Riippuu tietysti siitä, kenet laskee raskaaseen sarjaan, mutta hyvänä päivänä uskoisin Rypin pystyvän vastaamaan Stortinin lisäksi esimerkiksi Andrew Petersille, Colton Orrille, David Kocille tai George Parrosille. Miksi? Koska Rypienilla on mielestäni tuon porukan paras tekniikka ja tekniikka vie useimmissa tapauksissa voiton koko-/voimaedusta. Rypienin kaltainen pienempi iskijä Cam Janssen ja hänen tappelunsa esimerkiksi Belakia, Stortinia tai Petersia vastaan käyvät juuri tästä esimerkkeinä.
Noh tästä olemme sitten vahvasti eri mieltä. Ketään noista herroista en usko Rypienin pystyvän haastamaan millään tavalla, Colton Orrin laittaminen tuohon listalle on jopa ihmeellistä koska kyseessä on yksi top5 tappelijoista liigassa joka pyrkii oikeasti lyömään otteluissaan.
Ja tarkoitan nyt siis yleistä tasoa eli mitä tapahtuisi sadassa tappelussa, yksittäisessä tappelussa kuka tahansa voi voittaa kenet tahansa.
Edelleen... miten tuo Eager-tappelu on kääntynyt mihinkään? Tappio on kääntynyt tappioksi? Vai hiertääkö sinua nyt edelleen se 17% äänistä, jotka Rypien sai? Sillä nyt ei ole kuitenkaan mitään merkitystä lopputuloksen kanssa, ja tuo tappelukin oli tuollainen "yhdellä keskinkertaisella iskulla mestaruuteen" -taistelu. Valabikia vastaan nuo prosentit ymmärrän. Minulta Ryp sai myös äänen, samoin kuin on(/olisi) saanut tässäkin keskustelussa melkein kaikilta. Ei siis mikään ihme, jos prosentit nousevat selviksi.
Pikkasen nyt vaikuttaa siltä että et edes halua ymmärtää asian ydintä ja jankkaat yksityiskohdista. Ei minua hierrä se 17% millään tavalla vaan lähinnä se kertoo minulle että hockeyfights.comin äänestäjistä suuri osa ei pysty mitenkään olemaan objektiivinen Rypienin kohdalla. Noiden äänestysten lopputuloksetkaan eivät minua hetkauta suuntaan tai toiseen, välillä vaan täytyy tuoda niiden taustat esiin kun joku lyö äänestystulokset pöytään jonkinlaisena todisteena väitteelleen jonkun hyvyydestä.
Rypienillä on päällä positiivinen hype ja hän on todella suosittu pelaaja (aivan syystäkin). Tämän vuoksi hän menestyy äänestyksissä paremmin kuin todellisten suoritusten perusteella voisi olettaa. Brashear on esimerkki pelaajasta joka kärsii maineestaan, hockeyfights.comissakin Brashear on sylkykupin asemassa joka näkyy äänestyksissä (tai on ainakin näkynyt aikaisemmin.
Edelleen kysyn esimerkkejä siitä, mikä Rypienin tappelu menee lopputuloksen osalta noihin kategorioihin "tappioista tasureiksi", "tasureista voitoiksi" tai "normivoitoista rökälevoitoiksi"? Ok, ymmärrän jos laitat tuon Valabik-matsin siihen kategoriaan (kun annat itse Rypille edun kautta voiton), mutta jos olisit äänestänyt itse voittajaa, kirjoittamasi perusteella olisit itsekin voinut laittaa voiton (vaikka sitten vain edun vuoksi) Rypienille vastaavaan äänestykseen?
Esimerkit ovat täällä jo, ei niitä tarvitse pyydellä enempää ellei tarkoituksesi ole vain puhua aidanseipäistä.
Jos et katsonut tuota peliä, niin kerrottakoon, että Valabik nojasi polviinsa, haukkoi henkeään kuin kala kuivalla maalla ja lausui f-alkuisia sanoja itselleen. Sen verran olen minäkin yli 20 vuotta kestäneellä 'raskaalla penkkiurheilijan urallani' pelaajien ilmeitä ja eleitä lukenut, että minun silmiin näytti ihan siltä kuin hän ei olisi ollut kovinkaan tyytyväinen omaan esitykseensä tuossa tilanteessa. Voin olla toki väärässäkin, mutta siltä se näytti.
Jos 20 cm lyhyempää ja 20kg kevyempää kaveria vastaan ei tuota parempaa suoritusta saa aikaiseksi niin aivan varmasti tyytymättömyyttä voi ilmetä.
Tappelun lopputuloksen kannalta sillä ei edelleenkään ole mitään tekemistä.