NHL17 – yleinen keskustelu

  • 252 388
  • 898

Tiedote

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli tuosta Ilyasta Venäjän rosterissa mieleen, että jos pelaa maajoukkueilla onlinessa, onko World Cup joukkueet/formaatti valittavissa vai mennäänkö siellä Immosilla ja O.Jokisilla lentokenttäkaukalossa?
 

Granny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild #64 & #11
Näin se kuuluukin mennä, ettei kaiken maailman puukädet vedä jalkakyniä yms.
Tuo hivenen realisuutta peliin.
Oon erimieltä tästä. Jalkakynä on yksinkertanen kynä jonka kaikki jääkiekkoa pelaavat osaavat tehdä.. Tai tuskin kellään nhl-pelaajalla kiekko karkaa 5m päähän niinku tässä 85% pelaajista.. Ja lähinnä ihmettelin kun Jumbo Playmakerin kädet ei riitä tekemään jalkakynää.
 
Viimeksi muokattu:

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Tsiisus tuota joukkuerakentelua kun tekee relokaation. Kyllä sai jokaisen pilkun ja täplän editoitua pattareihin, polkkeisiin ja pelaajahousuihin. Vei pari tuntia aikaa, mutta olihan tuo pirun hauskaa.

Tein siis relokaatiopyynnön Columbus Blue Jacketsilla Quebeciin ja joukkue tulisi olemaan vähemmän yllättäen Quebec Lynx. Tein kaiken ja painoin Save,peli meni takaisin Franchise Moden päävalikkoon Jakuila ja ei ilmoittanut mitään, ehkä relokaatio tulee sitten kauden päätteeksi. Tuo mode on edelleen se TÄYSIN sama Be a GM, mutta nyt vaan herkuilla päällystettynä. Hieman hiottu sieltä ja täältä, mutta yhtä sieluton se vastapuolen botti-GM on edelleen ja yhtä helppo sitä treideissä on huijata edelleen. Myöskin punaisen elite-/top6-/top4-arvon omaavat prospekit ovat edelleen aivan liian helpolla saatavissa. Treidasin Draisatlin Jakkuihin pariin ok-tason prospektiin testinä.
 
Oon erimieltä tästä. Jalkakynä on yksinkertanen kynä jonka kaikki jääkiekkoa pelaavat osaavat tehdä.. Tai tuskin kellään nhl-pelaajalla kiekko karkaa 5m päähän niinku tässä 85% pelaajista.. Ja lähinnä ihmettelin kun Jumbo Playmakerin kädet ei riitä tekemään jalkakynää.
Samoilla linjoilla sun kanssa. Suht helppo kynä jonka varmaan 95 % NHL pelaajista osaa. Ehkei kuitenkaan mitkään grinderit ja duunarit semmosia peleissä esittele, mut anyway. Lisäksi tuo kynääminen tuo peliin paljon lisää, joten typerää, kun sitä on karsittu noin pois. Kyseessä on kuitenkin _PELI_. Huomasin myös, että kun teet jalkakynän enemmän sivulle, on helpompi myös saada kiekko takaisin hallintaan. Ainakin laita tulee vastaan nopeammin... <hymiö>

Online 1vs1 peli toimii "sulavammin" kuin HUT. Tai ainakin HUTissa koin enemmän lagia yleisesti. Näky siellä HUTissa jo vaikka mitä pelaajiakin (mm. Ovechkin, Karlsson)

Onhan tässä pelissä paljon uuttakin, joten parempi tekele on kuin edeltäjänsä. Silti en itse pidä tuosta gameplaystä.
 
Viimeksi muokattu:
Tein siis relokaatiopyynnön Columbus Blue Jacketsilla Quebeciin ja joukkue tulisi olemaan vähemmän yllättäen Quebec Lynx. Tein kaiken ja painoin Save,peli meni takaisin Franchise Moden päävalikkoon Jakuila ja ei ilmoittanut mitään, ehkä relokaatio tulee sitten kauden päätteeksi.
Kauden jälkeen ennen draftia taitaa tulla se relokaatio kaiken oletuksen mukaan. Mites muuten, kun EA:nkin puolelta mainostettiin noita dynaamista yleisöä, näkyykö tämä pelissä? Esimerkiksi jos olette harjoitusotteluita pelanneet franchisessa, että onko halli puolityhjä vai onko tämä dynaamisuus pelkkää numerointia.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tuo mode on edelleen se TÄYSIN sama Be a GM, mutta nyt vaan herkuilla päällystettynä.

Tämä pelimode kun on oikeastaan ainut jota änärissä tulee hakattua niin kiinnostaisi tietää, että millä "herkuilla"? Harmi homma jos vastapuolen GM:ät (onko muuten joukkueille saatu omat GM:ät vähän kuin FIFA-tyyliin?) ovat yhä tyhmiä. Itse oon treideissä ajatellut aina vastapuolen tarpeita jne. esim. jos olen kaupannut jonkun hyvän sentterin niin en ole kaupannut tätä seuraan jossa on jo ennestään vahva sentteriosasto vaikka botti tähän suostuisi enkä ole repinyt aina niin paljoa palasia kuin mitä olisin voinut, fiilis siinä vain menisi.
 

Tiiviste

Jäsen
Suosikkijoukkue
Coyotes, Isles, Flyers, Ässät
Tsiisus tuota joukkuerakentelua kun tekee relokaation. Kyllä sai jokaisen pilkun ja täplän editoitua pattareihin, polkkeisiin ja pelaajahousuihin. Vei pari tuntia aikaa, mutta olihan tuo pirun hauskaa.

Tein siis relokaatiopyynnön Columbus Blue Jacketsilla Quebeciin ja joukkue tulisi olemaan vähemmän yllättäen Quebec Lynx. Tein kaiken ja painoin Save,peli meni takaisin Franchise Moden päävalikkoon Jakuila ja ei ilmoittanut mitään, ehkä relokaatio tulee sitten kauden päätteeksi. Tuo mode on edelleen se TÄYSIN sama Be a GM, mutta nyt vaan herkuilla päällystettynä. Hieman hiottu sieltä ja täältä, mutta yhtä sieluton se vastapuolen botti-GM on edelleen ja yhtä helppo sitä treideissä on huijata edelleen. Myöskin punaisen elite-/top6-/top4-arvon omaavat prospekit ovat edelleen aivan liian helpolla saatavissa. Treidasin Draisatlin Jakkuihin pariin ok-tason prospektiin testinä.
Juurikin tästä syystä GM Connected moodin poistaminen on typerintä mitä EA on pelisarjalle tehnyt. Paras pelimuoto mitä olen ikinä pelannut.
 

Barky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers, Jets, Tappara
Tämä pelimode kun on oikeastaan ainut jota änärissä tulee hakattua niin kiinnostaisi tietää, että millä "herkuilla"? Harmi homma jos vastapuolen GM:ät (onko muuten joukkueille saatu omat GM:ät vähän kuin FIFA-tyyliin?) ovat yhä tyhmiä. Itse oon treideissä ajatellut aina vastapuolen tarpeita jne. esim. jos olen kaupannut jonkun hyvän sentterin niin en ole kaupannut tätä seuraan jossa on jo ennestään vahva sentteriosasto vaikka botti tähän suostuisi enkä ole repinyt aina niin paljoa palasia kuin mitä olisin voinut, fiilis siinä vain menisi.

Kyllä niitä herkkuja tänä vuonna riittää ihan kunnolla. Olet vastuussa seuran finansseista ja tavoitteet omistajilta ovat tarkkoja. Melkein kaikkia seuran asioita voi säädellä. Itse ainaki odotan innolla.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Kyllä niitä herkkuja tänä vuonna riittää ihan kunnolla. Olet vastuussa seuran finansseista ja tavoitteet omistajilta ovat tarkkoja. Melkein kaikkia seuran asioita voi säädellä. Itse ainaki odotan innolla.
Niin. Lyhyesti sanottuna tuo on sekoitus old genin Be a GM:ää, NHL 2004 Dynasty Modea ja next genin Be a GM:ää, hiottuna sitten noilla herkuilla kuten hodarit, yleisö ja budjetit esim fanitavaraan ja hallin eri juttuihin.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Meikäläisen 10h oli siinä. Sitten odotellaan viikko taas kerran.

Menut on reilusti mukavempia. Esim pelaajakortit niin HUT:ssa kuin Franchise Modessakin ovat paljon silmää miellyttävämpiä. Turbobugia ei jaksettu korjata, eikä Be a Pro.honkaan mun silmään olla koskettu niin juuri mitenkään. HUT:ssa ei ole enää kokoelmia, mutta setit ovat addiktoivia. Enpä vaan kerennyt koskemaankaan HUT:n kuin aloituksen verran tuon 10h aikana, joten ei voi mitään. Peli ainakin offlinen perusteella on ikävä kyllä mennyt takaisin NHL16-pelin suuntaan vähän liikaakin.

Tuossa nopeat pohdinnat EA Access-versiosta. Pääosin vain Franchise Modea simuloin.

Franchise Modessa kannattaa olla tarkkana, eikä päivittele asioita ennen kuin omistaja kertoo jokaisen kauden tavoitteet. Toisella kaudella jota simuloin, missasin yhden tavoitteista kun en voinut parantaa "Club Seats"-kohtaa levelille 2, kun olin jo ehtinyt aloittaa uusien parkkipaikkojen rakentamisen aiemmin. Hienoa oli huomata miten paljo syvempi tuo Franchise Mode nyt on, eikä vain nopeasti vasemmalla kädellä sutaistu tarra päälle. Parannusta ja syvyyttä saisi silti olla rutkasi lisääkin tulevissa peleissä. Tuo "hanki 1. kierroksen varausoikeus tälle kaudelle"-tavoite tuntuu vähän hölmöltä. Pakottaa pelaajan tekemään puoliväkisin kauppoja, joita ei itse välttämättä halua tehdä. Toivottavasti tuo muuttuu kun joukkueen kokonaisovr on kovempi.

Eipä peliä ehtinyt juuri mitenkään testaamaan tuon 10h aikana, mutta elämä on.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Olisin kysellyt, että mistä tämä peli kannattaa ennakkotilata, että on julkaisupäivänä jo kotona mielellään 99% varmuudella? Hintaeroja on ja "ennakkotilaajan" herkuissa eroa. Kaikki tietysti lupaavat, että peli on kotona heti julkaisupäivänä, mutta kokemuksesta voin sanoa, että läheskään aina näin ei ole. Tietysti tuossa, että lähtee pelin hakemaan jostain julkaisupäivänä, on jotain "romanttista", mutta kiinnostaisi kuulla onko joku lafka ollut selvästi paras, mistä tuon foorumilaiset ovat ennakkotilanneet? Kiitos jo etukäteen vastauksista.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
@Rocket Richard Osalla toimittajista se on maahantuojasta kiinni, osalla postista jolla peli tulee. Varmin tapa on hakea Gigantista esim. julkaisupäivänä, mutta itse olen nyt 3v putkeen tilannut pelin Gamestopista. Tuota ennen olin Anttilan asiakkaana. Kummaltakin tullut peli käteen heti julkaisupäivän aamuna, yhden Anttilan änärin taisin hakea edellisenä iltana ennen julkaisua.

Gamestop ainakin muisti mua 10e lahjakortilla kun Xcom2 PC-peli myöhästyi niiltä vain muutaman tunnin kaupan avaamisesta julkaisupäivänä ja muutenkin Gamestopin asiakaspalvelu Koskikeskuksessa on ollut loistavaa.
 
Olisin kysellyt, että mistä tämä peli kannattaa ennakkotilata, että on julkaisupäivänä jo kotona mielellään 99% varmuudella? Hintaeroja on ja "ennakkotilaajan" herkuissa eroa. Kaikki tietysti lupaavat, että peli on kotona heti julkaisupäivänä, mutta kokemuksesta voin sanoa, että läheskään aina näin ei ole. Tietysti tuossa, että lähtee pelin hakemaan jostain julkaisupäivänä, on jotain "romanttista", mutta kiinnostaisi kuulla onko joku lafka ollut selvästi paras, mistä tuon foorumilaiset ovat ennakkotilanneet? Kiitos jo etukäteen vastauksista.
Itse olen käyttänyt VPD:tä aikaisemmin suht hyvällä menestyksellä. Ostan itse pelit nykyään digitaalisena. Toimitus 100% varmasti julkaisupäivänä Ei ole myöskään levyjen kanssa sotkemista ja peliä voi vaihtaa lennosta näppärästi.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Olisin kysellyt, että mistä tämä peli kannattaa ennakkotilata, että on julkaisupäivänä jo kotona mielellään 99% varmuudella? Hintaeroja on ja "ennakkotilaajan" herkuissa eroa. Kaikki tietysti lupaavat, että peli on kotona heti julkaisupäivänä, mutta kokemuksesta voin sanoa, että läheskään aina näin ei ole. Tietysti tuossa, että lähtee pelin hakemaan jostain julkaisupäivänä, on jotain "romanttista", mutta kiinnostaisi kuulla onko joku lafka ollut selvästi paras, mistä tuon foorumilaiset ovat ennakkotilanneet? Kiitos jo etukäteen vastauksista.

Osta digitaalisena kopiona konsolisi kauppapaikalta. On aivan pomminvarmasti pelattavissa julkaisupäivänä heti puolenyön jälkeen, ei tarvii kertaakaan plärätä levyn kanssa ja säästät luontoakin vielä himpun verran kun ei tule muoviroskaa eikä kenenkään tarvitse peliä sinulle kuljettaa. Miinuspuolena saattaa jokusen euron rahaa hävitä, mitä en kyllä ymmärrä. Digitaalisen kopion tulisi aina olla ainakin 10% halvempi kuin fyysisen levykkeen.
 

Barky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers, Jets, Tappara
Itse ainakin hankin ensi tiistaina ps-kaupasta. Tämä toteutuu siten että tekee p-amerikkalaisen tilin itselleen ja peli on saatavilla kaksi päivää aikaisemmin.
 

Teloch

Jäsen
Sen verran täytyy sanoa, että tuo slidereitten määrä tänä vuonna pääsi melkein mykistämään. Niin paljon kaikkea säädettävää, että enää ei voikaan välttämättä mennä niillä samoilla asetuksilla mitä tässä nyt on viime vuodet käyttänyt. Tätä 10h pätkää ei viitsi sen suurempaan säätelyyn tuhlata, mutta jahka peli on näbbylöissä, taitaa ensimmäinen ilta mennä pelaamisen ohella niiden Täydellisten Asetusten hieromiseen.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
@Teloch Itse huomasin saman ja ehdoton peukku tästä EA:lle. En itsekään säädellyt, katson hyvät säädöt sitten kun joku sellaiset keksii. Viisaampia ihmisiä löytyy noiden tekemiseen mitä itse olen.

Gigantissa on änäri 54.95e ja rajoitettu erä myynnissä jos oikein ymmärsin. @Rocket Richard yms, muut.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Tuli ostettua toiselle tilille EA Access kuukaudeksi. 10h lisää änäriä ja sitten fifaa 20h aikanaan.

Pari vinkkiä slidereihin heti alkuun:

Botti saa kiekon aivan naurettavan helpolla. Mun ukot käytännössä väistelee kiekkoa jos se on irtonaisena, jotta botti saa sen ja botin ei tarvitse kuin tökkästä tai nostaa mailaa noin kerran -> kiekko niiden lavassa.
Botti vetelee hitosti ja välillä naurettavalla kusetusprosentilla sisään.
Botin taklauksiin sen sinisen kohdalla pysähtyy jokainen mun pelaaja, ihan sama onko se Tarasenko, Ovechkin vaiko John Scott. Samoin on ihan sama kuka botilla taklaa, taklaus on joka kerta täydellinen.

Nämä huomiot offline draft champions pelistä.
 

Granny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild #64 & #11
EA-julkaisi aika massiivisen päivityksen ! Itse kun pelailen 6v6 pelejä pääosin niin tärkeimmät uudistukset itselle ovat: 1. Siirretyn rangaistuksen aikana jos ihmismaalivahti menee vaihtoaitioon niin ihmismv saa kontrolloida hyökkääjää joka tulee kentälle eikä sinne tule joku aivoton botti sähläämään. 2. Ps3:lta tuttu mukautettu 3 kuvakulma tulee takaisin. 3.Syöttämisen saa manuaalille jolloin ei tarvi kirota että "kone" päättää syöttää väärälle pelaajalle. Nyt täytyy kehua että kerrankin Betassa havaittuihin ongelmiin on puututtu ja pelaajia kuunneltu.
 

Barky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers, Jets, Tappara
Loistavaa! EA ei ole turhaan jäänyt venailemaan vaan kuunnellut selkeästi heti palautetta! Kunhan nyt vielä jonkinlainen roster update tulisi. Muuten ihan tyytyväinen, mutta esim. Aho on top 6 ahl potential ja 67 rated jota en ymmärrä. Siellä on selkeästi jäänyt osa pelaajista editoitua.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
3.62 GB Patch on nyt ladattavissa Xbox Onella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös