Nyt näyttää vahvasti siltä, että online-peleissä (myös HUT) on kahdenlaisia pelejä, ne joissa peli on aivan karmeaa viivettä ja jumia (jatkuva viive ei pysähdyksiä lainkaan), ja välillä sitä viivettä ei ole muuten kuin itse peliin tehtyä. Välillä tuli onlinen jälkeen käytyä harjoittelussa perus online-slidereilla, ja huomasi miten sujuvaa se kaikki tekeminen on ajoittaiseen onlineen verrattuna.
Mistähän helvetistä tuo jatkuva viive johtuu, ja joka on niissä peleissä aivan jatkuvaa vähintään 0,5-0,8 sekunnin viivettä kaikessa, tökkimisessä, liikkeessä joka on jo valmiiksi kankeaa, ja vielä pelaajan vaihdossa yms. Peliin on mahdotonta saada mitään rytmiä, kun kaikki tapahtuu kuin hidastetussa elokuvassa. Netin olen tarkistanut moneen kertaan, eikä siitä ole löytynyt ongelmaa. Samoin NHL:n verkkoasetusten näyttämä pelin aikainen pingi on useimmiten jossain 70ms paikkeilla, eli n. 0,07 sekuntia, joka ei ole viive eikä mikään.
Joku mättää ja pahasti, ja laittaa kyllä vituttamaan aika huolella. Jos vanhassa NHL:ssä olisi reilusti pelaajia myös guestien eli vieraiden kanssa, niin vaihtaisin varmaan sinne, koska siellä lagijat oli ajoittain ongelma, mutta tuollaista täysin koko pelin jatkuvaa viivettä en ole nähnyt kuin harvakseltaan. Tuon NHL18 tekemän kankeamman pelaamisen kanssa on jo tottunut tulemaan toimeen 100 pelin jälkeen, mutta tuo ajoittaisissa peleissä esiintyvä aivan jatkuva viive, on sellainen johon on vaikea tottua, varsinkin kun on tosiaan paljon niitäkin pelejä, jossa sitä viivettä ei juurikaan ole. Pitänee tutustua tähän asiaan jonkun EA-Sportsin foorumeiden kautta, tai laittaa EA-Sportsille viestiä (toivoton reitti varmaan). EA:n servereiden lagista on ollut paljon valituksia myös aiemmissa änäreissä, mutta en ole kyllä tällaiseen jumiin vielä törmännyt. Liekkö tämä sitten niiden servereiden aiheuttamia ongelmia, vaikea sanoa.