Itselläni tulee Jamie Bennistä mieleen se monipuolisuus, puolustustaidot, fyysisyys ja mukava ripaus rottamaisuutta. Ja samat eivät tule Patrik Laineesta mieleen.
Alexander Ovechkin tai Dany Heatley itselle tulee Laineesta mieleen.
Joo, kyllähän Bennillä on tuo monipuolisuus, puolustaidot sekä fyysisyys, mutta en usko, että oli samalla tavalla kova noissa ominaisuuksissa kun herra varattiin. Itse näen Laineessa juurikin noita ominaisuuksia, eli Laine haluaa olla kokonaisvaltaisempi ja fyysisempi, mutta ei ole sitä vielä, myös puolustuspelaaminen on parantunut vuodessa aika paljon.
Mutta tosiaan, kuten sanoin, Laine on vaikea verrattava koska on niin uniikki pelaaja tyyliltään. Itse näen eniten Lemieuxia ja Ovechkinia, mutta en tarkoita, että Laine pääsee koskaan heidän tasolleen. Silti hän on niin lupaava pelaaja että hänestä voidaa hyvinkin odottaa tulevaisuudessa ihan NHL:n yhtä parhaista pelaajista. Laine on ehkä jopa lupaavin pelaaja mitä Suomesta on koskaan tullut (tai Barkov/Pulju), tämä on potentiaali on sitten eri asia kuin se mitä näistä jätkistä oikeassa elämässä tulee seuraavien vuosien aikana. On meillä hienon oloinen tulevaisuus, näin korkeita varauksia edes Ruotsista ei ole tullu pitkään aikaa mitä meiltä Barkov, Laine ja Pulju (tosin Liljegren on ainakin tällä hetkellä sillä paikalla ensi vuoden draftiin). Ja kun tämä ei lopu tähän, ensi vuonna on aika varmat 4 ykkösvarausta, myös Robin Salo ja joku yllättäjä voi myös vielä tulla kuvioihin. Kunhan nyt vaan kaikki nämä meidän nuoret säilyisi ehjänä kun tuntuu, että jotenkin kaikilla Suomen lätkäpelaajilla on Jari Litmas geeni.
Sori, jos loukkasin jotenkin, tarkoitus ei ollut .Olen tekemisissä yleensäkin tekstin kanssa työstäni johtuen, joten ymmärrykseni pitäisi kyllä riittää tähän, muuten voi sanoa hyvästit työpaikalle;)
Ei pahoja tunteita. Ehkä tämä korvista ja joka paikasta ylipursuava Laine-hekumointi on mennyt jo niin yli, että osa meistä alkaa olla totaalisen kyllästynyt aiheeseen., koska se on vääristynyt niin paljon.
Kaipaan todellakin asiallista ja tasapuolista draft-kohtelua ainakin kuudelta ekalta.Sehän on selvä, ettei kaikista pysty tekemään yhtä kattavia kokonaisuuksia, mutta en ole saanut, vaan pelkkää ykköstä ja kakkosta pääasiassa. Vaikka kuinka ovat kovasti keskenään kisaamassa, niin kyllähän näkökentän pitäisi olla laajempi. Ainakin toimittajakunnalla.
Eipä mitään, kaikki ok. Oma kirjoitteluni saattaa olla joskus epäjohdonmukaista varsinkin väsyneenä, joten ymmärrän, että saattaa tulla väärinymmärryyksiä.
Itse kyllä fiilistelen aika paljon Lainetta, mutta en pelkästään Lainetta vaan myös Puljua ja Juolevia sekä kaikki junnuja, sillä tämä kaikki vaikuttaa ihan hemmetisti Suomi jääkiekon tulevaisuuteen ja meillä ei ole ikinä ollut näin paljon lupaavia pelaajia koko historiassamme (osa jo breikannut ainakin osaltaan NHL:ssä), joten ehdottomasti tästä täytyy nauttia.
Mitä mieltä ihmiset tästä Mike Liutin ulostuksesta? Linkki IL ja Liutun höpötyksiin Laineesta:
Huippuagentti lyttää Patrik Laineen unelman: "Hyvyys loppuu siihen pisteeseen"
Esimerkiksi tässä on puolet paskaa omasta mielestäni: "Liutin mukaan varausjärjestyksellä ei ole yhtään mitään tekemistä sen kanssa, kuinka hyvä pelaajasta aikanaan tulee, eikä numero liioin vaikuta mahdollisuuksiin saada näytönpaikkoja."
Olen samaa mieltä, että varausjärjestyksellä ei ole merkitystä kuinka hyvä pelaajasta tulee, mutta kyllä se kertoo pelaajan lahjakkuudesta. Toisesta asiasta olen erimieltä, kyllä ykkösvaraus saa ehdottomasti enemmän näytönpaikkoja, koska on lupaavampi pelaaja yms. eli jos on vaikka varauksen jälkeen mennyt 2 vuotta ja kaksi pelaajaa kilpailee samasta pelipaikasta ja ovat suunnilleen samantasoisia, niin kyllä veikkaan, että se ykkösvaraus vie sen paikan.
Seuraava: "NHL:n ykkösvaraus on pelkkää median ja lajin markkinointia, joskin tärkeää sellaista. Meidän ei pidä antaa pelaajien häiriintyä siitä. Se on pelkkä loistava mainostemppu, Liut totesi."
Se ei ole kyllä pelkästään mikään pelkkä mainostemppu vaan varaustilaisuudessa varataan ikäluokkansa sen hetken lupaavimpia ja parhaita pelaajia ja yhdellä tai muutamalla kärkivarauksella on mahdollisuus nostaa joukkue NHL:n kärkeen, toki sitä helpottaa jos myöhemmiltäkin kierroksilta saa napattua helmiä ja näiden kärkivarausten ympärille rakennetaan loistava core sekä kokeneempia pelaajia (asia jossa Edmonton on kussut ainakin tähän asti).