NHL20 – yleinen keskustelu

  • 280 085
  • 1 529

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Olikos tää beta pelattavissa kaikille vai tarviiko olla edellinen peli ostettu? Mihin asti tässä on peliaikaa tämän osalta? Huomisen helteillä ei kyllä nappaa, mutta ehkä ensi viikolla voisi koittaakin.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
NHL 19 jäi välistä, mutta... onko tämä kovasti mainostettu World of CHEL juuri sitä, mitä käyttäjät todella haluavat? Parannella ulkojäähöntsäukkelia adidaksen huppareilla ja muulla turhalla? Betaa kokeillessa tuli naureskeltua, että tälläisenkö kehittämiseen EA:n aika menee.

Luistelu ja laukominen sen sijaan näyttävät jo oikein realistisilta. Kaiken muun ollessa kuitenkin sitä samaa vanhaa ei tähänkään tuotokseen kannata rahojaan tuhlata. Katsellaan taas vuoden päästä.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Luistelu ja laukaisuanimaatiot näyttää betan perusteella pikkuisen aidommilta ja selostukset, sekä pikkaisen tilastografiikkaa on pistetty uusiksi. Uudet kokoonpanot päälle siihen, niin siitä sitten itse kukin miettimään että kannattaako tuosta maksaa,
 

emz1

Jäsen
NHL 19 jäi välistä, mutta... onko tämä kovasti mainostettu World of CHEL juuri sitä, mitä käyttäjät todella haluavat? Parannella ulkojäähöntsäukkelia adidaksen huppareilla ja muulla turhalla? Betaa kokeillessa tuli naureskeltua, että tälläisenkö kehittämiseen EA:n aika menee.
Omaan silmään nuo ulkojäähöntsät ja adidas-hupparit kosiskelevat kaikessa arcademaisuudessaan enemmän nuorempaa väestöä ja toimivat osittain myös ajanvietteenä EASHL-pelaajille kun oman joukkueen pelaajia ei ole paikalla. Uskoisin, että vähän varttuneempi ikäluokka tykkää pelata enemmän EASHL:n online-joukkuepelejä ja hakea realistisuuden tunteen rippeitä sitä kautta.

Nykyajan Esport-hypetyksissä toivoisi, että jokin pelejä tekevä organisaatio ottaisi asiakseen tehdä pelkän 6vs6 pelin ja panostaisi pelkästään siihen. Tähän ei tarvitsisi edes mitään aitoja varustemerkkejä tai muutakaan lisenssejä vaativia oikeuksia kunhan pelikokemus olisi vieläkin parempi kuin EA:n tuotteessa. Tosin syy siihen, miksi sitä ei ole tullut lienee siinä että jääkiekon globaalin suosion ollessa niin pieni, että työmäärään suhteutettuna sitä ei koeta järkevänä sijoituksena.
 

Hevi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Muutaman pelin nyt pelannut betaa. Jo mainitsemat laukaisu- ja syöttö ominaisuudet tuntuu kyllä hyvältä. Maalivahdit imee ihan samalla tavalla kuin ennenkin. Myös kiekko menee usein maalivahdin torjunnasta päätyverkkoihin.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Jengi haukkunut tuota pelikellon sijoittelua? Itse pidän kovasti, mutta saattaa olla myös se että tuntuu että pelissä on edes jotain hieman uudelta tuntuvaa.

5 peliä takana, 4 ragequittia multa kun oli pokepoke suoraansyötöstä kuraa pelit ja yksi 1-0 häviö kivalle vastukselle, kun en yksinkertaisesti osaa enää tehdä maaleja. Viimeksi NHL 17-pelissä pelannut onlinea yhtään enemmän. NHL18+19 jäi todella vähälle pelaamiselle.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Jengi haukkunut tuota pelikellon sijoittelua? Itse pidän kovasti, mutta saattaa olla myös se että tuntuu että pelissä on edes jotain hieman uudelta tuntuvaa.

5 peliä takana, 4 ragequittia multa kun oli pokepoke suoraansyötöstä kuraa pelit ja yksi 1-0 häviö kivalle vastukselle, kun en yksinkertaisesti osaa enää tehdä maaleja. Viimeksi NHL 17-pelissä pelannut onlinea yhtään enemmän. NHL18+19 jäi todella vähälle pelaamiselle.

On minusta suoraan sanottuna aivan perseestä tämä pelikello. En pysty tsekkaamaan esim. viimeisiä sekunteja koska jos katsoo alas niin en pysty keskittymään itse peliin. Voi olla, että vaatii totuttelua, mutta lähes kymmenen pelin jälkeen olen aivan hukassa tuon kellon kanssa.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Ei vieläkään rankkusysteemiä jos lähtee kesken kaiken pelistä pois... Joku 30min penaltti aina kun lähdet pois olis kyllä hyvä.

Muuten tuntuu ihan hyvältä muutaman täyden pelin jälkeen.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
No nyt on muutama online peli pelattu ja samat ongelmat löytyy edelleen.
Kun annat pakki-pakki syötön oman siniviivan tuntumassa jonka jälkeen koitat syöttää vastustajan viivan tuntumassa olevalle laiturille luistelee tämä paitsiion
sata kertaa sadasta.
Vaihdot tapahtuvat yhtä järjettömästi kuin ennenkin.
Maalivahdit yhtä typeriä kuin ennenkin.
Pelaajat eivät reagoi kiekon menetykseen tai pomppukiekkoon omalla siniviilla vaan painavat kun hullut kiekon ohi ottamatta tätä haltuun,

Samaa paskaa yhden isommalla numerolla.,
Jääköön tämäkin kauppaan.
 

mountainsnake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Juu, betan latasin ja pojan kanssa pelattiin pari online matsia. Sellainen huomio, että molemmissa peleissä tuli myös kahden ihmispelurin jengi vastaan, joka oli kiva huomata. Voitettiin molemmat suurinumeroisesti, joka oli 13-vuotiaalle muksulle tärkeää :)
Mutta hybrideillä pelaillaan, niin miten helvetissä tuo syöttö lähtee kovempaa? Onko bugi vai miten saa kovempia syöttöjä, vai pelkällä lättynapilla pakoitetaan hybridipelaajat käyttämään peukalon sijasta etusormea syöttämiseen?

Muuten samaa vanhaa uudessa paketissa, joskin luistelu ei ihan niin jäykkää, ja vetokin lähti vähän nopeammin. Ostan ihan tavan vuoksi, kuten joka vuosi. En tiedä, arcedella toimii itselleni paremmin tämä, harmi ettei onlinessa ole mahista valita eri servereitä eri peliasetuksille
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Ei vieläkään rankkusysteemiä jos lähtee kesken kaiken pelistä pois... Joku 30min penaltti aina kun lähdet pois olis kyllä hyvä.

Muuten tuntuu ihan hyvältä muutaman täyden pelin jälkeen.

Samaa mieltä että ihan hyvältä vaikuttaa tämän betan perusteella. Vakavasti harkitsen tämän hankintaa tai sitten jos tuntuu että kakkospelistä ei (FIFA on ykköspeli) viitsi niin paljoa maksaa niin NHL19 on varteenotettava vaihtoehto sekin jota nyt kokeilen uudemman kerran (kuukauden jäsenyyden EA Accessissa avulla) että syttyykö kipinä (josta oli orastavaa syttymistä NHL18 muodossa aiemmin ja useampien pelien jälkeen) NHL:ään. Jos syttyy ja kokee että voisi pelata FIFAn ohella enemmänkin niin NHL20 on betan kokeilun jälkeen erittäin lähellä mutta satunnaisempaan onlinepelailuun saatan hommata NHL19 jos EA Accessista löytyy jotakin muuta itselleni tärkeää jolloin n. 25 € vuosimaksu jopa kannattaa maksaa jos on useampia kuin yksi peli mitä pelaa. Muussa tapauksessa NHL19 on vaihtoehto jonka saanee erittäin huokealla erikseen etenkin syksyllä. Nytkin se on tarjouksessa Storessa mutta ei voi ostaa päällekkäin luonnollisesti kun on tuo EA Accessin kautta hommattu kokeilukappale. Toki vuoden voi jopa kannattaa maksaa tuon pelailusta ilman muita pelejä ihan senkin takia että kun NHL21 ilmestyy aikanaan niin onlinepelaajat viimeistään tuolloin katoavat NHL19:a sekä compit loppuvat joten sen pelailu sitten viimeistään jää. NHL18:a ei enaa syksystä alkaen kannattane pelata onlinessa edes satunnaisesti koska jo nyt vastustajia voi olla joskus haastavaa löytää sekä compit ovat loppuneet ja jos NHL19 saa halvalla niin se voi olla vaihtoehto jopa "vuokrattuna" EA Accessista. Eli vaihtoehtoja löytyy.

Samaa mieltä myös tuosta pelien kesken lopettamisesta. Olen netissä FIFAn osalta kommentoinut useasti että luovutuksista tulisi rangaista jotenkin (muuten kuin FUTissa ja HUTissa kolikoiden menetyksillä) ja nostaa niiden kynnystä. Olen itsekin toki siihen syyllistynyt sekä FIFAssa että NHL:ä mutta nykyään vähemmän jopa nyt viimeaikoina NHL19:a pelatessa jossa on tullut rankasti välillä turpiin onlinessa ja vielä en ole katkaissut yhteyttä kertaakaan. FIFAssa nuo ovat nykyään äärimmäisen harvassa ja FIFA19 jo päättyneellä FUT Champions-taipaleellani olen erittäin ylpeä etten sielläkään katkaissut yhteyttä kertaakaan vaikka joskus tuli selkäsaunoja. Toki voitot siellä toivat eräänlaista tyyneyttä kun kuitenkin kokemukseni on vähäistä verrattuna moneen muuhun siellä ja onnistuin sentään aina vähintään 6 peliä voittamaan ja kerran jopa 11. Ne auttoivat kestämään paremmin rökityksetkin. NHL19:a olen alkanut maltillisesti tavoitella ensin maltillisia tappionumeroita ja myös että edes pari maalia saisin tehtyä sekä erävoittoja jne. eli pienin askelin. Toki olen NHL18 joskus voittanut onlinessakin kun pelasin aktiivisemmin ennen FIFA-aikaa mutta pelikokemus on nykyään vähäistä (ainakiin aktiiveihin verrattuna) NHL:ä joten pienin askelin lähden tavoittelemaan voittoja ja kehitystä. Asialla ei ole niin iso kiire koska nämä ovat tällähetkellä (ehkä myöhemmin aktivoidun enemmän mutta tuskin FIFAn tavoin) kesäpelejä vaihteluna FIFAlle ja odotusta uuteen FIFA-kauteen uudessa pelissä. Mutta tosiaan luovutuksia tulisi molemmissa peleissä jotenkin sääntömuutoksilla karsia.

NHL20 beta-version puutteena on ettei voi kaveria vastaan pelata onlinessa vaan ainoastaan yhteistyönä - ainakaan en löytänyt. Todennäköisesti lopullisessa versiossa pystyy kuten aiemmissakin versioissa. Mutta mielestäni pelaajat liikkuvat erittäin sulavasti ja pelissä on mielestäni NHL18:a kovempi intensiteetti ja tosiaan pelaajat ovat luonnollisemman oloisia eivätkä NHL18-tapaisia kankeita pökkelöitä. Selkeä parannus NHL18:a nähden mielestäni ja myös NHL19:akin osittain joskin tosin ei ehkä niin silmiinpistävä.
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei vieläkään rankkusysteemiä jos lähtee kesken kaiken pelistä pois... Joku 30min penaltti aina kun lähdet pois olis kyllä hyvä.
Jotain tämän kaltaista toivon itsekin, mutta ihan noin yksinkertaista se ei ole. Tuntuu kuitenkin varsin väärältä rangaista niitä pelaajia, jotka putoavat pelistä yhteysongelmien vuoksi. Jos rangaistus annetaan vain manuaalisesti pelistä lähteville, niin sittenhän nämä luupäät vain katkaisevat yhteytensä itse, jolloin jäävät ilman rangaistusta.

Rangaistus tulisi mielestäni antaa riippumatta siitä miksi peli keskeytyy, eli lähtipä sitten manuaalisesti tai yhteyden katkeamisen vuoksi, mutta yksi keskeytys ei saa suoraan johtaa rangaistukseen - ei ainakaan isoon sellaiseen (30min pelikielto olisi aika iso).

Ehkäpä ensimmäisestä keskeytyksestä ei tule mitään, mutta sen jälkeen sitten tulee 10min pelikielto, joka nousee jokaisen keskeytyksen myötä. Tämä voisi olla vaikkapa vuorokausikohtaista, eli keskeytyssaldo nollautuu vuorokauden kuluttua ensimmäisestä keskeytyksestä.

Ihan toinen juttu on sitten pelaajien rankaiseminen EASHL-pelimuodossa, jota itse pääasiassa pelaan. Ei ole mielestäni oikein "pakottaa" viimeisiä jäljelle jääneitä pelaajia jatkamaan peliä, jos kolme kaveria on jo lähtenyt kesken kaiken pois. Toisaalta jos heitä ei rangaista, niin oikein ovelat joukkueet hyödyntävät sitäkin ja vaihtavat lähtöjärjestystä pelistä toiseen. Itse joukkueen rankaiseminenkaan ei tunnu reilulta, koska suurin osa joukkueen pelaajista saattaa olla täysin syyttömiä tilanteeseen, jos eivät ole edes olleet pelaamassa.

Suurin osa pelaajista varmasti näitä rankkuja toivoo, mutta toteutus ei ole niin helppoa, kuin sen voisi kuvitella olevan.
 

mountainsnake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Joku rankkusysteemi olisi kyllä hyvä, yhteydet kuntoon jos menee onlineen pelaamaan. Mutta ehei, en näe, että EA:lla olisi mitään motivaatiota rajoittaa pelaajien pelaamista.

Mielestäni keskenjättäviä vielä pahempia on ne, ketkä jättävät vain ohjaimenpöydälle. Itse lähen aina ottelusta pois, jos tällainen tappiolla ohjaimen pöydällejättäjä tulee vastaan. Ja olishan se ikävää saadaa siitäkin pelikieltoa itselle, kun lähtee pelistä pois kun vastustaja ei tee mitään.

Sinänsä ei niin yksinkertaista rakentaa toimivaa rankkusysteemiä
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Fifassa lentää pelistä jos jättää ohjaimen pöydälle ja peliin jäänyt saa voiton, kunhan vaan toki johtaa peliä. Tuo toki aikalailla johtanut siihen ettei siellä enää jätetä ohjainta pöydälle. Sama malli NHL-pelisarjaan. Myöskään mitään "1min quittausta ja pelin resetointia" ei ole. En toki tiedä onko enää NHL:ssäkään.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Siis peliin jäänyt ei saa voittoa, jos ei johda peliä tuossa vaiheessa? Mitä jos tilanne on tasan?
Ei. Tuolloin peli resetoituu jos pelaat Weekend Leagueta ja saat pelata uuden pelin. Jos Rivalsia, saat tasurin ja siitä kolikot + Rivals Pointsit. Kolikot tosin hieman pienemmät, kun vähemmän "vaivaa niiden eteen"
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Lisätään vielä se, että tuo Rivals Online Divisioonien sijasta olisi kovin hyvä uudistus myös NHL:n puolelle. Siellä putoaa alempaan divariin pisteytyksen mukaan, ei minkään pakollisen "10 peliä" mukaan.
 

mountainsnake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Fifassa lentää pelistä jos jättää ohjaimen pöydälle ja peliin jäänyt saa voiton, kunhan vaan toki johtaa peliä. Tuo toki aikalailla johtanut siihen ettei siellä enää jätetä ohjainta pöydälle. Sama malli NHL-pelisarjaan. Myöskään mitään "1min quittausta ja pelin resetointia" ei ole. En toki tiedä onko enää NHL:ssäkään.

Tää kuulostaisi erinomaiselta!

E: itseasissa äsken testasin onesia, matsi loppui, lähdin kahvin keittoon ja pesulle. Tämän jälkeen n. 10min myöhemmin tulin takaisin, niin ruudulla oli viesti "sinut on poistettu pelistä, et voi vain seisoskella paikoillaan, olet huono joukkuepelaaja tjms. (pelasin onesia)"

Ilmeisesti uus matsi oli sillö aikaa lähtenyt automaattisesti, ja sit tullut siitä myös fudut, kun en ollut paikalla. Jos näin, niin tämähän vaikuttaisi siltä, että ohjaimen pöydälle jättäjiä rangaistaan myös nhl20 <3
 
Viimeksi muokattu:

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
WoT:ssa oli/on tuollainen rankkusysteemi. Ei se siinä pelissä ainakaan mitään ongelmia aiheuttanut.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Lisätään vielä se, että tuo Rivals Online Divisioonien sijasta olisi kovin hyvä uudistus myös NHL:n puolelle. Siellä putoaa alempaan divariin pisteytyksen mukaan, ei minkään pakollisen "10 peliä" mukaan.

Eikös Compin idea NHL:ä ole juuri tuollainen Division Rivals-tyyppinen? Molemmissahan on sama periaate nähdäkseni. Ensin pelataan tietty määrä pelejä luokituksen saamiseksi joka alkaa elämään riippuen voittaako vai häviääkö. Toki Compissa NHL:n puolella ei ole divisioona jakoa mitä FIFA19:a mutta tuo luokitussysteemi on samantyylinen ja NHL:ä ilmeisesti Compista siirretty sovellettuna FIFA19:a. Molemmissa saa palkintoja viikkokisan sijoituksen mukaan. Ja kummankin pelin kilpailussa on mahdollisuus ansaita paikka Champions-turnaukseen - tosin Compissa NHL:ä käsittääkseni siihen vaaditaan jokin erikoiskortti mutta FIFA19 Division Rivalsissa 2000 pistettä niin saa paikan ja siitä eteenpäin kun pelaa Weekend Leaguessa siellä tulosten perusteella eri suuruinen pohja esimerkiksi 1000 pistettä 6 voitosta 10 voittoon ja jne. Mielestäni siis melko samantyyppiset systeemit NHL:n Compissa ja FIFA19 Division Rivalsissa. Nähtäväksi jää onko FIFA20 enää sama systeemi käytössä. Tuo 10 ottelun divarisysteemi mikä oli FIFA18 vielä käytössä ja NHL19 edelleen on minustakin huonompi mitä Division Rivals tai Comp-tyyliset systeemit.

Pelin katkaisuista rangaistukset eivät tosiaan välttämättä ole niin yksinkertaisia koska vaikea on vetää raja mistä mitenkin rangaistaan ilman että rangaistaan syyttä. Lisäksi näitä voi jotkut pystyä hyödyntämään väärällä tavalla mutta kaikissa säännöissä on kiertoteitä koska aukottomia sääntöjä on vaikea laatia. Mielestäni ehkä jonkinlaiset isommat palkintojen menettämiset tai pienenemiset olisivat hyvä rangaistus sekä pistevähennykset jotka mahdollistavat silti pelaamiseen kokoajan (jota pelikielto ei mahdollista) mutta peleistä saisi palkintoja vähemmän ja luokitukset putoaisivat jne. FIFAssa käytössä oleva aikakatkaisu mikäli ei pelaa aktiivisesti tiettyyn aikaan pitäisi NHL:äänkin saada. Mutta toistaiseksi näitäkin on ollut ainakin viimeaikojen omissa peleissäni sekä FIFAssa että NHL:ä vähemmän. Myös yhteyden katkaisuja on mielestäni nykyään vähemmän molemmissa peleissä (FIFAsta toki pidempi kokemus) kuin esimerkiksi FIFA18:a tai NHL18:a sekä näihin vaikuttaa myös divaritaso sekä FIFAssa mm. Weekend Leaguessa yhteyden katkaisuja on erittäin harvoin. Toki siellä en ole useinkaan johtanut 3-0 (vaan pelit ovat olleet tiukkoja voittopeleissä useimmiten) mutta esimerkiksi jos tilanne on ollut minulle 2-0 pitkällä toisella puoliajalla niin esimerkiksi Division Rivalsissa yhteyksiä on noissa tilanteissa katkennut huomattavasta useammin kuin Weekend Leaguessa. Mutta nyt kesällä olen pelannut FUT-joukkueen deletoinnin jälkeen lähinnä Online Seasonia oikeilla joukkeilla ja noissa peleissä 5-6.divareissa on yhteydenkatkaisuja huomattavasti vähemmän mitä FIFA18:a vastaavissa divareissa oli. NHL:ä onlinessa on paha tyhjentävästi sanoa koska harvemmin olen johtanut useammalla maalilla mutta kun pelasin joskus enemmän NHL18:a niin silloin yhteys katkesi johtotilanteessa jopa 1-0 tai 2-0-tilanteissa yllättävänkin usein. Kun nyt viime kuukausina olen pelannut NHL18:a ja jonkun pelin voittanut oikeilla joukkueilla pelatessa niin yhdessäkään ei ole tainnut olla yhteyden katkaisuja mutta NHL19:a ei vielä voitoista ole onlinessa kokemusta joten en tiedä. :)

Ehkä rangaistuksia enemmän yhteydenkatkaisuja hillitsisi se että esimerkiksi heikommalla jengillä tai rankingluokituksella pelaava joukkue saisi tuloksesta riippumatta jotakin kuten myös jatkossakin kaikki jotka pelaavat ottelut loppuun mutta nämä porkkanat olisivat aloitteleville isompia ja asteittain putoaisivat kehityksen myötä. Ja palkinnot loppuusaakka pelatuista peleistä voisivat olla muutenkin sidoksissa nykyistä enemmän vastusten tason mukaan eli pelit oman tasoisia ja parempia toisivat parempia palkintoja ja pisteitä kuin pelit heikompia vastaan ja heikommilla taas kannusteena olisi juuri parempia vastaan tuloksesta riippumatta palkintoja ja pisteitä alkuvaiheessa enemmän jotta ottelut jaksaisi pelata loppuun. Heikommilla luonnollisesti nämä pisteet oman tasoisia ja mahdollisesti heikompia vastaan luonnollisesti olisivat myös kannustavia. Ja palkinnot sekä pisteet eri tason pelaajilla toki eläisivät luokitusten noustessa ja tottakai hyvästä menestyksestä palkitaan mutta tärkeää on myös aloittelijoiden motivaatiolle että loppuunsaakka pelatuista peleistä saa jotakin vaikka useassa pelissä alkuvaiheessa tulisi 1-8 tai 0-16 turpiin usein. Näitä edellä mainittuja asioita varmasti sekä FIFAssa että NHL:ä jo nyt toteutetaan jossakin määrin esim. Division Rivalsissa mutta systeemiä voisi kehittää jotenkin vähentämään otteluiden kesken jättämisiä vaikka ainakin mielestäni FIFAssa ne ovatkin Division Rivalsin tulon myötä vähentyneet näin näppituntumalta arvioiden.
 

Knap

Jäsen
Jotain tämän kaltaista toivon itsekin, mutta ihan noin yksinkertaista se ei ole. Tuntuu kuitenkin varsin väärältä rangaista niitä pelaajia, jotka putoavat pelistä yhteysongelmien vuoksi. Jos rangaistus annetaan vain manuaalisesti pelistä lähteville, niin sittenhän nämä luupäät vain katkaisevat yhteytensä itse, jolloin jäävät ilman rangaistusta.

Rangaistus tulisi mielestäni antaa riippumatta siitä miksi peli keskeytyy, eli lähtipä sitten manuaalisesti tai yhteyden katkeamisen vuoksi, mutta yksi keskeytys ei saa suoraan johtaa rangaistukseen - ei ainakaan isoon sellaiseen (30min pelikielto olisi aika iso).

Ehkäpä ensimmäisestä keskeytyksestä ei tule mitään, mutta sen jälkeen sitten tulee 10min pelikielto, joka nousee jokaisen keskeytyksen myötä. Tämä voisi olla vaikkapa vuorokausikohtaista, eli keskeytyssaldo nollautuu vuorokauden kuluttua ensimmäisestä keskeytyksestä.

Ihan toinen juttu on sitten pelaajien rankaiseminen EASHL-pelimuodossa, jota itse pääasiassa pelaan. Ei ole mielestäni oikein "pakottaa" viimeisiä jäljelle jääneitä pelaajia jatkamaan peliä, jos kolme kaveria on jo lähtenyt kesken kaiken pois. Toisaalta jos heitä ei rangaista, niin oikein ovelat joukkueet hyödyntävät sitäkin ja vaihtavat lähtöjärjestystä pelistä toiseen. Itse joukkueen rankaiseminenkaan ei tunnu reilulta, koska suurin osa joukkueen pelaajista saattaa olla täysin syyttömiä tilanteeseen, jos eivät ole edes olleet pelaamassa.

Suurin osa pelaajista varmasti näitä rankkuja toivoo, mutta toteutus ei ole niin helppoa, kuin sen voisi kuvitella olevan.
Nojaa. On myös niitä pelaajia, joilla ei ole päivässä aikaa montaa peliä pelata. Jos peli esimerkiksi 5-0 selvästi parempaa pelaajaa vastaan ja tämä alkaa pelaamaan aikaa, niin kyllä siinä tekee mieli quitata ja pelata vielä yksi peli, kun siihen voisi olla aikaa, kun pelailla tuo 5-0 peli loppuun ja laittaa ohjain sen jälkeen kaappiin, kun ei ehdi pelata enää.

Ei se minulta ainakaan pois ole, jos joku minulle luovutusvoiton antaa. Sitten menen vain uuteen peliin voitto takataskussa. S1mple.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nojaa. On myös niitä pelaajia, joilla ei ole päivässä aikaa montaa peliä pelata. Jos peli esimerkiksi 5-0 selvästi parempaa pelaajaa vastaan ja tämä alkaa pelaamaan aikaa, niin kyllä siinä tekee mieli quitata ja pelata vielä yksi peli, kun siihen voisi olla aikaa, kun pelailla tuo 5-0 peli loppuun ja laittaa ohjain sen jälkeen kaappiin, kun ei ehdi pelata enää.

Ei se minulta ainakaan pois ole, jos joku minulle luovutusvoiton antaa. Sitten menen vain uuteen peliin voitto takataskussa. S1mple.
Minun on vaikea uskoa, että yhden pelin pelaaminen on muutamasta minuutista kiinni. Pelit ovat kuitenkin lyhyitä, joten kovin paljoa aikaa ei siinä voita, että lähtee kesken pois.

Eikä se yksi peli sinne tänne olekaan paha, mutta jos pelaa päivän aikana 30 peliä ja lähtee 20 kertaa kesken pois, niin kyllä siitä alkaa ongelma tulla. Juuri siksi ehdotin ratkaisua, missä yhdestä keskeytyksestä ei tule rankkua ollenkaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös