NHL-lähetykset televisiossa

  • 953 766
  • 2 253

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Näyttääkö tämä illan eka YLE-ottelu muillakin YLE:n HD-kanavilla jotenkin tavallista suttuisemmalta ruudulla kenelläkään muulla? Luulin itse ensin eksyneeni vahingossa normi SD-kanavalle, mutta olin väärässä.

Ajattelin, että oma töllöni näyttää liiketoiston heikosti, koska vanhassa ruudussa on alkanut olemaan vähän sitä vikaa. Taitaa kuitenkin laatu vähän seilata. Vastaavaa sahaamista tuntuu olevan muissakin striimeissä NHLstä.
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mä oon pitkän aikaa miettiny että onko mulla viaplayn sovelluksessa tai netissä jotain vikaa kun kuva tekee semmosta pientä nykimistä ja välillä kuva huononee, mutta samalla tavalla näyttää näkyvän huonosti tuo ylen lähetys ihan tv:n kautta. Eli ei taida vika olla viaplayssa. Tuli vaan mieleen että "pakataanko" noita jotenkin kun lähetetään Suomeen vai mistä toi huono laatu johtuu?
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Ajattelin, että oma töllöni näyttää liiketoiston heikosti, koska vanhassa ruudussa on alkanut olemaan vähän sitä vikaa. Taitaa kuitenkin laatu vähän seilata. Vastaavaa sahaamista tuntuu olevan muissakin striimeissä NHLstä.

Oma töllö on nyt 1,5 vuotta vanha joten tuosta ei voi olla kyse. Ja YLE:n oma kuva näyttää hyvältä, mutta ilmeisesti tuota lähetystä tosiaan pakataan eri tavoin kun se lähtee P-Amerikasta tänne ja laatu kärsii.
 

Toby Dammit

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Mä oon pitkän aikaa miettiny että onko mulla viaplayn sovelluksessa tai netissä jotain vikaa kun kuva tekee semmosta pientä nykimistä ja välillä kuva huononee, mutta samalla tavalla näyttää näkyvän huonosti tuo ylen lähetys ihan tv:n kautta. Eli ei taida vika olla viaplayssa. Tuli vaan mieleen että "pakataanko" noita jotenkin kun lähetetään Suomeen vai mistä toi huono laatu johtuu?
Ihan sama ongelma on välillä NHL.tv:ssä. Veikkaan että ongelma on alkulähteellä, eikä Viaplayssa tai Ylessä.
 

rpeez

Jäsen
Joo, samaa vikaa on Ylen kuvassa kuin myös VSport paketissa, eli lähtöpäähän viittaa. On se kumma ettei tätä saada kuntoon kun aikaisemmin ongelmaa ei ollut.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Tein reklamaation viasta sekä Allentelle että lähetyksen tuottajalle NENT Groupille. Allente vastasi näin:
"Olemme tehneet NHL -otteluiden kuvanlaadusta korjaustiketin tekniselle tuellemme, joka selvittää ongelmaa ja sen ratkaisua yhteistyössä NENT groupin kanssa."
Pariin päivään en ole havainnut enää kyseistä liiketerävyyden ongelmaa satelliittilähetyksessä VSport kanavilla. Seurataan asiaa ja tehkää muutkin tarvittaessa Allenten asiakaspalveluun reklamaatio ongelmasta.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Ilmeisesti YLE esittää jälleen jälkilähetyksenä Detroit vs Florida pelin. Peli alkaa 20.00 ja lähetys TV2 20.30...
 
Ilmeisesti YLE esittää jälleen jälkilähetyksenä Detroit vs Florida pelin. Peli alkaa 20.00 ja lähetys TV2 20.30...
Kyllä ne melko pian siinä siirtyvät suoraan lähetykseen. Veikkaan että toisesta erästä lähtien. Jossain muussa YLE:n näyttämässä matsissa oli silloin tämä sama homma, eli avauserästä parhaat pätkät ja sitten siirryttiin suoraan lähetykseen.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Ton Pitkämäen dokkarin ois varmaan voinu tunkea johonkin muuhun väliin myös
 

morukara

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Ymmärrettävää tiivistämistä kun ei ollut studio-osuuksia. Lähetyksestä oli pätkitty pois vain ekan erän mainostauot ja eka erätauko, eli ei pelitapahtumia. Toisaalta suora lähetys on suora lähetys, mutta onhan se sunnuntai-illan parhaan katselunajan haaskaamista näyttää 54 (=2x18 + 3x3x2) minuuttia pelkkää sinistä ruutua tai jotain väsähtäneitä maalikoosteita.

Olisivat silti voineet vaikka Areenasta näyttää suorana alusta lähtien niille, jotka haluavat katsoa kokonaan suorana.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Olipa hyvä, että A. Mäkinen palasi lomalta selostamoon, T. Kainulaisen tuurauksen olisi voinut jättää alkuperäiselle selostukselle. En ole ikinä kuullut huonompaa selostusta kuin mitä Kainulainen tekee - ei selosta peliä vaan käy läpi vanhoja pelejä ja mahdollisimman paljon NHL:n sivuilta löytyvää tilastoa, ja sitähän siellä riittää... niinpä Kainulaiselta menee ohi valtaosa itse pelistä ja samalla häiritsee pelin seuraamista höpinöillään.

Älkää päästäkö T. Kainulaista selostamoon, kiitos!
 

Freewind

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Kainulainen on omasta mielestä loistava selostaja futikseen tuolla knoppitiedon määrällään. Futispelissä on aikaa kertoa ja käydä statistiikkaa läpi, mutta tosi on että sellainen ei oikein nopeatempoiseen lätkään sovi.
 

ColCbj

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Sierre
Kainulainen on omasta mielestä loistava selostaja futikseen tuolla knoppitiedon määrällään. Futispelissä on aikaa kertoa ja käydä statistiikkaa läpi, mutta tosi on että sellainen ei oikein nopeatempoiseen lätkään sovi.
Sama. Onneksi alkoi selostamaan futista, on siinä hommassa nimittäin Suomen top 3 -selostaja.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Sama. Onneksi alkoi selostamaan futista, on siinä hommassa nimittäin Suomen top 3 -selostaja.
Makuja on monia. Itse pistän äänen pois kun Kainulainen tai Kuusinen on selostamossa häiritsemässä futispelin seuraamista. En kaipaa pelin aikana huhuja kuka mahdollisesti siirtyy ja minne jos siirtyy, pelaajahistorioita menneistä seuroista, aiempien pelien tapahtumien toistoa, jumalattomia tilastokatsauksia, kuka sanoi mitä ja missä ja mitä vielä sanoi... Ja tv-selostajan ei tarvitse olla kuin radioselostaja, puhetta tulee koko ajan vaikka ajatus itse pelistä katkeaa.
Tekee aina mieli todeta ko. "selostajille", jotta "mene pois, siellä on peli!"

Hyviä selostajia on todella harvassa.
 
Nyt kun tätä Ylen NHL-lähetystä katson, niin Karri Rämö on yllättävän hyvä asiantuntijana tuolla studiossa. Taitaa olla vielä debyytti noissa hommissa, niin siihenkin nähden vetää hyvin. Ei kiertele turhia, puhuu suoraan asioista niin kuin ne on ja poimii hyviä juttuja esille koko ajan. Kiva kuunnella studion jorinoita nyt.
 
Suosikkijoukkue
HIFK,Nashville Predators ja Nurmijärven Kurra
Yle näyttää NHL lätkää sunnuntaina 22/5:
TV 2 klo 20:15 Tampa vs Florida. Heti kun kyseinen matsi päättyy alkaa Rangers vs Carolina Tv 2 kanavalta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös