43,47 € (ALV 23 %).E: Pikaisella googlauksella idioottivarma, "turvallinen" raja vaikuttaisi olevan 45 euroa.
43,47 € (ALV 23 %).E: Pikaisella googlauksella idioottivarma, "turvallinen" raja vaikuttaisi olevan 45 euroa.
Tuonne "ostoksilla nettikaupassa" -ketjuun juuri viikko sitten kirjoittelin näistä tulleista ja alveista.
Eli tulliraja on 150€ ja alv-raja 22€. Eli, jos tuote maksaa enemmän kuin mainittu raja, siitä kannetaan sitten tullia ja/tai alvia. Alle kymmenen euron summia ei kuitenkaan peritä, mistä johtuu tämä 43,47€:n "turvallinen" raja. Kannattaa myös muistaa, että tulli lasketaan RAHTIKULULLISESTA hinnasta ja myös tullista maksetaan alv.
Tietääkö kukaan muuten, onko Suomessa mitään paikkaa missä voi painattaa numeron ja nimen pelipaitaan? Minulla on tuolla tuo yksi Red Wingsin blank-paita, johon ajattelin painattaa Yzermanin numeron ja nimen, ehkä C-kirjaimenkin.
Funstuffstore.fi:ssä voisi onnistua, mutta heillä ei taida olla NHL-lisenssejä joten sieltä saisi vain normaaleja kirjain-ja numeromalleja.
Tietääkö kukaan muuten, onko Suomessa mitään paikkaa missä voi painattaa numeron ja nimen pelipaitaan? Minulla on tuolla tuo yksi Red Wingsin blank-paita, johon ajattelin painattaa Yzermanin numeron ja nimen, ehkä C-kirjaimenkin.
Mietin tuossa myös sitä, paljonkohan tulisi maksamaan jos lähettäisi paidan CoolHockeylle kustomoitavaksi. Selviäisiköhän ilman tulleja jne.
Mitä itse olen tilannut ja tullin kanssa toiminut niin niillä on eräänlainen minimi raja minkä perivät.
Jos nyt luet sen alleviivaamasi lauseen uudelleen, niin siinähän nuo minimirajat nimenomaan ennen koko lauseeseen viittaavaa relatiivisivulausetta kerrotaan. Eli en kysynyt vaan totesin.[/PN]
Mä tarkistin kanssa noita PayPalin ostosummia ja kyllä sieltä yli tuon 43,47€:n olevia tilauksia on tullut suoraan himaan. En kyllä pysty enää mistään tarkistamaan sitä summaa, jonka myyjä on pakettiin merkinnyt. Se on kuitenkin se, joka sen tulliin joutumisen ratkaisee eikä se todellinen ostosumma.
Mulla tuli 449 e ostos suoraan Postiin. Se on kahdesta asiasta kiinni:
-pakkaukseen merkattu summa
-jaksaako joku tullissa reagoida
Pitää ne samat tullimaksut maksaa, vaikka lähetys tulisi ups:n kautta. Samalla tavalla pitää tuotteen arvo ilmoittaa ja tulliviranomaiset nuo käy läpi joka tapauksessa.Jotkut miettivät UPS:n tai vastaavan käyttöä, mutta saattaa tulla sen verran hintavaksi, että samalla sitten maksaisi jo tullit ja alvit. En tiedä, voiko tällä välttyä varmemmin lisämaksuilta.
Pitää ne samat tullimaksut maksaa, vaikka lähetys tulisi ups:n kautta. Samalla tavalla pitää tuotteen arvo ilmoittaa ja tulliviranomaiset nuo käy läpi joka tapauksessa.
NHL Shopista voi toki tilata tavaraa, jos rahaa on. Juuri taas äsken katsottuna 24,99 $ paita maksaa kassalla Suomeen toimitettuna 80,90 $. Ja noin 150 $ tilaus on sen noin 390 taalaa.
Palautetta olen laittanut useaan otteeseen surkeista toimitusehdoista Euroopan suuntaan. Eivät voi kuulemma mitään ja VOI OLLA, että JOSKUS aukeaa vastaava liike Eurooppaan. Surkeata toimintaa. Edelleenkään en voi käsittää miksi tähän hommaan ei saada parannusta.
Menekkiä olisi taatusti Euroopassa.
Syy minkä takia postikulut ovat nhl-shopista tilatessa ovat niin kalliit on uskoakseni heidän politiikkansa että lähetyksissä pitää olla lähetysseuranta. Paljon halvempia tapoja postittaa kyllä olisi. Tämä on mahdollisesti seurausta luottokorttiyhtiöiden käyttöehdoista. NHL-shopin pitänee pystyä todistamaan että tilatut lähetykset ovat toimitettu perille asti mahdollisten vaateiden varalle.
USPS:n priority on seurattavissa alusta loppuun, tiedot siirtyvät Tullilta ja Itellalta USPS:n järjestelmään.
Tuohon hintaan, jonka ottavat "toimituskuluja" saa toimitettua 2 X maalivahdin setti (patjat + hanskat) Suomeen.
Seuranta on kyllä hieman eri hintaista kun vakuutettu lähetys saantitodistuksella lisättynä.
Kaikista Priorityista mitä yritykselleni on toimitettu, on siirtynyt luovutushetken tieto ja kuittaajan tieto USPS:n järjestelmään. Esim Tullipostilla on ohjeistus kuinka nopeasti tuo sinne siirretään. Vakuutus 200 taalan lähetykselle on muutamia dollareita. Eli tuosta ei saa sitä kulua, jonka toimitus kasvattaa hintaa, millään ynnäiltyä vaikka kuinka yrittää.