NHL-lockout, ketä tulee Suomeen?

  • 908 690
  • 1 358

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kysymys kuuluu mitä sinä teet täällä Jatkoajassa kun samaan aikaan Afrikan neekerit kuolee nälkään? Miten sulla on varaa internetissä laiskotella kun voisit saman ajan käyttää työn tekemiseen ja palkan lahjoittamiseen köyhemmille. Miten pystyt elämään itsesi kanssa kun neekerinpojat nääntyy tuolla sen takia kun sulta ei penniäkään heru? Ja minkä helvetin takia sustakin on tullut tommonen köyhä paska, vähän paremmin tienaamalla voisit harjoittaa hyväntekeväisyyttä huomattavasti enemmän?

Tyhmä, kun ilmeisesti olen, niin tämä ei nyt aukea mulle ollenkaan. Mitä ihmettä meikäläisen tekemisillä on koko ketjun kanssa? En nimittäin kuulu lockout-pelaajiin.

Meinaan vaan, että suurin osa NHL-jätkistä muistaa muutamaan kertaan uransa aikana aina muistuttaa, kuinka kiitollisia he ovat kasvattajaseuralleen. Kuinka ollakaan, silloin kun olisi mahdollisuus jeesata sitä seuraa, aletaankin funtsimaan niitä omia miljoonia.

Mikko Koivu on tienannut (ennen veroja) NHL-urallaan tähän asti minun laskujeni mukaan 13M dollaria. Tämän vuoden aikana jenkeissä tienatut fyrkat ovat suunnilleen 3M. Siitä kun otetaan 60% pois, tulee vero-osuudeksi 1,8M. Koivulla on seuraavaksi 7 vuodeksi taskussaan kaikkiaan 47M dollarin paperi, joten mun näkökulmasta tuo 1,8M on aika pieni raha, verrattuna sen rakkaan kasvattajaseuran auttamiseen.

Minun palkkaan suhteutettuna tuo olisi sellainen n. 60€ kuussa, joten sen takia ehkä menee yli hilseen.

Edit. Laitetaan vielä selvennykseksi, että perseestähän tuo meidän verosysteemi noiden overseas-ukkojen kanssa on.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Suomen progressiivisen verotuksenkin jälkeen saa mersunsa ja omakotitalonsa ja vielä hemmetin paljon muuta. Ei se jääkiekkoilija tee niin paljoa enempää kuin poliisi tai sairaanhoitaja, että palkkojen erotuksen pitäisi olla järjettömän suuri vai mitä?

Kyllä kysymys on myös siitä uskollisuudesta ja kiitollisuudesta kasvattajaseuraansa kohtaan...

No nyt menee punaiseksi. Mitä järkeä kenellekään on maksaa enempää kuin poliiseille tai sairaanhoitajille, monessa duunissa ei kuitenkaan kovin paljon rankempaa hommaa joudu tekemään. Jokaiselle tarpeensa ja jokaiselta kykyjensä mukaa ja niin edelleen. Jos nyt kuitenkin jokainen yksilö saisi päättää raha-asioistansa.

Eiköhän Koivu ja Korpikoski tuoneet tukun rahaa kasvattajaseuralleen ja samassa voittivat muutaman pelinkin. Olen itsekin joskus lähtenyt Suomesta pariksi viikoksi välttääkseni tuloveron maksamisen koko vuodelta, se lomamatka todellakin maksoi itsensä takaisin. Enkä pidä itseäni veropakolaisuudesta huolimatta huonona ihmisenä.
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Suomen progressiivisen verotuksenkin jälkeen saa mersunsa ja omakotitalonsa ja vielä hemmetin paljon muuta. Ei se jääkiekkoilija tee niin paljoa enempää kuin poliisi tai sairaanhoitaja, että palkkojen erotuksen pitäisi olla järjettömän suuri vai mitä?

Kyllä kysymys on myös siitä uskollisuudesta ja kiitollisuudesta kasvattajaseuraansa kohtaan...

Varmasti saa, mutta se ei ole mikään syy lahjoittaa rahojaan verottajalle. Joku jo aiemmin meinasi että hyvin sitä voisi 3M maksaa ja silti jäivi vielä 2.5M. Olen ehkä väärässä, mutta luulen että myös kateudella on oma osansa näissä keskusteluissa ja se on yksi motivaattori kirjoittaa tämmöisiä juttuja.
Poliisi ja sairaanhoitaja on ammattinsa valinnut tiedostaen palkkansa etukäteen. Aina kun joku ulkopuolinen määrää palkan on palkkansa ansainnut, myös huippukiekkoilija. Se että yritetään tällä Suomen typerällä verotuksella tasoittaa tuloja johtaa juuri siihen ettei Suomi saa niitä isompia potteja ja siitä on turha syyttää rikkaita.
Olisin itsekin uskollinen kasvattajaseuraa kohtaan, mutta jos pitäisi valita maksanko 3M siitä valtiolle vai jotain muuta niin mieluummin vaikka lahjoittaisin sille kasvattajaseuralle jos siltä tuntuisi. Tuskin kuitenkaan tekisin näinkään ja tuskin moni muukaan. Olen itsekin ahne ja myönnän sen. Sulta ei vaan tullut vastausta kysymykseen mitä sä tekisit?
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ei se jääkiekkoilija tee niin paljoa enempää kuin poliisi tai sairaanhoitaja, että palkkojen erotuksen pitäisi olla järjettömän suuri vai mitä?

Ei tee ei. Mielenkiinnolla odotankin, milloin Länsi-Uudenmaan Poliisilaitos julkaisee uusimman vahvistuksensa talousrikospuolelle ylikonstaapelin paikalle. Tottahan toki allekirjoitusbinukset ja No Trade Clause kuuluvat asiaan. Nuorelle kaverille pitkä soppari olisi parempi, ettei muut laitokset iske kaveriin kiinni tämän ehdittyä UFA-ikään.
 

scholl

Jäsen
Suomen progressiivisen verotuksenkin jälkeen saa mersunsa ja omakotitalonsa ja vielä hemmetin paljon muuta. Ei se jääkiekkoilija tee niin paljoa enempää kuin poliisi tai sairaanhoitaja, että palkkojen erotuksen pitäisi olla järjettömän suuri vai mitä?

väärin. Kyllä veroprosentti pitää olla kaikille sama. Se on ainoa oikeudenmukainen järjestelmä. On eriasia sitten, ovatko jääkiekkoilijoiden palkat mahdollisesti liian suuria ja voisimmeko ehkä mahdollisesti pyörittää joukkueita halvemmilla pelaajabudjeteilla. Sairaaloita ainakin voitaisiin pyörittää halvemmilla sairaanhoitajilla. Itse olen sitä mieltä, että hommat hoituisivat aivan yhtä hyvin, vaikka toisimme Espanjasta 1000e sairaanhoitajia sairaalat täyteen. Ei se nyt niin monimutkaista hommaa ole.

Olen täysin samaa mieltä siitä, että pitkän uran tehnyt pelaaja voi aivan hyvin jopa maksaa siitä jotain, että hän voi pelata yhden kauden kasvattajaseurassaan, jos ja kun P-Amerikassa ei pelata. Tuollaiset pelaajat, jotka tulevat tänne ja lähtevät muutaman pelin jälkeen pois, ovat totaalisia paskahousuja. Kyllä nyt siihen asti pitäisi pelata, kun NHL alkaa, eikä loikkia edestakaisin kuin mitkäkin karkurit.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Mikko Koivu on tienannut (ennen veroja) NHL-urallaan tähän asti minun laskujeni mukaan 13M dollaria. Tämän vuoden aikana jenkeissä tienatut fyrkat ovat suunnilleen 3M. Siitä kun otetaan 60% pois, tulee vero-osuudeksi 1,8M. Koivulla on seuraavaksi 7 vuodeksi taskussaan kaikkiaan 47M dollarin paperi, joten mun näkökulmasta tuo 1,8M on aika pieni raha, verrattuna sen rakkaan kasvattajaseuran auttamiseen.

No niin. Mikko Koivu on siis halveksuttava palkkasoturi, kun pelasi vain 10 ottelua SM-Liigassa tänä syksynä. Tällä periaatteella olisi varmaan seuraavaksi otettava käsittelyyn Saku Koivu, joka on tienannut uransa aikana paljon enemmän kuin veljensä eikä miehestä ole mitään havaintoa Suomen kaukaloissa. Ja kenenkäs omalla työllä ansaittua omaisuutta me sitten seuraavaksi kadehdittaisiin?
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Ei tee ei. Mielenkiinnolla odotankin, milloin Länsi-Uudenmaan Poliisilaitos julkaisee uusimman vahvistuksensa talousrikospuolelle ylikonstaapelin paikalle. Tottahan toki allekirjoitusbinukset ja No Trade Clause kuuluvat asiaan. Nuorelle kaverille pitkä soppari olisi parempi, ettei muut laitokset iske kaveriin kiinni tämän ehdittyä UFA-ikään.

Huhhuh.

Melkein jokaisen viestisi jokaisessa lauseessa on joku kohta mihin voisin tarttua, mutta en tartu.

Melkosta roskaa.

Mites oma työsi (?), miten se rinnastuu sairaanhoitajiin? Oletko varma että indeksi on kohdillaan? Voisit varmuuden vuoksi lahjoittaa osan TEHY:lle ja osan Tapparalle.

Jonkinlainen markkinatalouden opas olisi myös paikallaan iltalukemiseksi.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Laitatko kuukausittain 60€ rakastamallesi seuralle ilman vastiketta?

En, koska en ole ammattikiekkoilija. Rakastamani seura ei ole millään tavoin edesauttanut vuosien aikana tienaamieni tulojen hankkimisessa.

Scholl tuossa jo tiivistikin hyvin sen, että tuo edestakas hyppelyhän se on mikä tässä eniten vituttaa.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Huhhuh.

Melkein jokaisen viestisi jokaisessa lauseessa on joku kohta mihin voisin tarttua, mutta en tartu.

Melkosta roskaa.

Mites oma työsi (?), miten se rinnastuu sairaanhoitajiin? Oletko varma että indeksi on kohdillaan? Voisit varmuuden vuoksi lahjoittaa osan TEHY:lle ja osan Tapparalle.

Jonkinlainen markkinatalouden opas olisi myös paikallaan iltalukemiseksi.

Oletko varma, ettet juuri ajanut miinaan? :)

Ja itseasiassa oma työni on aika hyvin linjassa hoitajien kanssa, ihan rahallisesti ja vuorotyönkin puolesta.

Edit. Jos jollekin liigaseuralle lahjoittaisin rahaa, menisi se jollekin kuka sitä tarvitsisi. Ei Tapparalle.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Oletko varma, ettet juuri ajanut miinaan? :)

Ja itseasiassa oma työni on aika hyvin linjassa hoitajien kanssa, ihan rahallisesti ja vuorotyönkin puolesta.

Ehkä ajoin, ehkä en. Se ei muuta sitä, että en jaa ajatusmaailmaasi seurojen auttamisesta lainkaan. Seurat eivät ole pelaajaa auttaneet sen enempää kun pelaajat seuraa. Kun pelaaja on tarpeeksi hyvä, järjestyy tälle junnuvuosina etuuksia. Joku toinen tippuu pois ja menee pelaamaan KOOVEE:seen.

Osapuolet eivät ole velkaa toisilleen.
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mikko Koivu on tienannut (ennen veroja) NHL-urallaan tähän asti minun laskujeni mukaan 13M dollaria. Tämän vuoden aikana jenkeissä tienatut fyrkat ovat suunnilleen 3M. Siitä kun otetaan 60% pois, tulee vero-osuudeksi 1,8M. Koivulla on seuraavaksi 7 vuodeksi taskussaan kaikkiaan 47M dollarin paperi, joten mun näkökulmasta tuo 1,8M on aika pieni raha, verrattuna sen rakkaan kasvattajaseuran auttamiseen.

Minun palkkaan suhteutettuna tuo olisi sellainen n. 60€ kuussa, joten sen takia ehkä menee yli hilseen.
Valaisetko vielä hieman miten laskit tuon? Siis, että 60€ sinulle vastaisi 1,8M$ Mikolle? Jos Mikko on tähän mennessä siis tienannut 13M$ niin eihän 1,8M$ siitä nyt ihan pieni osuus olisi? Vai ovatko omat tulosi koko työuraltasi olleet tähän mennessä 433€, silloinhan tuo 60€ olisi siitä yhtä iso osuus kuin 1,8M$ Mikolle? Toki Mikko on miljoonistaan myös jo maksanut jonkun verran veroa toisin kuin 433€:stä ei vielä tarvitse maksaa. Tai jos laskit mukaan jo myös nuo tulevat 47M$ niin Mikon koko työuran arvioiduiksi tuloksi saataisiin 60M$ ja silloin 1,8M$ olisi siitä yhtä iso osuus kuin 60€ 2000€:stä. Parhaiten tuo siis vertautuisi sinun luvuillasi tilanteeseen, jossa henkilö on työurallaan tienannut 433€ ja määräaikaista sopimusta on vielä sen verran jäljellä, että tietää tienaavansa vielä 1567€ lisää ja tällöin tultaisiin pyytämään, että pitäisi tulla tekemään hieman lisää työtä ja maksaa siitä hyvästä itse tuo 60€. Vai ymmärsinkö nyt jotenkin ihan väärin nämä luvut?
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Valaisetko vielä hieman miten laskit tuon? Siis, että 60€ sinulle vastaisi 1,8M$ Mikolle? Jos Mikko on tähän mennessä siis tienannut 13M$ niin eihän 1,8M$ siitä nyt ihan pieni osuus olisi? Vai ovatko omat tulosi koko työuraltasi olleet tähän mennessä 433€, silloinhan tuo 60€ olisi siitä yhtä iso osuus kuin 1,8M$ Mikolle? Toki Mikko on miljoonistaan myös jo maksanut jonkun verran veroa toisin kuin 433€:stä ei vielä tarvitse maksaa. Tai jos laskit mukaan jo myös nuo tulevat 47M$ niin Mikon koko työuran arvioiduiksi tuloksi saataisiin 60M$ ja silloin 1,8M$ olisi siitä yhtä iso osuus kuin 60€ 2000€:stä. Parhaiten tuo siis vertautuisi sinun luvuillasi tilanteeseen, jossa henkilö on työurallaan tienannut 433€ ja määräaikaista sopimusta on vielä sen verran jäljellä, että tietää tienaavansa vielä 1567€ lisää ja tällöin tultaisiin pyytämään, että pitäisi tulla tekemään hieman lisää työtä ja maksaa siitä hyvästä itse tuo 60€. Vai ymmärsinkö nyt jotenkin ihan väärin nämä luvut?

Et ymmärtänyt väärin, vaan nimenomaan tuonsuuntaista hain. Tarkoitukseni olikin verrata minun ja Mikko Koivun tuloTASOJA. Tiedän, että esimerkkini oli kärjistetty sellainen. Tarkoitan, että tuon verran tienaavalle äijälle esim. 2000€ on huomattavasti mitättömämpi summa kuin meikäläiselle.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Mitä ihmettä meikäläisen tekemisillä on koko ketjun kanssa?

Kunhan vaan muistutin, että se on usein vähän tekopyhää arvostella toisten tekemisiä. Nämä summat, joita lockout-miesten pitäisi hyvää hyvyyttään Suomelle luovuttaa ovat niin tolkuttomia, että ihme että asia herättää edes keskustelua. Jokainen tietenkin tarpeidensa ja oikeuskäsityksensä mukaan, mutta vaikeaa paheksua verosuunnittelijoita. Saattavat löytää rahoilleen parempiakin hyväntekeväisyyskohteita kuin Suomen valtio.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Kunhan vaan muistutin, että se on usein vähän tekopyhää arvostella toisten tekemisiä. Nämä summat, joita lockout-miesten pitäisi hyvää hyvyyttään Suomelle luovuttaa ovat niin tolkuttomia, että ihme että asia herättää edes keskustelua. Jokainen tietenkin tarpeidensa ja oikeuskäsityksensä mukaan, mutta vaikeaa paheksua verosuunnittelijoita. Saattavat löytää rahoilleen parempiakin hyväntekeväisyyskohteita kuin Suomen valtio.

Nimenomaan.

Kuten joku jossain totesi, jokainen joka ostaa viinansa Tallinasta on verosuunnittelija.
 

Spiit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin Mikko Koivu varmaan miettiikin, että "hei, multa palaa vajaa 2 miljoonaa jos en lähde veroja karkuun kuukaudeksi ulkomaille, mutta ei se mitään.. jollekkin muulle se vastaa vaan kuuttakymppiä".. Hullu saa olla mutta ei tyhmä.
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Et ymmärtänyt väärin, vaan nimenomaan tuonsuuntaista hain. Tarkoitukseni olikin verrata minun ja Mikko Koivun tuloTASOJA. Tiedän, että esimerkkini oli kärjistetty sellainen. Tarkoitan, että tuon verran tienaavalle äijälle esim. 2000€ on huomattavasti mitättömämpi summa kuin meikäläiselle.
Kyllä 2000 euroa onkin, siksi nämä nhl-miehet pelaavatkin Suomessa käytännössä nälkäpalkalla, käsittääkseni, mitään faktaa minulla ei toki siitä ole millaista palkkaa täältä saavat, mutta otaksuisin, että jotain hiluja korkeintaan. Sen sijaan kun aletaan puhumaan sadoistatuhansista tai miljoonista euroista niin on aivan ymmärrettävää, että kukaan ei halua pelata muutamaa hassua ottelua enemmän vain saadakseen lahjoittaa tuollaisia summia verottajalle. Esimerkkisihän nimenomaan valaisi hyvin, että summat eivät enää siinä vaiheessa olisi mitättömiä tulotasoon nähden.
 

Kaspo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
On se mahtavaa, kun Kärpissä pelaa nämä Jason Demers ja Kyle Turris, siinä on miehillä kotiseurauskollisuus kunnossa kun eivät loiki koko ajan Euroopan ja Amerikan väliä. Ei voi kuin ihailla tuota sitoutumista, eikä voi edes verrata jotain Jokisen Jussia näihin todellisiin hyväntekijöihin.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Niin Mikko Koivu varmaan miettiikin, että "hei, multa palaa vajaa 2 miljoonaa jos en lähde veroja karkuun kuukaudeksi ulkomaille, mutta ei se mitään.. jollekkin muulle se vastaa vaan kuuttakymppiä".. Hullu saa olla mutta ei tyhmä.

Niin, tottakai Mikko Koivu katsoo asiaa eri näkökulmasta. Vai luuletko, että Koivu ilahtuu vaikkapa 100 euron pitkävetovoitosta yhtä paljon kuin minä?
 
Mikko on kuitenkin Leijonien kunnioitettu kapteeni ja lisäksi hän kävi kaksi kertaa intissä ampumassa rynkyllä. Hän on siis kunniavelkansa hoitanut.
 

Conroy#22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tärpätti, Southeast Division Champions

Viivelähtö

Jäsen
Suosikkijoukkue
FC Dynamo
Tämän Jari Korkin (ei sukua kaukalopalloilija/jääkiekkolija Jari Korkille) mielestä Mikko ei ole kunniakas millään tavoin. Jari Korkki: Koivun ja tähden alla | Yle Uutiset | yle.fi

Tämä olisikin ihan hauska skenaario, että pelattaisiin Sotshin kisat pelkillä SM-liigapelaajilla. Muualla Euroopassa pelaavat maksavat pääasiassa yhtä paljon veroja Suomeen kuin NHL-pelaajat. Toivottavasti Kale on hereillä.

Varmasti seurat ovat tienneet jo ottaessaan suomalaisia NHL-pelaajia, että lähtevätkö he veroja pakoon vai eivät. Minusta se on vaan hienoa, että viitsivät edes tulla kuukaudeksi auttamaan omia joukkueitaan. Tyhmä saa olla muttei Jari Korkki.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös