Jenkkien mediassa on puhuttu paljon
NBA-piireissä suosiota kasvattaneesta ajatuksesta siirtää kauden alkamisajankohtaa pysyvästi syksystä talven puolelle ja kauden lopun siirtämistä alkusyksyyn, koska NFL ja yliopistojefu dominoivat syksyä ja talvea niin ylivoimaisesti. Samankaltaisen ajatuksen, kauden siirtämisen tammikuusta elokuuhun, järkevyyttä on pohdittu NHL:n osalta:
Mikäs sen fiksumpaa, pelataan kesälajeja (nfl) talvella ja ainoa talvilaji kesällä. Noh, NFL loppuu kuitenkin melko aikaisin talvella, mutta kuitenkin vasta tammikuussa. Jos tosiaan haluttaisiin merkittävästi poistaa päällekkäisyyttä, pitäisi kausi aloittaa oikeastaan vasta helmikuussa. Jotenkin en usko tähän, mutta olisihan se mielenkiintoista. Olisi sitten kesäisin toljottamista lomilla, jos lasten perässä juoksemiselta jaksaa.
Itse olen kyllä edelleen vähän ihmeissäni, että ei edes heinäkuun puoleen väliin saada kautta jatkumaan. Ymmärrän toki, että järjestelyjä on paljon, mutta ei se siltikään ole kaikkine sivuporukoineen "kuin" joku parin tuhannen hengen mobilisointi aikana, jolloin hotelleihin ei juuri muita ole tulossa. Itsekn miljardiprojektissa työskentelevänä sanoisin, että miljardiluokan organisaation pitäisi tuollainen kuitenkin melko nopeasti kyetä järjestelemään.
Mielestäni kaikkien kannalta järkevintä olisi pyrkiä saamaan pelit käyntiin reilun kuukauden päästä ja saada homma pulkkaan syys-lokakuun vaihteeseen mennessä. Sitten uusi kausi käyntiin marraskuun loppupuolella ja jonkun ehdottama 74 pelin runkosarjalla. Sillä ei vielä tulotaso aivan kauheasti putoaisi. Uskoisin, että osa väliin jäävistä peleistä korvautuisi hieman kasvaneena yleisömääränä jäljellä olevissa peleissä. Ja sitten 21-22 kausi jo ihan normaalisti hieman lyhentyneen kesäloman jälkeen.
Mutta mielipiteet ovat kuin se p-reikä, jokaisella on oma ja se haisee. Tämä oli minun.