NHL:n maaliennätyksen metsästys

• 819 530
  • 3 031

eeMule

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Koska "maalintekopeli", vaikka oikeasti jääkiekko on ihan hemmetin paljon enemmän kuin vain "maalintekopeli".
Lätkä on kumminkin maalintekopeli
mutta jääkiekko on maalintekopeli ja te teitte yhden enemmän.
- IFK oli parempi sarjan toisessa matsissa, voittiko se? Ei, maalintekopeli ei paljoa auta hallinta jos et tee enemmän maaleja kuin vastustaja.

Taidetta.

Silky_hands

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans, Washington Capitals
Koska hän on hyvin puhtaasti vain ja ainoastaan maalintekijä? Jos pelaaja on omiinpäin lapanen, pelin muilla osa-alueilla heikohko ja pisteitä/maaleja haetaan voittamisen kustannuksella, niin tällaiset pelaajat ovat minun mielestäni yliarvostettuja, koska monet muut näkevät nimenomaan vain maalit/tehopisteet. Koska "maalintekopeli", vaikka oikeasti jääkiekko on ihan hemmetin paljon enemmän kuin vain "maalintekopeli". Kahden maalin estäminen on arvokkaampi suoritus kuin yhden maalin tekeminen.
Väittäisin, että pelaajat, jotka hakevat ensisijaisesti omia pisteitä ja maaleja voittamisen kustannuksella, eivät pelaa NHL:ssä, vaan ihan muissa sarjoissa.

Tämä alkaa oikeasti kuulostamaan siltä, että mielestäsi Ovetshkinin pitäisi pelata huonommin eli lähtökohtaisesti omien heikkouksiensa kautta, jotta hän olisi silmissäsi parempi pelaaja. Toki sen mielipiteen sulle oikeutan. Ei hänestä tietenkään ikinä saa Bergeronin tai Datsjukin kaltaista kahden suunnan ikiliikkujaa, mutta on ihan pötypuhetta, että hän jäällä ollessaan asettaisi vain omat henkilökohtaiset lukemansa etusijalle. Näkeehän tuon jo tavasta, jolla hän tuulettaa myös joukkuekavereidensa maaleja. Väittäisinkin, että O:n arvo joukkueelleen olisi ollut vuosien mittaan merkittävästi pienempi, mikäli hän olisi alkanut tosissaan keskittymään niihin osa-alueisiin, joilla hänen kaltaisen profiilin pelaajan ei edes tarvitse loistaa. Jos olet jo valmiiksi luonnonlahjakkuus jossain osassa peliä ja hiot tämän yhden ominaisuuden paremmalle tasolle kuin kukaan koskaan aiemmin, niin pelaa nyt ihmeessä sitten sen vahvuuden kautta.

Höpö höpö itsellesi. Koko keskusteluhan lähti täysin liikkeelle siitä, että joku Caps-fani heitti Pens-fanien koostuvan gloryhuntereista mikä tietysti oli huvittavaa kun tietää kuinka paljon Capsilla on Ovie-faneja jotka odottivat sitä menestystä tulevan.

Alkutahdit taisi kyllä lyödä joku Pens-fani, joka piti epätoivon merkkinä tuulettaa maalejaan.

Siis tuulettaa maalejaan, miten kehtaa?!

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
Höpö höpö itsellesi. Koko keskusteluhan lähti täysin liikkeelle siitä, että joku Caps-fani heitti Pens-fanien koostuvan gloryhuntereista mikä tietysti oli huvittavaa kun tietää kuinka paljon Capsilla on Ovie-faneja jotka odottivat sitä menestystä tulevan.

Caps on aika yhdentekevä seura, ei ole tarvetta erikseen juosta ketjusta toiseen vähättelemässä. Varsinkin kun just kehuin tulokasvalmentajaa josta olen vakuuttunut.

Ovechkinista en tykkää kaukalon ulkopuolisten asioiden takia yhtään ja pidän itse häntä yliarvostettuna pelaajana. En ole silti ketjusta toiseen juossut häntä vähättelemässä enkä minä missään nimessä nytkään tätä keskustelua aloittanut.

En nyt lähde tän enempää vääntämään kuka sanoi eka ja mitä, mut siis samassa viestissä mainitset kahdesti ettet vähättele, ja vähättelet kuitenkin kolmesti.

Eniveis. Takaisin ketjun aiheeseen ennenkun modet huomaa. Capitals on kammennut mukaan pleijaritaisteluun ja Ovechkin alkanut sivussa lähestymään ennätystä. Ensimmäisen suhteen oon vielä varsin skeptinen, toinen näyttää taas alkukautta huomattavasti todennäköisemmältä.

Viimeksi muokattu:

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
On kyllä taidetta sinulta irrottaa tekstit jostain isommasta kokonaisuudesta. Varmasti tulen jatkossakin kiroamaan yksittäisten pelien maalintekoa, mutta ei se mitenkään poista sitä, että jääkiekko on ihan aidon oikeasti saakelin paljon muutakin kuin vain maalintekopeli. Joskus vain häviää isosta hallinnasta huolimatta pelejä ja silloin on tyypillistä kirota sitä maalintekoa jos/kun se on sakannut. Yleisesti jääkiekosta puhutaan tietenkin maalintekopelinä, mutta sitten kun aletaan asioita ihan oikeasti tarkastelemaan yksityiskohtaisesti, niin maalien tekeminen on hyvin pieni osa sitä ja ennen maalia/maalipaikkaa tapahtuu monia pieniä asioita ja ratkaisuja kentällä. Maalit ratkaisee taululla, mutta se ei meinaa automaattisesti sitä, että parempi maalintekijä olisi parempi pelaaja kuin joku toinen. Ymmärrätkö?

Onko sinusta jääkiekko pelkästään maalintekopeli sitten? Ilmeisesti ajattelet näin.
Väittäisin, että pelaajat, jotka hakevat ensisijaisesti omia pisteitä ja maaleja voittamisen kustannuksella, eivät pelaa NHL:ssä, vaan ihan muissa sarjoissa.

Tämä alkaa oikeasti kuulostamaan siltä, että mielestäsi Ovetshkinin pitäisi pelata huonommin eli lähtökohtaisesti omien heikkouksiensa kautta, jotta hän olisi silmissäsi parempi pelaaja.
Jaa a. NHL on myös puhdasta bisnestä ja jos siellä on pelaaja mallia Ovechkin joka saa pelityylillään/maaleillaan fanikunnan taakseen, niin kyllä siinä itsekkyyttä yms. voidaan herkästikin katsoa läpi sormien. Enkä nyt väitä, että Ovie 100%:sesti ajattelisi vain omia maalejaan, mutta todennäköisesti enemmän kuin kenties valtaosa muista pelaajista.

Ei, mutta minun mielestäni häntä ei tulisi nostaa niin korkealle listoissa kuin mitä tehdään. Tietenkin hänen kuuluu pelata vahvuuksillaan, koska ei hänestä varmaan mitenkään olisi koskaan mitään Hossaa saanut. Hän on vain minun mielestäni yliarvostettu. Siinä se.

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Alkutahdit taisi kyllä lyödä joku Pens-fani, joka piti epätoivon merkkinä tuulettaa maalejaan.

Siis tuulettaa maalejaan, miten kehtaa?!
No tähän en itse ota yhtään mitään kantaa. Tuulettakoon maalejaan miten huvittaa niin kuin kaikki muutkin.

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
En nyt lähde tän enempää vääntämään kuka sanoi eka ja mitä, mut siis samassa viestissä mainitset kahdesti ettet vähättele, ja vähättelet kuitenkin kolmesti.
Olisi pitänyt sanoa, että Caps on yhdentekevä "minun" mielestäni. Ei tietenkään kaikkien mielestä ole! Tämä johtuen siitä, että koko rivalry rakentui puhtaasti Crosby-Ovie asetelmaan. Pittsburghilla on eri rivalryt kuin Caps ja en usko, että tuohon rivalryyn on enää paluuta.

Se, että sanon Ovien olevan yliarvostettu voi tuntua sinusta vähättelyltä, mutta näin minä sen koen perusteluineen miksi näin koen. Ei se ole automaattisesti vähättelyä, vaikka koetkin niin ja tietenkin saat kokea niin.

En kai minä niin ole väittänytkään?

Ei ole. Mistäs näin päättelit?
Ihan puhtaasti viestistäsi, jos saat siitä jotain huvittuneisuutta aikaan.

Kyllä, tulen varmasti joskus jatkossakin kiroamaan lempiseurojeni maalinteon tehottomuutta kun hallinnassa ollut peli hävitään. Yleensä pelien hallitseminen on hyvästä, mutta onhan niitä poikkeamia kun ei sekään riitä. Ei se kiekko aina maalinperukoille löydä, ei edes Ovien toimesta kuten nähtiin alkukaudesta.

Argon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aika vähän aloitusvoittoja, tuulettaa maaleja, alle tuhat maalia tehtynä. Huonosti on mennyt. Onneksi kuitenkin 260 maalia enemmän kuin toiseksi parhaalla sinä aikana, kun on NHL:ssä ollut. Oikeastaan tämä listaus Ovien uran ajalta on suorastaan käsittämätön (2005-2006 kauden alusta nykypäivään maalit):

Ovie 843
Sid 583
Stammer 542
Geno 490
Kane 465
Tavares 448
E Staal 444
Carter 440
Parise 433
Perry 426

Siinä onkin sitten listattu kaikki pelaajat, jotka Ovien uran aikana ovat tehneet yli puolet Ovien saavuttamasta maalimäärästä. Siinä sivussa taklauksia liigan neljänneksi eniten siltä ajalta kun niitä on tilastoitu. Yliarvostettu? Heh heh.

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Aika vähän aloitusvoittoja, tuulettaa maaleja, alle tuhat maalia tehtynä. Huonosti on mennyt. Onneksi kuitenkin 260 maalia enemmän kuin toiseksi parhaalla sinä aikana, kun on NHL:ssä ollut. Oikeastaan tämä listaus Ovien uran ajalta on suorastaan käsittämätön (2005-2006 kauden alusta nykypäivään maalit):

Ovie 843
Sid 583
Stammer 542
Geno 490
Kane 465
Tavares 448
E Staal 444
Carter 440
Parise 433
Perry 426

Siinä onkin sitten listattu kaikki pelaajat, jotka Ovien uran aikana ovat tehneet yli puolet Ovien saavuttamasta maalimäärästä. Siinä sivussa taklauksia liigan neljänneksi eniten siltä ajalta kun niitä on tilastoitu. Yliarvostettu? Heh heh.
Nimenomaan. Sinä arvostat maalimääriä todella paljon. Eikä siinä mitään, koska niin arvostaa todella moni muukin.

Itse arvostan kokonaisvaltaisia pelaajia enemmän mallia Crosby, Bergeron, Datsyuk, Toews, Kopitar. Ihan siitä syystä, että mielestäni nämä pelaajat olivat voittamisen kannalta selvästi oleellisempia pelaajia kuin Ovie, mutta kaikissa rankingeissa Ovie on näiden edellä pl. Crosby. Minun mielestäni Ovie on tällöin yliarvostettu pelaaja, koska jos lähdetään kasaamaan voittavaa joukkuetta tyhjästä, niin luulisin tyyliin kaikkien huippuvalmentajien valitsevan nuo nimet ennen Ovieta.

Ovien pelimäärillä Sid (654), Geno (611) ja erityisesti Stamkos (716) kuroisivat muuten tuota eroa kiinni.

Argon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse asiassa minä myös arvostan enemmän kokonaisvaltaista pelaamista. Ja toisaalta arvostan erinäisiä erikoismiehiä. Vaikkapa joku Olli Määttä on varsin kova tekijä omissa hommissaan. Ovien homma nyt vaan on aina ollut maalinteko.

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Jos ei isoa loukkaantumista tule niin kyllä tuo Wäinön ennätys tulee aika varmasti rikkoutumaan.

FBssä (joo oon boomer) tuli vastaan toinen ennätys myös mitä Ovy on kohta rikkomassa. Eniten maaleja eri maalivahdeille. Tällä hetkellä tehnyt maalin 174. eri molarille. Kärkipaikkaa pitää hallussaan muuan ikinuori Jagr. 178 eri maalovahdille tehdyllä maalillaan. Ovy tarvitsee siis vielä tehdä 5 maalia "uusille" maalivahdeille mennäkseen ohi.

Argon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Suomalaisia näyttäisi olevan tässä Ovien tekemien maalien maalivahtilistassa Toivonen, Niittymäki, Lehtonen, Toskala, Kipper, Rämö, Niemi, Rask, Raanta, Säteri, Saros, Rinne, Koskinen, Korpisalo, Husso, Luukkonen ja Kähkönen. Koko lista:

Kukahan on seuraava suomalainen joka päätyy kyseiselle listalle? Tuo lista alkaa olemaan jonkinlaista maalivahtihistoriaa. Tässä vielä toinen listaus maalivahtihistoriaa:

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - Connorit Bedard & McDavid
Pari pönttöä Torontoa vastaan ja kauden maalimäärä kirjataan lukemiin 23. Koko uran saldo 845 ja matkaa Väinöön 49 maalia.

E. Hivenen hitaampi

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse arvostan kokonaisvaltaisia pelaajia enemmän mallia Crosby, Bergeron, Datsyuk, Toews, Kopitar. Ihan siitä syystä, että mielestäni nämä pelaajat olivat voittamisen kannalta selvästi oleellisempia pelaajia kuin Ovie, mutta kaikissa rankingeissa Ovie on näiden edellä pl. Crosby. Minun mielestäni Ovie on tällöin yliarvostettu pelaaja, koska jos lähdetään kasaamaan voittavaa joukkuetta tyhjästä, niin luulisin tyyliin kaikkien huippuvalmentajien valitsevan nuo nimet ennen Ovieta.
Eli kun maailmasta löytyy jokunen kokonaisvaltaisesti parempikin supertähtipelaaja jonka ympärille koutsit alkaisivat ensimmäisenä rosteriaan rakentaa, on maailman kaikkien aikojen maalintekijäksi nouseva pelaaja yleisesti yliarvostettu. Erikoinen näkemys mutta toki ihan oikeutettu.

Mutkat suoraksi niin kaikki muut kuin ne monipuolisimmat maailman parhaat jokapaikanhöylät ovat yliarvostettuja, jos on maailman parhaita maalivahteja, puolustajia tai maalintekijöitä niin ei noita kovin korkealle sovi arvostaa kun eivät ole yhtä hyviä kun ne muutamat maailman parhaat monipuolisimmat yksilöt. Mun mielestäni on ihan kiva, että joku paras puolustaja, maalivahti ja maalintekijäkin saa arvostusta kun tylsä se olisi jos jokainen pelaaja maailmassa olisi yhtä monipuolinen ja arvostettava monitoimimies.

Outoa ja ymmärrän toki ajatusmaailman, mutta ihmettelen silti miten ne oman alansa harvat todella poikkeukselliset superyksilöt kuten nyt vaikka maailman kaikkien aikojen maalintekijäksi nouseva #8 voivat tuossakaan valossa olla pelaajina yliarvostettuja, ihan vaan sen vuoksi koska maailmassa on kuitenkin aina kourallinen vielä monipuolisempia huippuja.

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat ja muut jotka eivät voita
Surullista on, jos tämä äijä saa ennätyksen nimiinsä. Toisaalta se ei haittaa, koska Matthews tulee sen rikkomaan niin ei ehdi olemaan kauaa ennätyksen haltija.
Matthews tekee sen 2-3 maalia per peli nykyään, niin eihän tuossa kauaa enää mene, kun hän ohittaa Gretzkyn. Ennenkuin kukaan muu on häntä ohittanut.

myhyjukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Surullista on, jos tämä äijä saa ennätyksen nimiinsä. Toisaalta se ei haittaa, koska Matthews tulee sen rikkomaan niin ei ehdi olemaan kauaa ennätyksen haltija.
Viimeiset 13 peliä
Matthews 6+8
Ovechkin 7+5
Jos sä et uran primessä pysty päihittämään jotain vanhaa venäläistä ukkelia niin et tuu mitään ennätyksiä rikkomaan

Silky_hands

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans, Washington Capitals
Nyt se saldo näyttää siltä, että tasan 50 maalia tarvitsisi ohittamiseen. Nyt ollaan mun mielestä siinä minimissä, jota tältä kaudelta vaadittiinkin, että jahti pysyy uskottavasti yllä. Vielä kuitenkin 14 peliä aikaa parannella lukemia eli tästä eteenpäin jokainen maali tähän kauteen on ns. plussaa ja helpottaa tulevia vuosia ajatellen.

Tällä hetkellä näyttää siltä, että ennätys menisi tuonne kauden 25-26 puolelle, mutta loppukauden kova rutistus voisi periaatteessa tehdä sen mahdolliseksi myös aivan ensi kauden loppuun. Tähän vaadittaisiin kuitenkin tosi kovaa tahtia, mihin Ovetshkinista ei enää taida koko kauden mitassa olla. En siis usko, että tulee enää ikinä rikkomaan 40 maalin rajaa, mutta tuollaisia 20-25 maalin kausia voi ihan helposti pari tehdä ja sehän sitten riittääkin jo vallan hyvin.

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Viimeiset 13 peliä
Matthews 6+8
Ovechkin 7+5
Jos sä et uran primessä pysty päihittämään jotain vanhaa venäläistä ukkelia niin et tuu mitään ennätyksiä rikkomaan
Ja kuten kaikki tiedämme, viimeiset 13 peliä oli se Matthewsin prime. Helmikuussa oli vielä junnu ja nyt alkaa alamäki.

Viimeiset 13 peliä
Matthews 6+8
Ovechkin 7+5

Tuo 13 pelin otantako sen kertoo?

Matthews on kuitenkin oman aikakautensa paras maalintekijä ja jos nykyisellä tahdilla jatkaa tulevina kausina, niin hänestä voidaan ihan oikeasti alkaa puhua Gretzkyn (tai kasin) maaliennätyksen haastajana. Siihen toki menee vielä monta-monta kautta.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy