Mun mielestä itse pelaaminen alkaa olemaan ihan hyvällä tasolla. Luistelu on hienon näköistä, nuo laukaukset lähtevät nykyään paljon aidommin mikä on tosi iso juttu, maalivahdit tuntuvat olevan fiksumpia kuin ennen ja monet uudet tojunta-animaatiot toimivat hienosti ja näyttävät hyvältä.
Mutta itse pelin ympärillä tuntuu vähän kaikki kusevan, yleisön eläminen pelissä mukana on huonoa, puuttuu maalimusiikit ja tietysti katkoilla soivat biisit ovat karseaa kuraa eikä nosta mitään fiilistä, sisääntulot puuttuvat kokonaan ja myös erien jälkeen voisi olla pieni sisääntulo aina mikä nostais fiilistä. Erien lopussa kun pelaajat poistuvat koppiin niin kaikki muut ovat jotenkin kadonneet paitsi joukkueen ykköskentällinen joka näkyy aina poistuvan tuonne kopin puolelle. Ei fiilistä yhtään.
Franchise mode tuntuu olevan samaa huttua kuin aina ennenkin valikkoja myöden. Harjoituskaudella on aina se sama määrä pelejä eli oman divisioonan muut joukkueet vastassa, miksei noita voisi itse määritellä kuinka monta peliä on harjoituskaudella joukkueella? FIFA:ssa esim. saa itse päättää osallistuuko harjoitusturnaukseen joukkueen kanssa vai ei, tuosta vähän mallia. Muutenkin kun jo harjoituskaudella on säännöt kuinka monta pelaajaa saa olla NHL rosterissa mukana ja palkkakattokin on päällä (oikeastihan näin ei ole vaan harjoituskaudella saa olla enemmän pelaajia NHL-joukkueen mukana) niin eipä noita jaksa yhtään pelata. Olisi ihan siistiä jos harjoituskaudella onnistuisi ketjujen vaihto helposti ja nopeesti kun olisi kaikki pelaajat joita haluaa nähdä niin ylhäällä, halleissa voisi olla selvästi vähemmän porukkaa niin tulisi "harjoituskausi" fiilis jne. Valmentajat lisäys on ihan paska kun ei ole oikeat valmentajat messissä eikä noi edes millään muotoa missään tekemisessä näy (ainakaan näin viiden ottelun perusteella) ja ketjukemiakin on ihan turha tuollaisenaan. Mitenköhän valmentajanvaihto mahtaa onnistua kun toimintabudjetti joka on varattu valmentajille on niin pieni? Toi budjetti hommakin on niin kusisesti tehty kun on saakelin pienet budjetit joukkueilla ja kaikki varat pitää siirtää hallibudjettiin, että pystyy kaudella korjailee hallia. Vaihtomarkkinoilla on taas ennen kuin edes kausi alkaa niin profiilijätkiä iso pino ja ykköskierroksen varauksia kaupataan kuten ennenkin, ei mitään järkeä.
Oma tuomio siis on, että itse pelaaminen on ihan ok, mutta kaikki muu ympärillä kusee tuttuun tyyliin. Ensi versioon olisi kiva jos saataisiin nuo oikeat valmentajat mukaan peliin, vähän menoa ja meininkiä matsin ympärille ja franchise moden voisi kokonaan uusia. Nyt kun laukaus oli iso uudistus tässä versiossa niin seuraavassa se voisi olla taklauspelaaminen ja erikoistilanteet (ylivoima ja alivoima).
Onhan sekin tosiaan perseestä, että slidereita joutuu itse aina säätelee niin hemmetisti ja sitten ainakin itse kulutin monta tuntia pelaajien muokkaamiseen jne. Todella paljon näki sitä, että pelaajilla on ihan väärä pelipaikka merkittynä ja muutenkin kokonaisuuksien kanssa oma näkemys on aika erilainen kuin EA:lla. Paljon pelaajasiirtoja uupuu, pelaajia ylipäätään (Gusev, Prohorkin jne.). Soundtrackissa ei montaa biisiä ole.
Mutta aina tämä peli tulee ostettua, jatkossakin. Eihän tuo paha hinta ole kun gigantista sai 50€ hintaan ja mukana viaplay vielä. Lätkä on itselleni se ykköslaji, jos EA vetäisi FIFA:n ihan yhtä vihkoon kuin nämä änärit niin ei tuota tulisi ostettua ainakaan joka vuosi, mutta ikävä kyllä tämä lafka on ainut joka lätkäpeliä tekee niin tällä mennään...