NHL18 – yleinen keskustelu

  • 189 703
  • 658

RockTheRink

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NHL
Noista pelin yksityiskohdista, niin melko vähän on tosiaan menty eteenpäin sanotaanko nyt NHL10:stä lähtien vaikka on tullut uutta konsolisukupolvea, tehoa ja suorituskykyä lisää.

Eniten toivoisi parannusta pelaajien anatomiaan. Miten eri tavoin vartalo voi ottaa taklauksen vastaan, miten tipahtaa jäähän jos tipahtaa jne. Miten kroppa toimii kun pelaaja pyrkii harhauttamaan 1-1 tilanteessa... samat skill stick movet on pysyneet muuttumattomana kohta 10 vuotta. Ja kuinka monella tavalla oikeassa elämässä voikaan syntyä maali! Voisi jopa sanoa että takapakkiakin on otettu, variaatioita on hyvin vähän ja tilanteet toistavat aina samaa kaavaa.

Fifa tuntuu kaikin tavoin paljon vaivattomammalta pelata peliä nimeltä jalkapallo, ukot kentällä tuntuu todella ketteriltä ja eläviltä. Peli tarjoaa paljon uniikkeja hetkiä pelin sisällä.

Oikeastaan kaikissa peleissä; sotapelit, autopelit, ja monet muut on menty realismin suuntaan mutta ennenkaikkea viihdyttävyyden ja hauskuuden ehdoilla. Mutta.. jääkiekko on valitettavasti marginaalilaji ja panostus parempaan peliin on EA:lta sen mukaista.

Ja kyllä urheilullinen (online)pelimuoto tarvitaan HUTin rinnalle. Ei NHL pelkästään supertähtien ehdoilla pyöri, jääkiekko on joukkuepeli jossa oikeilla pelaajilla oikeassa roolissa on suuri merkitys. Joku GM goes HUT-tyyppinen ratkaisu ilman mitään älytöntä spedeilyä jolla ei ole oikean jääkiekon kanssa kovin suurta tekemistä.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Yksi hyvä uudistus tuleviin änäreihin voisi olla sellanen, että jokaisen onlineottelun keskiarvolatenssi tallennettaisiin ja pelihaussa voisi määrittää että tulisiko otteluun mentäessä olla pelaajien välinen latenssi vihreä, sekä vastustajan keskiarvolatenssi omaa vastaava tai parempi. Näin saataisiin mokkulapojat omaan sarjaan ja kiinteillä pelaavat omaan.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Tappelut!

Kuinka helvetissä pärjää tappeluissa ja miten l2 tai r2 kannattaa käyttää? Miten tässä kannattaisi yrittää tappeluita voittaa? Pelaan uraa kovanaamalla ja saan pataani helvetin usein tekoälyltä. Vituttaa...
Be a prossa tulee usein tappeluita ihan laillisten taklausten takia. Yhtään en ole onnistunut voittamaan tuolla Nhl puolella.

On muuten jäähypörssin johto mulla! Kakkosia ei enää tule kun ehkä kerran viiteen peliin, mutta nuo tappeluvitoset... Yhtään tappelua en ole itse aloittanut
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Kuinka vaikeaa voi olla tehdä tuo be a pro niin, että ekan kauden vois pelaa Liigassa???
 

Lösönen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arizona Coyotes
En vieläkään voi ymmärtää että miksi GMC piti poistaa pelistä. No HUTIT ja FUTIT on nykyaikaa EA:n maailmassa ja jonnet syytää rahaa firman pankkitilille.
Tuo GMC on paras pelimuoto joka pelissä on ollut. Kaksi vuotta nyt rukoillut että se palaisi kun se NHL16:sta poistettiin. Mutta ei niin ei. Kyllä se jossain vaiheessa takaisin tulee kun EA poistelee noita ominaisuuksia ja tuo niitä "uusina" takaisin.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Tuo GMC on paras pelimuoto joka pelissä on ollut. Kaksi vuotta nyt rukoillut että se palaisi kun se NHL16:sta poistettiin. Mutta ei niin ei. Kyllä se jossain vaiheessa takaisin tulee kun EA poistelee noita ominaisuuksia ja tuo niitä "uusina" takaisin.
Se poistettiin, koska sille ei ollut pelaajia kuin tietyissä liigoissa. Liigoja oli miljoona ja kukaan niitä ei pelannut. EA on kyllä huudellut jo pariin kertaankin, että harkitaan paluuta, mutta hieman eri muodossa/uudistettuna. Mutta tää on se EA:n perusvastaus nyt aina noissa niiden kyselyissä loppukesästä, joten saa nähdä mitä tapahtuu.
 

Kyou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Se poistettiin, koska sille ei ollut pelaajia kuin tietyissä liigoissa. Liigoja oli miljoona ja kukaan niitä ei pelannut. EA on kyllä huudellut jo pariin kertaankin, että harkitaan paluuta, mutta hieman eri muodossa/uudistettuna. Mutta tää on se EA:n perusvastaus nyt aina noissa niiden kyselyissä loppukesästä, joten saa nähdä mitä tapahtuu.
Muistaakseni jostain luin että alle 1% liigoista pelattiin edes puoleen väliin kautta + tosiaankin loppujenlopuksi se oli erittäin vähän pelattu pelimuoto
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Muistaakseni jostain luin että alle 1% liigoista pelattiin edes puoleen väliin kautta + tosiaankin loppujenlopuksi se oli erittäin vähän pelattu pelimuoto
Ja pelattiin eniten lähinnä vain jossain Pohjoismaissa. Harmi että meitä old school hokiromantikoita ei palkita ja jonnet määrää suunnan. Mutta ei voi mitään, kun linja yleisestikin Electronic Artsilla on tuo. Raha määrää. Toivottavasti tuovat takaisin, nykyistä peliä itse en enää tule pelaamaan. Vaatii siis uuden pelimoottorin ja oikeasti uuden gameplayn + päälle uudistetun managerimoodin mielellään plussana, jos mietitään uusia asioita. HUT:n myös keräilyt takaisin kiitos tai edes sitten pelaaminen mukavaksi edes vähän alusta ja miljoonat 90+ ovr pelaajat samaan suhteeseen, mitä ovat Fifan FUT:ssa.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja pelattiin eniten lähinnä vain jossain Pohjoismaissa. Harmi että meitä old school hokiromantikoita ei palkita ja jonnet määrää suunnan. Mutta ei voi mitään, kun linja yleisestikin Electronic Artsilla on tuo. Raha määrää. Toivottavasti tuovat takaisin, nykyistä peliä itse en enää tule pelaamaan. Vaatii siis uuden pelimoottorin ja oikeasti uuden gameplayn + päälle uudistetun managerimoodin mielellään plussana, jos mietitään uusia asioita. HUT:n myös keräilyt takaisin kiitos tai edes sitten pelaaminen mukavaksi edes vähän alusta ja miljoonat 90+ ovr pelaajat samaan suhteeseen, mitä ovat Fifan FUT:ssa.
Ihan mielenkiinnosta sellainen kysymys, että miksi ihmeessä old school hokiromantikko haluaa pelata jotain online VS pelejä? Saatika sitten ihan vain bottia vastaan kikkailua?

Itse ainakin suosittelen kaikille hokiromantikoille 6vs6 EASHL pelimuotoa. Kun peli ei perustu bottien huijaamiseen, kun niitä ei kerran jäällä ole, niin voidaan jo alkaa puhumaan virtuaalilätkästä. Sen jos jonkun luulisi maistuvan hokiromantikoille. Eikä tuossa pelimuodossa ole edes rahastusmeininkiä. Peliajat ovat toki täällä euroopassa aika rajalliset, kun pelaajia ei ole kauheasti. Jos ei halua käyttää koko päivää pelien etsimiseen, kannattaa pelailla 18:00-01:00 vällisenä aikana.

Toki tuo pelimuoto vaatii paljon muiden huomioon ottamista ja kaikki ei siitä tykkää. Mutta onhan se nyt iso osa oikeaakin lätkää...
 

Lösönen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arizona Coyotes
Ihan mielenkiinnosta sellainen kysymys, että miksi ihmeessä old school hokiromantikko haluaa pelata jotain online VS pelejä? Saatika sitten ihan vain bottia vastaan kikkailua?
En hokiromantikoista tiedä mutta itseä GMC:ssä kiehtoi tuo managerointielementti. Oli helvetin hauskaa väsätä treidejä toisten pelaajien kanssa ja rakennella omaa joukkuettaan. Itse pelien pelaaminen oli täysin toissijainen asia tuossa pelimuodossa.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
En hokiromantikoista tiedä mutta itseä GMC:ssä kiehtoi tuo managerointielementti. Oli helvetin hauskaa väsätä treidejä toisten pelaajien kanssa ja rakennella omaa joukkuettaan. Itse pelien pelaaminen oli täysin toissijainen asia tuossa pelimuodossa.
Joo ymmärrän kyllä tämän aspektin ja tulisi varmaan itsekin GM connectediakin pelattua jos pelimuoto toimii. En ole itse pelannut tuota missään kunnon Liigassa, mutta jos kaikki olsi aktiivisia, niin onhan tuo varmasti hauskin VS pelimuoto.

Mutta siis joutuiko tuossa pelimuodossa aikasemmin etenemään kalenterin mukaan? Ja sopimaan jokaisen vastustajan kanssa yhden pelin kerrallaan? Jos tuo on noin, niin uskon että joku pelimuoto, mikä puettaisiin enemmän turnausmuotoon kuin kalenterisidonnaiseksi olisi parempi. Esim kaikki pelaa kaikkia vastaan x kertaa ja sitten johonkin kohtaan sovitellaan siirtotakaraja.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
En hokiromantikoista tiedä mutta itseä GMC:ssä kiehtoi tuo managerointielementti. Oli helvetin hauskaa väsätä treidejä toisten pelaajien kanssa ja rakennella omaa joukkuettaan. Itse pelien pelaaminen oli täysin toissijainen asia tuossa pelimuodossa.
Pelaaminen oli nimenomaan yksi pääasioista miksi GM Connected kiinnosti. Kun tuo oli juuri sitä old school jääkiekkoa, kun säännöillä tehtiin se sellaiseksi. Yksinkertaisesti ja lyhyesti siis sanottuna piti pelata mahdollisimman realistista jääkiekkoa ja olla käyttämättä pelin bugeja hyödyksi jatkuvalla syötöllä.

Mutta joo managerointi on huikeutta, tuossa oli vielä astetta enemmän huikeampaa. Botti GM kun on se sieluton vastus, joka tarjoaa vain pientä lohtua GMC:n puuttumiselle. Siksi siis Franchise Modea. Perus Online VS kiinnostaa kuin kilo mätiä porkkanoita. Tämä @Sörsseli nimimerkille.
 

Lösönen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arizona Coyotes
Mutta siis joutuiko tuossa pelimuodossa aikasemmin etenemään kalenterin mukaan? Ja sopimaan jokaisen vastustajan kanssa yhden pelin kerrallaan? Jos tuo on noin, niin uskon että joku pelimuoto, mikä puettaisiin enemmän turnausmuotoon kuin kalenterisidonnaiseksi olisi parempi. Esim kaikki pelaa kaikkia vastaan x kertaa ja sitten johonkin kohtaan sovitellaan siirtotakaraja.
Muistaakseni pelissä oli viikon jaksoja jossa oli kolme peliä jotka pystyit pelaamaan jos satuitte olemaan samaan aikaan pleikkarin ääressä. Jossain vaiheessa liigan ylläpitäjä suoritti simuloinnin jolloin pelaamattomat pelit simuloituivat ja tehdyt treidit toteutuivat.
Eli joo, käytännössä jouduit pelien ajankohdat sopimaan erikseen jokaisen pelaajan kanssa. Tuo sai varmasti monet kyllästymään pelimuotoon ja tuo vaatiikiin aktiivisia jäseniä jotta liiga toimii hyvin.
 

Daywalker-75

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, JäKi
Saatana!
En jaksanut kelata ketjua, tulin vain nillittämään.

Pitääkö tässä ruveta konsolia vaihtamaan, kun boxilla on ihan vitun vähän vastustajia 1vs1 peleihin?!
Sitten kun vastustaja löytyy, on yhteys täyttä kuraa. Muilla samanlaisia kokemuksia?
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Saatana!
En jaksanut kelata ketjua, tulin vain nillittämään.

Pitääkö tässä ruveta konsolia vaihtamaan, kun boxilla on ihan vitun vähän vastustajia 1vs1 peleihin?!
Sitten kun vastustaja löytyy, on yhteys täyttä kuraa. Muilla samanlaisia kokemuksia?
6vs6 pelaajista hemmetin iso osa on loikannut ps4 puolelle, sillä pelimuoto on about kokonaan kuolemassa boxin puolella. Tämä vaikuttaa tietenkin suoraan myös vs pelaajien määrään.

Eli kyllä ps4 ostoksille mars
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Aika tuskaista on Be a Pro nyt. Tuntuu että kaikki meni solmuun heti kun menin maalipörssissä kärkeen. Floridassa pelaan 1-kentässä ja lähes kaikki hyökkäykset tyssää kun Huberdeau yrittää yksin painaa laidassa: JMA-tyylisesti luistelee kohti päätyä ja menettää kiekon. Syötä ei koskaan. Vaikea se on tehdä pisteitä kun ei aloitusvoiton jälkeen saa koskea kiekkoon. Tehot 36+38 ja maalipörssin johto jo menetetty - pistepörssiä johdan edelleen.

Koko jengi ollut sekaisin jo 10+ peliä. Järkyttäviä kiekonmenetyksiä joka puolella kenttää koko jengiltä. Nyt 3 pelin tappioputki. Mikään ei toimi.
 

Knap

Jäsen
Floridassa pelaan 1-kentässä ja lähes kaikki hyökkäykset tyssää kun Huberdeau yrittää yksin painaa laidassa: JMA-tyylisesti luistelee kohti päätyä ja menettää kiekon. Syötä ei koskaan. Vaikea se on tehdä pisteitä kun ei aloitusvoiton jälkeen saa koskea kiekkoon.
Kokeileppa sellaista näppäintä, kun R2 (= Syötönpyyntö näppäin), johan alkaa olemaan kiekkoo lavassa. Tuossa tosin se huono puoli, että ne botit koittaa saada sitä kiekkoa linnuntietä pitkin, mutta kun tuossa käyttää järkeä, niin hyvin hyödyllinen.
 

Johan Kesti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Terve!

Kannattaako mun päivittää mun NHL 17 tähän uusimpaan versioon? Lähinnä tuota 17 pelannut kavereiden kanssa ja siihen se onkin ollut ihan hyvä. Myös tuota World Cup -turnausta tullut hakattua, mutta nyt alkaa jo kyllästyttään nuo samat joukkueet ja kokoonpanot. Voiko tässä uusimmassa pelata maajoukkuepelejä turnaus muodossa? Entäpä NHL:n pudotuspelejä? Tässä 17 versiossa tuo NHL:n pudotuspelien toteutus on mielestäni ihan paska. Myös Be a Pro kiinnostelisi, mutta ainakin aiemmissa versioissa tämä on ollut myös ihan paskaa ja olenkin skeptinen, että se tässäkään versiossa olisi kovin kummoinen.

Pahoittelut, en jaksanut kahlata koko ketjua läpi.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
@I897 Ei kannata Be a pro:n vuoksi enää tässä vaiheessa alkaa päivittämään, vaan kannattaa odotella NHL 19 johon huhujen mukaan siihenkin olisi panostettu enemmän. Lähinnä jos online puolta haluat pelailla niin sitten. Franchisekin siinä ja siinä, vaikka pelimuotoon tulikin tuo laajennusdrafti mahdollisuus.
Itse aloitinkin joku päivä sitten tuon Franchise moden perustamalla 32 joukkueen ja mietin miksi tuo oma AHL joukkue on niin surkea kaudesta toiseen. Joukkue ei tunnu huolehtivan itse mistään, vaan periaatteessa kaikki pelaajat pitäisi hankkia sinne itse ja sehän ei taida edes olla mahdollista. AHL tiimi siis myös itse luotu. Pelaajien sopimukset ja kehitys realistisia siinä suhteessa, että juuri kun kiinnitin 89 ovr. sentterin 8,9 miljoonan palkalla ja pitkällä sopimuksella, niin seuraavana kautena kokonaisuus tippuikin jo 82... Vaikka ikää oli vain 29v.
 

Johan Kesti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@I897 Ei kannata Be a pro:n vuoksi enää tässä vaiheessa alkaa päivittämään, vaan kannattaa odotella NHL 19 johon huhujen mukaan siihenkin olisi panostettu enemmän. Lähinnä jos online puolta haluat pelailla niin sitten. Franchisekin siinä ja siinä, vaikka pelimuotoon tulikin tuo laajennusdrafti mahdollisuus.
Itse aloitinkin joku päivä sitten tuon Franchise moden perustamalla 32 joukkueen ja mietin miksi tuo oma AHL joukkue on niin surkea kaudesta toiseen. Joukkue ei tunnu huolehtivan itse mistään, vaan periaatteessa kaikki pelaajat pitäisi hankkia sinne itse ja sehän ei taida edes olla mahdollista. AHL tiimi siis myös itse luotu. Pelaajien sopimukset ja kehitys realistisia siinä suhteessa, että juuri kun kiinnitin 89 ovr. sentterin 8,9 miljoonan palkalla ja pitkällä sopimuksella, niin seuraavana kautena kokonaisuus tippuikin jo 82... Vaikka ikää oli vain 29v.

Kiitoksia vastauksesta.

Huomasin juuri, että PS Storessa NHL18 on ihan hyvässä pääsiäistarjouksessa, 19,95€. Pakkohan se on tuolla hinnalla pistää kokeiluun. Myös muita hyviä tarjouksia, mm. FIFA18 29,95€. Kannattaa käydä pleikkarin omistajien tsekkaamassa tarjoukset, jos on juuri aikeissa ostaa joku peli.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Ihmeellistä jumitusta tänään ollu EASHL puolella. Esim pelit ei jatku erätauon jälkeen ja ainoa kikka on käynnistää peli uudelleen. Nyt ei enää pääse edes pelaamaan EASHL vaan pelipaikan valinnan jälkeen lataa "joukkueen ottelumääritys" kohtaa ikuisesti...
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Joo-o, taisi lentää romukoppaan tämä peli. Be a prota olen pelannut ny 2 kautta ja molemmilla kausilla kuukausi ennen runkosarjan loppua tullut 90+ päivän loukkaantuminen enkä ole saanut pelata peliäkään play offeja. Yllättäen sitten tuli toisella kierroksella turpaan, kun lasaretissa oli mun pelaaja, huberdeau, armia, Luongo, bjugstand ja dadonov + pari alakenttien pelaajaa.

Ei ihan motivoi aloittaa kolmatta kautta kun juuri innoissaan odotin että ne play offit vihdoin alkaisi ja sit vaihteeksi kävi noin.

Btw tuo simulointi on myös perseestä kun ei saa sellaista tilanneseurantasimulointia.

Ja btw ilmeisesti tuo peli on niin rikki, ettei pelaaja edes tee mitään harjoitteluja kesällä vaikka loukkaantuminen loppuukin. Mutta ei ole kokoonpanossa viimeisessä pelissä niin ei ole koko kesänä eikä voi treenata.

Saatanan vittu. Ehkä jatkan Bloodbornen pelaamista - vituttaa vähemmän.
 
Viimeksi muokattu:

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Saa. Siinä aloitusnäkymässä näkyy se seuraava ottelu (ei siis kalenterissa), niin siitä kun painat "simuloi", niin hyppää tilanneseurantasimulointi tilaan. Jos siis tätä tarkoitit.
Ai, Olen kai sitten tehnyt tuon jotenkin väärin

No joka tapauksessa. Nuo loukkaantumiset vei innon koko pelistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös