Mainos

NHL17 – yleinen keskustelu

  • 255 800
  • 894

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Päivällä oli maailmanlaajuinen ongelma EA:lla ja tämän takia ihmiset eivät päässeet kirjautumaan EA-palvelimille ( BF1, NHL17 ) jne. Seuraamalla twitterissä esim EA-Supportia niin selviää usein että onko vika kaikilla vai johtuuko se vain omasta netistä jne.
Ihan lauantaista asti ollut jo ongelmia, pahemman luokan sellaisia. Ilmeisesti vaan osa pääsee servereille ja osalla takkuaa.

EA:n Web App esim. Fifa 17-pelissä ei toimi vieläkään.
 
Viimeksi muokattu:

Jabbbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Oulun Kärpät
Parin vuoden tauon jälkeen tuli taas hankittua uusin änäri ja täytyy sanoa, että karmeaa paskaa tämä iieisportsin nykymeininki.

- Valikot tökkii aivan vitusti. Mietin jo ensin, että onko oma boxi joku maanantaikappale, mutta muutoin paitsi änärin kans toimii täysin moitteitta. Käyttömukavuus pyöreä 0.

- Peli on täynnä pieniä sekä isompia pugeja. Niinhän tuo on toki aina ollut, mutta nyt ne pugit ulottuvat kaikkialle ohjainkomentoja myöten, pelattavuus täysi 0.

- Graafinen ilme muistuttaa enemmän jotain 70-luvun pilipalituotantoa, kuin huolella suunniteltua 2016 -vuoden konsolipeliä. Kaikista parhaana esimerkkinä tästä pelitilanteiden uusinnat, oikein silmiä särkee katsella moinen roskatuotanto.

Viimeksi tullut hankittua -15, jossa oli myös omat ongelmansa. Nyt on kuitenkin menty niin paljon ojasta allikkoon, että ei voi kuin kysyä mitä vittua EA Sports? Oli vihoviimeinen kerta kun mokomaan ongelmajätteeseen tuli rahoja haaskattua.
 

Apheu

Jäsen
Pakko avautua tuosta Franchise modesta, joka ei ole (vieläkään) edes lähellä sitä tasoa, mitä vanhan konsolin NHL15 GM Mode oli. GM Moden tarkoitus olisi mielestäni luoda mahdollisimman hyvät ja realistisen puitteet sille, että ihminen saa johtaa omaa joukkuettaan, tehdä muutoksia ja luoda omia tarinoita pelaajiensa ympärille. Nykyisessä versiossa on isoja ongelmia, jotka vievät täysin realistisuuden ja hauskuuden koko pelistä.

Pelaajien kehittyminen
Pelaajien kehitys on käsittämättömän yksitoikkoista. Lähes jokainen juniori on samasta puusta veistetty, tai jos ei ole, niin jokaisella samat attribuutit kehittyvät aika tappiin; nämä ovat laukominen ja luistelu. Jotain harvoja poikkeuksia on, mutta muutaman kauden jälkeen lähes jokainen NHL-pelaaja omaa 90+ laukauksen ja luistelun. Muut attribuutit kehittyvät sitten erilaisemmin, mutta eivät tuo läheskään riittävän isoja eroja pelaajien välille.

Toinen kohta on myös pelaajien roolit, jotka vanhassa konsolissa vielä merkitsivät jotain; TWF yleensä kehittyi tasaisesti jokaisella osa-alueella, muita hyökkääjiä paremmin erityisesti puolustuspäähän, SNP:lla tietenkin kehittyi laukaus, ja PLY:llä syöttäminen ja hyökkäysvaistot jne. Pakeista jos varasit puolustavan puolustajan, tiesit lähes poikkeuksetta, että ei häntä ylivoimalle voi pistää; hyökkäysattribuutit jäivät usein vaatimattomiksi. Päin vastoin ja hyökkäävä pakki kehittyi yleensä ylivoimapelotteeksi, mutta jota ei alivoimalle kannata pistää. Two-way defender taas yleensä oli näiden välimaastosta, ja kaikkein parhaimmat yleispakit yleensä syntyivätkin näistä TWD:stä, eli näillä oli mahdollisuus kaikkien attribuuttien olevan todella korkeat.

Nykyisessä Franchise modessa se on yksi ja sama, mikä on pelaajan pelaajatyyppi. Se ei vastaa kehityskulkua ollenkaan, ja ylipäänsä niinkuin jo aiemmin sanoin, pelaajat kehittyvät liian samanlailla; kaikilla on se pirullinen laukaus ja luistelu. Aiemmin tuollaisen laukauksen sai vain kehitettyä pelaajatyypiltään SNP oleva. Tällöinkin muutkin attribuutit saattoivat hyvin vaihdella; esimerkiksi 90+ laukauksen ja 90+ luistelun omaavia pelaajia oli tuossa vanhassa versiossa ehkä 5-10 NHL:ssä yhtäaikaa, ja nämä olivatkin supertähtiä. Nykyään tosiaan lähes jokaisella on nuo attribuutit. Jos vanhassa versiossa tiesi, että sniperillasi on kova kuti, mutta hän ei ole hyvä luistelija, yleensä tämä suoritti yhtä hyvin ylivoimalla, kuin paremminkin luistelevat, mutta 5-5 -pelissä tietenkin oli usein vähän ongelmia.

Draftaukseen tämä pelaajien kehittyminen toi mielenkiintoa; tulevaisuudessa Ovechkin tulee vääjäämättä lopettamaan pian, tarvitset hänelle korvaajan, alat katsella drafteista mahdollisia potentiaalisia snipereita, joita joukkueesi tulevaisuudessa tarvitsee. Nykyään mitään tällaista ei voi suunnitella, koska pelaajatyyppi ei tarkoita mitään.

Lisäksi nykyiset juniorit ylipäänsä kehittyvät surkeasti; 8 vuotta pelannut modea eteenpäin, ja pistepörssiä johtavat tutut nimet. 20 parhaan pelaajan joukossa keski-ikä oli 33, ja koko pistepörssin voitti 37-vuotias Phil Kessel. Nuorin kaveri tässä TOP-20 listassa oli 28-vuotias Dylan Larkin. Todella realistista.

Realistisuudesta kertoo myös se, kuinka NHL:ään pääsevien junnujen tilastoja vilkaisee; todella usein siellä on AHL:ssa pari kautta vietetty niin, että tehot ovat tulleet alaspäin (vaikka overall kuitenkin ylöspäin). Vanhassa pelissä tämä toimi hienosti - junnut vetivät yleensä ensimmäiset kaudet AHL:ssä vähän nousevilla statseilla, mutta läpilyönti ennen NHL -uraa oli yleensä noin piste per peli kausi alhaalla. Nykyään siellä joku 80 overall portteja kolkutteleva junnu tekee kauteen 11+15 ja sitten ensi vuonna ollaan NHL:ssä.

Myös pelaajien potentiaali on mielestäni hieman erikoinen ja hankala tulkita, mutta tämä ei ole sentään niin suuri ongelma.

Pelaajien attribuuttien vaikutukset itse simulointiin
Miten nämä vaikuttavat? Aiemmin oikeasti tiesit, että hyvä syöttäminen -> syöttöpinnoja, hyvä laukaus -> maaleja, jne. Nykyään tuo on jotenkin hankalasti tulkittavaa, eikä hyvä hyökkäystietoisuuslukema välttämättä tarkoita itse simuloinnissa yhtään mitään. Tai siltä ainakin tuntuu. Playoffeissa huonompi joukkue voittaa paremman todella usein (toki tällaiset yllätykset ovat pelin suola, mutta tässä versiossa se on mennyt aivan yli - tuntuu, että se on ihan sama, kuinka hyvä joukkue (overallit) sinulla on, peli jotenkin vain arpoo toisen voittajaksi).

Franchiseilu
Ihan turhaa omasta mielestäni. Ketä noita hintoja jaksaa hinailla? Miten ne oikeasti vaikuttavat mihinkään? Rasitteena pitää vain korjata kaiken maailman areenojen vessoja kolmesti kauden aikana. Ei toimi, etenkin, kun koko muu paketti (eli nuo perusjutut, kuten edellämainitut ongelmat) on surkea.
Ainoa plussa tässä uudistuksessa siitä, että saa tehdä sen oman joukkueen ja areenan. Sekin on itselleni aika vähäpätöinen juttu, mutta tämä oli sentään tehty hyvin.

Graafisuus
On nuo valikot vaan epäselvät. Vanhassa vara parempi. Mistään ei löydä vanhojen kausien statseja? Simuloinnin ohessa ei näy oman, eikä vastustajan parasta maalintekijää, syöttäjää, yms statseja, mitä aiemmin näki. Muiden joukkueiden ketjuja ei pysty selaamaan läpi esim. ennen kauden alkua, vain, jos itse pelaat vastustajaa vastaan. Olisi kiva katsoa nopea läpileikkaus, miltä voimasuhteet näyttävät. Sopimuksista tämmöisen läpikäyminen on raskasta, eikä anna samaa kuvaa.

Yksittäisen pelin kokonaissimuloinnissa vanhassa oli myös hienosti infoa, mitkä nykyään on jätetty pois. Suurin ongelma: ei näe, onko maali tullu tasakentällisin vai ylivoimalla/alivoimalla. Pelissä, jossa kenttiä vaihdellaan ja sörkitään ja koitetaan manageroida esim. ylivoima toimimaan, tällaisen tiedon puuttuminen on todella rasittavaa. Lisäksi vanhassa versiossa oli kivana lisänä se, että näkyi, oliko maaliin mennyt laukaus esimerkiksi lämäri vai ranne, sekä maalin iskeneen pelaajan kuva, mikä mielestäni oli yllättävänkin mukava asia jonka hohdon tajuaa vasta nyt, kun sitä ei tule, vaan pelkkä nimi. Nämä kaksi jälkimmäistä asiaa ovat enemmänkin kohtia "olisi kiva", mutta tuo erikoistilannemaalien näkeminen olisi lähes pakko olla, jos siis tosiaan pelaa tätä edes vähän taktisemmin.

Draftaus
Mielestäni aika arpapeliä. Missään ei näy kokonaislistaa ja listan muutoksia kauden aikana, niinkuin vanhassa versiossa. Kun pelaajatyypillä ei ole väliä, ei scouttauksellakaan tunnu olevan väliä. Scouttaus ylipäänsä on aivan syvältä, tämä tosin ei ollut kovin hyvää edes vanhassa versiossa. Miksei voi scoutata esimerkiksi tietyn pelaajatyypin pelaajia? Tästä olisi paljon enemmän iloa ja mahdollisuuksia, kun siitä, että scouttaan jotain tiettyä manteretta.

Moraali
Ei vain toimi yhtään näissä peleissä. Enemmän rasite kuin ilo.

Vanhan konsolin GM Mode oli hieno peli, joka pikku viilauksilla (kuten esim. olisi näyttänyt pelaajien koko uran statsit, scouttaus vähän järkevämmäksi, vähän aidommat trade deadline, draftauspäivät) olisi ollut mielestäni aika lailla jopa täydellinen peli. Tuossa nykyisessä Franchise modessa tuo peruspelikin on mielestäni aika pielessä, ja sitten sivuun on tungettu moraalia ja lippujen hinnoittelua. Tämä nyt oli vain oma mielipiteeni, kyllähän joku varmaan pitääkin noista markkinointibudjetin siivujen muuttamisesta, vaikka tällä ei välttämättä olisi mitään vaikutusta yhtään mihinkään.
 

Mastokaupunki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Olisiko kellään vinkkejä Franchise modea aloittelevalle? Olen online pelimuotoja pelannut next gen änäreissä ja aivan pihalla tuosta. Myös youtube kanavia voi linkata jos jonkun hyvän tiedätte.
Edit: Pahoittelut jos väärään ketjuun tuli. En pikaisesti löytänyt tälle omaa ketjua.
 
Onko muilla ongelmia kirjautua pelin nettipalveluihin? Ei ole koko päivänä päästänyt sisään. Ensin herjasi EA Sportsin puolelta, nyt ei päästä Microsoft Liveenkään. Status-sivuilta luin, että EA:n servut olisivat alhaalla, mutta suomalaisilla palstoilla ei ainakaan ole vielä tullut vastaan mitään kirjautumisihmettelyä. Servuthan olivat vasta toissapäivänä alhaalla, joten normaalia meininkiä EA:n/liven puolelta.
 

Hammeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Minnesota Wild, Juventus
Onko muilla ongelmia kirjautua pelin nettipalveluihin? Ei ole koko päivänä päästänyt sisään. Ensin herjasi EA Sportsin puolelta, nyt ei päästä Microsoft Liveenkään. Status-sivuilta luin, että EA:n servut olisivat alhaalla, mutta suomalaisilla palstoilla ei ainakaan ole vielä tullut vastaan mitään kirjautumisihmettelyä. Servuthan olivat vasta toissapäivänä alhaalla, joten normaalia meininkiä EA:n/liven puolelta.
Ollut jo pidempään ongelmia servereiden kanssa, useammassa, ellei jopa kaikissa EA:n julkaisuissa (NHL, FIFA, jne.). Toisilla toimii lähes moitteetta, toisilla pahimmassa tapauksessa ei ole päästänyt päiviin kirjautumaan.

Kokeile auttaako toiset dns-asetukset verkolle, ainakin itsellä välillä tuo auttanut PS4:n puolella.
 
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, Quebec Nordiques
Jotain vikaa taas EA:lla? Peli katkeaa joka kerta kun yrittää EASHL:ää pelata. Mitään ongelmaa ei ollut kun 1vs1 ranked matsia pelaili.
 

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Sain itse uusimman änärin lahjaksi ja näin päätyin purkamaan boikotin joka alkoi NHL15 innoittamana. Alkuun peli tuntuikin selkeästi paremmalta ja jopa siltä että uudistukset jaksoi innostaa edes hieman. Viikon pelailleena pieni innostukseni laantui täysin.

Tänään aloin tajuamaan taas ne seikat miksi en peliä itse ostanut. Mikäli pelaat yksin niin tekeminen loppuu pian kesken. Franchise on "hienoista uudistuksista" huolimatta sitä samaa mitä se on ollut aiemminkin. Pelimuodolta uupuu syvyys kokonaan. Be A Pro on ollut jo pitkään sama pelimuoto kun aiemminkin joten siinä ei juuri ole mitään koukkua joka sitä saisi pelaamaan. Jäljellä jää siten online.

Verkossa alkaa taas sama juttu kun aikaisempina vuosina. Itselle tuntuu pelissä lähes mahdottomalta pelata selkeää voittoa. Lähes aina esim. 5-1 johtaessa alkaa vastustajan käsittämätön kiri. Omat vedot painuu tolppiin, pelaajat häviävät luistelussa sekä vastustajan vedot viuhuu viivasta hurjalla prosenteilla yläpesiin. Yleensä ne pelit saa vielä jotenkin käännettyä voitoksi, mutta vie kummasti intoa kun tasainen jatkoaikapeli päätyy lisäajalle vain ainostaan koska EA päättää niin.

En minä täysin tekelettä tyrmää, mutta olen silti tyytyväinen että omia rahoja tähän ei kulunut.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Onko muilla ongelmaa Be a prossa, että vastustaja tuntuu saavan maalin joka paikasta ja miinusta kertyy, vaikka pelaisit itse kuinka hyvin. Tuntuu että noiden valmentajan statsien saaminen edes B tasolle vaatii todella paljon onnistumisia ja huonompi peruspeli ei kelpaa vaan silloin tulee pudotusta farmiin, vaikka vika olisi pelikavereissa.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei merkittävän kaupungin Lukko
Onko muilla ongelmaa Be a prossa, että vastustaja tuntuu saavan maalin joka paikasta ja miinusta kertyy, vaikka pelaisit itse kuinka hyvin. Tuntuu että noiden valmentajan statsien saaminen edes B tasolle vaatii todella paljon onnistumisia ja huonompi peruspeli ei kelpaa vaan silloin tulee pudotusta farmiin, vaikka vika olisi pelikavereissa.
Joukkuepeliä ja puolustuspeliä on todella vaikea saada plussan puolelle. Yhtään maalia ei saa mennä omiin koko pelin aikana ja otat yhdenkin jäähyn, niin se on siinä sitten. En edes tiedä mistä muusta kuin taklauksista ja tappeluista tuo joukkuepeli paranee?

Hyökkäyksen ja kokonaisuuden saa vihreälle melko helposti. Riittää, kun tekee sen pari pistettä pelissä.

Edelleen se on pääasiassa niin, että vaikka olet rookie, niin joukkue voittaa tai häviää juuri oman pelin mukaan. 85% maaleista tulee silloin kun oma ukko on kentällä. Molempiin päihin.
Ite pelannut toiseksi parhaalla tasolla noin 40 peliä, joista olen ollut loukkaantuneena noin 15 peliä ja johdan silti joukkueen piste- ja maalipörssiä. Varmaan koko liigan.
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joukkuepeliä ja puolustuspeliä on todella vaikea saada plussan puolelle. Yhtään maalia ei saa mennä omiin koko pelin aikana ja otat yhdenkin jäähyn, niin se on siinä sitten. En edes tiedä mistä muusta kuin taklauksista ja tappeluista tuo joukkuepeli paranee?

Hyökkäyksen ja kokonaisuuden saa vihreälle melko helposti. Riittää, kun tekee sen pari pistettä pelissä.

Edelleen se on pääasiassa niin, että vaikka olet rookie, niin joukkue voittaa tai häviää juuri oman pelin mukaan. 85% maaleista tulee silloin kun oma ukko on kentällä. Molempiin päihin.
Ite pelannut toiseksi parhaalla tasolla noin 40 peliä, joista olen ollut loukkaantuneena noin 15 peliä ja johdan silti joukkueen piste- ja maalipörssiä. Varmaan koko liigan.

En tiedä onko 17 muuttunu, mut jos en ihan väärin muista niin ainakin 16 joukkuepeli parani jos voitti aloituksia(?)
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Joukkuepeliä ja puolustuspeliä on todella vaikea saada plussan puolelle. Yhtään maalia ei saa mennä omiin koko pelin aikana ja otat yhdenkin jäähyn, niin se on siinä sitten. En edes tiedä mistä muusta kuin taklauksista ja tappeluista tuo joukkuepeli paranee?

Hyökkäyksen ja kokonaisuuden saa vihreälle melko helposti. Riittää, kun tekee sen pari pistettä pelissä.

Edelleen se on pääasiassa niin, että vaikka olet rookie, niin joukkue voittaa tai häviää juuri oman pelin mukaan. 85% maaleista tulee silloin kun oma ukko on kentällä. Molempiin päihin.
Ite pelannut toiseksi parhaalla tasolla noin 40 peliä, joista olen ollut loukkaantuneena noin 15 peliä ja johdan silti joukkueen piste- ja maalipörssiä. Varmaan koko liigan.

Itsellä on jäänyt Be A Pro käytännössä aina kesken ensimmäisellä kaudella sen täydellisen epärealistisuuden vuoksi. Aikani hakattua (noin 10-15 peliä) alkaa pisteitä ja maaleja tulemaan vakiona se vähintään 2+1 per peli. Kauden puolivälissä mulla 120 pistettä ja seuraavalla pistepörssissä 48. Ei hjuva. Ja valmentaja valittaa kiekonmenetyksistä.

Kaikkien kommenttien jälkeen taitaa kyllä jäädä mulla NHL ostamatta ensimmäistä kertaa vuosiin. Jatkan edellisen hakkaamista hyväksi havaituilla slidereilla.
 
Joukkuepelin saa Be A Prossa helposti plussalle kun taklaa paljon. Omalla grinderillä lähes aina A tai A+ kun jyrään kaikki eteen tulevat vastustajat.

Mutta mitenkäs saa Aggressiivisuutta tolle pelaajalle lisättyä/treenattua?
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Joukkuepelin saa Be A Prossa helposti plussalle kun taklaa paljon. Omalla grinderillä lähes aina A tai A+ kun jyrään kaikki eteen tulevat vastustajat.

Mutta mitenkäs saa Aggressiivisuutta tolle pelaajalle lisättyä/treenattua?
Mä pelaam pakilla ja taklausten kanssa olen tosi varovainen. Taklaamalla saa itsensä helposti pelattua pois tilanteesta. Puolustuspeli ja joukkuepeli tosiaan hiukan heikoilla prosenteilla. Edellisessä pelissä tais olla 7 blokkia, mutta sitten tulee miinusta kun AV:lla botti tekee pari maalia.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Verkossa alkaa taas sama juttu kun aikaisempina vuosina. Itselle tuntuu pelissä lähes mahdottomalta pelata selkeää voittoa. Lähes aina esim. 5-1 johtaessa alkaa vastustajan käsittämätön kiri. Omat vedot painuu tolppiin, pelaajat häviävät luistelussa sekä vastustajan vedot viuhuu viivasta hurjalla prosenteilla yläpesiin. Yleensä ne pelit saa vielä jotenkin käännettyä voitoksi, mutta vie kummasti intoa kun tasainen jatkoaikapeli päätyy lisäajalle vain ainostaan koska EA päättää niin.

Ah niin tuttua, eli siis suht. samaa paskaa eri kuorissa. Tämä se jaksaa ihmetyttää vuosi vuodelta. Huomaat oikeastaan pelin alussa miten käy/ jommalla kummalla alkaa erittäin epärealistinen kiri. Meneekö tässä muuten "säbäranteet" järjettömällä prosentilla, vai onko niille tehty jotain? -16:sta oli jo parannusta, tosin aika surkea viritys kokonaisuutena sekin oli.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei merkittävän kaupungin Lukko
Joukkuepelin saa Be A Prossa helposti plussalle kun taklaa paljon. Omalla grinderillä lähes aina A tai A+ kun jyrään kaikki eteen tulevat vastustajat.

Mutta mitenkäs saa Aggressiivisuutta tolle pelaajalle lisättyä/treenattua?

Ja tuosta järjettömästä taklaamisesta on taas jääkiekko kaukana. Ei jokaisessa tilanteessa vaan voi taklata. Ja jos taklaa, niin koutsi valittaa kun ei takakarvaa jne. Tosin mikä vitun takakarvaus se on, kun pitää luistella lähes alimpana helvetin kovaa omiin. Koneen mielestä se on hyvä.
Ja sijoittuminen omassa päässä? Eikö pelintekijät ole koskaan itse pelannut jääkiekkoa?
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Hyviä pointteja @Apheu-nimimerkiltä Franchise Modesta. Edelleen sama pohja ja liian päälleliimattu fiilis tuosta tulee.

Suosittelen kyllä kaikille pistämään sen moraalin pois päältä uraa aloitellessa. Tuo on niin totaalisen typerä ja turha, ettei mitään järkeä. Loogisuus puuttuu totaalisesti ja tuo perustuu vaan EA:n arvontakoneeseen, miten ne pelaajat reagoivat niihin vastauksiin. Esim. loppukaudesta/playoffeissa se kolmas vaihtoehto on paras, mutta tuossakin vain ei peliin pukevien pelaajien moraali nousee ja jonkun EA:n arpoman yhden pelaajan moraali laskee. Tässä pelissä se itselläni on Sebastian Aho. Alkukaudesta tuosta on enemmän hyötyä, housuun päästää vain Aho, mutta muuten noin 2/3 joukkueesta saa sen vihreän nuolen.

Voi GMC tule takaisin.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meneekö tässä muuten "säbäranteet" järjettömällä prosentilla, vai onko niille tehty jotain? -16:sta oli jo parannusta, tosin aika surkea viritys kokonaisuutena sekin oli.

Ei mene enää läheskään niin helposti tuo ''säbäranne'', nykyisin tuo ranne menee helpoiten keskustasta, mutta ei mitenkään ylivoimaisesti sieltäkään. Tässä uudessa NHL:ssä ranteita on selkeästi huononnettu esim. siten että vaikka maalivahti avaa selvästi yläkulman, laukaus oikeasti tähtäyksestä huolimatta ei mene sinne aivan yläkulmaan vaan usein rintapanssariin tai olkapäähän, ja toinen on että ne ranteet viuhuu helpommin ohi. NHL16:han ne ranteet meni ylihelposti niillä kahdella tapaa:

1. Hieman sivusta tullen jos kätisyys laitaan päin niin jaloilla keskustaan päin maila ulkona jolloin maalivahti avasi sen etukulman tai..

2. Kätisyys keskustaan päin jolloin sivulta leikkaus suoraan keskelle ja nopea venytysranne etukulmaan.

Nyt noista kumpikaan ei ole tuntunut ylivoimaiselta ja helvetin hyvä niin, vanhassa se ranne oli vittumaisen helppo. Paljon parempi että tuo ranne on siirtynyt enemmän suoraan keskustaan, koska keskusta on helpompi puolustaa kuin sieltä kulmasta tulo. Täydellisellä puolustamisella nuo ranteet on mahdollista pelata kokonaan pois. Lämäri taas on viime änäriä ehkä hieman parempi, nekin voi puolustaa lähempää, viivalta tulevat lämärit taas on ärsyttävän hyviä jos ne osaa, ja ne on lähes mahdoton kokonaan puolustaa pois.

Oikeastaan nuo laukaukset ei ole ollut itselle ongelma silloin kun on pelannut yksin netissä, olen ollut aina erinomainen 1vs1-tilanteiden puolustaja eli pysyn miehen ja maalin välissä lähes loputtomasti, ja jos vastustaja hakee kudin niin olen niin lähellä että saan blokattua kudin tökkäämällä tai taklauksella. Sensijaan noita onetimereitä en ole koskaan saanut täysin puolustettua, jos vastustaja osaa ne niin tekee yleensä 1-2 häkkiä joka ei toki ole yleensä paha, koska sen 2 maalia on yleensä varaa päästääkkin kunhan on itse tehnyt sen 3 tai yli.

Nyt kun uudessa NHL:ssä nuo kone pakit juoksee aivan missä sattuu lähes taktiikasta riippuen, paras vaihtoehto on nopeasti pelin alussa oppia se vastustajan maalinteko tapa, erittäin paljon ja jopa suurin osa on niitä yksipuolisia pelaajia jotka hakee joko laukauksia tietyistä paikoista, riparia tietyistä paikoista, tai sitten suoraan syöttöjä tietyllä tavalla. Sen jälkeenhän on helpohko puolustaa sen mukaisesti, huippupelaajat ovatkin sitten niitä jotka säätelevät maalipaikkojen hakua sen vastustajan puolustuksen mukaan ja osaavat useita eri variaatioita hyökkäyksessä, niitä vastaan paras ja yleensä ainoa lääke on hallita itse suvereenisti kiekkoa eli pyörittää siellä vastustajan hyökkäysalueella.

Pelin pyörittäminen hyökkäysalueellahan on tässäkin NHL:ssä suhteellisen helppoa, sopivan kärkkäästi kun vielä hakeutuu maalintekopaikoille niin yleensä on pärjännyt. Moni pelaaja pyörittää hyökkäysalueella aivan loputtomia aikoja, se on vittumaisen hyvä taktiikka, mutta itsellä ei ikävä kyllä aina riitä siihen kärsivällisyys vaan haen yleensä herkemmin maalipaikkoja.

Viime viikonloppuna olisi ollut sellainen noin 27 ottelun voittoputki onlinessä porukalla pelaamalla, harmi vaan että EA:n serverit potki pihalle koko perjantain, sinne meni ne voitot ikiajoiksi. Saakutin EA voisi edes mitätöidä niiden otteluiden tulokset, mukava ottaa joku 4 tappiota illassa sillä että serverit heittää pellolle. Toki lauantaina sitten online toimikin taas normaalisti.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Näköjään tuo pelaaminen on mennyt entistä enemmän NHL16-peliksi. Itse en huomaa niin juuri mitään eroa edellisvuoden peliin. Samaa hirvittävää poken pommittamista ja pelissä samat rasittavat nyanssit aiheuttamassa harmaita hiuksia. Tekoäly tuntuu joka vuosi menevän vaan tyhmempään suuntaan ja nyt tuo poken tehokkuus on naurettavan suuri, vaikka vissiin hieman sitä EA hioi. Moket ei saa maalin edestä mitään kiinni jos hyökkääjä on yksin läpi.

Beta oli parasta änäriä pitkiin aikoihin, miksi helvetissä EA:n piti mennä tekemään juuri se mitä pahiten pelkäsin ja muutti tuon gameplayn takaisin NHL16-peliksi. Olihan betassakin huonoja puolia, mutta tuo on käytännössä lähes täysin pelaamatonta kiekkoa mulle. Toivottavasti offline-pelit saa miellyttäväksi slidereilla, muuten tämä peli menee kyllä hyllyyn kenttäpelien osalta.
 
Viimeksi muokattu:
Miksi muuten BeAPro:ssa otettiin jossain vaiheessa ne toimittajien kysymykset yms mielestäni mukavat jutut pois?
Samaten ne valmentajien/omistajan tavoitteet tyyliin "Haluan sinun tekevän 25 maalia tällä kaudella." Lähtivät jossain vaiheessa kaikessa hiljaisuudessa pois.

Vai onko tämä taas tätä perus-EA:ta, että otetaan joitain ominaisuuksia välillä pois ja tuodaan ne muutaman vuoden päästä takaisin "uusina siisteinä juttuina"?
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Be a Prota pelailen pakilla ja on hiukan raskasta saada tyo puolustustavpite pysymään vihreänä. Viime pelissäkin taisi olla 4 taklausta, 5 blokkia ja lisäksi kiekonriistoja, mutta kaksi siniviivakutia meni blokin läpi maaliin ja se oli sit siinä kun miinukset tuli "tuplana" koska valmentajan tavoite oli olla päästämättä maalia.
 

TBL

Jäsen
Miksi muuten BeAPro:ssa otettiin jossain vaiheessa ne toimittajien kysymykset yms mielestäni mukavat jutut pois?
Samaten ne valmentajien/omistajan tavoitteet tyyliin "Haluan sinun tekevän 25 maalia tällä kaudella." Lähtivät jossain vaiheessa kaikessa hiljaisuudessa pois.

Vai onko tämä taas tätä perus-EA:ta, että otetaan joitain ominaisuuksia välillä pois ja tuodaan ne muutaman vuoden päästä takaisin "uusina siisteinä juttuina"?

Juurikin näin. Tuo kyseinen 'Live the Life'-pelimuoto hävisi uudelle konsolisukupolvelle siirtyessä. Taitaa olla kuitenkin PS3 ja X360 Legacy-versioissa edelleen?
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Hei te minua viisaammat, voitteko auttaa?

Ollaan EASHL-joukkueen kesken pelaamassa 1vs1-online-turnausta ja alkusarjan pelit ovat jo loppusuoralla. Yhden kaverin kanssa ei vaan pelit lähde käyntiin ei sitten millään. Muiden kanssa onnistuu, mutta yhden ei. Tämä kaveri asuu vielä fyysisesti lähimpänä kaikista mahdollisista (n. 200 metrin päässä). Jos teemme ryhmän, jossa ovat pelkästään me kaksi, puhe katkeilee ja kuulen hänen joka viidennen sanansa.

Eli vaikuttaisi joltain verkkoasetuksilta, mutta mitkä vaikuttavat tuolla tavalla? Ja tosiaan hän saa pelattua oikein hyvin muita vastaan ja minäkin saan pelattua muita vastaan.
 

Granny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild #64 & #11
Hei te minua viisaammat, voitteko auttaa?

Ollaan EASHL-joukkueen kesken pelaamassa 1vs1-online-turnausta ja alkusarjan pelit ovat jo loppusuoralla. Yhden kaverin kanssa ei vaan pelit lähde käyntiin ei sitten millään. Muiden kanssa onnistuu, mutta yhden ei. Tämä kaveri asuu vielä fyysisesti lähimpänä kaikista mahdollisista (n. 200 metrin päässä). Jos teemme ryhmän, jossa ovat pelkästään me kaksi, puhe katkeilee ja kuulen hänen joka viidennen sanansa.

Eli vaikuttaisi joltain verkkoasetuksilta, mutta mitkä vaikuttavat tuolla tavalla? Ja tosiaan hän saa pelattua oikein hyvin muita vastaan ja minäkin saan pelattua muita vastaan.
Todennäköisesti kyseisellä kaverilla on nat3. Tämä aiheuttaa yleensä sen että peliin liittyminen epäonnistuu
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös