^^ Ticketmasteriin sen verran (kuten ylläkin jo kerran todettu), että helpointa on siirtää lippu puhelimen selaimessa Google Wallettiin tai Apple Wallettiin. Voi tehdä ihan kotona ennen reissua, ei tarvi nettiä paikan päällä. Ticketmasterin omaa US/CAN-appia ei voi ladata Suomesta ilman säätöä, ja suomalainen versio ei nää jenkkilippuja. Puhelimella Ticketmasterin nettisaitilta teoriassa näkee liput, mutta muistaakseni siellä ei tule se barcode kunnolla, joten nuo Walletit on ainoat oikeasti toimivat vaihtoehdot.
Mutta asiaan! Olen tekemässä omaa reissua nyt helmi-maaliskuussa 2025. Postaan tänne jos täällä joku olisi kiinnostunut tulemaan mukaan. Vähän myöhässä mutta laitetaan nyt kuitenkin!
Oma reissu näyttää tältä otteluiden osalta:
Feb 25 - FLA @ NSH
Feb 27 - WPG @ NSH (ehkä, saatan jättää väliin)
Mar 1 - DET @ CBJ Stadium Series (!)
Mar 3 - BUF @ MTL
Mar 4 - PWHL MIN @ MTL (ehkä)
Mar 6 - AHL Laval @ Toronto (ehkä)
Mar 6 - MTL @ EDM (todennäköisesti skippaan mutta vielä harkinnassa)
Mar 8 - MTL @ CGY
Mar 9 - DAL @ VAN
Mar 11 - MTL @ VAN
Mar 12 - MTL @ SEA
Mar 15 - WSH @ SJS
Sellainen kattaus! Tuosta ehkä pari jää pois ja Torontosta eteenpäin en ole katsonut AHL/PWHL/NBA/ym, sinne voi tulla pari lisää. Vastaavasti jätän Edmontonin todennäköisesti pois, kun aikataulu on jo muutenkin tiukka. Eikä Edmontoniin edes mene junaa Calgarystä vaikka niin voisi luulla.
Tästä on muotoutumassa puolisattumalta tällainen Montreal-seuranta, mutta mikäs siinä. Jos pääsee näkemään Laineen ylivoimamaalin Bell Centressä, niin olisihan se kova. Vieraissakin kelpaa. Fanitan Lainetta jonkin verran, vaikka vähän tietenkin näin CBJ-fanina viimeaikaiset puheet harmittavat. No, se siitä, mun pääasia tälle reissulle on A) Stadium Series kerran elämässä, B) Kanadan isot kaupungit (MTL, TOR, CGY, VAN). Jenkeistä Nashville uutena kaupunkina, koska sinne ei oikein muuten tule asiaa. Itärannikkoa jätän suosiolle myöhemmäksi, sinne on paljon helpompi mennä vaikka lyhyemmällä reissulla myöhemmin.
Tein viime vuonna vastaavan reissun, joten käytännöt alkavat olla tuttuja esim. tuon Ticketmasterin osalta.
Tällä hetkellä olen varannut alkupään setit eli Dallas-Nashville-Columbus, ja nyt siirryn noihin Kanadan-osuuksiin. Tarkoitus yrittää Vancouverista/Seattlesta junalla San Joseen (24h), mutta katsotaan miten sen kanssa käy. Muutenkin yritin välttää lentämistä niin paljon kuin voi, mutta se on Pohjois-Amerikassa pirun vaikeaa etäisyyksien ja huonojen junayhteyksien takia. Ja Columbus on näistä kaikista surkein paikka päästä (ehkä Raleigh olisi toinen), suoria lentoyhteyksiä on vain muutamilta kentiltä, joten meni vähän säädöksi nuo Columbus-lennot. Bussilla tein viime vuonna yhden Cleveland-Columbus-matkan, ja siitä jäi vähän huonot kokemukset. (Ei itse bussista vaan Clevelandin bussiasemasta, aivan kamala läävä ilman mitään informaatiota/virkailijoita, ja juuri sitä ennen koin ainoan häirintäyrityksen, kun iso mies lähti huutelemaan huumepäissään ja kävelemään perään kun en vastannut, joten olen vähän tarkempana noiden kanssa - alueelliset bussit tulivat Columbuksessa tutuksi ja ne olivat ok siellä verrattuna kauhukuviin.)
Eli, jos jotakuta kiinnostaa, niin otan mieluusti matkakumppaneita reissulle tai osalle reissua. Hotelleissa säästää puolet, muuten lähinnä henkistä tukea ja uskallusta seikkailla paremmin kuin yksin. Finnairilla on vielä pari päivää lentoalea (21.1.2025 asti). Hinnat alkaa toki nousta just nyt, että vähän myöhässä kyselen. Kanada on halpa tai ainakin suhteessa halvempi maa matkustaa juuri nyt. Mikään rellestelyreissu tämä ei ole, aika puhtaasti itse "asian" perässä, toki kaupunkeihin tulee samalla tutustuttua.
Veikkaan ettei täältä näin nopeasti kiinnostuneita löydy, mutta jos nyt sattuisi löytymään, niin rohkeasti yhteyttä!
Voin vastailla myös kysymyksiin tästä reissusta tai yleisesti, tosiaan viime vuonna olin kolme viikkoa samanlaisella reissulla (VGK, ARI, COL, CLE, CBJ, CHI). Pitäisi jaksaa kirjoittaa kunnon tiivistelmä, kohta vuosi kulunut joten muistot alkavat tuhriintua...