Miten on sitten mahdollista, että normipelit pääsääntöisesti voitan, eikä pelaajat luistele kuin täit tervassa, vedot menee kohti maalia ja syötöt omien lapoihin 80%? Joku HUTissa mättää.
Sanoisin että EA:n "momentum" meni tässä 2016 vuoden versiossa jonkin verran vihkoon. Mulla tulee ainakin otteluiden sisällä pitkiäkin hetkiä, kun kaverit eivät saa helppoa metrin syöttöä täysin paineettomassa tilassa haltuun, vaan se mystisesti pomppaa jonnekin, josta vastustaja hakee sen ja jatkaa myllyä. Yksikään syöttö ei tosiaan mene omille ja jos meneekin niin sitä ei saada haltuun. Sitten paniikissa yrität oman maalin takaa lämästä ränniin että purat paineen, niin se sun saatanan ammattilaisjääkiekkoilija 6 000 000 dollarin tilipussilla ei osu siihen vitun kiekkoon. Ja jos kerran kymmenestä osuukin, niin siniviivalla vastassa on vastustajan pakki, joka täysin vaivattomasti ottaa sen sun 120MPH lämärin haltuun ja jatkaa pyöritystä. Siis 10s aiemmin mun äijät ei saaneet niitä metrin syöttöjä paineettomasti kiinni ja nyt vs liimaa lämärin omaan lapaansa vailla minkäännäköisiä vaikeuksia.
Lisäksi tässä onnettomassa momentumin tilassa jos pääsee käymään niin onnellisesti, että pääset jotenkin hyökkäämään, niin viimeistään kun poikittaissyöttöön alat laittamaan tyhjiin, niin on sitten tietenkin se komposiitti atomeina, tai taas kerran ei se 6 000 000 riitä siihen että voisimme olettaa kaverin osuvan kiekkoon.
Tässä kohtaa olen itse vain purkanut painetta jos mahdollista. Nakellut kymmenkunta pitkää, yrittänyt tapella, yrittänyt roiskia, tehdä ihan mitä vaan, jotta vs ei pääse pyörittämään. Joskus toimii, joskus ei. Toisinaan sitten tulee noita pelejä, että ilmeisesti itsellä on momentum, kun kaikki toimii ja syötöt menee läpi, ne saadaan jopa haltuun ja toisinaan pääsee jopa laukomaan ilman, että kiekko on ensimmäisen mahdollisen tekosyyn (esim vastustaja on 3m säteellä) pompannut lavasta vittuun.
Muutamia muitakin juttuja, mitkä pelissä ärsyttää, lähinnä pelaajien kontrolloimisen suhteen. Esimerkiksi mailan nostaminen. Perseestä sinänsä kun sieltä voi tulla myös koukkaaminen. Miksi tätä ei voisi kontrolloida jotenkin, että mitä haluaa pelaajalla tehdä? Toinen juttu kiekon eteen heittäytyminen / syöttölinjan peittäminen heittäytymällä. Normi 2 vs 1 hyökkäyksissä puolustan usein menemällä jäihin ja peittämällä syötön, niin sitten se saatanan tunari heittäytyy kentän suunnassa ajateltuna POIKITTAIN, eikä pitkittäin siihen väliin. Samoten laukauksia peittäessä pleikkari arpoo sen ihmeellisen polviasennon vaikka haluaisin heittäytyä. Puhumattakaan siitä, että pelissä saa aina jäähyn siitä kun vastustaja tahallaan luistelee laukausta blokkaavaan pelaajaan pahki ja kaatuu. Vielä voisin lisätä nuo lukuisat kampitus kakkoset, missä kukaan ei puolestaan kaatunut...
Muuten ihan kiva peli.