NHL-lähetykset netissä

  • 3 728 479
  • 9 711

zucchini

Jäsen
Tuli vielä mieleen, että kuinka nopeaa noi pelit siirtyy tuonne arkistoon tuolla gamecenteris? Pari vuotta sitten oli EspnPlayer käytössä ja aika nopeaa laittoivat silloin ottelun tuonne, mistä oli poistettu mainokset ja erätauot.

Ainakin viime kaudella ottelun videoon pääsi käsiksi koko ajan ottelun alkamisen jälkeen. Eli ottelun pystyi katsomaan suorana, ja vaikka ottelu olisi jo alkanut, sen pystyi katsomaan alusta suoran lähetyksenkin aikana. Kun ottelu päättyi, sitä pystyi katsomaan esim. pari tuntia ottelun jälkeen mistä kohdasta hyvänsä.

Ottelut taidetaan siis varsinaisesti ns. arkistoida noin vuorokauden parin kuluessa ottelusta, mutta ennen sitäkin ottelun voi katsoa myös ottelun päättymisen jälkeen. Katsoin viime kaudelle edellisen yön matseja yleensä viiden kuuden aikaan seuraavana iltana, ja matsit oli aika harvoin vielä arkistoituja. Tarkkaa arkistoimisaikaa en siis tiedä.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Aloin tässä miettimään että Xboxissahan on nykyään Internet Explorer sisäänrakennettuna, eli eikös sillä voisi vaan kirjautua viaplay.fi ja sitä kautta sitten gamecenteriin, full screen päälle ja avot! Luulisi toimivan noinkin.

Tähän nyt haluaisin jonkun vahvistuksen, sillä itselläni on useamman tonnin vehkeet tuolla olkkarissa, joten jos en suoraan boxin kautta telkusta pysty katsomaan, niin sitten jäänee kyllä hommaamatta.... Siis ihan Gamecenterin kautta.

Internet Explorer kun ei itsessään riitä. Onhan pleikkarissakin "selain", mutta esteeksi tulee eri flash playerit, joiden lataaminen ja asentaminen konsolille ei onnistu. Ellei gamecenter-sovellus tule vaihtoehdoksi myös Eurooppaan, niin en usko pelkällä Explorerilla onnistuvan pelien katsominen konsolilaitteista puhuttaessa.

ps. Et kai ole ostanut useamman tonnin vehkeitä vain katsoakseni NHL-pelejä niistä? Minusta kuulostaa aika uhkarohkealta tietäen nämä sovellussekoilut.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Internet Explorer kun ei itsessään riitä. Onhan pleikkarissakin "selain", mutta esteeksi tulee eri flash playerit, joiden lataaminen ja asentaminen konsolille ei onnistu. Ellei gamecenter-sovellus tule vaihtoehdoksi myös Eurooppaan, niin en usko pelkällä Explorerilla onnistuvan pelien katsominen konsolilaitteista puhuttaessa.

ps. Et kai ole ostanut useamman tonnin vehkeitä vain katsoakseni NHL-pelejä niistä? Minusta kuulostaa aika uhkarohkealta tietäen nämä sovellussekoilut.

Joo, tähän loppukäsitykseen olen tullut. Itselläni on kuitenkin myös ps3, joten taidan yrittää sitä, että hommaan ("jenkki-tilillä") tuon appsin pleikkarille ja katson sitä kautta. Tätä vaihtoehtoa pitää vielä hieman tiedustella enemmän.

En tietenkään ole hommanut vain NHL-matseja varten, hehheh. Pointti vaan oli se, että olisihan se aika hemmetin "turhaa" katsoa matseja about 20" näytöltä peruskajareilla, kun käytössä on kuitenkin olkkarissa mainitsemani vehkeet. :)

PS. Itselläni on tosin Smart-TV, mutta luulen senkin selaimessa tämän flashin tulevan ongelmaksi.
 
Viimeksi muokattu:

Fat Jesus

Jäsen
Jotka tuskailee PS3:n kanssa GAmecentteriä niin siihen on tulossa päivitys kauteen 2012-13.
SONY PLAYSTATION®3





How do I get NHL GameCenter LIVE™ on my Sony PlayStation®3?
•From the home screen navigate to the PlayStation Network menu
•Scroll down and select PlayStation® Store ◦Select "Apps"
◦Select "Sports" ■Select the NHL GameCenter™ app •Add to cart
•Proceed to checkout
•Confirm Purchase (the app is free)

■Download the app
*The 2011-2012 application will automatically update to the new 2012-2013 version for users who had downloaded the application last season.


•Visit nhl.com/gamecenterlive to purchase a subscription and register a username and password.
•When prompted by the application, enter your username and password to access all video content including live games.
 

Wellman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild
Nyt on hankittu gamecenter ja katsottu vähän viime kauden matseja ja hyvältä vaikuttaa tähän mennessä. Vielä kun saisi tuon ottelun keston pois näkyvistä tuosta aikajanasta niin ei voisi siitä päätellä mitään meneekö jatkoajalle/rankkareille.
Mitä kautta olette tuonne sivulle menneet yleensä, ettei noita tuloksia tarvitsisi katsella vahingossa?
Itse keksin vaan tuon, että laittaa suosikkeihin tuon scoresista löytyvän nhl gamecenter liven, joka vie tuohon nhl vault rekisteröintisivulle ja sitte vain kirjautuu yläreunasta sisään ja valitsee sen jälkeen yläreunasta tuon nhl gamecenter liven.
 

Wicked

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Los Angeles Kings
Nyt on hankittu gamecenter ja katsottu vähän viime kauden matseja ja hyvältä vaikuttaa tähän mennessä. Vielä kun saisi tuon ottelun keston pois näkyvistä tuosta aikajanasta niin ei voisi siitä päätellä mitään meneekö jatkoajalle/rankkareille.
Mitä kautta olette tuonne sivulle menneet yleensä, ettei noita tuloksia tarvitsisi katsella vahingossa?
Itse keksin vaan tuon, että laittaa suosikkeihin tuon scoresista löytyvän nhl gamecenter liven, joka vie tuohon nhl vault rekisteröintisivulle ja sitte vain kirjautuu yläreunasta sisään ja valitsee sen jälkeen yläreunasta tuon nhl gamecenter liven.

Se, että toimiiko tuo LIVE Suomessa epäilyttää, sillä eikö Viasat vieläkin suojele 5 vuoden (4 tällä hetkellä) yksinoikeuksiaan erilaisilla estoilla jne ?
 

Kiekko-Kolli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks & KooKoo
Nyt on hankittu gamecenter ja katsottu vähän viime kauden matseja ja hyvältä vaikuttaa tähän mennessä. Vielä kun saisi tuon ottelun keston pois näkyvistä tuosta aikajanasta niin ei voisi siitä päätellä mitään meneekö jatkoajalle/rankkareille.
Mitä kautta olette tuonne sivulle menneet yleensä, ettei noita tuloksia tarvitsisi katsella vahingossa?
Itse keksin vaan tuon, että laittaa suosikkeihin tuon scoresista löytyvän nhl gamecenter liven, joka vie tuohon nhl vault rekisteröintisivulle ja sitte vain kirjautuu yläreunasta sisään ja valitsee sen jälkeen yläreunasta tuon nhl gamecenter liven.

Mulla on suoraan kirjan merkeissä tuo GCL. Eli olen lätkäissyt sivun kirjanmerkkeihin ollessani sivulla, nyt aina kun menen sitä kautta sisään, niin se pistää pyörimään tuon saman matsin, mitä kattelin silloin kun sen sinne lisäsin. Mutta siitä nyt äkkiä kalenterin kautta siirtyy mihin päivään/otteluun nyt sattuu huvittamaan.
 

.creep.

Jäsen
Hommasin GC LIVEn Fat Jesuksen ohjeiden mukaan kikkailemalla proxyillä. Kaikki toimii muuten hyvin, mutta en saa linkitettyä Ps3 ja GC:tä. Linkki jota Ps3 tarjoaa koodin syöttämistä varten vie vain mainossivulle jossa kerrotaan GCn ja Ps3 yhteen sopivuudesta. Mitään koodille varattua paikkaa en löydä.
Pystyn kyllä pleikalla katsomaan viimeistä Stanley-cup peliä, mutta muihin matseihin kone vaatii tämän linkityksen. Tietokoneella pääsen ainakin kalenterin kautta vanhempiin matseihin.
Osaisko joku jeesata tossa linkitysongelmassa?
 

Fat Jesus

Jäsen
Se linkityskohta todennäköisesti tulee sitten kun GC päivittyy kauteen 2012-13.

Eli ei kannata vielä hätäillä.

Edit: Laitoin kyselyn PS3-supportiin koska päivitys olisi tulossa.

Se, että toimiiko tuo LIVE Suomessa epäilyttää, sillä eikö Viasat vieläkin suojele 5 vuoden (4 tällä hetkellä) yksinoikeuksiaan erilaisilla estoilla jne ?

Ainoastaan pääsy tilaussivulle on estetty Pohjoismaista. Ei mitään muuta. Lähetys näkyy normaalisti. Onhan tuo jo vuoden moitteetta toiminut.
 
Viimeksi muokattu:

short

Jäsen
Mulla on toi viaplay kokeilussa ja sen kautta noi Game Centerin viimekauden pelit ei kyllä oikein toimi. Voisiko joku jolla on Game Center ilman viaplayta käytössä kertoa onko sen kautta samoja ongelmia? Eli pelit siis toimii muutaman minuutin ja alkaa sitten pätkimään ja katkeaa lopulta kokonaan.

Meinaan, että jos proxykikkailen ton Game Centerin suoraan ja pääsen sillä noista ongelmista niin vaihtuu kyllä toi viaplay Netflixiin joka toimii huikeesti paremmin tossa leffa ja TV käytössä.
 

Wire

Jäsen
Mulla on toi viaplay kokeilussa ja sen kautta noi Game Centerin viimekauden pelit ei kyllä oikein toimi. Voisiko joku jolla on Game Center ilman viaplayta käytössä kertoa onko sen kautta samoja ongelmia? Eli pelit siis toimii muutaman minuutin ja alkaa sitten pätkimään ja katkeaa lopulta kokonaan.

Ainakin itsellä toimii oikein hyvin.
 
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, Tampereen Ilves
Mulla on toi viaplay kokeilussa ja sen kautta noi Game Centerin viimekauden pelit ei kyllä oikein toimi. Voisiko joku jolla on Game Center ilman viaplayta käytössä kertoa onko sen kautta samoja ongelmia? Eli pelit siis toimii muutaman minuutin ja alkaa sitten pätkimään ja katkeaa lopulta kokonaan.

Täällä täysin sama :( Itsellä on itseasiassa vielä tällä hetkellä nuo kummatkin GameCenterit käytössä, eli viime vuonna proxylla kikkailemalla (joka siis edelleen voimassa mutta ei ole vielä tämän kauden veloitusta tililtä lähtenyt) ja nyt otin tuon Viaplayn käyttööni, lähinnä sen takia kun en ole yhtään varma lähteekö tuo viime vuonna kikkailemalla hommattu GameCenter enää tänä vuonna toimimaan ja nyt myös sain tuon Viaplayn kautta muksulleni lastenohjelmia katseltavaksi. Iso plussa myös siitä että kuulemma Nascaria tullaan myös näyttämään.

Mutta joka tapauksessa kummassakin palveluksessa, niin Viaplayn kautta GameCenteristä peliä katsoessani, kuin tuolta itse GameCenterin sivuiltakin pelit katkeavat muutaman minuutin katselun jälkeen :( Mikähän tuossa nyt sitten on ongelmana jos kerran toisilla toimii ja toisilla ei.

Tarkoituksena kuitenkin oli että lopetan tuon itse GameCenter-palvelun jos tuo Viaplay-palvelu osoittautuu toimivaksi.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Saattaa olla jo kysytty, mutta miten nuo Viaplayn erätauot ja mainoskatkot? Onko jotakin hurristudiota tai mainoksia ollenkaan?
 

Canucks#1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks
Tiedän, että tätä aihetta on kelattu täällä jo useaan kertaan, mutta varmistan vielä, että olen ymmärtänyt oikein.

Elikkäs pienellä proxy tai vpn kikkailulla voin ostaa NHL gamecenter live-palvelun viaplayn sijaan? Ostaminen onnistuu suomalaisella debit-kortilla ja ostamisen jälkeen mun ei tarvitse käyttää mitään proxya tai vpn-palvelua katsoakseni pelejä gamecenteristä?
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se, että toimiiko tuo LIVE Suomessa epäilyttää, sillä eikö Viasat vieläkin suojele 5 vuoden (4 tällä hetkellä) yksinoikeuksiaan erilaisilla estoilla jne ?

Viasat suojelee juu, mutta GCL on NHL:n oma palvelu, joka on sen (NHL:n) ja Viasatin välisen sopimuksen takia blokattu Pohjoismaihin. NHL saa kuitekin käytännössä saman (tai samansuuntaisen) korvauksen huolimatta siitä onko asiakas Viaplayn tilaaja vai GameCenterLiven tilaaja nhl.comin kautta. Toisin sanoen NHL:llä ei ole varsinaista intressiä olla kiinnostunut siitä vaikka joku "proxykikkailisikin" itselleen tuon GCL:n suoraan. NHL:lle sen ja Viasatin sopimuksen noudattamiseksi riittää, että he blokkaavat skandinaavit rekisteröintivaiheessa .
Mikäli NHL välttämättä haluaisi estää skandikäyttäjät, niin he asettaisivat myös palvelun käyttämiseen IP-blokit sekä estäisivät skandinaavien osoitetiedoilla rekisteröityneet asiakkaat. Toki tämäkin olisi ihan apinanaivoillakin kierrettävissä.
 
Viaplay/Gamecenter kysymyksiä

Koitin katsoa ketjuista ja sun muista mutta idioottina en ainakaan löytänyt vastauksia seuraaviin kysymyksiin. Pohjustan kertomalla että löytyy PC, Samsung Smart TV 6-sarja, PS3. PC ei ole kytkettynä telkkariin kaapelilla. Nettinä DNA 110/10 josta toteutuu n100/10. Sitten kysymykset:

Hommasin tänään Viaplayn koko hoidon eli TV LEFFA URHEILU paketin. Mitenkäs kun nyt ollut juttua että toimiiko vai eikö ja kuinka paljon suoraan telkkarista ja mitkä toimii pelkästään selaimella. Montako matsia per kierros on odotettavissa suoraan esim Viaplay applicationilla Samsungin telkkarista ilman kikkailuja?

Jatko kysymyksenä esitän, miten esim viime kaudella matsit valittiin? Samoja kuin Viasat Sportin pelit? Miten selostukset ja kuvanlaatu näissä nimen omaisissa Viaplayn kautta katsotuissa?

Sitten oli juttua että osa matseista ei näy kuin selaimella, eli Gamecenterissä. Mitenkän tuo toimii jos minulla on tuo Smart TV johon saa Gamecenter sovelluksen (????) ? Eli siirtääkö sitten lennosta sinne kun klikkailen peliä jota ei Viaplay näytä? Vai jättääkö näyttämättä ja kertoo paskan möivät mene tietokoneelle?

PS3 löytyy myös jenkki accountti jossa GameCenter sovellus. Koskaan en ole käyttänyt. Voisinko tällä Viaplayn käyttäjä tunnuksilla katsella tuolta mikäli eivät näytä normisti pelejä?

Onko PS3 saatavilla Viaplay applicationia? Jos on ja lataan sen nimen omaan jenkki accountille niin siirtääkö se silloin PS3 Gamecenteriin katsomaan peliä mikäli ei itse sitä näytä?

Jos en saa haluamiani pelejä näkymään telkkarista Viaplayn paketilla ja heidän valitsemat pelit ovat mielestäni sontaa vaihtuu tuo kikkailulla pelkkään Gamecenteriin.

Onko mahdollista saada Gamecenter tuohon Smart-TVhen? Jos on niin käsittääkseni tarvitsee jonkinmoista proxy kikkailua. Miten se onnistuu noilla muilla laitteilla kuin pcllä?

Pitäisikö esim tehdä samsungille myös jenkkiaccount jolla lataisin tuon Gamecenterin mikäli sen edes siihen saa?

Vai olisiko helpoin tapa vain käyttää ps3 jenkki accounttia Gamecenterin käyttöön?

Viaplaysta noin muuten, miksi osan elokuvista kuvakkeen edessä on vielä kieltomerkki ?


Kiitoksia asiallisista vastauksista ja toivottavasti vastauksista on apua myös muille kädettömille.
 

#_6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK '83, '98, '11 - Red Wings '97, '98, '02, '08
Mahtavan huonosti pelittää tämä GCL:n arkistopalvelu. Edelläkin on jonkin verran asiasta motkotettu, mutta ajattelinpa lisätä vielä yhden pettyneen asiakkaan joukkoon. Eihän nuo pelit pyöri kuin alusta muutaman minuutin.

Kenellekään mitään näkemystä, mistä on kysymys? Jotain kautta edeltäviä fiboja, palvelimia ei olla otettu vielä riittävästi käyttöön? Jos tämä jatkuu tällaisena koko kauden, niin meni 50 taalaa kankkulan kaivoon.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Mahtavan huonosti pelittää tämä GCL:n arkistopalvelu. Edelläkin on jonkin verran asiasta motkotettu, mutta ajattelinpa lisätä vielä yhden pettyneen asiakkaan joukkoon. Eihän nuo pelit pyöri kuin alusta muutaman minuutin.

Kenellekään mitään näkemystä, mistä on kysymys? Jotain kautta edeltäviä fiboja, palvelimia ei olla otettu vielä riittävästi käyttöön? Jos tämä jatkuu tällaisena koko kauden, niin meni 50 taalaa kankkulan kaivoon.

Mulla ei ainakaan ole mitään ongelmia Briteissä ja olen katsellut tässä about ottelun päivässä viimeisen viikon aikana. Voisiko tuossa pätkäsyssä olla jotain tekemistä ton Skandinaavian blokin kanssa? Viime kaudella toimi Suomessa kyllä ihan perfecto koko ajan.
 

Vilijo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks
"Your subscription will be automatically renewed annually in conjunction with our Early Bird offer"

Eihän tuossa pitäisi olla mitään epäselvää. Olin jo tilaamassa kautta uudestaan, mutta onneksi huomasin tästä ketjusta tuon automatic renewalin.

Pikaisesti vilkuilin ja mulla ei ainakaan pätkiny viime kauden matsit.

Proxya tarvitsee ainoastaan jotta pääsee rekisteröitymissivulle, katsellessa ei.
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Voisiko tuossa pätkäsyssä olla jotain tekemistä ton Skandinaavian blokin kanssa? Viime kaudella toimi Suomessa kyllä ihan perfecto koko ajan.

Jotenkin tuntuu kun näitä viestejä on lukenut että tuota pätkimistä tulee juuri hiljattain palvelun kikkailemalla hankkineille? Vai toimiiko jollain juuri palvelun hankkineella tuo homma liukkaasti ja pätkimättä? Jos toimii, niin silloin kyse taitaa olla urhotvmäisestä "tarkista laitteistosi" -tason ongelmasta.

Otin jo viime kaudella palvelun käyttöön ennen Viaplay-kuviota, eikä missään vaiheessa ole ollut tuollaisia ongelmia. Äsken koitin tästä koneelta, hienosti pyöri. Mitä nyt video voisi olla smoothimpaa, mutta se johtuu näytönohjaimeni avuttomuudesta. PS3:lla ja Nexus 7:lla katsominen on taasen terävää ja sulavaa. Kaikki pelit toimivat ilman katkeamista.
 

Teloch

Jäsen
Kikkailematta Viaplayn kautta katsomalla pätkii nuo vanhat pelit samaan tapaan kuin muillakin. Useampana päivänä, eri aikoihin ja eri pelejä koittamalla sama tulos kaikissa. Nämä jokapäiväiset kausiennakot sentään ovat pyörineet ilman ongelmia.

E: Tai no niin, nämä ennakothan ovat Viaplayn sivuilta, eivätkä gamecenteristä. Saa nähdä miten suorat pelit GC:n kautta sitten toimivat.
 

.creep.

Jäsen
Mulla tuntuu menevän niin, että GCL:n kautta matsit toimii, mutta Vaultin puolella 1600kbs laadulla pätkii ja lopulta katkaisee kokonaan (Connection error). Nyt kuitenkin olen testimielessä pyörittänyt peliä 800kbs laadulla ja hyvin on toiminut.

No toivottavasti Ps3 kautta live-matsit toimii. Se on mulle kuitenkin tärkeintä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös