korkki kirjoitti:
Onko joku nähnyt tätä Ilvosta pelaamassa enemmänkin? Itse olen kerran nähnyt eikä tosiaan vakuuttanut silloin vaikka kaksi syöttöpistettä saikin. Oli enemmän kuin hukassa kun Ässät pyöritti. (Lucenius ei siinä ottelussa pelannut vaikka hänetkin olisin mielelläni nähnyt).
Reilut puolenkymmentä kertaa nähnyt, joten luotettavamman mielipiteen saisi Tapparan Jälkipeleistä. Siellä on varmaan sellaisia, jotka seuraa A:ta vakituisesti.
“A smart payer with a good overall skill level. … He has improved a lot during this season. … He knows his responsibilities with and without the puck in both ends of the ice. … Ilvonen is able to breakout effectively using his passing or skating ability. … He competes hard, is strong and plays with confidence. … Has played on both Tappara senior and junior team during the fall.” – Janne Vuorinen.
Muuten olen tuosta samaa mieltä, mutta kun hän lähtee avamaan peliä, niin usein yrittää tehdä asiat turhan vaikeasti. Hakee jotakin ihmeavausta ja seurauksena on että vetää kiekon suoraan karvaajan luistimiin tai sitten lähteekin kaartelemaan kohti omaa maalia ja on hetken päästä puristuksissa vastustajan ja laidan välissä. Kolmas vaihtoehto tietenkin on että yrittää alimpana miehenä harhauttaa vastustajaa... . Joskus vois ihan vaan nöyrästi vetää sen kiekon pois omalta puoliskolta johonkin laitasohjoon. Ilvonen ei ole kuitenkaan lähellekkään sellainen kuin luistelija Joonas Lehtivuori, joka pystyy luistelemalla tuomaan kiekon ylös.
[edit. TML näkyykin vastanneen samalla kun kirjoittelin omaa tekstiäni. Olen siis eri mieltä kuin TML. Minusta Ilvonen vois yksinkertaista ja yrittää nopeuttaa avauspeliään. Pidän juuri pelinavaamista hänen suurimpana heikkoutenaan.]
Ylivoiman viivamiehenä on hyvä, koska malttaa ja osaa pitää kiekkoa ja laukaukset lähtee useinmiten ohi karvaajan, mutta silti kohti maalia ja ovat matalia.
Itse pidän Ilvosesta eniten sen takia, että vaikka hän tekee mokan, niin peli ei siitä sekoa. Ja jotenkin hänen pelistään jää sellainen vaikutelma, että kaveri on hyvä ja vastuunsa kantava joukkuepelaaja eikä mikään leija.