Harkimo toteaa suoraan oheisessa jutussa, että Flames ja Sharks eivät ole Suomeen tulevat joukkueet.
http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutinen.asp?id=1643396
Harkimo toteaa suoraan oheisessa jutussa, että Flames ja Sharks eivät ole Suomeen tulevat joukkueet.
No hohhoijaa...
Eiköhän sieltä saada Florida Panthers Ville Peltosen kera sekä New York Islanders Sean Bergenheimin kera.
Itselleni tuli heti mieleen että tämä oli ikäänkuin vahvistus että joukkueet ovat juurikin nuo. Virmanen olisi vaan puuttunut lausunnon antajana.Harkimo toteaa suoraan oheisessa jutussa, että Flames ja Sharks eivät ole Suomeen tulevat joukkueet.
No eihän se nyt ihan noin menisi, vaan pikemminkin:Eiköhän Hjalmari soita Penalle ja kysy:
Suurelle yleisölle selkeät suomalaisjoukkueet olisi vain paljon helpompi markkinoida...
Korjasin kantaani jo keskustelun edetessä, kun tajusin parin kanssakirjoittelijan avustuksella, että tällaiset matsit myynevät aika helposti itsensä loppuun ilman suomalaisiakin. Lätkäaiheista tuulipukua en sovittele esimerkiksi Jatkoajan peruskäyttäjän tasoiselle kiekkotietäjälle, mutta helposti kyllä sille urheilua seuraavalle massalle, joka herää lähinnä keväisin katsomaan mm-kisoja. Heille suomalaisuus ja joku Ducks + Selänne olisi helppo kanava markkinoida tapahtumaa, mutta kuten edellä on mainittu, matsit saadaan varmasti täyteen ilmankin. Ja tällöin on ihan hyvä, ettei lipuista ole taistelemassa Sakun ja Teemun fanit, jotta Mikon faneillekin jää saumoja...Ettei sampio nyt syyllistyisi tuulipukujen pukemiseen toisten päälle? Itse olen sortunut samaan, eli aliarvioinut suomalaisen lätkäyleisön tietämyksen lajista. Totta kai halleilla on paljon näitä esmes pelkästään suomalaisia NHL-pelaajia seuraavia katsojia, mutta kun sitä joskus hallin kuppilassa sivukorvalla kuulee, niin kyllä siellä yllättävän hyvin tilastot ja historiat hallussa on. Eli uskoisin, että perinteikkäät, ei-niin-suomalaispitoisetkin joukkueet vetävät kyllä hallin täyteen ilman mitään ongelmia.
Olen samaa mieltä. Vaikka olisi kuinka asiantunteva suomikiekkomies, saattaa tulla eteen tilanne jossa esimerkiksi ei tunnisteta läntisen konferenssin kärkijoukkueen valmentajaa sukunimen perusteella. Sama itsellä toisinpäin, kuulemma Hyvinkään Ahmat eivät enää pelaa Mestiksessä.Edit: Niin, ja kyllä aika monen matseissa pyörivän tuttavani taustatiedot liigasta ja NHL:stä ovat huterat tai vähintäänkin päivittämättömät.
En nyt ole aivan varma, viilsitkö sarkasmilla, mutta vastataan silti. Lähinnä tarkoitin ihan perusjuttuja, joilla koko lajia lähestytään, en niinkään pistepörssin top kympin ulkoaosaamista ynnä muita nippelitietoja, vaikka nämä jossain määrin tarttuvatkin aktiivisen lätkän seuraajan nuppiin. Väittäisin kyllä halleilla pyörivän paljonkin porukkaa, jotka pitävät Pihlströmiä Suomen seuraavana Selänteenä tai joille NHL ei ole sen kummempi sarja kuin muutkaan, kun ei ne änäriveskatkaan torju Suomea mm-finaaliin. Tähän mulla ei toki ole mitään kattavaa tutkimusta esittää tueksi, mutta kuten mainitsin, tuttavia kuuluu tähän sakkiin, enkä usko, että yritysten sponssaamat paikatkaan aina lajin varsinaisista tietäjistä täyttyvät. Ja sitten on niitä, jotka seuraavat kaikkinaista urheilua mielellään, mutta eivät tajua siitä varsinaisesti mitään. Vähän kuten mulla jonkin hiihdon suhteen.Olen samaa mieltä. Vaikka olisi kuinka asiantunteva suomikiekkomies, saattaa tulla eteen tilanne jossa esimerkiksi ei tunnisteta läntisen konferenssin kärkijoukkueen valmentajaa sukunimen perusteella. Sama itsellä toisinpäin, kuulemma Hyvinkään Ahmat eivät enää pelaa Mestiksessä.
No joo siis juu. Sitä juuri ajoin takaa, että eihän se nyt jos mielenkiinto kohdistuu lähinnä mestikseen ja siitä pakollisena johdannaisena SM-liigaan, niin NHL on aika kaukainen juttu. Ja toisin päin.En nyt ole aivan varma, viilsitkö sarkasmilla, mutta vastataan silti. Lähinnä tarkoitin ihan perusjuttuja, joilla koko lajia lähestytään, en niinkään pistepörssin top kympin ulkoaosaamista ynnä muita nippelitietoja, vaikka nämä jossain määrin tarttuvatkin aktiivisen lätkän seuraajan nuppiin. Väittäisin kyllä halleilla pyörivän paljonkin porukkaa, jotka pitävät Pihlströmiä Suomen seuraavana Selänteenä tai joille NHL ei ole sen kummempi sarja kuin muutkaan, kun ei ne änäriveskatkaan torju Suomea mm-finaaliin. Tähän mulla ei toki ole mitään kattavaa tutkimusta esittää tueksi, mutta kuten mainitsin, tuttavia kuuluu tähän sakkiin, enkä usko, että yritysten sponssaamat paikatkaan aina lajin varsinaisista tietäjistä täyttyvät. Ja sitten on niitä, jotka seuraavat kaikkinaista urheilua mielellään, mutta eivät tajua siitä varsinaisesti mitään. Vähän kuten mulla jonkin hiihdon suhteen.
En muuten tiennyt Sharksien päävalmentajaa, piti ihan käydä katsomassa. Oleellisempaa lienee tietää kuitenkin se, ketkä miehittävät kärjen nyt ja toisaalta se, että esim. Forsbergin Avs ei tuohon joukkoon kuulu.
Sen verran kirpaisee, että on pakko tivata lähdettä.Niin, ja suomessa pelaavat joukkueet ovat nyt siis ilmeisesti Florida ja Chicago. Jou mään. Eipä paljon kiinnosta.
Niin, ja suomessa pelaavat joukkueet ovat nyt siis ilmeisesti Florida ja Chicago. Jou mään. Eipä paljon kiinnosta.
Totta tietysti tämäkin. Ehkä itse tulee seurattua lätkää sen verran laaja-alaisesti, ettei tätä tule otettua huomioon. Sen toki huomaa siitä, etten ole millään saralla ekspertti, vaikka monesta liigasta olenkin kartalla.No joo siis juu. Sitä juuri ajoin takaa, että eihän se nyt jos mielenkiinto kohdistuu lähinnä mestikseen ja siitä pakollisena johdannaisena SM-liigaan, niin NHL on aika kaukainen juttu. Ja toisin päin.
Kelpaako Miami Herald?Lähde tälle?
Arght. Nyt kaivataan Hjallista kumoamaan tämä huhu, kuten edellinenkin.Kelpaako Miami Herald?
Kelpaako Miami Herald?