NHL Entry Draft 2015

  • 315 633
  • 863

Courier

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, HIFK, AS Roma
Tuli viime yönä katseltua Connor McDavidin pelaamista että minkälainen mies oli kyseessä. Ja täytyy sanoa että olin kyllä ihan haavi auki ensimmäisen erän jälkeen: hyvä kun peli oli päässyt kunnolla alkamaan, niin McDavidilla oli jo tehot 1+2. Teki ihan mitä halusi ja muut yrittivät pysyä perässä.

Yleensä minulle ei ole väliä että minne joukkueeseen nämä ykkösvaraukset päätyvät, mutta McDavid tulee olemaan sen luokan supertähti että täytyy toivoa että tämä kaveri päätyy mahdollisimman kaus omaa suosikkijoukkuettani. Eli toivotaan että tämä päätyy läntiseen konferenssiin. Ja joukkueista tietysti mieluummin Arizona kuin Edmonton. Mutta tietysti siellä on monta muutakin joukkuetta kenellä voi käydä arpa.

Ja olisihan se kyllä tavallaan hieno juttu, jos kaikki nämä "tank" - joukkueet jäisivät nuolemaan näppejään ja McDavid päätyisi johonkin astetta tasokkaampaan joukkueeseen. Tein äsken 10x draft lottery- simulaatiota, ja jo kolmannen arvonnan kohdalla tuli aika iso yllätys, kun voittaja oli LA Kings 1% oddseilla.

EDM - 3x
CBJ
LA
PHI
BUF
ARI
TOR
COL

2015 NHL Draft Lottery Simulator
 
Aika jännä kyllä tuo simulaattori. Kerran kokeilin, ja McDavid päätyi Columbukseen. Onneksi olkoon.
En taida olla ihan ajan tasalla, kun en muistanut miten pienet mahdollisuudet huonoimmallakin joukkueella on saada ykkösvaraus. Enintään 20 prosenttia. Aika lottoahan tuo draft lottery oikeasti on.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
ISS:n uusin top 30:
Mielenkiintosta kyllä nähdä nouseeko toi Rantasen sijoitus tosta vielä esim. 18 vuotiaiden kisojen jälkeen. Itse olen Rantasen nähnyt kolme kertaa ns. livenä ja on tehnyt muhun suuremman vaikutuksen mitä esim. Barkov ja Granlund aikoinaan saman ikäisinä teki.

Mielenkiintoista on myös nähdä miten aikaisessa vaiheessa nuorten MM-kisojen parhaana pelaajan palkittu Denis Godla menee. Viime vuoden drfatissa olisi kai pojan pystynyt nappamaan mutta ei kelvannut. Riitääkö junnukisojen MVP:n titteli hilamaan Goldan syvässä draftissa ykköskiepille? Ennen kisojahan Goldaa ei oltu kovin korkalle rankattu joten vois veikata että on kakkoskierroksen alkupään varaus.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Voihan se toki nousta, mutta alle 18-vuotiaiden kisoilla ei ole merkitystä, koska Rantanen on yli-ikäinen noihin karkeloihin.
Ok. No ehkä Rantanen pääsee sitten A-maajoukkueen mukaan kun ensimmäinen ryhmä kootaan kesälomalaisista.
 

Quethas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Suomen maajoukkueet, Tampere United
Mielenkiintoista on myös nähdä miten aikaisessa vaiheessa nuorten MM-kisojen parhaana pelaajan palkittu Denis Godla menee. Viime vuoden drfatissa olisi kai pojan pystynyt nappamaan mutta ei kelvannut. Riitääkö junnukisojen MVP:n titteli hilamaan Goldan syvässä draftissa ykköskiepille? Ennen kisojahan Goldaa ei oltu kovin korkalle rankattu joten vois veikata että on kakkoskierroksen alkupään varaus.
Godlan olisi voinut varata jo kaksi kertaa, eikä aiemmin ole kelvannut. En epäile, etteikö slovakkia varattaisi, mutta kaksi vuotta yli-ikäinen pienehkö maalivahti ei ole kärkikierrosten materiaalia. Kun huippuhyvän kauden Elitserienissä pelannut suht isokokoinen Frederik Andersen tuli uudelleen varattavaksi kaksi vuotta yli-ikäisenä, hänet varattiin kolmannella kierroksella. Godlan näytöt ovat lähinnä nuo nuorten kisat. Eiköhän Godla sen varauksensa saa, mutta se varaus tullee aivan viimeisillä kierroksilla.
 

Mounir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Mielenkiintoista on myös nähdä miten aikaisessa vaiheessa nuorten MM-kisojen parhaana pelaajan palkittu Denis Godla menee. Viime vuoden drfatissa olisi kai pojan pystynyt nappamaan mutta ei kelvannut. Riitääkö junnukisojen MVP:n titteli hilamaan Goldan syvässä draftissa ykköskiepille? Ennen kisojahan Goldaa ei oltu kovin korkalle rankattu joten vois veikata että on kakkoskierroksen alkupään varaus.

Itseasiassa Godla täyttää ensi kuussa 20 vuotta, joten missannut jo kaksi edellistä draftia. Ei nyt vielä ole aikuisten sarjassa pärjännyt mutta A-junioreissa ihan mallikkaasti. Todennäköisesti menee neljännestä kierroksesta ylöspäin juuri tuon ikänsä ansiosta. Maalivahdeista edellä kuitenkin vielä Blackwood, Samsonov, Vladar, Sandström ja Booth.
 

Courier

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, HIFK, AS Roma
Aika jännä kyllä tuo simulaattori. Kerran kokeilin, ja McDavid päätyi Columbukseen. Onneksi olkoon.
En taida olla ihan ajan tasalla, kun en muistanut miten pienet mahdollisuudet huonoimmallakin joukkueella on saada ykkösvaraus. Enintään 20 prosenttia. Aika lottoahan tuo draft lottery oikeasti on.
Ihan samat fiilikset tuli itsellenikin, että esim. Buffalon korkeat 20% mahdollisuudet ovat loppujen lopuksi aika pienet. Vertailun vuoksi: jos miettii että pelaisi venäläistä rulettia ja selviytymismahdolisuudet olisivat 20%, niin eipä siinä paljoa naurattaisi.

Tietysti jos Buffalo missaa mahdollisuutensa, niin ei tuo Eichel nyt ole mikään huonoin mahdollinen lohdutuspalkinto.
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Pyöräytin tuota Draft Lottely-simulaatiota tuhat kertaa, ja tällaiset olivat tulokset:

1. Buffalo Sabres, 189 voittoa
2. Edmonton Oilers, 139 voittoa
3. Arizona Coyotes, 118 voittoa
4. Carolina Hurricanes, 98 voittoa
5. Columbus Blue Jackets, 88 voittoa
6. Toronto Maple Leafs, 71 voittoa
7. New Jersey Devils, 64 voittoa
8. Dallas Stars, 61 voittoa
9. Philadelphia Flyers, 51 voittoa
10. Colorado Avalanche, 45 voittoa
11. Ottawa Senators, 27 voittoa
12. Florida Panthers, 24 voittoa
13. San Jose Sharks, 13 voittoa
14. Los Angeles Kings, 12 voittoa

Melkoinen ero lopulta Sabresin ja Oilersin välillä.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Mä pyörittelin tuon sata kertaa, ja prosentit meni näin:

Buffalo 18%
Carolina 15%
Arizona 12%
Edmonton 11%
Philadelphia 7%
Colorado 7%
Florida 6%
Dallas 5%
Columbus 5%
New Jersey 5%
Toronto 4%
San Jose 3%
LA 2%
Ottawa 0%

Tosin Toronto tuli ensimmäisenä ja Kings tuli kaksi kertaa ennen Oilersin ensimmäistä. Niinhän nuo kehuvat, että nyt menee kaikilla top10-sijoilla ainakin sellaisia kavereita, jotka olisivat top3-ukkoja keskivertodraftissa. Epäilen, taitaa olla mopo karannut käsistä Kanadan päässä.
 

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
Hauska keksintö kyllä tuo simulaattori. Kymmenen kertaa painoin "run lottery" namiskaa, eikä kertaakaan tullut Buffalolle arvontavoittoa. Eli ei tosiaan ole se 20% lopulta kovinkaan suuri todennäköisyys kun arvonta suoritetaan vain kerran. Toki Eichelin Sabres saa varmuudella, jos jäävät viimeiseksi, joten ilmeisen hyvänä prospektina Murray ja hänen skouttinsa Eichelia pitävät, kun ovat tällä kaudella olleet valmiita viemään tankkaamisen uusiin ulottuvuuksiin. Itse olen nähnyt Eichelin pelaavan kerran omin silmin (U18 MM) ja pari kertaa tv:n välityksellä (U20 MM), eikä hän ole minuun tehnyt mitään erityisen suurta vaikutusta. Toki tehot collegesarjassa ovat todella kovat ja epäilemättä hän on hyvä pelaaja ikäisekseen, mutta minusta Eichel ei kuitenkaan ole saman tason prospekti kuin McDavid, josta hyvin suurella todennäköisyydellä tulee vähintään "Crosby Lite" -tason franchise player, kunhan ei vain joudu Edmontoniin.

PS. Mun kohdalla Edmonton (sija 2) voitti arvonnan kolmesti, Carolina (sija 4.) kahdesti ja viisi muuta seuraa kerran. Top 5 sijojen ulkopuolelle voitto meni kolme kertaa. Pienimmällä todennäköisyydellä voittoon nousi Dallas sijalta 9 (tod.näk 5%).
 
Viimeksi muokattu:

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Kenties päivän tehokkainta aikaa, kun sata kertaa itsekin arpakonetta pyöräytin:

Buffalo 21%
Columbus 14%
Edmonton 10%
Dallas 10%
Arizona 9%
New Jersey 8%
Colorado 7%
Carolina 5%
San Jose 4%
Florida 3%
Toronto 3%
Philadelphia 3%
Ottawa 2%
Los Angeles 1%
 

Isotuoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moustaches
Mitä enemmän lottery-konetta painelee, niin sitä lähemmäs tuota sijoituksen mukaista prosenttimäärää tulokset varmasti menee. Mutta tosiaan kun arvonta suoritetaan kerran, niin ykköspickki voi mennä minne vaan.

- Sinivalkoisin lasein katsottuna Columbus olisi hieno vaihtoehto.
- Toronto olisi myös upea arpatulos - voisi tuoda aikamoisen megalomanian vaahteranlehtien ympärille.
- Myös Ottawassa olisi ykkössenan paikka vapaana ja yleisö pähkinöinä.

Toivottavasti McDavid ei vaan joutuisi: Oilersin ykköspickkien hautuumaalle tai Floridan tyhjien katsomoiden keskelle.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
2000 kierrosta ja muutama minuutti siihen meni.

1. Buffalo Sabres: 404
2. Edmonton Oilers: 262
3. Arizona Coyotes: 222
4. Carolina Hurricanes: 198
5. Columbus Blue Jackets: 176
6. Toronto Maple Leafs: 134
7. New Jersey Devils: 125
8. Philadelphia Flyers: 121
9. Dallas Stars: 99
10. Colorado Avalanche: 69
11.Florida Panthers: 66
12. Ottawa Senators: 62
13.San Jose Sharks: 37
14. LA Kings: 25
 

Uniquewn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames
Miksi sitä lottery-konetta pitää hakata? :D Eikö nuo prosentit jo riitä hahmottamaan, mitä se todellisuus on? Buffalo varaa ekana kerran viidestä jne., täts it (jos on jumbo). Varmasti hauskaa ajankulua pyörittää sitä lottokonetta, vaikkei siinä kauheasti ideaa ole, kun tilanne tiedetään jo. Edellä jo hyvin sanottiin, että mitä kauemmin tuota konetta hakkaa, sen lähemmäs totuutta tulokset muuttuvat.
 

Rawker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Blackhawks
Todennäköisyydethän eivät mihinkään muutu yhdellä yrittämällä, vaikka sitä nappulaa hakkailisi tuhat kertaa. Jos asetelmat olisivat nuo tuhannen vuoden ajan, olisi Buffalolla varmaan pitkässä juoksussa selkeästi eniten ykkösvarauksia.

Kaikessa yksinkertaisuudessaan jokaisella joukkueella on todennäköisempää "hävitä", kuin voittaa lottery.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Miksi sitä lottery-konetta pitää hakata? :D
En mäkään tajua. Jos sen simulaation tekee tarpeeksi monta kertaa (tai siis helvetin monta kertaa) niin loppupeleissä noi voittoprosentit rupee matchaa niiden todenäköisyysprosenttien kanssa. Tai ainakin on hyvin lähelle sitä.

Itse olen tossa lähinnä laskeskellu sitä että mikä tulee olemaan todenäköisyys sille että ykkösvuoro menee jollekin jengille jota symppaa ja mikä taas on se prosentti että ykkösvalinta menee jollekin jengille jolle sitä ei soisi.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Itse olen tossa lähinnä laskeskellu sitä että mikä tulee olemaan todenäköisyys sille että ykkösvuoro menee jollekin jengille jota symppaa ja mikä taas on se prosentti että ykkösvalinta menee jollekin jengille jolle sitä ei soisi.
No turhaan olet laskeskellut, koska sen näkee suoraan siitä prosentista. (Btw tein viisi kertaa, ja Buffalo voitti neljästi. Eieiei.)
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
No turhaan olet laskeskellut, koska sen näkee suoraan siitä prosentista.
Siis olen laskenut esim. että:
New Jersey + Columbus + Ottawa + Edmonton + Toronto = 38,5%
Arizona + Carolaina + Philadelphia + Dallas + Colorado + Los Angeles = 39,5%

Eli 38,5 % todenäköisyydella meikäläinen tulee olemaan tyytyväinen siihen minne se ykköspickki menee ja 39,5% todenäköisyydellä vituttaa.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Pyöräytin tuota Draft Lottely-simulaatiota tuhat kertaa, ja tällaiset olivat tulokset:

1. Buffalo Sabres, 189 voittoa
2. Edmonton Oilers, 139 voittoa
3. Arizona Coyotes, 118 voittoa
4. Carolina Hurricanes, 98 voittoa
5. Columbus Blue Jackets, 88 voittoa
6. Toronto Maple Leafs, 71 voittoa
7. New Jersey Devils, 64 voittoa
8. Dallas Stars, 61 voittoa
9. Philadelphia Flyers, 51 voittoa
10. Colorado Avalanche, 45 voittoa
11. Ottawa Senators, 27 voittoa
12. Florida Panthers, 24 voittoa
13. San Jose Sharks, 13 voittoa
14. Los Angeles Kings, 12 voittoa

Melkoinen ero lopulta Sabresin ja Oilersin välillä.
Pyöräytin itsekkin tuon tuhannen kertaa ja tässä tulokset:

1. Buffalo Sabres : 199 Voittoa
2. Edmonton Oilers 129 voittoa
3. Arizona Coyotes 120 voittoa
4. Carolina Hurricanes 100 voittoa
5. Columbus Blue Jackets 76 voittoa
6. Toronto Maple Leafs 76 voittoa
7. New Jersey Devils 59 voittoa
8. Philadelphia Flyers 56 voittoa
9. Dallas Stars 55 voittoa
10. Florida Panthers 44 voittoa
11. Colorado Avalanche 43 voittoa
12. Ottawa Senators 22 voittoa
13. San Jose Sharks 14 voittoa
14. Los Angeles Kings 7 voittoa

Mun tuloksissa tuo Buffalon ja Edmontonin ero on vielä suurempi. Carolinan ja Buffalon ero on jo todella suuri.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Ok Barcelona, käsitin vähän eri tavalla viestisi.

Kyllähän täällä lyhyt matikka haisee kauas.
 
Suosikkijoukkue
Ilves, Sahtiankat
Kyllähän täällä lyhyt matikka haisee kauas.
En halua väittää ketään tyhmäksi mutta olen käsittänyt että aika monille ihmisille prosenttien hahmottaminen on aika hankalaa. Kyllähän tuo lottokone varmaan havainnollistamiseen on ihan hyvä, ehkä sen esitystapa on joillekkin selkeämpi .
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
En halua väittää ketään tyhmäksi mutta olen käsittänyt että aika monille ihmisille prosenttien hahmottaminen on aika hankalaa. Kyllähän tuo lottokone varmaan havainnollistamiseen on ihan hyvä, ehkä sen esitystapa on joillekkin selkeämpi .

Mulla syy oli lähinnä tylsistyminen....
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös