Pakki-pakki syöttelystä en puhunutkaan, sitä harrastamme äärimmäisen vähän. Toki jos aktiivisesti hakee pakeille onetimereita, niin se on helppo puolustaa pois. Meillä kuitenkin homma toimii enemmän niin, että haemme aktiivisemmin jotain muuta ja pakki pääsee hyvälle tontille kuin varkain. Syöttö pakille keskisektoriin tulee yleensä kulmassa pelaavalta laiturilta. Kyse on siitä, että tuodaan hyökkäyspeliin enemmän vaihtoehtoja, jotta sitä on vaikeampi puolustaa.Keskelle haetut onetimerit johtaa aika useasti vastustajan katkoihin, varsinkin jos syötellään viivassa pakki-pakkia. Tietysti pelaajien taitotasolla ja maltilla on tässä merkitystä, mutta useasti tuo on niin helppo pelata pois, että itse aina toivoo vastustajan pelaavan kätisyydet "väärinpäin". Samasta laidasta viivasta onetimerit tuottaa ohjaus- ja rebound-mahdollisuuden nopeammassa temmossa ja useammin, koska käytännössä aina laidassa oleva pakki on vapaana ja keskipakki hoitaa varmistuksen. Jos vastustajan laituri pelaa laitapakin pois, niin silloin oma hyökkääjä voi yleensä luistella B-pisteen yläkaaren kautta suoraan maalipaikalle. Tietysti off-wing tyylillä vedot uppoaa suoraan todennäköisemmin, mutta vastustajan laitureiden pitää tällöin olla myös vähän heikompia puolustuspelissä (mitä laiturit kyllä pääsääntöisesti EASHL:ssä ovatkin). Molemmissa tavoissa hyvät puolensa, mutta itse olen päätynyt pitämään ns. oikean lätkän tapaa parempana.
Olet kyllä ihan oikeassa siinä, että useimmissa tapauksissa homma ei toimi kuten pitäisi ja mekin päästään usein katkomaan syöttöjä, kun vastustajat yrittävät liikaa hakea onetimeria pakeille.