattelet laukoa, niin jos tilanteessa aukeaakin hyvä syöttöpaikka, niin vaikea sitä enää on hybrideillä syöttää. Skillstickillä syöttövalmius on paljon parempi.

Kiitos kokemuksistasi! Näitä mainitsemiasi asioita olenkin jo huomannut kun pelejä on Skill Stickillä jo kertynyt jonkin verran ja myös sillä pelaaminen alkaa jo tuntua luontevammalta mutta vielä ei ole Hybridi unohtunut vaikka outouden tunne Skill Stickistä on aika nopeasti hävinnyt.

Ekan kokonaisen Skill Stick-onlinepelin muuten heti voitin vaikka en tiedä johtuiko se pelkästään Skill Stickistä mutta tiettyä vaikutusta asialla peliin saattoi olla. Jotenkin tuntui erilaiselta pelillisen vaikutuksen puolella eikä vain tuntuman. Juuri tuo syöttövalmius tuntui parantuneen ja one-timer-paikkoja sai paremmin. Tuossa toki vastus ei ollut sitä tasoa joita vastaan olen kärsinyt murskatappioita mutta silti korkeammassa divarissa kuin 10.divarissa pelannut eli jotakin osasi kyllä ja aiemmat tulokset ovat sisältäneet voittoja ainakin minua enemmän. Squad Battlessa on muuten myös tuntunut paremmalta pelata Skill Stickillä ja astetta kovemmalla tasolla (Rookiesta siirryin Semi Prohon koska aloitin Skill Stickillä helpoimmasta nousten ylöspäin) on pelillisesti samalla tavalla tuntunut peli muuttuneen ja asioita tapahtuneen mitä edellä mainitsin. Myös maaleja on tullut enemmän tehtyä ja one-timereista nimenomaan. Kyllä tuo vaihto on jo tässä vaiheessa ollut oikea ratkaisu näin lyhyenkin kokemuksen jälkeen ja pidemmällä tähtäimellä varmasti tuo enemmän tulosta jos jaksaa pelata säännöllisesti. Myös EASHL:n puolella muutama peli tuli pelattua Skill Stickillä ja sielläkin tuntuu että se vaihto on toiminut pelkästään positiivisesti.

Vielä yleisesti kokemuksista alkuvaiheen Skill Stickistä että alussa tosin jäähyherkkyys nousi ekoissa peleissä (siis 1 vs 1) mutta on nopeasti alkanut taas putoamaan Hybrideillä pelaamisen tasolle jossa otin yleisesti melko vähän jäähyjä peleissä. Muilta osin jäähyilystä eli EASHL:ä on 55.minuuttia noin 90 pelissä mutta yli puolet on tappeluista pelien jo ratkettua puoleen tai toiseen ja ihan pelien lopuissa. :) Mutta muuten NHL:ä yllättävän hyvin olen pysynyt peleissä pois jäähypenkiltä. Ehkä jopa enemmän alivoimamaaleja olen HUTissa tai Versus onlinepeleissä päästänyt kuin ylivoimamaaleja tai alivoimalla joutunut pelaamaan noin näppituntumalta. :) Konetta vastaan eri pelimuodoissa myös jäähyily on ollut yllättävänkin vähäistä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Todella hyvät palkinnot ja ovat grindauksen arvoisia 100%. Itse pelaan sen noin 10 squad ottelua viikkoon, ja näilläki pelimäärillä loistavat palkinnot. Vaikka pakoista ei ihmeitä tulisi niin silti saa hyvin kolikkoa taskuun.

Itselläkin hyviä kokemuksia Squad Battlesta. Mielestäni pesee 100-0 aiemmin olleen divarisysteemin yksinpeleissä (jota ei ollut NHL19 mutta 18 oli). FIFAsta myös positiivisia kokemuksia ko. pelimuodosta Ultimate Teamistä. Tuon divarisysteemin voisi muuttaa myös onlinepuolella mielestäni esimerkiksi kehittää Compia jotenkin siten että samantasoiset pelaisivat enemmän vastakkain yms.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Mistäköhän johtuu, kun HUT:ssä mulla on viikoittaisena tehtävänä avata 3 päivittäistä pakettia, niin se ei päivitä sitä lukua, vaikka oon avannut päivittäisen pakan?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös