NHL Entry Draft 2007

  • 62 254
  • 245

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
heikkik kirjoitti:
Juttu on jo vanha, mutta silti. Suomalaisista mainittu Harri Ilvonen.
Onko joku nähnyt tätä Ilvosta pelaamassa enemmänkin? Itse olen kerran nähnyt eikä tosiaan vakuuttanut silloin vaikka kaksi syöttöpistettä saikin. Oli enemmän kuin hukassa kun Ässät pyöritti. (Lucenius ei siinä ottelussa pelannut vaikka hänetkin olisin mielelläni nähnyt).
 

TML

Jäsen
korkki kirjoitti:
Onko joku nähnyt tätä Ilvosta pelaamassa enemmänkin? Itse olen kerran nähnyt eikä tosiaan vakuuttanut silloin vaikka kaksi syöttöpistettä saikin. Oli enemmän kuin hukassa kun Ässät pyöritti. (Lucenius ei siinä ottelussa pelannut vaikka hänetkin olisin mielelläni nähnyt).

Itse olen Ilvosta nähnyt melko paljon jo nuoresta lähtien. Ilvonen siirrettiin b-junioreissa hyökkääjästä puolustajaksi puolustuspuutteen takia, ja siitä lähtien ei ole enää kutsua hyökkääjäksi tullut. Erittäin varma puolustaja, joka on kiekollisena hyvä ja pelaa yksinkertaista peliä. Laukaus on kova, ja voimaa mieheltä löytyy. Ei hae taklauksia joka paikassa, mutta jos osuu, voi jälki olla aika hyvää. Kaiken kaikkiaan Ilvosen suurin valtti on juuri tämä nöyrä, varma peruspelaaminen.
 

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
korkki kirjoitti:
Onko joku nähnyt tätä Ilvosta pelaamassa enemmänkin? Itse olen kerran nähnyt eikä tosiaan vakuuttanut silloin vaikka kaksi syöttöpistettä saikin. Oli enemmän kuin hukassa kun Ässät pyöritti. (Lucenius ei siinä ottelussa pelannut vaikka hänetkin olisin mielelläni nähnyt).

Reilut puolenkymmentä kertaa nähnyt, joten luotettavamman mielipiteen saisi Tapparan Jälkipeleistä. Siellä on varmaan sellaisia, jotka seuraa A:ta vakituisesti.

“A smart payer with a good overall skill level. … He has improved a lot during this season. … He knows his responsibilities with and without the puck in both ends of the ice. … Ilvonen is able to breakout effectively using his passing or skating ability. … He competes hard, is strong and plays with confidence. … Has played on both Tappara senior and junior team during the fall.” – Janne Vuorinen.

Muuten olen tuosta samaa mieltä, mutta kun hän lähtee avamaan peliä, niin usein yrittää tehdä asiat turhan vaikeasti. Hakee jotakin ihmeavausta ja seurauksena on että vetää kiekon suoraan karvaajan luistimiin tai sitten lähteekin kaartelemaan kohti omaa maalia ja on hetken päästä puristuksissa vastustajan ja laidan välissä. Kolmas vaihtoehto tietenkin on että yrittää alimpana miehenä harhauttaa vastustajaa... . Joskus vois ihan vaan nöyrästi vetää sen kiekon pois omalta puoliskolta johonkin laitasohjoon. Ilvonen ei ole kuitenkaan lähellekkään sellainen kuin luistelija Joonas Lehtivuori, joka pystyy luistelemalla tuomaan kiekon ylös.

[edit. TML näkyykin vastanneen samalla kun kirjoittelin omaa tekstiäni. Olen siis eri mieltä kuin TML. Minusta Ilvonen vois yksinkertaista ja yrittää nopeuttaa avauspeliään. Pidän juuri pelinavaamista hänen suurimpana heikkoutenaan.]

Ylivoiman viivamiehenä on hyvä, koska malttaa ja osaa pitää kiekkoa ja laukaukset lähtee useinmiten ohi karvaajan, mutta silti kohti maalia ja ovat matalia.

Itse pidän Ilvosesta eniten sen takia, että vaikka hän tekee mokan, niin peli ei siitä sekoa. Ja jotenkin hänen pelistään jää sellainen vaikutelma, että kaveri on hyvä ja vastuunsa kantava joukkuepelaaja eikä mikään leija.
 

blazee

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kärpät, Ducks, Capitals, Red Wings, Penguins!
heikkik kirjoitti:
Reilut puolenkymmentä kertaa nähnyt, joten luotettavamman mielipiteen saisi Tapparan Jälkipeleistä. Siellä on varmaan sellaisia, jotka seuraa A:ta vakituisesti.

“A smart payer with a good overall skill level. … He has improved a lot during this season. … He knows his responsibilities with and without the puck in both ends of the ice. … Ilvonen is able to breakout effectively using his passing or skating ability. … He competes hard, is strong and plays with confidence. … Has played on both Tappara senior and junior team during the fall.” – Janne Vuorinen.

Muuten olen tuosta samaa mieltä, mutta kun hän lähtee avamaan peliä, niin usein yrittää tehdä asiat turhan vaikeasti. Hakee jotakin ihmeavausta ja seurauksena on että vetää kiekon suoraan karvaajan luistimiin tai sitten lähteekin kaartelemaan kohti omaa maalia ja on hetken päästä puristuksissa vastustajan ja laidan välissä. Kolmas vaihtoehto tietenkin on että yrittää alimpana miehenä harhauttaa vastustajaa... . Joskus vois ihan vaan nöyrästi vetää sen kiekon pois omalta puoliskolta johonkin laitasohjoon. Ilvonen ei ole kuitenkaan lähellekkään sellainen kuin luistelija Joonas Lehtivuori, joka pystyy luistelemalla tuomaan kiekon ylös.

[edit. TML näkyykin vastanneen samalla kun kirjoittelin omaa tekstiäni. Olen siis eri mieltä kuin TML. Minusta Ilvonen vois yksinkertaista ja yrittää nopeuttaa avauspeliään. Pidän juuri pelinavaamista hänen suurimpana heikkoutenaan.]

Ylivoiman viivamiehenä on hyvä, koska malttaa ja osaa pitää kiekkoa ja laukaukset lähtee useinmiten ohi karvaajan, mutta silti kohti maalia ja ovat matalia.

Itse pidän Ilvosesta eniten sen takia, että vaikka hän tekee mokan, niin peli ei siitä sekoa. Ja jotenkin hänen pelistään jää sellainen vaikutelma, että kaveri on hyvä ja vastuunsa kantava joukkuepelaaja eikä mikään leija.



Itsekin olen nähnyt suhkot monta kertaa, ja yhdyn juuri tähän. Loppujen lopuksi ihan perusvarma puolustaja joka pystyy pelaamaan monta ottelua hyvällä tasolla. Huono luistelija sekä juuri tämä avauspeli. Muuten ihan oiva puolustava puolustaja. YV:llä käytetään usein laukaisijana.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Ja maalivahtien puolella Juha Metsola on viidentenä.

Eipä näytä kovin ruusuiselta drafti-vuodelta suomalaisittain. Varsinkin, kun long-shotteja ei nykysäännöillä kannata edes yrittää. (NHL-sopimus täytyy tehdä 2 vuodessa tai varaus laukeaa) Puolen tusinaa suomalaisvaraustakin olisi aika mukavasti tänä vuonna.
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Kukas tämä Jussi Makkonen on? Meillä tepsissä yksi on jo...

Eli siis jos jollain kaverista tietoa, arvostaisin jos voisitte sitä tänne laittaa.
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Selvä. Kiitos selvennyksestä, hetken ajan heräsi toivot meidän Makkosesta, kun nimen näki..sit alko aivot toimimaan.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Draftipaikkoja ajatellen täytyy mainita, että 1. kierroksen varausvuoroja on tähän mennessä liikkunut seuraavasti:

Ana -> Edm
Atl -> StL
Buf -> Wsh
Dal -> Phx
Nsh -> Phi
SJ -> Mtl
TB -> Ana

Atlantalla ei ole muuten vuoroa myöskään 2. kierroksella.
 

JP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Espoon Siniset kirjoitti:
Draftipaikkoja ajatellen täytyy mainita, että 1. kierroksen varausvuoroja on tähän mennessä liikkunut seuraavasti:

Ana -> Edm
Atl -> StL
Buf -> Wsh
Dal -> Phx
Nsh -> Phi
SJ -> Mtl
TB -> Ana

Atlantalla ei ole muuten vuoroa myöskään 2. kierroksella.

NYI -> Edm

Ennen kauden alkua New Jersey treidasi oman ykkösvarauksensa ja Vladimir Malakhovin San Joseen. Tämä New Jerseyn ykkönen päätyi eilen St. Louisille Bill Guerinin siirryttyä San Joseen.
 

Jusa #91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rossiya
Alexei Cherepanov on uuden ISS - listan kärjessä. Tehot Venäjän liigan Omskissa tähän mennessä: 45 peliä: 16+12 = 28.

Lähde: tsn.ca
 

Hyttynen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Tuossa vielä linkki ISS-listaan.

http://www.tsn.ca/nhl/feature/?fid=10631&hubname=

Mayorovin nousu Espositon ohi hieman yllätti. Entinen ykkösvaraussuosikki Espo tippuu kuin lehmän häntä.

Cherepanov pelasi aika huonosti jossain toisen luokan junnuturnauksessa äskettäin. Joissain rankingeissa häntä oltiin jo tämän takia tiputtamassa pois top10:stä. Kyllä se sinne kuitenkin varmasti kuuluu, mutta en olisi ihmetellyt jos hän olisi tippunut ykköspaikalta pois. Varsinkin kun Turris ja Kane pelaavat kumpikin aivan erinomaisia kausia.

Top6 vaikuttaisi olevan aikalailla omassa kastissaan. Näiden jälkeen on vain tällaisia ongelmatapauksia ja kolmoskenttäläisiä. Ykkösvaraukseksi en uskalla ketään yksittäistä nimeä ennustaa, mutta melkein väittäisin, että hänet otetaan joukosta Kane, Turris, Cherepanov. Seuraavaksi menevät VRD, Alzner ja Voracek. Sitten loppudrafti on melkoinen crapshoot, kuten ameriikassa sanotaan. Lupaavia pelaajia on paljon, mutta eliittiluokan potentiaalia omaavat puuttuvat.
 

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
Mitäs on tapahtunut herroille Gagner, Esposito, Gillies, Petrecki & Hamill? Eikö nämä ainakin jossain vaiheessa ollut korkeammalla? Hamill jopa varma ykkönen jossain vaiheessa jos oikein muistan?

Siis että pelkkää crap-tavaraa top5/top10-ulkopuolella? Minä näkisin niin että on todellisia jokerikortteja tarjolla myöhäisemmillä varausvuoroilla myös, varsinkin tänä vuonna. Jos on siis tehnyt hommansa scouttaus osastolla.
 

#28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves (Ässät & Hifk)
Mitenkäs ne pykälät siitä uudelleen draftiin joutumisesta menee. Voisiko esim. Rask hylätä Bostonin mahdollisen tarjouksen ja tulla uudelleen varatuksi tämän vuoden draftista ilman sen kummempaa hämminkiä? Sitten sen uuden seuran kanssa heti soppari ja ensi kaudeksi siis joka tapauksessa P-Amerikkaan. Tiedän että NHL-joukkueen tarjousta kukaan järkevä 19-vuotias tuskin torjuu, mutta olisiko siis teoriassa mahdollista?
 

Hyttynen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Olpa kirjoitti:
Siis että pelkkää crap-tavaraa top5/top10-ulkopuolella? Minä näkisin niin että on todellisia jokerikortteja tarjolla myöhäisemmillä varausvuoroilla myös, varsinkin tänä vuonna. Jos on siis tehnyt hommansa scouttaus osastolla.

En tarkoittanut että tarjolla oleva tavara olisi kakkaa, vaan että noiden ekojen jälkeiset ovat tulevaisuudeltaan paljon epävarmempia. Pelaajia joiden lopullista potentiaalia on vaikea ennustaa on hyvin paljon. Nuo ensimmäiset ovat vaan selkeästi muita edellä.
 

Rocco

Jäsen
#28 kirjoitti:
Mitenkäs ne pykälät siitä uudelleen draftiin joutumisesta menee. Voisiko esim. Rask hylätä Bostonin mahdollisen tarjouksen ja tulla uudelleen varatuksi tämän vuoden draftista ilman sen kummempaa hämminkiä? Sitten sen uuden seuran kanssa heti soppari ja ensi kaudeksi siis joka tapauksessa P-Amerikkaan. Tiedän että NHL-joukkueen tarjousta kukaan järkevä 19-vuotias tuskin torjuu, mutta olisiko siis teoriassa mahdollista?
Uudessa CBA:ssa en aivan 100% varma ole, mutta tosiaan aiemmin tilanne oli se, että kaksi vuotta draftin jälkeen ilman sopimusta oleva pelaaja saa palata draftiin.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Rocco kirjoitti:
Uudessa CBA:ssa en aivan 100% varma ole, mutta tosiaan aiemmin tilanne oli se, että kaksi vuotta draftin jälkeen ilman sopimusta oleva pelaaja saa palata draftiin.
Eurooppalaisten kohdallahan noin ei ollut vaan pelaaja oli varanneen seuran omaisuuttaa loppuun asti, pohjois-amerikkalaisia pelaajia tuo pykälä toki koski.
 

JP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Olpa kirjoitti:
Mitäs on tapahtunut herroille Gagner, Esposito, Gillies, Petrecki & Hamill? Eikö nämä ainakin jossain vaiheessa ollut korkeammalla? Hamill jopa varma ykkönen jossain vaiheessa jos oikein muistan?
Zach Hamillin kohdalla laskua on aiheuttanut hänen taipumuksensa välttää maalin eteen ajamista ja iskujen vastaanottamista ruuhkaisissa maalinedustilanteissa. Epäilijöiden mukaan hän soveltuisi NHL-tasolla tällöin lähinnä YV-spesialistiksi, eikä varsinaiseksi ykkösketjun johtotähdeksi.

Colton Gillies on useilla listoilla edelleen ensimmäisen kierroksen sisällä, koska hänen luistelutaitonsa on poikkeuksellisen hyvä hänen kokoiselleen (194cm) pelaajalle. Hän pelaa heikossa joukkueessa, mutta ainakaan toistaiseksi maalinteko ei ole häneltä luonnistunut (12+16=28). Puolustuspelaaminen häneltä tosin sujuu mallikelpoisesti, joten vähintään suhteellisen varma tulevaisuuden kolmosketjulainen Chad Kilgeriin tapaan lienee kyseessä.
Siis että pelkkää crap-tavaraa top5/top10-ulkopuolella? Minä näkisin niin että on todellisia jokerikortteja tarjolla myöhäisemmillä varausvuoroilla myös, varsinkin tänä vuonna. Jos on siis tehnyt hommansa scouttaus osastolla.
Monien asiantuntijoiden taholta tulevaa draftia on kuvailtu sellaiseksi, että n. 15 ensimmäisen pelaajan jälkeen taso laskee hieman. Mutta tämän jälkeen on hyvinkin mahdollista, että numerolla 55 löytyy suunnilleen yhtä hyvä pelaaja kuin numerolla 20.

Toinen tyypillinen piirre on näkemysten suuri eroavaisuus tiettyjen pelaajien kohdalla. Red Line Reportin uusimmassa jutussa Sarnia Stingin puolustaja Mark Katic on heidän listallaan kahdeksantena. Hyttysen mainitsemalla ISS:n listalla Katic ei mahdu ensimmäiselle kierrokselle. Central Scouting Servicen listalla hän on vasta 60. Pohjois-Amerikassa pelaavien joukossa.
 

Jusa #91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rossiya
Cherepanov loukkaantunut

Alexei Cherepanov loukkaantui Omskin pudotuspeliottelussa kun Vityazin Reid Simpson taklasi häntä rajusti. Vielä ei ole tiedossa miten paha loukkaantuminen on kyseessä. Jos loukkaantuminen osoittautuu vakavaksi, voi olla että se vaikuttaa Cherepanovin draftisijoitukseen.
 

Wiesellike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks & Kärpät
Wikipedia väittää, että seuravan draftin ykkösvaraus menisi Minnesota Wildille. Onko kellään tietoa, onko kyseessä virhe vai miten ihmeesssä Wild on saanut tuon ykköspaikan? Koska eikö se kuuluisi Philadelphialle?
Ja tietääkö kukaan sivua, mistä löytyisi päivitetty ajankohtainen draft-järjestys
 

gscorer

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL-kiekko
Wiesellike kirjoitti:
Wikipedia väittää, että seuravan draftin ykkösvaraus menisi Minnesota Wildille. Onko kellään tietoa, onko kyseessä virhe vai miten ihmeesssä Wild on saanut tuon ykköspaikan? Koska eikö se kuuluisi Philadelphialle?
Ja tietääkö kukaan sivua, mistä löytyisi päivitetty ajankohtainen draft-järjestys

Ei sitä tiedä vielä kauden tässä vaiheessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös