NHL Entry Draft 2016

  • 682 970
  • 2 257

Johnnie

Jäsen
Ei taas oikein liity aiheeseen, mutta vähän epäilyttää, että noissa on urheilussa kiellettyjä aineita. Uskaltaakohan Lehterä itse käyttää noita, ettei tule dopingkäryä. Monissa kuntosalikävijöiden ravintolisissähän on jotain hormoneja, että ne olisi tehokkaita ja niitä ostettaisi. Mutta eihän sitä tuoteselosteessa lue. Ja siellä valmistusmaassa ei olekaan niin tarkkaa, mitä sinne laitetaan.
Pahoittelen jos pilasin ilonne.

Paskapuhetta. Normaaleissa kaupoissa myytävissä lisäravinteissa ei ole minkäännäköisiä "hormoneita", joten älä viitsi tulla huutelemaan asioista mistä et tiedä. Niissä tuoteselosteissa lukee nykyaikana tasan tarkkaan jokainen ainesosa minkä tuote sisältää. Suomessa on kyllä myyty entisvanhaan (netissä) kahta eri boosteria joissa on ollut pieniä määriä jotain stimulanttia joka on ollut ns. Kiellettyjen aineiden listalla, mutta tästä syystä molemmat on vedetty markkinoilta suhteellisen pian. Lisäksi Suomessa on tällä hetkellä käsittääkseni yksi treeniboosteri myytävänä, joka sisältää tietyn ainesosan joka saattaa näyttää positiivista tulosta doping-testissä, mutta tämäkin mahdollisuus on ilmoitettu etiketissä. Minkäänlaista "hormonia" tai doping-ainetta ko. Lisäravinteessakaan ei ole.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Ei taas oikein liity aiheeseen, mutta vähän epäilyttää, että noissa on urheilussa kiellettyjä aineita. Uskaltaakohan Lehterä itse käyttää noita, ettei tule dopingkäryä. Monissa kuntosalikävijöiden ravintolisissähän on jotain hormoneja, että ne olisi tehokkaita ja niitä ostettaisi. Mutta eihän sitä tuoteselosteessa lue. Ja siellä valmistusmaassa ei olekaan niin tarkkaa, mitä sinne laitetaan.
Pahoittelen jos pilasin ilonne.

Joo, eihän sitä tietysti tiedä tarkkaan, mutta jos on, niin ainakin toimii, eli et pilannut sillä en ole dobing testattavien listalla. :)
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Craig Button on julkaissut viimeisen mock draft-listansa ensimmäiselle kierrokselle.

http://www.tsn.ca/mock-draft-here-s-what-happens-after-no-3-1.512895

(linkki tsn sivustolle)
Pakko kyllä olla suomalaisittain ylpeä jos Juolevi menee ekana puolustaja koko draftista. Kertoo, että täältä on tulossa lisää potentiaalisia ukkoja NHL rinkiin. Toisessa ketjussa juuri tuota mietin, että yksisuuntaisia taitaa tällä hetkellä olla vain Vatasella, Määtällä, Ristolainen (saa yksisuuntaisen) ja Jokipakka. Toki porteilla kolkuttelevat Lindell, Honka, Pokka, Lindbohm jne mutta nuita NHLn vakkaripuolustajia ei liiaksi meillä ole. Tulevissa vuosissa on ilmeisesti kanssa nousemassa ihan hyvää pelaajaa pakistoon mm Vaakanaisen tuella
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Bob McKenzie Twitterissä: varma siitä, että Matthews menee ekana, mutta ei läheskään yhtä varma Laineen kakkospickistä. "Jesse Puljujarvi may be a legit consideration at No. 2 for the Jets."

Äh, fiksun oloinen kaveri tuo Bob mutta tälläiset hassuttelut voisi jättää vähemmälle.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Bob McKenzie Twitterissä: varma siitä, että Matthews menee ekana, mutta ei läheskään yhtä varma Laineen kakkospickistä. "Jesse Puljujarvi may be a legit consideration at No. 2 for the Jets."

Äh, fiksun oloinen kaveri tuo Bob mutta tälläiset hassuttelut voisi jättää vähemmälle.

Näin käy lähes joka ikinen vuosi. Juuri draftin alla vallitseva konsensus pitää rikkoa ja yrittää hämmentää. Syitä moiseen sitten voi arvailla.
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Kyllähän nyt ihan oikeasti kannattaa funtsia kumpi on pitkässä juoksussa parempi pelaaja. Laine saattaa hyvin olla tällä hetkellä edellä, mutta entäpä kauden, kahden tai viiden päästä?
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Laine olisi täsmäase mille joukkueelle tahansa ja vaikka Puljujärven maalintekotaitoa aliarvostetaan, potentiaalia on rikkoa 30 maaliin raja, niin silti Jetsillä on saman 30 maalin rajan rikkomaan pystyviä pelaajia ennestäänkin. Laineesta saa näillä näkymin huippuluokan maalintekijän joka pystyy yksin kääntämään ottelujen kulun.
 

Avuton tunari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vähän kaikki.
Näkisin, että Puljujärvellä on enemmän potentiaalia kuin Laineella, mutta Laineen asenne tekee hänestä paremman pelaajan, ainakin tällä hetkellä.
Toki Laine on monessa asiassa Puljujärven edellä ( laukaus, fyysisyys jne.) mutta juuri asenteessa on iso ero, mitään poisottamatta Puljujärveltä.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kyllähän nyt ihan oikeasti kannattaa funtsia kumpi on pitkässä juoksussa parempi pelaaja. Laine saattaa hyvin olla tällä hetkellä edellä, mutta entäpä kauden, kahden tai viiden päästä?
Samaa mäki olen miettinyt. Lainetta on verattu Heatlyyn ja Puljujärveä Wheeleriin. Näistä kahdesta vertauskuvasta Wheeler on mielestäni parempi pelaaja yleisesti ja jos mä olisin GM niin kyllä mä Wheelerin valitsisin ennemin kuin Heatlyn omaan joukkueseen. Lisäksi kun NHL:lässä on toi luistelunopeuden merkitys kasvamassa niin jos mulla ois 50-50 tilanne kahden prospectin välillä silloin valitsisin sen nopeamman/paremman luistelijan, joka tässä tapauksessa olisi Puljujärvi. Ja sitten kun tähän ympätään se että Puljujärvi muistuttaa persoonana aika paljon Selänettä niin kyllä mä tavallaan ymmärrän mistä nää Puljujärvi Winnipegiin spekulaatiot on lähtenyt liikkelle.
 

Apheu

Jäsen
Kyllähän nyt ihan oikeasti kannattaa funtsia kumpi on pitkässä juoksussa parempi pelaaja. Laine saattaa hyvin olla tällä hetkellä edellä, mutta entäpä kauden, kahden tai viiden päästä?

Mistäpä sitä tietää? Siksi valitaankin lähes poikkeuksetta se tällä hetkellä paras pelaaja ikäluokassaan, joka on vapaana. Toki joku on voinut dominoina fyysisyydellään jossain junnusarjoissa jne., mutta Laine vs. Puljujärvi ei nyt kuulu tähän kastiin. Mielestäni isohkon riskin ottaa joku GM, jos Puljujärven valitsee ennen Lainetta.

Vaikea nähdä, etteikö Laineesta vähintään sen 30 maalin kaverin saa käytännössä varmuudella. SItä ei tiedä, nouseeko siihen 50 maalin rajoille koskaan. Puljujärvi on enemmän kysymysmerkki, en usko, että koskaan tulisi NHL:ssä olemaan yli 40 maalin tekijä. Laineelle tämä voi olla arkipäivää muutamien vuosien päästä. Puljujärvi on toki yleispelaajana kokonaisvaltaisempi, mutta Laineellakin on semmoinen vimma kehittyä, ja kun "lahjat"/potentiaali on tuollainen ja jo tuossa iässä voitti Liigan ja MM-kisojen MVP:n, niin ei kaveri käytännössä voi taantua. Eriasia, jos jotain harjoitteluongelmia yms. olisi tiedossa, mutta päin vastoin.

Laine on varmempi kortti, kovemmat näytöt, mielestäni kovempi potentiaali olla ihan NHL:n parhaimpia supertähtiä.
Puljujärvellä on myös suuri potentiaali, mutta hieman heikompi kausi, etenkin syksy ja ei ole samaan tapaan näyttänyt, kuten Laine MM-kisoissa, että pärjäisi vielä miesten kovissa peleissä illasta toiseen.

Kyllähän tuo Puljujärven size+skating -kombo on kova, ja siksi meneekin heti kolmantena. Laineella voi ottaa napsun pois siitä luistelusta, mikä Puljultä löytyy, mutta vastaavasti lisätä ison plussan laukaukseen sekä hyökkäysalueen yleiseen pelaamiseen (syötöt, harhautukset). Lisäksi Laine pelaa fyysisemmin (taklaa).
 

Apheu

Jäsen
Samaa mäki olen miettinyt. Lainetta on verattu Heatlyyn ja Puljujärveä Wheeleriin. Näistä kahdesta vertauskuvasta Wheeler on mielestäni parempi pelaaja yleisesti ja jos mä olisin GM niin kyllä mä Wheelerin valitsisin ennemin kuin Heatlyn omaan joukkueseen.

Itse en näe Heatleytä ehkä ihan parhaana Laineen vertailukuvana. Joka tapauksessa, missähän maailmassa Wheeler olisi valittu ennen Heatleyta heidän ollessaan parhaassa iässään? Toki nykykunnossaan helppo vastaus kumpi valita. Näissäkin vertauksissa on hyvä pitää mielessä, verrataanko pelityyliä vai ns. kattoa. Laineeseen vertailuksi sopisi Lemieux/Ovie -sekoitus, nimenomaan pelityyliltään.

Onhan tuolla Tyson Jostiakin verrattu Toewsiin, ja kyllähän minäkin Toewsin ennemmin ottaisin kuin Wheelerin tai Heatleyn. :)
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Itse en näe Heatleytä ehkä ihan parhaana Laineen vertailukuvana.

Mielestäni Laineelle on ylipäätään vaikea löytää vertailukuvaa, mikä oikeastaan kertoo siitä, miten ainutlaatuinen pelaaja on kyseessä.

Mitä tulee tähän toiseen superlupaukseen, niin olisiko Columbus kuitenkaan kovin hyvä paikka Puljujärvelle kehittyä? Valmentajanahan on nimittäin Tortorella ja NHL-joukkueen puolella ei hirveästi muita suomalaisia kiekkoile. Onneksi managerina sentään toimii suomalainen.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Samaa mäki olen miettinyt. Lainetta on verattu Heatlyyn ja Puljujärveä Wheeleriin. Näistä kahdesta vertauskuvasta Wheeler on mielestäni parempi pelaaja yleisesti ja jos mä olisin GM niin kyllä mä Wheelerin valitsisin ennemin kuin Heatlyn omaan joukkueseen.

Joo tänä päivänä, mutta kyllähän Heatley oli silloin parhaimmillaan todella kova kaveri. Siihen en ota kantaa, onko Heatleyn vertaus Laineeseen hyvä, mutta eiköhän tuo ole kuitenkin tehty sillä mielellä, että mitä Heatley oli parhaimmillaan niin sitä Laine muistuttaa. Tämän päivän Heatleytä jos muistuttaa niin ei hyvä.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Näin käy lähes joka ikinen vuosi. Juuri draftin alla vallitseva konsensus pitää rikkoa ja yrittää hämmentää. Syitä moiseen sitten voi arvailla.
Tässä saattaa olla taustalla hyvinkin vaan se, että Keklu ei suostu treidaamaan Columbuksen kolmatta varausvuoroa ennen kuin kaksi ensimmäistä nimeä on huudettu. Todennäköisest sen vuoksi, jos Jets sattuisikin ottamaan Puljujärven, niin Keklu ei siinä tapauksessa missään nimessä treidaa varausvuoroa. Voi olla, että tuon vuoksi McKenziekin spekuloi.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Joo tänä päivänä, mutta kyllähän Heatley oli silloin parhaimmillaan todella kova kaveri.
Olihan se. Hain vaan tossa sitä että jos mulla olisi valittavana kaksi tasavahvaa prospectia joista toinen on potentiaalinen Frank J. Selke Trophyn ja toinen Maurice 'Rocket' Richard Trophyn voittaja niin mä nappaan sen Selke trophyn voittajan. Siis jos haluan että mun joukkue pärjää oikeasti play-offeissa eikä vaan fantasy hockeyssä. Tää on mielestäni makuasia, joten varmasti löytyy vastakkaisia mielipiteitä myös.

Tässä saattaa olla taustalla hyvinkin vaan se, että Keklu ei suostu treidaamaan Columbuksen kolmatta varausvuoroa ennen kuin kaksi ensimmäistä nimeä on huudettu.
Mä oletan että sama pätee kyllä mm. Edmontonin ja Vancouverin vuoroihin kanssa. Kyllä se kaupan toinen osapuoli haluaa olla 100% varma että saa sen haluamansa prospectin jos treidin tekee. Kaupat varmaan jubataa aika hyvin etukäteen, mutta liipasinta painetaan kyllä sitten vasta draftin olessa käynissä.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Lisäksi kun NHL:lässä on toi luistelunopeuden merkitys kasvamassa niin jos mulla ois 50-50 tilanne kahden prospectin välillä silloin valitsisin sen nopeamman/paremman luistelijan, joka tässä tapauksessa olisi Puljujärvi.

Toisaalta pidemmän aikavälin trendejä on vaikea havaita etukäteen. Vuosituhannen vaihteen tietämillä vielä isot pelaajat olivat kovaa valuuttaa kun peli oli sekä filosofiansa että sääntötulkintojen takia erilaista. Dataa en nyt safkiksella pysty sen kummemin tästä kaivamaan, mutta olettaisin vuosien ~1998-2004 välisenä aikana parilla ensimmäisellä kierroksella varattujen ja alle 100 ottelua pelanneiden keskuudessa keskipituuden olevan korkeampi kuin vastaavan pelimäärän alle jääneet pelaajaat seuraavan 6-7 draftivuoden aikana.

Ei koko ole menettänyt merkitystään pelin muuttuessa ja luistelukaan ei muutu merkityksettömäksi. Pelin kehitystä on kuitenkin sen verran vaikea ennustaa, että mielestäni olisi melkoista kolikonheittoa valita tällä hetkellä heikompi pelaaja vain sen takia, että mahdollisesti 4-6 vuoden päästä peli on muuttunut paremmin hänen ominaisuuksilleen sopivaksi. Tämä siis ilman ottamatta sen suuremmin kantaa Puljujärven ja Laineen keskinäiseen paremmuteen.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Samaa mäki olen miettinyt. Lainetta on verattu Heatlyyn ja Puljujärveä Wheeleriin. Näistä kahdesta vertauskuvasta Wheeler on mielestäni parempi pelaaja yleisesti ja jos mä olisin GM niin kyllä mä Wheelerin valitsisin ennemin kuin Heatlyn omaan joukkueseen.
Nojoo, noin toki voi ajatella, mutta kun Laine ei ole Heatley eikä Puljujärvi ole Wheeler niin eipä tuollaisesta vertauksesta oikein mitään saa irti. Mitä jos Laine onkin Ovetshkin ja Puljujärvi on Jarkko Immonen, tai vaakakupit toisinpäin jollain vielä eri koodinimillä, eli aika hankalahan se on tulevaisuuteen, uran mahdollisiin tasaisuuksiin ja notkahduksiin nähdä ja siinä mielessä ei sitä oikein noinkaan voi varmaksi hakea että Puljujärvi olisi se turvallisempi ja kannattavampi valinta.

Mielenkiintoista katsella varaustilaisuutta viikonloppuna, pakko se on läpi seurata.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Muutoma vuosi takaperin sai lukea kuinka Laine omaa kovemman potentiaalin, mutta Puljujärvi on parempi ja varmempi kortti. Nyt saakin lukea kuinka Laine on valmiimpi ja varmempi pelaaja, mutta Puljujärvi on potentiaalisempi.

Jos Chicago varaisi kakkosena ja Bowman vätäisi Puljujärven hatusta Laineen sijaan, niin kyllä olisin erityisen pettynyt Bowmanin toimintaan.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Eikö se Laineen pelaajatyyppi ole aika suoraan Alexander Ovechkin? Isokokoinen, helvetin maalinälkäinen, hyvä laukaus, pelaa fyysisesti, aina ei puolustuspeli niin kiinnosta (AO tosin ilmeisesti parantanut iän myötä). En tosin Ovechkinin NHL-pelejä ole juuri katsellut, perustan tämän hänen maajoukkuepeleihinsä ja yleiskuvaani pelaajasta.

Eri asia sitten, että tuleeko Laineesta ikinä lähellekään yhtä hyvä pelaaja kuin AO:sta. Kuitenkin, jos Laine tekee NHL:ssä urallaan edes puolet niistä maaleista, mitä Ovechkin on tähän mennessä mättänyt, niin Pate olisi TOP4 suomalainen maalintekijä ikinä, eikä kovin kaukana OJokisestakaan.
 
Eikö se Laineen pelaajatyyppi ole aika suoraan Alexander Ovechkin? Isokokoinen, helvetin maalinälkäinen, hyvä laukaus, pelaa fyysisesti, aina ei puolustuspeli niin kiinnosta (AO tosin ilmeisesti parantanut iän myötä). En tosin Ovechkinin NHL-pelejä ole juuri katsellut, perustan tämän hänen maajoukkuepeleihinsä ja yleiskuvaani pelaajasta.

Eri asia sitten, että tuleeko Laineesta ikinä lähellekään yhtä hyvä pelaaja kuin AO:sta. Kuitenkin, jos Laine tekee NHL:ssä urallaan edes puolet niistä maaleista, mitä Ovechkin on tähän mennessä mättänyt, niin Pate olisi TOP4 suomalainen maalintekijä ikinä, eikä kovin kaukana OJokisestakaan.
No siis muutenhan aika paljon Ovechkiniin verrattavissa, mutta Ovechkin käyttää paljon nopeuttaan hyväksi myös. Laineesta olen sellaisen lempinimen kuullut, kuin "Slowechkin", joka kuvaa mielestäni hyvin Patea.
 
Kyllähän nyt ihan oikeasti kannattaa funtsia kumpi on pitkässä juoksussa parempi pelaaja. Laine saattaa hyvin olla tällä hetkellä edellä, mutta entäpä kauden, kahden tai viiden päästä?

Eiköhän tuota samaa funtsi jokaikikinen scoutti. Ja näistä scouteista yhdeksän kymmenestä on sitä mieltä, että Laine on Puljujärveä parempi valinta tuolla Jetsin pickillä #2.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös