Itse pelaan HUT:ia nähtävästi aika omalla tavallani. Settien/kokoelmien kerääminen ei voisi yhtään kiinnostaa eikä huutokaupassa tule ostettua ketään pelaajia, vaan ainoastaan myytyä ukkoja, joita en itse tarvitse. Ainoa tapa hankkia pelaajia on siis ansaita 7 500 coinsia ja ostaa kultapakkoja. Eli täysin sattuman ja tuurin varassa on joukkueen kasaaminen ja erittäin hidastakin, kuten arvata saattaa. Pelejä pelaan ja aina reilun viiden pelin jälkeen tulee 1-2 uutta pelaajaa tiimiin.
Jengi tosiaan ei kovin kummoinen ole, tosin reilun viikon vasta olen pelannut. Ykköskentässä Perron - Turris - Jagr ja puolustajina Bouwmeester - Demers. Maalilla ykkösvahdin viitan on ottanut Dustin Tokarski, vaikka nuita 83-84 maalivahteja on jo useampi kappale.
7. divisioonassa pelataan mutta aika vaikeita pelejä tulee jatkuvasti tulee omalla jengillä nuita tähtisikermiä vastaan. Tasaisia pelejä kuitenkin kaikki ja tällä hetkellä taistellaan noususta kutosdivariin.
Itseäni kuitenkin kiehtoo pelata tätä peliä tällä tavalla, vaikka menestyminen toki on paljon hankalampaa. Pikkupoikamaista innostumista on aina, kun alkaa nuo 7 500 coinsia olla kasassa ja pääsee sormet ristissä toivomaan jotain omaa suosikkipelaajaa pakasta. Koukuttava pelimuoto ja mukavan uudistuksen tuo nämä synergiat peliin. Harjoittelukorttien ym. poistuminen on vaan hyvä asia pelin kannalta! Sopimuskortit ovat ainoat asiat, mitä pitää käydä huutokaupasta hakemassa, sillä niitä tulee vain se 3kpl per ostettu pakka, joten jatkuvasti joutuu uusia ostamaan.
Itse aina aiempina vuosina ostelin huutokaupasta ukkoja joukkueeseen, mutta olen kanssa siirtynyt tuohon, että ainoastaan myyn siellä turhat pois. Ja siis samalla metodilla mennään, eli aina kun 7500 coinssia napsuu kasaan niin paketti ostoon. Kolmosdivarissa mennään ja seuraavanlaisen poppoon olen vain pakoista ja ilman rahallisia satsauksia saanut kasaan:
Schwartz - Turris - Nelson
Drouin - O'Reilly - Stepan
Strome - Zibanejad - Burakovsky
Colborne - Krüger - Calvert
Fowler - Demers
Klefbom - Green
Alzner - Pysyk
Fleury - Berube
En ainakaan vielä kolmosdivarissa ole huomannut etteikö noilla vähän heikommillakin ukoilla voisi ihan hyvin pärjätä. Ainut suurempi ongelma on, että oma sentteristö on melko heikko aloitusympyrässä, joten ajoittain tulee äitiä hieman ikävä Bergeroneja ja kumppaneita vastaan. Jospa sieltä paketista pari kovaa aloittajaa saisi. Huomasin vasta hiljattain, että myös kakkosveskarista saa synergiapisteitä. Löysin kokoelmista Beruben ja sain One-timer Efficiencyn käyttöön ja kyllä siinä ehkä hienoisen parannuksen huomasi.
Tätä tapaa tahkota HUT:ia voi kyllä ehdottomasti suositella kaikille. Ainakin itsellä muuttui huomattavan paljon hauskemmaksi. Oli se sitten hyvä tai huono asia niin tuntuu ettei sillä loppujen lopuksi ole ihan kauheasti merkitysti ketä pelaajia siellä kentällä viilettää kunhan nyt ei ihan Liiga-tason jampoilla väännä.