NHL-työsulku

  • 407 334
  • 2 602

Carlos

Jäsen
Brendan Shanahania haastateltiin juuri ESPN:llä, jossa hän totesi että vaikka onkin kuulunut NHLPA:n optimisti-siipeen, hänkin alkaa jo menettää uskoaan että NHL:aa pelataan ollenkaan tänä vuonna. Samalla hän piti mahdollisena että näin ollen myös seuraavat 1-2 kautta voivat varsin hyvin jäädä pelaamatta.

Mielenkiintoisena pointtina (Pena hereillä!) hän mainitsi että pelaa koko ensi kauden Euroopassa jos sopua ei synny. Kuulemma yksi kausi ilman kiekkoa vielä menee, mutta kaksi ei millään.
 

rossoblu

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tom Poti kiteyttänee tässä oleellisen:

Said Rangers defenseman Tom Poti: "I think we're at the point now where we're waiting to see who is going to blink first. As of today, we aren't ready to blink. And I guess we're hoping that the owners will eventually."

Koko artikkeli löytyy täältä: http://www.nydailynews.com/sports/story/280407p-240320c.html

Jos Bettman olisi yhtään sanojensa mittainen mies, ratkaisu syntyisi tulevan vajaan 10 tunnin aikana. Nyt kuitenkin puhutaan, että kyseessä olisikin ns. soft deadline ja ratkaisu siirtynee jälleen eteenpäin (oliko tämä kenellekään yllätys?).
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Jotain vastaavaa oli myös tsn:n sivuilla. Eli Bettman ilmoittaa ehkä tiistaina tai keskiviikkona, että 04-05 kausi ei enää käynnisty, ellei sitten "miracle" sopimusta saada aikaiseksi tämän päivän aikana. Eikös sen ihmesopparin pitänyt syntyä jo viikonloppuna?
 

JPL

Jäsen
Deadlinea on jatkettu torstaille asti, pelaajien pyynnöstä. Ja pelaajat ovat ilmeisesti suostumassa palkkakattoon.

eip muuta...
 

JPL

Jäsen
Viestin lähetti Buccaneer
Kommentoimatta lainkaan rahan merkitystä (joka on kyllä on määräävä), totean että matikkasi ontuu, tai siis on väärää, jos tarkkoja ollaan. Tai vaikkei oltaisikaan. Ei niitä otteluita ole kuin 14 X 30=420. Toiset 14 ovat sitten muiden kotiotteluita kullekin jengille. Näin.

Heh... kohtuullinen lapsus. Tuopin äärestä kommentoiden saattaa tämmöistä sattua. ;)

Nooh... vaikka otteluita tietenkin onkin vain puolet tuosta, rahamäärä on silti todella suuri.
 

Flaymin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Steve Moses
Viestin lähetti JPL
Deadlinea on jatkettu torstaille asti, pelaajien pyynnöstä. Ja pelaajat ovat ilmeisesti suostumassa palkkakattoon.

eip muuta...

Seuraavaksi tietenkin herää kysymys että minkäs viikon torstaista on kyse? :)

Noh oli miten oli toivottavasti saisivat tämän farssin päätöseen, oli se päätös sitten mikä tahansa.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Viestin lähetti JPL
Deadlinea on jatkettu torstaille asti, pelaajien pyynnöstä. Ja pelaajat ovat ilmeisesti suostumassa palkkakattoon.

eip muuta...

Missä näin sanotaan?
 

JPL

Jäsen
Nelosen urheilu-uutiset siteerasi jotain rapakon takaista lähdettä.

(Ja sama näkyi olevan tämän päivän IS:ssä... mikä nyt ei ihme ole - ovathan ne samaa firmaa...)
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti JPL
Deadlinea on jatkettu torstaille asti, pelaajien pyynnöstä. Ja pelaajat ovat ilmeisesti suostumassa palkkakattoon.

eip muuta...

Joudun epäilemään uutisankkaa. Vielä viime viikolla pelaajilla ei ollut pienintäkään aikomusta edes harkita palkkakattoa. Henkilökohtainen arvioni niillä tiedolla jotka ovat käytössäni, on se että tällä eikä välttämättä ensi kaudellakaan pelata NHL-kiekkoa.
 
Viimeksi muokattu:

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Viestin lähetti Birkku
Joudun epäilemään uutisankkaa. Vielä viime viikolla pelaajilla ei ollut pienintäkään aikomusta edes harkita palkkakattoa. Henkilökohtainen arvioni niillä tiedolla jota ovat käytössäni, on se että tällä eikä välttämättä ensi kaudellakaan pelata NHL-kiekkoa.

Kelpaako USA Today?

http://www.usatoday.com/sports/hockey/nhl/2005-02-13-federal-mediation_x.htm

Tosin kuten tuollakin sanotaan mitään ei saatu aikaan viikonloppuna.
 

rossoblu

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Viestin lähetti JPL
Nelosen urheilu-uutiset siteerasi jotain rapakon takaista lähdettä.

Nelonen on vain todennäköisesti tulkinnut ihan julkista mediaa (tsn, sportsnet jne.), ja vetänyt tästä johtopäätöksiä (vieläpä ilmeisen väärällä tavalla). Tuo torstai lienee saatu viimeisestä päivämäärästä, jolloin ilmoitus kauden perumisesta pitäisi tulla (ihan uusimmissa jutuissa puhutaan taas tiistaista tai keskiviikosta). Bettmannin lisäksi todellista DDD:tä tuskin tietää monikaan, jos hän edes itse sitä tietää.
 

JPL

Jäsen
Viestin lähetti rossoblu
Nelonen on vain todennäköisesti tulkinnut ihan julkista mediaa (tsn, sportsnet jne.), ja vetänyt tästä johtopäätöksiä (vieläpä ilmeisen väärällä tavalla). Tuo torstai lienee saatu viimeisestä päivämäärästä, jolloin ilmoitus kauden perumisesta pitäisi tulla (ihan uusimmissa jutuissa puhutaan taas tiistaista tai keskiviikosta). Bettmannin lisäksi todellista DDD:tä tuskin tietää monikaan, jos hän edes itse sitä tietää.

Ei se ihan näinkään mene. Jos päivämäärät olisivat sen mukaiset, kuin viime viikon alussa ilmoitettiin, kausi olisi jo julkistettu peruutetuksi. Voin perua sanani, jos tänään kausi peruutetaan. Useammasta muustakin lähteestä kuitenkin jää käsitys, että vielä jotain yritetään. Se on sitten toinen juttu, että päästäänkö yhteisymmärrykseen. Uskon kuitenkin vahvasti, että tänään tai edes huomenna ei ainakaan kielteistä päätöstä tulla kuulemaan.
 

rossoblu

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Viestin lähetti JPL
Ei se ihan näinkään mene. Jos päivämäärät olisivat sen mukaiset, kuin viime viikon alussa ilmoitettiin, kausi olisi jo julkistettu peruutetuksi. Voin perua sanani, jos tänään kausi peruutetaan. Useammasta muustakin lähteestä kuitenkin jää käsitys, että vielä jotain yritetään. Se on sitten toinen juttu, että päästäänkö yhteisymmärrykseen. Uskon kuitenkin vahvasti, että tänään tai edes huomenna ei ainakaan kielteistä päätöstä tulla kuulemaan.

Ei välttämättä mene, mutta voi mennä. Voin vakuuttaa, että olen seurannut tilannetta melko tarkasti, joten tiedän mistä puhun. Voihan toki olla, että Nelosella on muitakin kuin julkiset lähteet, Kekäläinen ja cobol, mutta nuo Nelosen johtopäätökset voi vetää ihan täysin julkisen informaation perusteella. (Minäkin muuten vedin täsmälleen nuo samat johtopäätökset, mutta en silti kutsuisi sitä tiedoksi vaan valistuneeksi arvaukseksi).

Missään ei ole (ainakaan ihan viime aikoina) nimenomaan sanottu, että kausi ilmoitettaisiin peruutetuksi tänään, joten tänään sitä lienee turha odottaa. Vielä viime viikolla, taisipa olla Sportsnetissä (jota itsekin lainasin tänne) sanottiin Bettmannin ilmoittavan kauden peruuntumisesta tiistaina, keskiviikkona tai torstaina (juuri tästä epäilen Nelosen ottaneen torstain viimeiseksi, ehdottomaksi takarajaksi - kuten itsekin otin - ja siksi se olikin niin helppoa huomata). Kuitenkaan Bettman ei ole missään esittänyt ehdottoman pitävää takarajaa. Emme tiedä, onko tuota takarajaa edes olemassa (käytännössä tietysti on), vai onko sen ilmoittaminen pelkkää neuvottelutaktiikkaa.

Tuossa vielä kopio siitä, mitä itse kirjoitin kolme päivää sitten (torstai viittaa tämän viikon torstaihin):

"Kummallista tosiaan, että media ottaa nuo lehdistötilaisuudet ja lausunnot niin vakavasti ja pitää ihmeenä kauden alkamista. Kausi on jo (lähes) tapettu mediassa kymmeneen kertaan, ja silti se vielä potkii. Minusta kauden peruuntuminen olisi (edelleen) suurempi ihme, sehän osoittaisi, että ihmisestä on kaikki ahneus kadonnut. Ja tuohon en ihan heti usko.

Bettmannin pokeri alkaa osoittaa jo pettämisen merkkejä, mutta Goodenow bluffaa edelleen, ehkä ensi torstaihin saakka, kunnes viimeinenkin aikaraja tulee vastaan (hauskaa muuten, että pelaajapuoli uskoi jo viime torstaina, että aikarajaa vielä siirretään, kuten tehtiinkin). Tämä on minun tulkintani tilanteesta - toivottavasti olen väärässä. Tässä vaiheessa jo järkisyytkin alkavat puoltaa kauden peruuttamista, neuvottelisivat kaikesssa rauhassa kunnollisen sopimuksen ensi kauden alkuun. "
 

JPL

Jäsen
Viestin lähetti rossoblu
Missään ei ole (ainakaan ihan viime aikoina) nimenomaan sanottu, että kausi ilmoitettaisiin peruutetuksi tänään, joten tänään sitä lienee turha odottaa. Vielä viime viikolla, taisipa olla Sportsnetissä (jota itsekin lainasin tänne) sanottiin Bettmannin ilmoittavan kauden peruuntumisesta tiistaina, keskiviikkona tai torstaina (juuri tästä epäilen Nelosen ottaneen torstain viimeiseksi, ehdottomaksi takarajaksi - kuten itsekin otin - ja siksi se olikin niin helppoa huomata). Kuitenkaan Bettman ei ole missään esittänyt ehdottoman pitävää takarajaa. Emme tiedä, onko tuota takarajaa edes olemassa (käytännössä tietysti on), vai onko sen ilmoittaminen pelkkää neuvottelutaktiikkaa.
Tarkkaa päivää ei tosiaan ole ilmoitettu, mutta on sanottu että jos viikonloppuna ei saada paperille tavaraa, kausi julkistetaan peruutetuksi. Viikonloppuna ei ole mitään saatu aikaan (ainakin näin on kerrottu), mutta kautta ei siltikään ole, ainakaan vielä peruutettu. THN esimerkiksi kertoili viime viikolla seuraavaa:
"The commissioner added that, "if we're not working on a written document memorializing our agreement this weekend I don't see how we can play any semblance of a season." This marked the first time any one official has come close to setting a drop-dead date to save the campaign."

Ei tosiaan kannattaisi sanoa varmaksi yhtään mitään... todellista tilannetta ei moni tiedä. Toisaalta, enpä minä muuta sanonutkaan, kuin että takaraja on nyt torstaina ja jälkeen vielä kerroin että näin kertoo Nelosen Urheilu.

Minulla on kuitenkin käsitys, että paineet sopimuksen saamiseen ovat todella kovat. 28 ottelua + kaikkien joukkueiden pleijarit ovat paljon enemmän, kuin ei kautta laisinkaan. Oikea kausihan tämä ei ole, mutta pelastusyritys koko lajille rapakon takana kuitenkin.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Viestin lähetti JPL
Tarkkaa päivää ei tosiaan ole ilmoitettu, mutta on sanottu että jos viikonloppuna ei saada paperille tavaraa, kausi julkistetaan peruutetuksi. Viikonloppuna ei ole mitään saatu aikaan (ainakin näin on kerrottu), mutta kautta ei siltikään ole, ainakaan vielä peruutettu.
Itse olen saanut sen käsityksen tästä tilanteesta että alunperin koko DDD piti olla tämän viikon tiistaina. Sitten tätä päivämäärää ns. kiristettiin eli siirrettiin menneeseen viikonloppuun. Kuitenkaan kun ei mitään ratkaisevaa tapahtunut tämä raja siirrettiin tulevaan torstaihin. Ihme säätöä kyllä jos tämä siis pitää paikkansa.

En kyllä usko että NHL:ssä pelattaisiin 2004-2005 kautta ollenkaan. En ole oikein jaksanut siihen usko enää hieman päälle kuukauteen. Kausi 2005-2006 onkin sitten jo ihan toinen juttu.
 

rossoblu

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Viestin lähetti JPL
Ei tosiaan kannattaisi sanoa varmaksi yhtään mitään... todellista tilannetta ei moni tiedä. Toisaalta, enpä minä muuta sanonutkaan, kuin että takaraja on nyt torstaina ja jälkeen vielä kerroin että näin kertoo Nelosen Urheilu.

Enkä minäkään sanonut muuta kuin arvuuttelin sitä, kuinka Nelonen on "tietonsa" saanut (joka "tieto" oli jo ehkä vanhentunut, koska uusimmissa lähteissä ei enää mainittu torstaita...). Myös joidenkin pelaajien suostuminen palkkakattoon (47 M$) on ihan julkista tietoa, joten siinäkään mielessä ei esitetty mitään uutta. En silti epäile, etteikö Nelosella voisi olla ihan oikeitakin lähteitä, mutta tietävätkö nekään lopulta yhtään enempää.
 

rossoblu

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Viestin lähetti Pakkipari
Itse olen saanut sen käsityksen tästä tilanteesta että alunperin koko DDD piti olla tämän viikon tiistaina. Sitten tätä päivämäärää ns. kiristettiin eli siirrettiin menneeseen viikonloppuun. Kuitenkaan kun ei mitään ratkaisevaa tapahtunut tämä raja siirrettiin tulevaan torstaihin. Ihme säätöä kyllä jos tämä siis pitää paikkansa.

Nuo päivien siirtelyt pitävät sisällään myös (median) omia johtopäätöksiä (tai sitten sisäpiirin tietoa). Itse Commissioner Bettman on viimeksi (9.2.) julkisuudessa sanonut näin:

Q. Would you begin by saying if nothing happens this weekend, that Monday is a drop-dead date?

COMMISSIONER BETTMAN: You know, I think people make too much out of the term "drop-dead date." In our context, it's not the same. When a Union traditionally goes on strike at the expiration of a Collective Bargaining Agreement and services stop, that's a drop-dead point, a drop-dead date.

In our case, when you're doing a schedule, whether or not the season or portion of the season is a day more or a day less, you can deal with that. But at some point, as a practical matter, it's clear that there isn't enough time left. As we've said, for us it's always been about making the right deal. The time frame is not relevant.

Now, having said that, we had a discussion last week. I gave the Union a candid assessment of where we stood. My belief is that if we're not drafting documents this weekend, there's no way that we can do everything we need to do in time to have any semblance of a season.

So some of you may characterize that as a hard drop-dead date. As a practical matter it is. But whether or not it's Friday night, Saturday morning or Sunday afternoon, the fact is if we're not actively engaged in drafting documents this weekend, I don't see how we can have a season.

Koko artikkeli: http://www.nhlcbanews.com/transcripts/bettman_020905.html
 

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti JPL
Minulla on kuitenkin käsitys, että paineet sopimuksen saamiseen ovat todella kovat. 28 ottelua + kaikkien joukkueiden pleijarit ovat paljon enemmän, kuin ei kautta laisinkaan. Oikea kausihan tämä ei ole, mutta pelastusyritys koko lajille rapakon takana kuitenkin.

Kyllä tuo minusta on melkein sama, kuin arvottaisiin 2 joukkuetta joiden kesken pelattaisiin finaalisarja. Itse ainakin ymmärsin tuon siten, että siinä pelattaisiin siis 2 kertaa oman konferenssin porukoita vastaan (konferenssissa 15 joukkuetta ja siitä kun yksi pelaa kerran kaikkia vastaan, se on 14 ja se x 2). Sehän meinaisi, että yksi joukkue ei kohtaisi koko kaudella puolia NHL:n joukkueista ollenkaan, mikä on minusta jo melko naurettavaa. Tuommoinenko kausi lajin siellä sitten pelastaa?

Itse olen sitä mieltä, että ei se laji sieltä mihinkään katoa, mutta NHL voi kadota. Jos näin käy, tulee joku vastaava tilalle.
 
Viimeksi muokattu:

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Draco
Itse olen sitä mieltä, että ei se laji sieltä mihinkään katoa, mutta NHL voi kadota. Jos näin käy, tulee joku vastaava tilalle.
Tämä on varmasti totta, kyllä lätkää jatkossakin P-Amerikassa pelataan, kyse on vain siitä mikä on liigan nimi ja ketkä kiekkoa pelaavat. Jos olen oikein käsittänyt, niin aika moni NHL-seura joko omistaa areenansa tai kuuluu areenan kanssa muutoin samaan konserniin. Tämä tekee hommasta mielenkiintoisen, jos sarja jää tällä kaudella väliin ja aletaan etsimään ensi kautta ajatellen erilaisia vaihtoehtoja, niin nykyisiä omistajia on vaikea sivuuttaa. Jos/kun he omistavat lajille soveltuvat areenat, valmiit organisaatiot ja vakiintuneet seuratunnukset/logot jne. niin on vaikea kuvitella, että kilpaileva liiga saataisiin pystyyn ikäänkuin tyhjästä.

Itse jaksan vielä uskoa kauden alkamiseen. Tämä perustuen lähinnä siihen, että kauden väliin jääminen kaiketi merkitsisi myös ensi kauden ja mahdollisesti koko NHL:n tuhoa. En oikein ymmärrä ajatusmallia, jonka mukaan nyt olisi syytä lopettaa neuvottelut ja keskittyä ensi kauteen. Kuinka tätä voisi pitää järkevänä ? Jos osapuolet pysyvät asemissaan, ei mikään lisäaika asiaa muuta puoleen tai toiseen. Itse asiassa päin vastoin, usein työtaistelua koskevissa neuvotteluissa ratkaisu saadaan aikaan juuri siksi, että neuvotteluja/pinnaa venytetään äärimmilleen, jolloin jossakin vaiheessa joko toinen antaa periksi tai löydetään kultainen keskitie. Jos nyt luovutaan neuvotteluissa ja osapuolet häipyvät tahoilleen, niin mitä muuta siitä voi seurata kuin vielä tiukempi kaivautuminen asemiin ? Aikaa on jo ollut riittämiin, nyt onkin kyse lähinnä siitä, onko ajan loppumisesta apua ratkaisun löytymiseen.

Edit. viilailua
 

rossoblu

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Viestin lähetti bozik
En oikein ymmärrä ajatusmallia, jonka mukaan nyt olisi syytä lopettaa neuvottelut ja keskittyä ensi kauteen. Kuinka tätä voisi pitää järkevänä ? Jos osapuolet pysyvät asemissaan, ei mikään lisäaika asiaa muuta puoleen tai toiseen. Itse asiassa päin vastoin, usein työtaistelua koskevissa neuvotteluissa ratkaisu saadaan aikaan juuri siksi, että neuvotteluja/pinnaa venytetään äärimmilleen, jolloin jossakin vaiheessa joko toinen antaa periksi tai löydetään kultainen keskitie.

Kummalla tavalla syntyy parempaa jälkeä, paniikissa ja väsyneenä (kuten usein työehtoneuvotteluissa) vai kaikessa rauhassa vähän kerrallaan asioita viilaten? Jätätkö sinä aina kaikki työsi viime tinkaan ja näin syntyy paras tulos?

Pinnaa venytettäessä saadaan ulos usein tulos, mutta se ei läheskään aina ole se paras mehdollinen. Kuten sanoit, usein se syntyy niin, että toinen luovuttaa, kuten edellisen lock-outin lopuksi taisi tapahtua Bettmanille. Ja voinee sanoa, että tuon sopimuksen seurauksista kärsitään osaltaan nyt. Myös tämänkertaisissa neuvotteluissa on näkyvissä merkkejä tästä: sopimus jäänee lyhyemmäksi kuin olisi suotavaa ja pian ollaan taas samassa tilanteessa.

Neuvotteluja ei tietenkään pitäisi lopettaa vaan jatkaa niitä tasaiseen tahtiin kunnes molempia osapuolia tyydyttävä sopimus syntyy.Se on sitten ihan eri asia, jos osapuolet eivät yksinkertaisesti pysty rauhalliseen neuvotteluun (tai opiskelija ei pysty aloittamaan lukemista ennen viimeistä iltaa).

Minä taas en ymmärrä lainkaan niitä, jotka sanovat, että jos tämä kausi peruuntuu, menee samalla vähintään puolet seuraavasta. Miksi muka? Onhan tässä puoli vuotta aikaa.

P.S. Bettmannin tiedotustilaisuus jo tiistaiksi taitaa olla valmisteilla: http://www.tsn.ca/nhl/news_story.asp?id=114925
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti rossoblu
Kummalla tavalla syntyy parempaa jälkeä, paniikissa ja väsyneenä (kuten usein työehtoneuvotteluissa) vai kaikessa rauhassa vähän kerrallaan asioita viilaten? Jätätkö sinä aina kaikki työsi viime tinkaan ja näin syntyy paras tulos?
Toki kaikessa rauhassa varmasti parempaan tulokseen voidaan päästä, mutta eikös juuri tässä tilanteessa kaikista paras ratkaisu olisi saada sopu aikaan mahdollisimman pian ? Jos nyt otetaan aikalisä ja ongelmia aletaan ajan kanssa pohtimaan, ollaan jo hävitty yksi iso asia eli tämä kausi.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Viimeisin "tieto" on että huomenna New Yorkissa paikallista aikaa kello 12.00 ilmoitetaan kauden olevan ns. peruutettu.

Lähde.

Kunhan nyt johonkin suuntaan päättävät ja meille kertovat ettei tarvitse pähkäillä tämän asian kanssa ja voi keskittyä puhtaasti liigaan.

Tietysti tämäkin voi olla vaan yksi keino manipuloida NHLPA:ta.
 

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti bozik
Toki kaikessa rauhassa varmasti parempaan tulokseen voidaan päästä, mutta eikös juuri tässä tilanteessa kaikista paras ratkaisu olisi saada sopu aikaan mahdollisimman pian ? Jos nyt otetaan aikalisä ja ongelmia aletaan ajan kanssa pohtimaan, ollaan jo hävitty yksi iso asia eli tämä kausi.

Siitä nyt moni varmaan ei ole eri mieltä, että ratkaisu olisi hyvä saada mahd. nopeasti, mutta itselleni ei taas mahdu mitenkään kalloon, että miksi siihen sopimukseen pitäisi kuulua, että vielä tälläkin kaudella pitäisi väkisin pelata tuollainen räpellys, jota ei voi edes verrata edelliseen NHL:n tynkäkauteen.

Moisen kauden pelaamisesta seuraisi NHL:n arvostuksen kannalta omasta mielestäni vähintään yhtä paljon negatiivisia asioita, kuin että jätettäisiin nyt pelaamatta, kun ei kerran tälle kaudelle ajoissa saatu ratkaisua aikaan. Ajatelkaa nyt vaikka voittajajoukkuetta nostamassa pyttyä tämän kauden jälkeen. Ajatuksen tasollakin se on jo ihan koomista ja veikkaanpa, että itse pelaajistakaan ei erityisen hienolta tuntuisi voittaa tätä kautta. Kuka voisi tuollaisen kauden aikana tapahtuneita tekoja arvostaa? Eihän koko touhussa olisi kyse siitä kuka on paras kiekossa, vaan siitä minkä seuran jätkät joivat tauon aikana vähiten kaljaa.
 

Aatos

Jäsen
Viestin lähetti Draco
Siitä nyt moni varmaan ei ole eri mieltä, että ratkaisu olisi hyvä saada mahd. nopeasti, mutta itselleni ei taas mahdu mitenkään kalloon, että miksi....

Olen kyllä täysin samoilla linjoilla Dracon kanssa.

Ja uskon muutenkin, että kun näin pitkälle on tultu kortit käännetään loppuun asti.
Eli mietitään NHL:n tulevaisuutta ylipäätänsä, kuinka monta joukkuetta jne.

Ainoa mistä olen eri mieltä Draco, on tuo Nietzen lausahdus.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Draco
miksi siihen sopimukseen pitäisi kuulua, että vielä tälläkin kaudella pitäisi väkisin pelata tuollainen räpellys, jota ei voi edes verrata edelliseen NHL:n tynkäkauteen.
Tässähän tämä näkemyseromme kiteytyy. Mun mielestä räpellys pitäisi pelata esimerkiksi siksi, että;

- nyt pelaajat ovat olleet pelaamatta vasta reilusti alle vuoden, ensi syksynä taas paljon pidempään, ei se pelin taso ensi syksynä ainakaan parempi olisi kuin nyt,
- taloudellisesti pelaaminen kannattaisi sekä omistajille että pelaajille,
- monelle lätkäfanille välikausi on todella ikävä, puhumattakaan niistä jotka saavat elantonsa kiekkobisneksestä,
- kiekon vieminen uusille maantieteellisille alueille kokee pahan takaiskun jos tulee välikausi,
- luulisin pelaajienkin haluavan pelata,
- välikausi on lätkälle ja NHL:lle todellinen imagotappio.

Nuo nyt tuli ihan ensimmäisenä mieleen. Varmaan on paljon muitakin syitä miksi kausi kannattaisi käynnistää, jos vain suinkin mahdollista.

Viestin lähetti Draco Ajatelkaa nyt vaikka voittajajoukkuetta nostamassa pyttyä tämän kauden jälkeen. Ajatuksen tasollakin se on jo ihan koomista ja veikkaanpa, että itse pelaajistakaan ei erityisen hienolta tuntuisi voittaa tätä kautta. Kuka voisi tuollaisen kauden aikana tapahtuneita tekoja arvostaa?
Ei kait sen kannun arvo pelkästään puuduttavan pitkästä runkosarjasta riipu. Kuka arvostaa MM-kisoja, World Cupia tms. Näissä kaikissahan mestaruus ratkaistaan lyhyen ajan sisällä. Paras voittakoon pätee tässä ihan samalla tavalla kuin pitkän runkosarjan jälkeen. Sitten olisi eri asia, jos pytty olisi tapana jakaa runkosarjan menestyksen perusteella. Faktahan on, että tänä päivänkin pleijarit alkavat nollista, joten pleijareissahan vasta joukkueiden paremmuus muutoinkin mitataan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös