NHL:n maaliennätyksen metsästys

  • 637 202
  • 2 319

Silky_hands

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans, Washington Capitals
Tyhjä maali ja Ovie penkillä ja ois ollu hatun paikka RYÖKÄLEET! No ei kai sitä viitti kaikkea tyhjiin.
Oli se kentällä vielä Wilsonin tyhjiin tehdyn maalin jälkeen, kun Flames otti veskarin uudestaan pois. Paska mikä paska, kun ei tällä kertaa tehnyt.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tässähän ei toki ole mitään yllättävää, että suuri osa Pens-faneista koostuu gloryhuntereista
Hah. Caps-fanit nyt koostuvatkin 99% pelkästään Ovie-faneista. Harmi heidän kannaltaan ettei se tuonut kuin yhden cupin, niin ei päästä gloryhuntereiksi heitä kutsumaan. Oli varmaan näillä Ovie-faneillakin joskus 2006-2010 hieman eri odotukset menestymisen suhteen, mutta torsoksi jäi.

Toki Ovetshkinin maalikeskiarvo per playoff-ottelu on myös huomattavasti kovempi kuin esim. Crosbylla, mutta ilmeisesti SaiPaa ollut sielläkin sitten vastassa. Harmi, kun muu joukkue ei ole yhtä kertaa lukuunottamatta pystynyt nousemaan samalle tasolle.
No kerran 20 vuoteen jatkoon toiselta kierrokselta ja silloinkin vastaan tuli nimenomaan tuplassa itsensä väsyttänyt Pens. Että siinä mielessä joo, pelkkää SaiPaa ensimmäisellä kierroksella. Kyllähän kaikilla on tiedossa Ovechkinin kyky tehdä maaleja joten voihan tuon tilaston nostaa tikunnokkaan. Missään muussa hän ei sitten olekaan Crosbyn tasoa.

Mitä tulee tuohon ennätykseen, niin ikävä kyllä hän tulee sen vääjäämättä rikkomaan.
 

tyoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lightning, Rangers, Vegas
Hyvin huomaa, miten epätoivoisesti jahti on päällä.

Nykyistä sopimustakin on kaksi kautta jäljellä. En keksi äkikseltään sanaa, joka kuvaisi ennätysjahtia tuota huonommin. Hyvin huomaa, että jahti on kaikkea muuta kuin epätoivoinen. Voisin jopa väittää, että meininki on erittäin toiveikas.
 

Konnamuori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se mikä johtaa.
Nyt Washington pleijareihin ja siellä pari kierrosta eteenpäin. Jokainen pelattu matsi raastaa entisestään AO:n kroppaa ja lyhentää palautumista ennen seuraavaa, jälleen vuotta vanhempana pelattavaa kautta.
 

Silky_hands

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans, Washington Capitals
Kyllähän kaikilla on tiedossa Ovechkinin kyky tehdä maaleja joten voihan tuon tilaston nostaa tikunnokkaan. Missään muussa hän ei sitten olekaan Crosbyn tasoa.
Jep. Ajattelin nostaa sen tikunnokkaan, sillä tuo maalintekokyky näyttäisi olevan tämän ketjun aihe. Nyt näyttäisi maalinteko vielä maistuvan näin kevätkaudella melkoisen hyvin, kun tosipelit lähenevät ja jokaisella pisteellä on merkitystä. Maalinteko pelissä, jossa on tarkoitus tehdä maaleja, auttaa kivasti joukkuetta playoff-paikan tavoittelussa.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Maalinteko pelissä, jossa on tarkoitus tehdä maaleja, auttaa kivasti joukkuetta playoff-paikan tavoittelussa.
On toki, mutta jääkiekossa on aivan hemmetin paljon muutakin kuin vain se itse maalinteko. Jos tämän ketjun herra olisi sen tajunnut muunakin aikana kuin Trotzin alaisuudessa jolloin ne muut osa-alueet saatiin edes siedettävälle tasolle lopulta, niin olisi voinut voittaakin enemmän kuin vain yhden kerran.
 

Silky_hands

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans, Washington Capitals
On toki, mutta jääkiekossa on aivan hemmetin paljon muutakin kuin vain se itse maalinteko. Jos tämän ketjun herra olisi sen tajunnut muunakin aikana kuin Trotzin alaisuudessa jolloin ne muut osa-alueet saatiin edes siedettävälle tasolle lopulta, niin olisi voinut voittaakin enemmän kuin vain yhden kerran.
Jep. Esim. keväänä 2009 Penguinsin tiputtaessa Capitalsin se olikin 21 pistettä 14 peliin tehneen Ovetshkinin vika, että joukkueella ei riittänyt. Lisäksi mun mielestä ei tarvitsekaan olla mikään puolustus- tai kiekonriistopelin guru, jos mätät 50 maalia kaudessa ja playoffeissa painat kerta toisensa jälkeen piste per peli tahtia. Toki tämä on vain mun henkilökohtainen mielipide ja sulla se voi olla erilainen. Yhtä lailla myös ne uuden sukupolven tähdet eli McDavidit ja Matthewsit kasvavat hiljalleen voittajiksi osa-alue kerrallaan, edellisistä työnnöistä oppineina, vaikka toistaiseksi tuloksena on yhteensä nolla kannua.

Mutta joo, jos tosissaan väittää Capitalsin vuotuisten playoff-sulamisten olleen ensisijaisesti Ovetshkinin syytä, se osoittaa mun mielestä vain sivistymättömyyttä. 2018 erona oli se, että taustalta löytyi Smith-Pellyn ja Kempnyn kaltaisia täsmäonnistujia oikealla hetkellä.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Jep. Esim. keväänä 2009 Penguinsin tiputtaessa Capitalsin se olikin 21 pistettä 14 peliin tehneen Ovetshkinin vika, että joukkueella ei riittänyt. Lisäksi mun mielestä ei tarvitsekaan olla mikään puolustus- tai kiekonriistopelin guru, jos mätät 50 maalia kaudessa ja playoffeissa painat kerta toisensa jälkeen piste per peli tahtia.
Se täytyy sanoa, että 2005-2009 Ovechkin oli täysin eri pelaaja kuin tuon jälkeen. Vaikka Ovechkin ei ollut tuolloinkaan kokonaisvaltainen, niin hän oli kuitenkin todella räjähtävä hyökkäyssuuntaan millä nimenomaan sai paljon anteeksi ja tuolloin hän oli aidon oikeasti Crosbyn haastaja mitä tulee parhaaseen pelaajaan. Tasohan tippui jo tuolloin merkittävästi, mutta hän oli edelleen ns. kärkenä kärkkymässä vailla sitä räjähtävyyttä mitä ennen löytyi. Tuon -09 kevään jälkeen seuraavat 76 peliä tuottivat enää 60 pistettä. Nämä kaikki ensimmäisellä/toisella kierroksella. Ilman kokonaisvaltaista panosta pelille ja kapteenin esimerkkiä.

Kun puhutaan tuon ajan parhaiten palkatusta pelaajasta, joukkueen kapteenista ja prime-ajanjaksosta, niin kyllä siinä on erittäin iso osa-syy minkä vuoksi Caps ei toista kierrosta pidemmälle ole mennyt kuin tasan yhden kerran koko Ovien ajanjakson ajan.

Joukkueen tason taakse ei voi mitenkään piiloutua. Yleisesti Capsilla on ollut läpi Ovien ajanjakson hyviä joukkueita kasassa.
 

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
Se täytyy sanoa, että 2005-2009 Ovechkin oli täysin eri pelaaja kuin tuon jälkeen. Vaikka Ovechkin ei ollut tuolloinkaan kokonaisvaltainen, niin hän oli kuitenkin todella räjähtävä hyökkäyssuuntaan millä nimenomaan sai paljon anteeksi ja tuolloin hän oli aidon oikeasti Crosbyn haastaja mitä tulee parhaaseen pelaajaan. Tasohan tippui jo tuolloin merkittävästi, mutta hän oli edelleen ns. kärkenä kärkkymässä vailla sitä räjähtävyyttä mitä ennen löytyi. Tuon -09 kevään jälkeen seuraavat 76 peliä tuottivat enää 60 pistettä. Nämä kaikki ensimmäisellä/toisella kierroksella. Ilman kokonaisvaltaista panosta pelille ja kapteenin esimerkkiä.

Kun puhutaan tuon ajan parhaiten palkatusta pelaajasta, joukkueen kapteenista ja prime-ajanjaksosta, niin kyllä siinä on erittäin iso osa-syy minkä vuoksi Caps ei toista kierrosta pidemmälle ole mennyt kuin tasan yhden kerran koko Ovien ajanjakson ajan.

Joukkueen tason taakse ei voi mitenkään piiloutua. Yleisesti Capsilla on ollut läpi Ovien ajanjakson hyviä joukkueita kasassa.

Jaah Walkinilta löytyy taas se faktatieto näköjään joukkueesta nimeltä Capitals ja pelaajasta nimeltä Ovechkin.

Pakkomaininta taas kerran et itte olen aina ollut nimenomaan Capitals-”fani”, en Ovechkinin, ja siltä osin mua ei haittaa sun mielipiteet ja ajatukset herrasta, mut se että laitat Capitalsin menestymättömyyttä pleijareissa yksinomaan Ovechkinin niskaan on taas ihan väsynyttä läyhäämistä.

Ovechkinista se kun ei ole jäänyt kiinni kertaakaan. Ehkä sinne pari heikompaa sarjaa mahtuu 20 vuoteen joukkoon, mut niitä nyt tietysti mahtuu jokaiselle. Pääosin Ovechkin on ollut pleijareissa kerta toisensa jälkeen Capitalsin, usein myös hävityn sarjan paras pelaaja kummastakin leiristä. Ongelma on ollut ettei takaa ole löytynyt pelaajia jotka olisi nostaneet tasoaan ja voittaneet ns ”oman pelinsä”. Joskus on supertasaiset game7 sarjat (mm cup voittaja Pensiä vastaan) olleet sen yhden pompun päässä, mikä on ratkaissut historian kirjat suuntaan tai toiseen.

Tasan yhtenä keväänä Caps ja Ovechkin sai vastaavaa tukea taustalta mitä esim Crosby on saanut omissa cupeissaan Malkinin, Kesselin, Letangin, Hossan jne jne myötä. Se että nostat nuo Penguinsin cupit jotenkin yksinomaan Crosbyn ”johtajuuden” ja kokonaisvaltaisen pelaamisen ansioksi lukee mun silmissä sut nimenomaan sellaiseksi fanipojaksi, jollaiseks Caps-faneja nimittelet. Stanley Cup on joukkueen palkinto, ei yksittäisen pelaajan. Penguinsilla on ollut hienoja keväitä ja kunnia niistä kuuluu joukkueelle, ei Crosbylle. Eikä tuo Capitalsin cuppikaan ollut mikään pelkästään Ovechkinin mestaruus, siellä oli todella monta muuta hienoa tarinaa ja pelaajaa takana.

Sun mielestä varmaan McDavid on suurin syy Oilersin ”menestymättömyydelle”, ja Bourque oli paska johtaja ennen uransa viimeistä kautta. Ja Crosby on ollut paska kapteeni kaikilla niillä kausilla kun Pens ei voittanutkaan cuppia.

Pleijarit nyt on muutenkin oma voodoonsa. Ovechkin kärkenään Capitals oli kuitenkin runkosarjassa menestyksekkäin joukkue läpi vuosikymmenen, varteenotettava vastustaja jokaiselle muulle joukkueelle sarjassa, ja voitti myös sen yhden cupin. Mä en tästä erasta saa luuseritarinaa sitten millään, kyllä meillä Capitals faneilla on ollut huikeat 20 vuotta. Ainoa mikä tässä kohtaa harmittaa on että kaukalon ulkopuoliset asiat vie vääjäämättämästi hohtoa sen eran huipennukselta, mut sille me taas ei mitään voida.

Semmoinen ”rant” tällä kertaa :) mut todetaan tähän nyt perään et ihan pilke silmäkulmassa, kun foorumitekstistä se ei meinaa yleensä välittyä ja hommat helposti eskaloituu.
 

arska07

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Kärpät, Patrik Laine
Itsekin karsastan täysin tämän kaverin vapaa-ajan tekemistä. En silti ymmärrä tätä kiimaa tälle maali/maalittomuuden kyttäykselle. Se ei muuta urheilussa mitään mitä hän on tai ei ole tehnyt kaukalon ulkopuolella. Minusta edelleen yksi parhaista ikinä. Ei oo väliä itselle rikkooko Ovi sen ennätyksen vai ei mutta loistava jääkiekkoilija. Sid vs Ovi elää mun muistoissa lopun elämääni. Yks parhaista taistelupareista ever!
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
@TylerDG. Voi hyvänen aika sentään ja hymiö tähän. Ensinnäkin NHL on niin tasainen sarja, että Pensin 16 vuoden playoff-putki on erittäin hyvä kuvastamaan sitä mitä se vaatii, että pääsee edes neljästi finaaleihin. 16 kertaa. Kolme kannua 16:lla yrittämällä. Yksikään muu seura ei kuitenkaan tuolta ajalta lyö tuota, ei yksikään joten paha on valittaakaan. Chicago tasoissa cupeissa, mutta finaalipaikoissa ja playoff-putkessa jää taakse. Ei se yksinään Crosbyn ansiota ollut tietenkään, onko joku niin muka väittänyt(?), mutta kyllä häneen henkilöityy se mitä hän oli luomassa Pittsburghiin. Hän oli yksinkertaisesti loistava johtaja ja kapteeni joukkueelle. Hyviä olivat joukkueetkin, mutta ei Caps tuossa joukkueiden laadussa erityisesti jälkeen jää minkä runkosarjamenestys osoittaa. Ovechkin oli vain täysin toisenlainen johtaja edestä kuin Crosby, siinä tulee jo heti kärkeen yksi iso ero. Toinen pelasi niin sanottua 200 jalan peliä ja teki siinä sivussa enemmän pisteitä kuin Ovechkin. Eikä Ovieta tarvitse nyt verrata nimen omaan Crosbyyn kun ei hän tähän viestiketjuun kuulu mitenkään.

Kun on joukkueen kapteeni, selvästi isopalkkaisin pelaaja ja tiedetään, että hänen panos = pisteet/maalit pelaten kaikki ylivoimat, niin minä kysyn onko 60 pistettä 76 pelissä prime-ajassa riittävästi ensimmäisillä ja toisilla kierroksilla? Onko se? No ei ole. Jännästi sivuutit tuon täysin, mutta sinulla on ennenkin mennyt tunteisiin Ovien arvostelu, niin ymmärrän.

Mitä tulee McDavidiin ja Matthewsiin, niin tykkään molempien kehityksestä. Paljon parempia pelaajia kuin Ovechkin ja eiköhän nuo vielä cupit voita pariin kertaan ainakin tuolla menolla. Molempien kokonaisvaltaisuus selvästi parempaa eikä tehot kalpene.
 

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
@TylerDG. Voi hyvänen aika sentään ja hymiö tähän. Ensinnäkin NHL on niin tasainen sarja, että Pensin 16 vuoden playoff-putki on erittäin hyvä kuvastamaan sitä mitä se vaatii, että pääsee edes neljästi finaaleihin. 16 kertaa. Kolme kannua 16:lla yrittämällä. Yksikään muu seura ei kuitenkaan tuolta ajalta lyö tuota, ei yksikään joten paha on valittaakaan. Chicago tasoissa cupeissa, mutta finaalipaikoissa ja playoff-putkessa jää taakse. Ei se yksinään Crosbyn ansiota ollut tietenkään, onko joku niin muka väittänyt(?), mutta kyllä häneen henkilöityy se mitä hän oli luomassa Pittsburghiin. Hän oli yksinkertaisesti loistava johtaja ja kapteeni joukkueelle. Hyviä olivat joukkueetkin, mutta ei Caps tuossa joukkueiden laadussa erityisesti jälkeen jää minkä runkosarjamenestys osoittaa. Ovechkin oli vain täysin toisenlainen johtaja edestä kuin Crosby, siinä tulee jo heti kärkeen yksi iso ero. Toinen pelasi niin sanottua 200 jalan peliä ja teki siinä sivussa enemmän pisteitä kuin Ovechkin. Eikä Ovieta tarvitse nyt verrata nimen omaan Crosbyyn kun ei hän tähän viestiketjuun kuulu mitenkään.

Kun on joukkueen kapteeni, selvästi isopalkkaisin pelaaja ja tiedetään, että hänen panos = pisteet/maalit pelaten kaikki ylivoimat, niin minä kysyn onko 60 pistettä 76 pelissä prime-ajassa riittävästi ensimmäisillä ja toisilla kierroksilla? Onko se? No ei ole. Jännästi sivuutit tuon täysin, mutta sinulla on ennenkin mennyt tunteisiin Ovien arvostelu, niin ymmärrän.

Mitä tulee McDavidiin ja Matthewsiin, niin tykkään molempien kehityksestä. Paljon parempia pelaajia kuin Ovechkin ja eiköhän nuo vielä cupit voita pariin kertaan ainakin tuolla menolla. Molempien kokonaisvaltaisuus selvästi parempaa eikä tehot kalpene.

Höpö. Ei mulla mene tunteisiin lätkäfoorumi, eikä mulla ole tarvetta Pensin saavutuksia joukkueena eikä Crosbyn saavutuksia sen kapteenina vähätellä missään määrin, kuten en ole tehnytkään. Teillä on ollut myös ihan huikea n 20 vuotta. Sulla vaan on se tapa juosta ketjusta toiseen vähättelemässä Capitalsia, Ovechkinia ja Capitalsin faneja.

Jokaisen Capitalsin playoffs-sarjan Ovechkinin aikakaudella nähneenä olen hyvin rauhallisissa fiiliksissä todetessani että oon sun kanssa tästäkin asiasta hyvin vahvasti erimieltä :)
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Sulla vaan on se tapa juosta ketjusta toiseen vähättelemässä Capitalsia, Ovechkinia ja Capitalsin faneja.
Höpö höpö itsellesi. Koko keskusteluhan lähti täysin liikkeelle siitä, että joku Caps-fani heitti Pens-fanien koostuvan gloryhuntereista mikä tietysti oli huvittavaa kun tietää kuinka paljon Capsilla on Ovie-faneja jotka odottivat sitä menestystä tulevan.

Caps on aika yhdentekevä seura, ei ole tarvetta erikseen juosta ketjusta toiseen vähättelemässä. Varsinkin kun just kehuin tulokasvalmentajaa josta olen vakuuttunut.

Ovechkinista en tykkää kaukalon ulkopuolisten asioiden takia yhtään ja pidän itse häntä yliarvostettuna pelaajana. En ole silti ketjusta toiseen juossut häntä vähättelemässä enkä minä missään nimessä nytkään tätä keskustelua aloittanut.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Anteeksi nyt, mutta miten pelaaja voi olla yliarvostettu, jos on 51:n maalin päässä NHL:n kaikkien aikojen maaliennätyksestä?
Koska hän on hyvin puhtaasti vain ja ainoastaan maalintekijä? Jos pelaaja on omiinpäin lapanen, pelin muilla osa-alueilla heikohko ja pisteitä/maaleja haetaan voittamisen kustannuksella, niin tällaiset pelaajat ovat minun mielestäni yliarvostettuja, koska monet muut näkevät nimenomaan vain maalit/tehopisteet. Koska "maalintekopeli", vaikka oikeasti jääkiekko on ihan hemmetin paljon enemmän kuin vain "maalintekopeli". Kahden maalin estäminen on arvokkaampi suoritus kuin yhden maalin tekeminen.

Kyllä hän jonnekin top-listoille tietysti kuuluu, mutta yleisesti Ovie on liian korkealla minun mielestäni noilla listoilla. Taakse jää parempia pelaajia.

Mielipide.
 

HaPo

Jäsen
Anteeksi nyt, mutta miten pelaaja voi olla yliarvostettu, jos on 51:n maalin päässä NHL:n kaikkien aikojen maaliennätyksestä?
Höpö höpö itsellesi. Koko keskusteluhan lähti täysin liikkeelle siitä, että joku Caps-fani heitti Pens-fanien koostuvan gloryhuntereista mikä tietysti oli huvittavaa kun tietää kuinka paljon Capsilla on Ovie-faneja jotka odottivat sitä menestystä tulevan.

Caps on aika yhdentekevä seura, ei ole tarvetta erikseen juosta ketjusta toiseen vähättelemässä. Varsinkin kun just kehuin tulokasvalmentajaa josta olen vakuuttunut.

Ovechkinista en tykkää kaukalon ulkopuolisten asioiden takia yhtään ja pidän itse häntä yliarvostettuna pelaajana. En ole silti ketjusta toiseen juossut häntä vähättelemässä enkä minä missään nimessä nytkään tätä keskustelua aloittanut.
No jotkut haluaa väkisin tuoda politiikan urheilun sekaan?
KETJUNOOTTI:
Tässä ketjussa fokus on kiekkokaukalon sisäisestä toiminnasta. Putin-kytköksistä ja sen sellaisista olisi hyvä keskustella sitä varten varatussa ketjussa Aleksandr Ovetškinin kaukalon ulkopuolinen toiminta.
 

eeMule

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Koska "maalintekopeli", vaikka oikeasti jääkiekko on ihan hemmetin paljon enemmän kuin vain "maalintekopeli".
Lätkä on kumminkin maalintekopeli
mutta jääkiekko on maalintekopeli ja te teitte yhden enemmän.
- IFK oli parempi sarjan toisessa matsissa, voittiko se? Ei, maalintekopeli ei paljoa auta hallinta jos et tee enemmän maaleja kuin vastustaja.

Taidetta.
 

Silky_hands

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans, Washington Capitals
Koska hän on hyvin puhtaasti vain ja ainoastaan maalintekijä? Jos pelaaja on omiinpäin lapanen, pelin muilla osa-alueilla heikohko ja pisteitä/maaleja haetaan voittamisen kustannuksella, niin tällaiset pelaajat ovat minun mielestäni yliarvostettuja, koska monet muut näkevät nimenomaan vain maalit/tehopisteet. Koska "maalintekopeli", vaikka oikeasti jääkiekko on ihan hemmetin paljon enemmän kuin vain "maalintekopeli". Kahden maalin estäminen on arvokkaampi suoritus kuin yhden maalin tekeminen.
Väittäisin, että pelaajat, jotka hakevat ensisijaisesti omia pisteitä ja maaleja voittamisen kustannuksella, eivät pelaa NHL:ssä, vaan ihan muissa sarjoissa.

Tämä alkaa oikeasti kuulostamaan siltä, että mielestäsi Ovetshkinin pitäisi pelata huonommin eli lähtökohtaisesti omien heikkouksiensa kautta, jotta hän olisi silmissäsi parempi pelaaja. Toki sen mielipiteen sulle oikeutan. Ei hänestä tietenkään ikinä saa Bergeronin tai Datsjukin kaltaista kahden suunnan ikiliikkujaa, mutta on ihan pötypuhetta, että hän jäällä ollessaan asettaisi vain omat henkilökohtaiset lukemansa etusijalle. Näkeehän tuon jo tavasta, jolla hän tuulettaa myös joukkuekavereidensa maaleja. Väittäisinkin, että O:n arvo joukkueelleen olisi ollut vuosien mittaan merkittävästi pienempi, mikäli hän olisi alkanut tosissaan keskittymään niihin osa-alueisiin, joilla hänen kaltaisen profiilin pelaajan ei edes tarvitse loistaa. Jos olet jo valmiiksi luonnonlahjakkuus jossain osassa peliä ja hiot tämän yhden ominaisuuden paremmalle tasolle kuin kukaan koskaan aiemmin, niin pelaa nyt ihmeessä sitten sen vahvuuden kautta.
 
Höpö höpö itsellesi. Koko keskusteluhan lähti täysin liikkeelle siitä, että joku Caps-fani heitti Pens-fanien koostuvan gloryhuntereista mikä tietysti oli huvittavaa kun tietää kuinka paljon Capsilla on Ovie-faneja jotka odottivat sitä menestystä tulevan.

Alkutahdit taisi kyllä lyödä joku Pens-fani, joka piti epätoivon merkkinä tuulettaa maalejaan.

Siis tuulettaa maalejaan, miten kehtaa?!
 

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
Höpö höpö itsellesi. Koko keskusteluhan lähti täysin liikkeelle siitä, että joku Caps-fani heitti Pens-fanien koostuvan gloryhuntereista mikä tietysti oli huvittavaa kun tietää kuinka paljon Capsilla on Ovie-faneja jotka odottivat sitä menestystä tulevan.

Caps on aika yhdentekevä seura, ei ole tarvetta erikseen juosta ketjusta toiseen vähättelemässä. Varsinkin kun just kehuin tulokasvalmentajaa josta olen vakuuttunut.

Ovechkinista en tykkää kaukalon ulkopuolisten asioiden takia yhtään ja pidän itse häntä yliarvostettuna pelaajana. En ole silti ketjusta toiseen juossut häntä vähättelemässä enkä minä missään nimessä nytkään tätä keskustelua aloittanut.

En nyt lähde tän enempää vääntämään kuka sanoi eka ja mitä, mut siis samassa viestissä mainitset kahdesti ettet vähättele, ja vähättelet kuitenkin kolmesti.

Eniveis. Takaisin ketjun aiheeseen ennenkun modet huomaa. Capitals on kammennut mukaan pleijaritaisteluun ja Ovechkin alkanut sivussa lähestymään ennätystä. Ensimmäisen suhteen oon vielä varsin skeptinen, toinen näyttää taas alkukautta huomattavasti todennäköisemmältä.
 
Viimeksi muokattu:

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
On kyllä taidetta sinulta irrottaa tekstit jostain isommasta kokonaisuudesta. Varmasti tulen jatkossakin kiroamaan yksittäisten pelien maalintekoa, mutta ei se mitenkään poista sitä, että jääkiekko on ihan aidon oikeasti saakelin paljon muutakin kuin vain maalintekopeli. Joskus vain häviää isosta hallinnasta huolimatta pelejä ja silloin on tyypillistä kirota sitä maalintekoa jos/kun se on sakannut. Yleisesti jääkiekosta puhutaan tietenkin maalintekopelinä, mutta sitten kun aletaan asioita ihan oikeasti tarkastelemaan yksityiskohtaisesti, niin maalien tekeminen on hyvin pieni osa sitä ja ennen maalia/maalipaikkaa tapahtuu monia pieniä asioita ja ratkaisuja kentällä. Maalit ratkaisee taululla, mutta se ei meinaa automaattisesti sitä, että parempi maalintekijä olisi parempi pelaaja kuin joku toinen. Ymmärrätkö?

Onko sinusta jääkiekko pelkästään maalintekopeli sitten? Ilmeisesti ajattelet näin.
Väittäisin, että pelaajat, jotka hakevat ensisijaisesti omia pisteitä ja maaleja voittamisen kustannuksella, eivät pelaa NHL:ssä, vaan ihan muissa sarjoissa.

Tämä alkaa oikeasti kuulostamaan siltä, että mielestäsi Ovetshkinin pitäisi pelata huonommin eli lähtökohtaisesti omien heikkouksiensa kautta, jotta hän olisi silmissäsi parempi pelaaja.
Jaa a. NHL on myös puhdasta bisnestä ja jos siellä on pelaaja mallia Ovechkin joka saa pelityylillään/maaleillaan fanikunnan taakseen, niin kyllä siinä itsekkyyttä yms. voidaan herkästikin katsoa läpi sormien. Enkä nyt väitä, että Ovie 100%:sesti ajattelisi vain omia maalejaan, mutta todennäköisesti enemmän kuin kenties valtaosa muista pelaajista.

Ei, mutta minun mielestäni häntä ei tulisi nostaa niin korkealle listoissa kuin mitä tehdään. Tietenkin hänen kuuluu pelata vahvuuksillaan, koska ei hänestä varmaan mitenkään olisi koskaan mitään Hossaa saanut. Hän on vain minun mielestäni yliarvostettu. Siinä se.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Alkutahdit taisi kyllä lyödä joku Pens-fani, joka piti epätoivon merkkinä tuulettaa maalejaan.

Siis tuulettaa maalejaan, miten kehtaa?!
No tähän en itse ota yhtään mitään kantaa. Tuulettakoon maalejaan miten huvittaa niin kuin kaikki muutkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös