NHL-kauden 09-10 avaus Suomessa

  • 94 824
  • 436

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jaahas. No toivottavasti saadaan se Columbus-Islanders matsi tänne.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Harkimo toteaa suoraan oheisessa jutussa, että Flames ja Sharks eivät ole Suomeen tulevat joukkueet.

http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutinen.asp?id=1643396

Toisaalta monestihan nuo puheet ovat vain puheita, eli kyllähän tuo ihan mahdollista on että Lällis ilmoittaa sitten ensi viikolla juuri Flamesin ja Sharksin ottelupariksi..

Tai sitten ei, mutta toivottavasti sieltä kuitenkin mielenkiintoiset joukkueet tulisi.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
No hohhoijaa...

Eiköhän sieltä saada Florida Panthers Ville Peltosen kera sekä New York Islanders Sean Bergenheimin kera.
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
No hohhoijaa...

Eiköhän sieltä saada Florida Panthers Ville Peltosen kera sekä New York Islanders Sean Bergenheimin kera.

Saisi nyt vaan olla se Wild-Montreal. Noh, eipä tule todennäköisesti tapahtumaan tuo, mutta parempaa matsia Suomeen ei todennäköisesti voisi toivoa. Wildin ottelu olisi perkeleen kiva nähdä kyllä, sillä suurella todennäköisyydellä koko suomalaistrio pelailee tulevallakin kaudella Minnesotan riveissä, tulisi paikanpäällä olevalla jengilläkin sellainen "meidän pojat" -fiilis. Tai sitten ei, mutta paskanko minä välitän, kunhan vain tulisi Wild.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Harkimo toteaa suoraan oheisessa jutussa, että Flames ja Sharks eivät ole Suomeen tulevat joukkueet.
Itselleni tuli heti mieleen että tämä oli ikäänkuin vahvistus että joukkueet ovat juurikin nuo. Virmanen olisi vaan puuttunut lausunnon antajana.
 

HemmoP

Jäsen
Eiköhän Hjallis pisnesmiehenä kutsu kaksi halvinta jengiä tänne koska halli on 100% 2 kertaa täynnä. Ja taitaa niistä halvimmistakin jengeistä suomalaisia löytyä joilla mainostaa tapahtumaa. Joku Avs-Ottawa voisi kuullostaa raflaavan hyvältä paitsi kun katsoo nyky sarjataulukkoa...
 

redcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SAFC, Denver Broncos, LA Kings, TB Rays
Calgaryn peli ei sinänsä kiinnostaisi, koskapa olen käynyt Saddledomessa heidän pelinsä katsomassa reilu yhdeksän vuotta sitten. Iginla on jo nähty.

Detroitin peli kiinnostaisi minua, vain ja ainoastaan yhden heidän pelaajansa vuoksi... ja luulenpa, että moni IFK-fani olisi samaa mieltä... nimittäin kyseessä on Brian Rafalski. Hmm... tuolta kantilta ajatellen... eräässä toisessa joukkueessa pelaava kuningas Marek saisi myös suosionosoitukset puoleltamme.

Jaksaisinko sittenkään vaivautua lipunhankinnassa? Aika näyttää, mitä sieltä tulee tarjolle.
 

lätkämies

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Columbus Blue Jackets
Eiköhän Hjalmari soita Penalle ja kysy:

Hjalmari: -Terve Pena oisko sulla aikaa neuvotella Suomen NHL-pelistä katos että mä kerkeisin keskittyyn ens kauden Jokereitten kokomiseen.

Pena: - Joo, katos Ässäthän on jo hyvällä pohjalla tän viikon jatkosopimuksien myötä niin miksikäs ei.

Parin päivän päästä:

Pena: -Noniin sain mahtavat joukkueet! Toisessa joukkuessa pelaa se sun kummipoika Bergenheim vai mikäse olikaan ja toisessa iki-leijona Ville Peltonen, joka on pelannu mollemmissa Helsingin joukkueissa! Kyseessä on siis Islanders-Panthers!

Hjallis: -Hienoa tiesin että suhun voi luottaa!
 

Blasph

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Kuitenkin joku Ducks tai Stars on ainakin pelaamassa. Caps Ovechkinin johdolla olisi hyvä muuten, muttei suomalaisia ole edustettuna. Ainakaan vielä..
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Eiköhän Hjalmari soita Penalle ja kysy:
No eihän se nyt ihan noin menisi, vaan pikemminkin:

Pena: -Terve, se oon mä täällä taas. Eikato se Bettman pistänyt tarpeeksi korkeita panoksia pöytään ja tarjos vaan jotai sanhosea ja edmonttonia. Mä vilkasin että eihän siellä olis yhtään suomalaisille tuttua tulossa ja sanoin sille että lähe menee vielä kun ehdit ja paukkisin itse tänne Prahaan. Kato hei täällä on kans jotain jämäjengei suostunu pelaileen, niin mä hommasin pari tsekkijengiä skrinnailee Areenalle siksi aikaa kun niiden omassa hallissa pelaillaan. En tiedä mitä ne olisivat pyytäneet, mut lämäsin sellasen summan pöytään euroja, että niiltä tärähti leuat lattiaan asti. Lupasivat tuoda Janeckyn mukanaan kaiketi, en mä oikein käsittänyt tarkemmin siitä mölinästä, mut hallin saat varmasti täyteen pariksi päiväksi ja innokkampia joudutaan itse roudaileen Mersulla takas Helsinki-Vantaalle.

*

Voidaanko me suomalaiset nyt yhtäkkiä valittaakin, ettei meille kelpaakaan ihan mikä vaan Panthers-Islanders tänne NHL:n runkosarjamatsina...? Itse ymmärtäisin tuon hyvin Hjalliksen kannalta jos olisivat jotenkin halvempia kuin jotkut toiset joukkueet, sillä pelit tosiaan kuitenkin myydään loppuun jokatapauksessa. Ihan jees tuokin varmasti loppujenlopuksi olisi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Riippuu aika paljon lippujen hinnoista, innostunko lähtemään paikan päälle pelkän NHL-statuksen vuoksi. Mulle merkkaa kyllä joukkueet tai muutamat pelaajat sen verran paljon.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Suurelle yleisölle selkeät suomalaisjoukkueet olisi vain paljon helpompi markkinoida...

Ettei sampio nyt syyllistyisi tuulipukujen pukemiseen toisten päälle? Itse olen sortunut samaan, eli aliarvioinut suomalaisen lätkäyleisön tietämyksen lajista. Totta kai halleilla on paljon näitä esmes pelkästään suomalaisia NHL-pelaajia seuraavia katsojia, mutta kun sitä joskus hallin kuppilassa sivukorvalla kuulee, niin kyllä siellä yllättävän hyvin tilastot ja historiat hallussa on. Eli uskoisin, että perinteikkäät, ei-niin-suomalaispitoisetkin joukkueet vetävät kyllä hallin täyteen ilman mitään ongelmia.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ettei sampio nyt syyllistyisi tuulipukujen pukemiseen toisten päälle? Itse olen sortunut samaan, eli aliarvioinut suomalaisen lätkäyleisön tietämyksen lajista. Totta kai halleilla on paljon näitä esmes pelkästään suomalaisia NHL-pelaajia seuraavia katsojia, mutta kun sitä joskus hallin kuppilassa sivukorvalla kuulee, niin kyllä siellä yllättävän hyvin tilastot ja historiat hallussa on. Eli uskoisin, että perinteikkäät, ei-niin-suomalaispitoisetkin joukkueet vetävät kyllä hallin täyteen ilman mitään ongelmia.
Korjasin kantaani jo keskustelun edetessä, kun tajusin parin kanssakirjoittelijan avustuksella, että tällaiset matsit myynevät aika helposti itsensä loppuun ilman suomalaisiakin. Lätkäaiheista tuulipukua en sovittele esimerkiksi Jatkoajan peruskäyttäjän tasoiselle kiekkotietäjälle, mutta helposti kyllä sille urheilua seuraavalle massalle, joka herää lähinnä keväisin katsomaan mm-kisoja. Heille suomalaisuus ja joku Ducks + Selänne olisi helppo kanava markkinoida tapahtumaa, mutta kuten edellä on mainittu, matsit saadaan varmasti täyteen ilmankin. Ja tällöin on ihan hyvä, ettei lipuista ole taistelemassa Sakun ja Teemun fanit, jotta Mikon faneillekin jää saumoja...

Edit: Niin, ja kyllä aika monen matseissa pyörivän tuttavani taustatiedot liigasta ja NHL:stä ovat huterat tai vähintäänkin päivittämättömät.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Edit: Niin, ja kyllä aika monen matseissa pyörivän tuttavani taustatiedot liigasta ja NHL:stä ovat huterat tai vähintäänkin päivittämättömät.
Olen samaa mieltä. Vaikka olisi kuinka asiantunteva suomikiekkomies, saattaa tulla eteen tilanne jossa esimerkiksi ei tunnisteta läntisen konferenssin kärkijoukkueen valmentajaa sukunimen perusteella. Sama itsellä toisinpäin, kuulemma Hyvinkään Ahmat eivät enää pelaa Mestiksessä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Olen samaa mieltä. Vaikka olisi kuinka asiantunteva suomikiekkomies, saattaa tulla eteen tilanne jossa esimerkiksi ei tunnisteta läntisen konferenssin kärkijoukkueen valmentajaa sukunimen perusteella. Sama itsellä toisinpäin, kuulemma Hyvinkään Ahmat eivät enää pelaa Mestiksessä.
En nyt ole aivan varma, viilsitkö sarkasmilla, mutta vastataan silti. Lähinnä tarkoitin ihan perusjuttuja, joilla koko lajia lähestytään, en niinkään pistepörssin top kympin ulkoaosaamista ynnä muita nippelitietoja, vaikka nämä jossain määrin tarttuvatkin aktiivisen lätkän seuraajan nuppiin. Väittäisin kyllä halleilla pyörivän paljonkin porukkaa, jotka pitävät Pihlströmiä Suomen seuraavana Selänteenä tai joille NHL ei ole sen kummempi sarja kuin muutkaan, kun ei ne änäriveskatkaan torju Suomea mm-finaaliin. Tähän mulla ei toki ole mitään kattavaa tutkimusta esittää tueksi, mutta kuten mainitsin, tuttavia kuuluu tähän sakkiin, enkä usko, että yritysten sponssaamat paikatkaan aina lajin varsinaisista tietäjistä täyttyvät. Ja sitten on niitä, jotka seuraavat kaikkinaista urheilua mielellään, mutta eivät tajua siitä varsinaisesti mitään. Vähän kuten mulla jonkin hiihdon suhteen.

En muuten tiennyt Sharksien päävalmentajaa, piti ihan käydä katsomassa. Oleellisempaa lienee tietää kuitenkin se, ketkä miehittävät kärjen nyt ja toisaalta se, että esim. Forsbergin Avs ei tuohon joukkoon kuulu.
 

Kolzig

Jäsen
Suosikkijoukkue
#37 Olie Kolzig, Caps, Pens, Jets
Luulen että tämä on tätä comical Ali juttua Harkimolta.

Jos Amerikan suunnalta on jo sanottu että nämä jengit ovat tulossa niin eiköhän ne jengit sitten ole.

Kattelin ja jossakin jo kaupitellaan lippuja Chicagon ja Floridan matseihin Prahaan mutta oli niin järkyttävät hinnat että haiskahtaa melkeinpä huijaukselta.


EDIT: Joku tällainen
http://www.worldticketshop.com/tickets/chicago_blackhawks_tickets

Kreizit hinnat tolla sivustolla ainakin kun 279€ ja 379€ hintoina, ei voi olla ainakaan viralliset tiketit kyseessä tässä vaiheessa.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
En nyt ole aivan varma, viilsitkö sarkasmilla, mutta vastataan silti. Lähinnä tarkoitin ihan perusjuttuja, joilla koko lajia lähestytään, en niinkään pistepörssin top kympin ulkoaosaamista ynnä muita nippelitietoja, vaikka nämä jossain määrin tarttuvatkin aktiivisen lätkän seuraajan nuppiin. Väittäisin kyllä halleilla pyörivän paljonkin porukkaa, jotka pitävät Pihlströmiä Suomen seuraavana Selänteenä tai joille NHL ei ole sen kummempi sarja kuin muutkaan, kun ei ne änäriveskatkaan torju Suomea mm-finaaliin. Tähän mulla ei toki ole mitään kattavaa tutkimusta esittää tueksi, mutta kuten mainitsin, tuttavia kuuluu tähän sakkiin, enkä usko, että yritysten sponssaamat paikatkaan aina lajin varsinaisista tietäjistä täyttyvät. Ja sitten on niitä, jotka seuraavat kaikkinaista urheilua mielellään, mutta eivät tajua siitä varsinaisesti mitään. Vähän kuten mulla jonkin hiihdon suhteen.

En muuten tiennyt Sharksien päävalmentajaa, piti ihan käydä katsomassa. Oleellisempaa lienee tietää kuitenkin se, ketkä miehittävät kärjen nyt ja toisaalta se, että esim. Forsbergin Avs ei tuohon joukkoon kuulu.
No joo siis juu. Sitä juuri ajoin takaa, että eihän se nyt jos mielenkiinto kohdistuu lähinnä mestikseen ja siitä pakollisena johdannaisena SM-liigaan, niin NHL on aika kaukainen juttu. Ja toisin päin.

Niin, ja suomessa pelaavat joukkueet ovat nyt siis ilmeisesti Florida ja Chicago. Jou mään. Eipä paljon kiinnosta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
No joo siis juu. Sitä juuri ajoin takaa, että eihän se nyt jos mielenkiinto kohdistuu lähinnä mestikseen ja siitä pakollisena johdannaisena SM-liigaan, niin NHL on aika kaukainen juttu. Ja toisin päin.
Totta tietysti tämäkin. Ehkä itse tulee seurattua lätkää sen verran laaja-alaisesti, ettei tätä tule otettua huomioon. Sen toki huomaa siitä, etten ole millään saralla ekspertti, vaikka monesta liigasta olenkin kartalla.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - Connorit Bedard & McDavid
Voi helvetin kuustoista.. Florida Panthers, suurin HMV-joukkue ikinä, missään, koskaan, Suomessa. Hallelujaa ja hellät tunteet.

Chicago menee vielä, mutta oikeasti. Florida Panthers.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös