NHL-pelipaidat

  • 853 861
  • 1 976

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Tuonne "ostoksilla nettikaupassa" -ketjuun juuri viikko sitten kirjoittelin näistä tulleista ja alveista.

Eli tulliraja on 150€ ja alv-raja 22€. Eli, jos tuote maksaa enemmän kuin mainittu raja, siitä kannetaan sitten tullia ja/tai alvia. Alle kymmenen euron summia ei kuitenkaan peritä, mistä johtuu tämä 43,47€:n "turvallinen" raja. Kannattaa myös muistaa, että tulli lasketaan RAHTIKULULLISESTA hinnasta ja myös tullista maksetaan alv.

Vaatteiden eli tässä tapauksessa pelipaitojen tulli on 12% ja alv normaalin 23%. Pari esimerkkiä (hinnat rahtikuluineen):

Pelipaita 43,47€ - 43,47€, ei tullia tai alvia
Pelipaita 50€ - 61,50€, ei tullia
Pelipaita 100€ - 123,00€ , ei tullia
Pelipaita 151€ - 208,00€

Lisää infoa linkissä olevasta tullin nettitilausohjeesta:
http://www.tulli.fi/fi/suomen_tulli/julkaisut_ja_esitteet/asiakasohjeet/ostaminen_ulkomailta/tiedostot/019_yksityish.pdf
 
Viimeksi muokattu:

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Tietääkö kukaan muuten, onko Suomessa mitään paikkaa missä voi painattaa numeron ja nimen pelipaitaan? Minulla on tuolla tuo yksi Red Wingsin blank-paita, johon ajattelin painattaa Yzermanin numeron ja nimen, ehkä C-kirjaimenkin.
 

Patrik79

Jäsen
Suosikkijoukkue
JOKERIT, TORONTO
Tuonne "ostoksilla nettikaupassa" -ketjuun juuri viikko sitten kirjoittelin näistä tulleista ja alveista.

Eli tulliraja on 150€ ja alv-raja 22€. Eli, jos tuote maksaa enemmän kuin mainittu raja, siitä kannetaan sitten tullia ja/tai alvia. Alle kymmenen euron summia ei kuitenkaan peritä, mistä johtuu tämä 43,47€:n "turvallinen" raja. Kannattaa myös muistaa, että tulli lasketaan RAHTIKULULLISESTA hinnasta ja myös tullista maksetaan alv.

Mitä itse olen tilannut ja tullin kanssa toiminut niin niillä on eräänlainen minimi raja minkä perivät. Ja alle tuon 43..€ se ei täyty, mut olen minä välillä saanut yli 60€ tilauksia läpi, ku vaiva on ollut maksua suurempi tullitädille. Ja jos paketti ei ole suuri eikä painava niin silloin tällöin tulee läpi ilman tullausta. Näinkin on käynyt yli 150€ tilaukselle. Mutta nämähän ovat ihan tuurissaan, pelipaita voi olla sellainen, että silloin tällöin saattaa päästä läpi tullin haavista..

EDIT:

Onpa kämänen dollarin kurssi tällä hetkellä.. 1€ = 1.31$
 
Viimeksi muokattu:

Haske

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tietääkö kukaan muuten, onko Suomessa mitään paikkaa missä voi painattaa numeron ja nimen pelipaitaan? Minulla on tuolla tuo yksi Red Wingsin blank-paita, johon ajattelin painattaa Yzermanin numeron ja nimen, ehkä C-kirjaimenkin.

Funstuffstore.fi:ssä voisi onnistua, mutta heillä ei taida olla NHL-lisenssejä joten sieltä saisi vain normaaleja kirjain-ja numeromalleja.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Funstuffstore.fi:ssä voisi onnistua, mutta heillä ei taida olla NHL-lisenssejä joten sieltä saisi vain normaaleja kirjain-ja numeromalleja.

Mietin tuossa myös sitä, paljonkohan tulisi maksamaan jos lähettäisi paidan CoolHockeylle kustomoitavaksi. Selviäisiköhän ilman tulleja jne.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Tietääkö kukaan muuten, onko Suomessa mitään paikkaa missä voi painattaa numeron ja nimen pelipaitaan? Minulla on tuolla tuo yksi Red Wingsin blank-paita, johon ajattelin painattaa Yzermanin numeron ja nimen, ehkä C-kirjaimenkin.

Kokeile tätä: Great Skate
 

Patrik79

Jäsen
Suosikkijoukkue
JOKERIT, TORONTO
Mietin tuossa myös sitä, paljonkohan tulisi maksamaan jos lähettäisi paidan CoolHockeylle kustomoitavaksi. Selviäisiköhän ilman tulleja jne.

Voi olla aika mielenkiintoista tehdä tulliselvitys... En ostanut paitaa vaan laitoin siihen numerot? Kokeile ja ilmoita niin alan tilaan kaikki paidat painatus -statuksella.. Silloinhan veroja ei ole kuin painatuksessa työn osuus on varmaan 99% hinnasta :) Tietysti jossain vaiheessa alkaa tulli ihmetellä ku Suomeen tulee vain paitoja mihin on tehty painatus..
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Itse tilaisin ennemmin number kitin vaikka ebarista ja ompeluttaisin täällä. Tulee kirjeenä ja jne.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Mitä itse olen tilannut ja tullin kanssa toiminut niin niillä on eräänlainen minimi raja minkä perivät.

Jos nyt luet sen alleviivaamasi lauseen uudelleen, niin siinähän nuo minimirajat nimenomaan ennen koko lauseeseen viittaavaa relatiivisivulausetta kerrotaan. Eli en kysynyt vaan totesin.[/PN]

Mä tarkistin kanssa noita PayPalin ostosummia ja kyllä sieltä yli tuon 43,47€:n olevia tilauksia on tullut suoraan himaan. En kyllä pysty enää mistään tarkistamaan sitä summaa, jonka myyjä on pakettiin merkinnyt. Se on kuitenkin se, joka sen tulliin joutumisen ratkaisee eikä se todellinen ostosumma.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Jos nyt luet sen alleviivaamasi lauseen uudelleen, niin siinähän nuo minimirajat nimenomaan ennen koko lauseeseen viittaavaa relatiivisivulausetta kerrotaan. Eli en kysynyt vaan totesin.[/PN]

Mä tarkistin kanssa noita PayPalin ostosummia ja kyllä sieltä yli tuon 43,47€:n olevia tilauksia on tullut suoraan himaan. En kyllä pysty enää mistään tarkistamaan sitä summaa, jonka myyjä on pakettiin merkinnyt. Se on kuitenkin se, joka sen tulliin joutumisen ratkaisee eikä se todellinen ostosumma.

Mulla tuli 449 e ostos suoraan Postiin. Se on kahdesta asiasta kiinni:

-pakkaukseen merkattu summa
-jaksaako joku tullissa reagoida
 

Patrik79

Jäsen
Suosikkijoukkue
JOKERIT, TORONTO
Itse en ole paljon firmoilta tilannu, vaan yksityishenkilöiltä ja aina ollaan sovittu, että paketin ulkopuolelle ei tule mitään summia. Jos pakko niin postarit. Hyvin on toiminut. Se, että onko tämä veronkiertoa tai muuten laitonta niin voipi olla. Mut ainahan on tuo asiakirja kaupoista mistä selviää kaikki oleellinen.

Én tiedä mihin tää enää edes liittyy mut sanoinpa vaan :D
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Mulla tuli 449 e ostos suoraan Postiin. Se on kahdesta asiasta kiinni:

-pakkaukseen merkattu summa
-jaksaako joku tullissa reagoida

Toki juurikin näin. Mulla jäi kerran 70€:n paketti tullipostiin ja se onkin mulla ainoa laatuaan. Osa on tullut sitten suoraan tuohon lähipostiin. Osalla tavaroistahan tuo tulli on marginaalinen (esim golf-vehkeet 2,7%) tai sitä ei peritä ollenkaan (esim tietokoneet), mikä voi tietysti vaikuttaa tuohon vaivannäköhalukkuuteen.

Jotkut miettivät UPS:n tai vastaavan käyttöä, mutta saattaa tulla sen verran hintavaksi, että samalla sitten maksaisi jo tullit ja alvit. En tiedä, voiko tällä välttyä varmemmin lisämaksuilta.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotkut miettivät UPS:n tai vastaavan käyttöä, mutta saattaa tulla sen verran hintavaksi, että samalla sitten maksaisi jo tullit ja alvit. En tiedä, voiko tällä välttyä varmemmin lisämaksuilta.
Pitää ne samat tullimaksut maksaa, vaikka lähetys tulisi ups:n kautta. Samalla tavalla pitää tuotteen arvo ilmoittaa ja tulliviranomaiset nuo käy läpi joka tapauksessa.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Pitää ne samat tullimaksut maksaa, vaikka lähetys tulisi ups:n kautta. Samalla tavalla pitää tuotteen arvo ilmoittaa ja tulliviranomaiset nuo käy läpi joka tapauksessa.

Tätä mäkin vähän arvelin. En ole esim kyseistä lafkaa käyttänyt kuin Euroopan sisäisissä tilauksissa, joten sen kummempaa kokemusta ei ole.
 

Schadowan

Jäsen
Sori, jos tästä on keskusteltu aiemmin, tai asiasta on mainittu jne... Mutta mistä löytäisi vanhoja NHL pelipaitoja parhaiten? Hakusessa olisi ainakin Selänteen Winnipegin #13 paita. Hinnalla ei niin väliä, mahdollisimman laadukasta tietysti etsitään.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Ebaysta kannattaa etsiä ainakin. Sieltä voi ajoittain löytää todella hyväänkin hintaan noita vanhoja paitoja.

Itselläni oli jokin aika sitten kiikarissa tämä:
eBay - New & used electronics, cars, apparel, collectibles, sporting goods & more at low prices

Lähtöhinta tuolle replica-paidalle oli 39 dollaria, ja paita oli jo tulossa minulla 41 taalalle kunnes minuutti ennen huutokaupan päättymistä (kello kolme yöllä Suomen aikaa), joku pisti paremmaksi. Hiemanko vitutti kun aamulla sähköpostin luin. Olisi ollut tuohon hintaan todellinen helmi, ja Missourissa asuneen myyjän mukaan nimmarit oli haettu Bluesin training campilta jokunen vuosi taaksepäin.
 
Viimeksi muokattu:

Armoured Andy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pens
NHL Shopista voi toki tilata tavaraa, jos rahaa on. Juuri taas äsken katsottuna 24,99 $ paita maksaa kassalla Suomeen toimitettuna 80,90 $. Ja noin 150 $ tilaus on sen noin 390 taalaa.

Palautetta olen laittanut useaan otteeseen surkeista toimitusehdoista Euroopan suuntaan. Eivät voi kuulemma mitään ja VOI OLLA, että JOSKUS aukeaa vastaava liike Eurooppaan. Surkeata toimintaa. Edelleenkään en voi käsittää miksi tähän hommaan ei saada parannusta.

Menekkiä olisi taatusti Euroopassa.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
NHL Shopista voi toki tilata tavaraa, jos rahaa on. Juuri taas äsken katsottuna 24,99 $ paita maksaa kassalla Suomeen toimitettuna 80,90 $. Ja noin 150 $ tilaus on sen noin 390 taalaa.

Palautetta olen laittanut useaan otteeseen surkeista toimitusehdoista Euroopan suuntaan. Eivät voi kuulemma mitään ja VOI OLLA, että JOSKUS aukeaa vastaava liike Eurooppaan. Surkeata toimintaa. Edelleenkään en voi käsittää miksi tähän hommaan ei saada parannusta.

Menekkiä olisi taatusti Euroopassa.

No joo. USPS on siitä vekkuli postilaitos että paketeissa lukee, mitä ne dollareissa maksaa. Esimerkiksi paketti, jossa tulee helposti esim pelipaita, maksaa 16,95. Seuraava Flatrate-laatikko, johon menisi jo kolme paitaa, tulee maksamaan 47,95. Siis toimitus, joka sisältää myös tuon pakkauksen. Nämä ovat Priority-toimituksia ja Suomessa noin viikossa. Eli kyllähän tässä on kyse siitä, että eivät vain halua toimittaa Euroopan maihin.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Syy minkä takia postikulut ovat nhl-shopista tilatessa ovat niin kalliit on uskoakseni heidän politiikkansa että lähetyksissä pitää olla lähetysseuranta. Paljon halvempia tapoja postittaa kyllä olisi. Tämä on mahdollisesti seurausta luottokorttiyhtiöiden käyttöehdoista. NHL-shopin pitänee pystyä todistamaan että tilatut lähetykset ovat toimitettu perille asti mahdollisten vaateiden varalle.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Syy minkä takia postikulut ovat nhl-shopista tilatessa ovat niin kalliit on uskoakseni heidän politiikkansa että lähetyksissä pitää olla lähetysseuranta. Paljon halvempia tapoja postittaa kyllä olisi. Tämä on mahdollisesti seurausta luottokorttiyhtiöiden käyttöehdoista. NHL-shopin pitänee pystyä todistamaan että tilatut lähetykset ovat toimitettu perille asti mahdollisten vaateiden varalle.

USPS:n priority on seurattavissa alusta loppuun, tiedot siirtyvät Tullilta ja Itellalta USPS:n järjestelmään.

Tuohon hintaan, jonka ottavat "toimituskuluja" saa toimitettua 2 X maalivahdin setti (patjat + hanskat) Suomeen.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
USPS:n priority on seurattavissa alusta loppuun, tiedot siirtyvät Tullilta ja Itellalta USPS:n järjestelmään.

Tuohon hintaan, jonka ottavat "toimituskuluja" saa toimitettua 2 X maalivahdin setti (patjat + hanskat) Suomeen.

Seuranta on kyllä hieman eri hintaista kun vakuutettu lähetys saantitodistuksella lisättynä.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Seuranta on kyllä hieman eri hintaista kun vakuutettu lähetys saantitodistuksella lisättynä.

Kaikista Priorityista mitä yritykselleni on toimitettu, on siirtynyt luovutushetken tieto ja kuittaajan tieto USPS:n järjestelmään. Esim Tullipostilla on ohjeistus kuinka nopeasti tuo sinne siirretään. Vakuutus 200 taalan lähetykselle on muutamia dollareita. Eli tuosta ei saa sitä kulua, jonka toimitus kasvattaa hintaa, millään ynnäiltyä vaikka kuinka yrittää.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Kaikista Priorityista mitä yritykselleni on toimitettu, on siirtynyt luovutushetken tieto ja kuittaajan tieto USPS:n järjestelmään. Esim Tullipostilla on ohjeistus kuinka nopeasti tuo sinne siirretään. Vakuutus 200 taalan lähetykselle on muutamia dollareita. Eli tuosta ei saa sitä kulua, jonka toimitus kasvattaa hintaa, millään ynnäiltyä vaikka kuinka yrittää.

Itselle tuli jokin aika sitten kirjekokoinen lähetys yksityiseltä expressinä, saantitodistuksella ja vakuutuksella (arvo 300 taalaa) ja postimerkissä seisoi reilut kolkyt taalaa.

Paita taitaa nostaa pakkaustavasta riippumatta luokaksi light package tai small package. Kyllä se hintaa vähän nostaa. Muistaakseni Rivercitystä tilattuna paidan oikea kustannus oli 50 taalan nurkilla, joten en usko että nhl.com ottaa käsittelykuluja 20 taalaa enempää...
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Tein testin NHL:n storessa ja tältä näytti tulos:

Merchandise Subtotal: $124,99
Estimated Shipping and Handling Subtotal: $61,38
International Handling Fee(There will not be any additional charges due upon delivery): $70,37
Estimated Total: $256,74

Olisi kiva tietää miksi tuossa on tuollainen. Tummentamassani osassa sanotaan ettei toimituksen yhteydessä veloiteta mitään minkä pitäisi tarkoittaa sitä että tilaaja maksaa tässä vaiheessa jo tullauksesta, sekä summan että palvelusta ja lähetys tuotaisiin suoraan ovelle. Meneekö tämä näin?

Halvemmaksi muuten tulee käyttää MyUs-palvelua
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös