NHL Entry Draft 2016

  • 682 979
  • 2 257

Beergenheim20

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Jokerit, OJ
Noo, eiköhän kaikki 2. vuoron alapuolella ole kartottanut, että mitähän se kärki/nro2 varausvuoro vaatisi
Edit: ainakin ne, jotka kokevat sen kärkivarauksen sen selvittämisen arvoiseksi
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
En uskalla edes arvata mitä Kekäläinen joutuisi maksamaan Matthewsista. Werenski, Columbuksen oma ykköskierroksen vuoro eli kolmas varausvuoro ja varmaan Wennberg.

Ei ole realistista eikä edes kannattavaa.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Samaa mäki olen miettinyt. Lainetta on verattu Heatlyyn ja Puljujärveä Wheeleriin. Näistä kahdesta vertauskuvasta Wheeler on mielestäni parempi pelaaja yleisesti ja jos mä olisin GM niin kyllä mä Wheelerin valitsisin ennemin kuin Heatlyn omaan joukkueseen. Lisäksi kun NHL:lässä on toi luistelunopeuden merkitys kasvamassa niin jos mulla ois 50-50 tilanne kahden prospectin välillä silloin valitsisin sen nopeamman/paremman luistelijan, joka tässä tapauksessa olisi Puljujärvi. Ja sitten kun tähän ympätään se että Puljujärvi muistuttaa persoonana aika paljon Selänettä niin kyllä mä tavallaan ymmärrän mistä nää Puljujärvi Winnipegiin spekulaatiot on lähtenyt liikkelle.

Joo, muutama HFBoardsin keskustelija on verrannut Heatleyyn, mutta ovat tyylillisesti ihan täysin erilaiset pelaajat. Todella huono vertaus. Kurri, Mogilny ja Petteri Lehto vertasivat Mario Lemieuxiin, jotka tyylillisesti ovat hyvinkin lähellä toisiaan (en puhu nyt siitä, että Laine tekisi Marion pisteet) ja Ovechkiniin, jotka tyylillisesti varsinkin hyökkäysalueella ovat todella lähellä toisiaan. Heatlayhyn vertaaminen on ihan läppä oli sitten tehnyt pisteitä urallaan kuinka paljon tahansa. Tämä on Bob McKenzien listauksesta: Laine was described by multiple scouts as the "best goal-scoring winger prospect to come along since Alexander Ovechkin in 2004."
 

MadSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Habs
En uskalla edes arvata mitä Kekäläinen joutuisi maksamaan Matthewsista. Werenski, Columbuksen oma ykköskierroksen vuoro eli kolmas varausvuoro ja varmaan Wennberg.

Ei ole realistista eikä edes kannattavaa.
Werenski + 3th pick olisi jo kohtuullisen hyvä vastine, mutta ei ehkä aivan riittävä. Wennberg lisänä kuitenkin järkyttävä ylihinta Columbuksen kannalta.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Mielestäni Laineelle on ylipäätään vaikea löytää vertailukuvaa, mikä oikeastaan kertoo siitä, miten ainutlaatuinen pelaaja on kyseessä.

Tähän vahva sama. Vastaavaa pelaaja kaikkine skillseineen ja jättiläismäinen oikealta ampuva pelaaja, ei oikein ole hyvää vertailukuvaa koko NHL:n historiassa.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Werenski + 3th pick olisi jo kohtuullisen hyvä vastine, mutta ei ehkä aivan riittävä. Wennberg lisänä kuitenkin järkyttävä ylihinta Columbuksen kannalta.

Niin, viestini pointti olikin ettei oikeaa vastinetta ole, johon ensinnäkin kannattaisi suostua tai toiseksi mikään joukkue suostuisi.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Lähde tolle huhulle oli ainakin luotettava. 3rd ja Seth Jones varmaan jo riittäisi kauppaan. Columbushan pelkää, että joku tekee offer sheetin Jonesista.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tähän vahva sama. Vastaavaa pelaaja kaikkine skillseineen ja jättiläismäinen oikealta ampuva pelaaja, ei oikein ole hyvää vertailukuvaa koko NHL:n historiassa.

No nyt lähti kyllä niin ylikierroksille kuin enää yleensä voi. Vai ettei koko änärin historiasta löydy vastaavaa lahjakkuutta. Tulkaas ny herrantähden joku asiantunteva ihminen vetämään @Ck maan pinnalle hehkutuksestaan=) Itse en usko tuohon alkuunkaan. Onneksi kohta draftit läpkäyty ja päästään sit syksyllä näkemään reaalitodellisuus. Tulee olemaan mielenkiintoista kaikin puolin suomalaisten kannalta.
 

Rat

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Jos tosiaan Toronto signaisi Stamkosin, ja sen jälkeen vaihtaisi tosiaan ykköspickin Columbuksen 3rd + Jonesiin.

En nyt ihan ensimmäisenä lähtisi tyrmäämään... Sellainen tunne että Matthews ja Pulju nähdään tällä hetkellä aivan eri tasolla toisistaan, mutta vuoden parin päästä tilanne voi ollakin erilainen.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Viasat-opas mukaan 2,kierros tulee myös suorana lauantaina klo 17 alkaen, niin onko tuo totta? Eli Pe-La yönä tulee klo 2.00 1,kierros ja lauantaina klo 17 alkaa 2,kierros.

Tuskin Toronto lähtee vaihtamaan 1,varausta pois. Mielenkiintoista on, mitä Columbus tekee tuon oman varauksen kanssa. Vaihtaako vuoroa, varaako Puljujärven, varaako sittenkin Trakchuk vai sittenkin valitsevat Puljujärven, mutta lähtee treidaa Puljun johonkin myöhemmin heinäkuussa. Eli varaako Columbus itse, myykö vuoronsa vai varaako Columbus, mutta käyttää varattua pelaajaa myöhemmin kauppa-tavarana.

Borgström on luultavasti 2,kierroksen kamaa, joten luultavasti Suomalaiset lähtee 3 pelaajaa 1,kierroksella ja 2-3 pelaajaa 2,kierroksella.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Ok, ja mitähän herra on viimeaikoina mahtanut poltella?

Eikös nämä ole alkaneet sieltä viime syksystä/joulukuun alusta, kun Vili Saarijärvestä tulee kuulemma supertähti ja vertailtiin esimerkiksi Roman Josiin.

Ymmärrän tämän suomalaisten hehkutuksen, mutta välillä menee yli ja pahasti. Isojen poikien meininkiä eli kanadalaista.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
No nyt lähti kyllä niin ylikierroksille kuin enää yleensä voi. Vai ettei koko änärin historiasta löydy vastaavaa lahjakkuutta. Tulkaas ny herrantähden joku asiantunteva ihminen vetämään @Ck maan pinnalle hehkutuksestaan=) Itse en usko tuohon alkuunkaan. Onneksi kohta draftit läpkäyty ja päästään sit syksyllä näkemään reaalitodellisuus. Tulee olemaan mielenkiintoista kaikin puolin suomalaisten kannalta.

En tiedä oliko luetun ymmärtämisessä ongelmia vai sitten omassa postauksessani, mutta tarkoitin siis, että samantyylistä pelaajaa ei ole helppo löytää, johon voisi suoraan verrata, kun taas jotkut prospectit on hyvin verrattavissa NHL pelaajiin. Skillseineen ei tarkoittanut, että Laineella on NHL historian parhaat skillsit vaan hänen pelitapansa on hyvin erikoislaatuinen. Missä sanoin, että Laine on skillseineen paras koskaan NHL:ssä pelannut pelaaja tai edes lähellekään tai parempaa lahjakkuutta ei ole ollut koskaan?
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
En uskalla edes arvata mitä Kekäläinen joutuisi maksamaan Matthewsista. Werenski, Columbuksen oma ykköskierroksen vuoro eli kolmas varausvuoro ja varmaan Wennberg.

Ei ole realistista eikä edes kannattavaa.

Kaikkea voi tapahtua, mutta Lou sanoi radiohaastattelussa, kun häneltä kysyttiin onko tullut kyselyitä ykkösvarauksesta, että ei hän ala niitä perkaamaan ja pienen hiljaisuuden jälkeen sanoi, että itseasiassa ei tarvitse edes soitella, eli ei tule tapahtumaan. Mutta siis kaikkea voi tapahtua.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Eikös nämä ole alkaneet sieltä viime syksystä/joulukuun alusta, kun Vili Saarijärvestä tulee kuulemma supertähti ja vertailtiin esimerkiksi Roman Josiin.

Ymmärrän tämän suomalaisten hehkutuksen, mutta välillä menee yli ja pahasti. Isojen poikien meininkiä eli kanadalaista.

Missä hemmetissä olen verrannut Vili Saarijärveä Roman Josiin? Kyllä nyt taitaa muutama ylempänä kirjoittanut sinä mukaan lukien olla poltellut jotain...
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En tiedä oliko luetun ymmärtämisessä ongelmia vai sitten omassa postauksessani, mutta tarkoitin siis, että samantyylistä pelaajaa ei ole helppo löytää, johon voisi suoraan verrata, kun taas jotkut prospectit on hyvin verrattavissa NHL pelaajiin. Skillseineen ei tarkoittanut, että Laineella on NHL historian parhaat skillsit vaan hänen pelitapansa on hyvin erikoislaatuinen. Missä sanoin, että Laine on skillseineen paras koskaan NHL:ssä pelannut pelaaja tai edes lähellekään tai parempaa lahjakkuutta ei ole ollut koskaan?

Kyllä sun kirjoitus oli ihan ymmärrettävässä muodossa ja jos toinenkin päätyi kanssani samaan tulkintaan, niin ehkä pieni skarppaus kirjoitusasussa olisi voinut parantaa asiaa. En tiedä, mutta ehkei sun ykköskieli ehkä ole suomi, jos ei, niin sitten ymmärrän paremmin. Mun ei ole edes tarkoitus udella sitä.

Tämä kohta kirjoituksessasi: "Vastaavaa pelaaja kaikkine skillseineen ja jättiläismäinen oikealta ampuva pelaaja, ei oikein ole hyvää vertailukuvaa koko NHL:n historiassa." Kyllähän tuon voi hyvinkin tulkita siten, että Laine on niin superia, ettei pitkässä NHL-historiassa löydy vastaavaa, johon voisi edes verrata. Ei siis oikein hyvää vertailukuvaa löydy= Laine on niin paljon parempi. Mut en lähde nyt tästä enempiä kirjoittamaan, eiköhän tämä jo riitä.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Kyllä sun kirjoitus oli ihan ymmärrettävässä muodossa ja jos toinenkin päätyi kanssani samaan tulkintaan, niin ehkä pieni skarppaus kirjoitusasussa olisi voinut parantaa asiaa. En tiedä, mutta ehkei sun ykköskieli ehkä ole suomi, jos ei, niin sitten ymmärrän paremmin. Mun ei ole edes tarkoitus udella sitä.

Tämä kohta kirjoituksessasi: "Vastaavaa pelaaja kaikkine skillseineen ja jättiläismäinen oikealta ampuva pelaaja, ei oikein ole hyvää vertailukuvaa koko NHL:n historiassa." Kyllähän tuon voi hyvinkin tulkita siten, että Laine on niin superia, ettei pitkässä NHL-historiassa löydy vastaavaa, johon voisi edes verrata. Ei siis oikein hyvää vertailukuvaa löydy= Laine on niin paljon parempi. Mut en lähde nyt tästä enempiä kirjoittamaan, eiköhän tämä jo riitä.

Joo, mutta kun sen laittaa kontekstiin red.machineltä lainaamaani linkkiin, niin pitäisi ymmärtää, että kirjoituksen pointti oli sanoa, että Lainetta on vaikea verrata keneenkään. Kyllä tuon voin tulkita, en sitä sanokaan, mutta ei siinä kuitenkaan varsinkin konteksti mukaan luettuna sanota Laineen olevan kaikkien aikojen lupaavin pelaaja tai paras koskaan ikinä missään. Jos nyt on seurannut vähän kirjoitus historiaani, niin en mitään tuon kaltaista ajattele ja en todellakaan ole noin tyhmä, että tuollaisia alkaisin laukomaan. Mutta pannaan riita poikki ja voita väliin, oli sitten luetun ymmärryksessä (vaikka teitä nyt kaksi olikin, niin ei varmaan kaikki asiaa noin ymmärtänyt), kirjoitus muodossani tahi molemmissa, niin nyt olen selvittänyt asian laidan.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tämä kohta kirjoituksessasi: "Vastaavaa pelaaja kaikkine skillseineen ja jättiläismäinen oikealta ampuva pelaaja, ei oikein ole hyvää vertailukuvaa koko NHL:n historiassa." Kyllähän tuon voi hyvinkin tulkita siten, että Laine on niin superia, ettei pitkässä NHL-historiassa löydy vastaavaa, johon voisi edes verrata. Ei siis oikein hyvää vertailukuvaa löydy= Laine on niin paljon parempi. Mut en lähde nyt tästä enempiä kirjoittamaan, eiköhän tämä jo riitä.
Itse kyllä ymmärsin niin ettei ole mitään pelaajaa joka pelaisi vastaavalla tavalla. Eli on Ovechkin tyylistä one-timerilla maalien takomista, toisaalta tulee kikkailusta ja vastustajien välistä pujottelusta mieleen Lemieux. Eli selkeää 1=1 verrattavaa pelaajaa on hankalaa löytää, vaan Laineella on vähän monen eri pelaajan tyylejä muistuttavia asioita tyylissään. Toki kun pääsee NHL:ään vakituisesti niin vertailukohtiakin on helpompi löytää.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Itse kyllä ymmärsin niin ettei ole mitään pelaajaa joka pelaisi vastaavalla tavalla. Eli on Ovechkin tyylistä one-timerilla maalien takomista, toisaalta tulee kikkailusta ja vastustajien välistä pujottelusta mieleen Lemieux. Eli selkeää 1=1 verrattavaa pelaajaa on hankalaa löytää, vaan Laineella on vähän monen eri pelaajan tyylejä muistuttavia asioita tyylissään. Toki kun pääsee NHL:ään vakituisesti niin vertailukohtiakin on helpompi löytää.

Juurikin näin, erittäin hyvin sanottu. Laine on niin uniikki pelaaja pelityyliltään, niin tosiaan vaikea löytää verrokkia. Eniten verratut mitä olen kuullut NHL experteiltä, toimittajilta ja vanhoilta lätkätähdiltä on ollut juurikin Ovechkin, Lemieux, Brett Hull ja mielestäni nuo kaksi ensimmäistä ovat lähimpänä, mutta kuitenkin kaukana ja tässä en tosiaan vertaa, että Laineesta tulisi yhtä hyvä pelaaja (potentiaalia toki on olla NHL tähtipelaaja).
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse kyllä ymmärsin niin ettei ole mitään pelaajaa joka pelaisi vastaavalla tavalla. Eli on Ovechkin tyylistä one-timerilla maalien takomista, toisaalta tulee kikkailusta ja vastustajien välistä pujottelusta mieleen Lemieux. Eli selkeää 1=1 verrattavaa pelaajaa on hankalaa löytää, vaan Laineella on vähän monen eri pelaajan tyylejä muistuttavia asioita tyylissään. Toki kun pääsee NHL:ään vakituisesti niin vertailukohtiakin on helpompi löytää.

Yrittämättä vesittää mitenkään pointtia on hauska sattuma, että nuo one-timerit ja pujottelut kuuluvat aika vahvasti Puljujärvenkin repertuaariin. Toki nämä kaksi kaveria ovat varsin erilaisia profiileiltaan, mutta löytyy sieltä samojakin vahvuuksia. Hienoa sinänsä, että Suomesta on nyt tullut kavereita joilla on poikkeuksellisen kova laukaus ja myöskin taitoa tehdä luovempiakin ratkaisuja.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Juurikin näin, erittäin hyvin sanottu. Laine on niin uniikki pelaaja pelityyliltään, niin tosiaan vaikea löytää verrokkia. Eniten verratut mitä olen kuullut NHL experteiltä, toimittajilta ja vanhoilta lätkätähdiltä on ollut juurikin Ovechkin, Lemieux, Brett Hull ja mielestäni nuo kaksi ensimmäistä ovat lähimpänä, mutta kuitenkin kaukana ja tässä en tosiaan vertaa, että Laineesta tulisi yhtä hyvä pelaaja (potentiaalia toki on olla NHL tähtipelaaja).

Olen jo pitkään ajatellut, että Laineessa ja Bennissä on paljon samaa. Tietenkin erojakin (Laine tyytyy useammin pelkkään laukojan rooliin), mutta tyyliltään hieman samankaltaisia pelaajia.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Olen jo pitkään ajatellut, että Laineessa ja Bennissä on paljon samaa. Tietenkin erojakin (Laine tyytyy useammin pelkkään laukojan rooliin), mutta tyyliltään hieman samankaltaisia pelaajia.

Joo Bennin unohdin. Kun olen katsonut youtubesta näitä verrokkeja, niin Benn on yksi hyvin lähellä, ei mikään super luistelija, mutta laukauksineen ja kaikkineen muuten ihan hemmetin kova pelaaja.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Kyllä sun kirjoitus oli ihan ymmärrettävässä muodossa ja jos toinenkin päätyi kanssani samaan tulkintaan, niin ehkä pieni skarppaus kirjoitusasussa olisi voinut parantaa asiaa. En tiedä, mutta ehkei sun ykköskieli ehkä ole suomi, jos ei, niin sitten ymmärrän paremmin. Mun ei ole edes tarkoitus udella sitä.

Tämä kohta kirjoituksessasi: "Vastaavaa pelaaja kaikkine skillseineen ja jättiläismäinen oikealta ampuva pelaaja, ei oikein ole hyvää vertailukuvaa koko NHL:n historiassa." Kyllähän tuon voi hyvinkin tulkita siten, että Laine on niin superia, ettei pitkässä NHL-historiassa löydy vastaavaa, johon voisi edes verrata. Ei siis oikein hyvää vertailukuvaa löydy= Laine on niin paljon parempi. Mut en lähde nyt tästä enempiä kirjoittamaan, eiköhän tämä jo riitä.
Kyllä mä ainakin ymmärsin ettei Laineen tasoista isoa maalintekijäprospektia ole ollut, no okei, ainakaan pitkään aikaan. Tai tuon @Ck idean tajuaa, kun alkaa hakea Laineelle verrokkia. Se on hankalaa. Sekoitus Ovechkinia, Vanekia, Heatley'a, Marioa ja kenties Tarasenkoa ("release"). Ja tästä ei kenenkään tarvitse pohjois-amerikkalaiseen tapaan vetää hernettä nenään, en yritä sanoa tulee olemaan primessaan parempi kuin kaikki heistä yhteensä. Kun kyseessä on kovan luokan prospekti, verrokinkin pitää olla joku vähän kovempi pelaaja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös