Kysymys kuuluu mitä sinä teet täällä Jatkoajassa kun samaan aikaan Afrikan neekerit kuolee nälkään? Miten sulla on varaa internetissä laiskotella kun voisit saman ajan käyttää työn tekemiseen ja palkan lahjoittamiseen köyhemmille. Miten pystyt elämään itsesi kanssa kun neekerinpojat nääntyy tuolla sen takia kun sulta ei penniäkään heru? Ja minkä helvetin takia sustakin on tullut tommonen köyhä paska, vähän paremmin tienaamalla voisit harjoittaa hyväntekeväisyyttä huomattavasti enemmän?
Tyhmä, kun ilmeisesti olen, niin tämä ei nyt aukea mulle ollenkaan. Mitä ihmettä meikäläisen tekemisillä on koko ketjun kanssa? En nimittäin kuulu lockout-pelaajiin.
Meinaan vaan, että suurin osa NHL-jätkistä muistaa muutamaan kertaan uransa aikana aina muistuttaa, kuinka kiitollisia he ovat kasvattajaseuralleen. Kuinka ollakaan, silloin kun olisi mahdollisuus jeesata sitä seuraa, aletaankin funtsimaan niitä omia miljoonia.
Mikko Koivu on tienannut (ennen veroja) NHL-urallaan tähän asti minun laskujeni mukaan 13M dollaria. Tämän vuoden aikana jenkeissä tienatut fyrkat ovat suunnilleen 3M. Siitä kun otetaan 60% pois, tulee vero-osuudeksi 1,8M. Koivulla on seuraavaksi 7 vuodeksi taskussaan kaikkiaan 47M dollarin paperi, joten mun näkökulmasta tuo 1,8M on aika pieni raha, verrattuna sen rakkaan kasvattajaseuran auttamiseen.
Minun palkkaan suhteutettuna tuo olisi sellainen n. 60€ kuussa, joten sen takia ehkä menee yli hilseen.
Edit. Laitetaan vielä selvennykseksi, että perseestähän tuo meidän verosysteemi noiden overseas-ukkojen kanssa on.