Pitääpä avautua vähän ranskalaisin tuosta Be a Prosta, kun en ole näin kesäksi viitsinyt tuota pleikkarin nettimaksua maksella.
-Joukkuekaverit on ihan vitun tyhmiä. Pelisilmä on ihan perseestä ja ainoa tapa rakentaa peliä onkin itse pyytää syöttöä...
-...josta päästäänkin syöttöpyyntöihin. 3v1 hyökkäys ja pyydät vapaaseen paikkaan syöttöä. Kaveri ei saa kiekkoa sen yhden pelaajan läpi, koska ei tietenkään osaa käyttää lättysyöttöä. Siitä sitten tipahtelee miinusta, koska paska syöttöpyyntö. Oliko? Oliko paska syöttöpyyntö vai paska syöttö? Mielestäni vissi ero.
-Epätarkat laukaukset. Rakennat itsellesi yksin jostain kolman vihollisen välistä epätoivoisen paikan, josta saat vaivoin laukauksen kohti maalia aikaiseksi. Ainoa huomio "valmentajalta" on, että hyi helvetti ku oli epätarkka laukaus.
-Estät vastustajan maalin vaikkapa läpiajosta. Saat siitä sitten vaikka jäähyn. Sen sijaan, että valmentaja näkisi "hyvän jäähyn", joka vain piti ottaa, niin valmentaja näkee ihan yhtä huonon jäähyn, kuin hyökkäyspäässy turhaan nakattu korkea maila.
-Huono ketjupuolustus. Kerran kävi niin, että voitin aloituksen pakille, josta pakki syötti maalin eteen suoraan viholliselle joka teki maalin. Miinuksia huonosta ketjupuolustuksesta. Joopa joo. Toinen yleinen on vastahyökkäyksistä johtuvat maalit, mitä en ihan ketjupuolustuksen piikkiin laittaisi. Tästä en tosin jaksa kitistä, koska yleensähän ne maalit on koko kentällisen vika.
-Aloitukset ja niissä huijaaminen. Liian monesti vastustaja voittaa sitomisella mun (98ovr aloituksissa) jäbän kämmenkäännön. Toinen aika yleinen on mailan nosto, jolla vastustaja voittaa monesti sitomisen jne.
-Valmentajan pelisilmä peluutuksissa on surkealla tasolla. Oikeastaan millään muulla ei tunnu olevan väliä kuin sillä, että kuinka väsynyt olet. Esimerkiksi itse olen nyt toista kautta putkeen joukkueen heittämällä paras pistemies (koko liigassakin olin viime kaudella kolmen parhaan joukossa ja pelejä oli pelattuna jotain 40-60kpl.), mutta silti en ikinä ole hakemassa tasoitusta lopussa, jollei vaihtorytmi sitä satu sallimaan. Aikalisästä ei ole kuullutkaan koko pelimuoto, millä saisi myös väsyneen pelaajan lepuutettua.
-Kun aloitin tämän beapron, niin hyppäsin suoraan ensimmäiseen harjoitusotteluun ykkösen keskelle syrjäyttäen laitahyökkääjäksi muuan McDavidin. Ok, toki pelasin vain memorial cupin (?) ennen varaustani, mutta silti mun ukkoa ennusteltiin draftissa johonkin 3-7 sijoille. Jotain realistisuutta kaipaisi tähänkin, eikä vain saisi kultatarjottimella heti kaikkea.
-Nuo valikot on ihan perseestä. Vähimmäisvaatimus olisi, että yleisnäkymästä näkisi suoraan, että miten joukkue on sijoittunut runkosarjassa. Vielä isompi vitsi oli pudotuspelit, joista ei nähnyt ollenkaan paljonko sarjat on. Olin itse siis telakalla koko pleijarit, niin ainoa tapa nähdä ottelusarjojen kulku oli kalenterista. Sieltäkin helvetin epäselvästi.
Tuossa nyt jotain, mitä tuli nopeasti mieleen. Kyllä vituttaa, että maailman suosituin (ja ainoa) lätkäpeli pitää työstää vuosi toisensa jälkeen näin sinnepäinsä. Kovasti harkitsen, josko ostaisinkin syksyllä Fifan?