NHL Eastside Hockey Manager

  • 566 718
  • 2 476

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Sabresilla. Treidailin niitä vanhoja jämiä pois ja sain tilalle mm. 1. ja 2. kierrosten varausoikeuksia kaikki vaan huutaa pää punaisena mun treideistä.

Ei tää ennen tälläistä ole ollut koskaan näissä peleissä. Myös scouttirapotit eivät ole enää yhtä tarkkoja, joka on vain hyvä asia. Varasin viime kesänä neljäntenä kuudenneksi rankatun pelaajan, josta scouttirapotti lupasi maat ja taivaat ja nyt mies on yht´äkkiä muuttunut vain ok-tason kakkosketjulaiseksi ja köyhän miehen Milan Luciciksi.

Okei, sitten on pakko olla vähän hiomisen varaa pelissä. Eihän tuossa muuten ole mitään järkeä. Scouttiraporteista plussaa, jos kerran ovat epätarkempia kuin aikaisemmin.

Liigassa ongelmana vähän on se, että liian kovia nimiä tulee parhaina pelivuosinaan todella pienellä palkalla. Pelaan ensimmäistä kautta Ilveksellä ja sain ostettua Roman Cervenkan vaivaisella 35 000€ jostain tsekkiläisestä seurasta ja palkkapyyntö oli huikeat 92.000€ seuraavalta kaudelta. Aikaisempi palkka oli kuitenkin 150.000€, joten melkoisen alennuksen antoi, kun pääsi Liiigan 13.sijalla tallustavaan seuraan. Jotain realismia näihin olisi kiva saada, kun tätä aikaisemmista versioista kuitenkin löytyi.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Mielenkiintoinen tilanne menossa juuri nyt. Anaheim haluaa eroon Kesleristä ja kysyin, että mitä haluavat vastineeksi. Sanoivat, että Kuemperin oikeudet ja pari varausvuoroa ja olin vaan, että ok ja lähetin tarjouksen, niin ei kuulemma kelpaakaan. Mitäköhän vittua?

E: No nyt hyväksyivät, kun lykkäsin Vanekin mukaan. Capin takia olisi lähtenyt vaihtoon joka tapauksessa, joten ihan hyvä diili. Fanit ja johto toki repivät hiuksiaan, kun "tuhlaan joukkueen kallisarvoisia resursseja".
 
Viimeksi muokattu:

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
@MrMacmanaman Tuo on yksi EHM:n ongelmista since startti. Se Kesler oli myyntilistalla, jolloin sen myyntiarvo putoaa ja sen saa halvemmalla. Mutta yleensä noi paremmat pelaajat häviää myyntilistalta noin päivässä ja kesken treidin se arvo nousee ja eivät enää hyväksykään.
 

Wolves

Jäsen
Ja sitten sarjassamme avautumisia...

Ensinnäkin on pakko sanoa, että pidän EHM:n pelaamisesta kokoonpanoilla, jotka ovat ns. realistiset eli niillä, jotka alkaa kauden alusta.

Toisekseen, en ymmärrä miksi jo toisena vuotena peräkkäin Blueline julkaisee tietokannan, joka on keskeneräisempi kuin Olkiluoto 3.

Tietokannasta löytyy aktiivisena seuroja, joita ei ole olemassa tai ne on väärässä sarjassa, pahimmillaan sarjassa, jota ei ole edes olemassa. Pelaajilta puuttuu järkyttävä määrä historiatietoja, syntymäpaikkoja, syntymäajat on vääriä, ts. ihan perusinformaatiota, jotka kuuluisi olla oikein.

Edellisen eli sen ensimmäisen databasen kokoamisessa olin mukana ja olin järkyttynyt miten ylimalkaisesti Blueline suhtautuu tietokantoihinsa. Kerroin heille pitkällä listalla, mitkä asiat ovat väärin tietokannassa ja ilmoitin haluni korjata ne ns. kaudenaluskantaan.

Vastauksena tuli, että emme panosta "Start of the season" tietokantaan, koska kauden aikanakin tietoja ehtii korjata. Luonnollisesti kiinnostukseni auttaa Bluelinea loppui kuin seinään. Päällisin puolin hommahan näyttää ihan hyvältä, mutta todellisuudessa kanta on viime kauden ja tämän kauden alussa ihan silkkaa paskaa. Huvittavinta tässä on, että Bluelinella on olluit vuosi aikaa korjata virheensä, mutta tämän vuoden "Start of the Season" kanta näyttää ihan samalta kuin viimekauden kanta pl. se, että pelaajat ja valmentajat on siirretty oikeisiin seuroihin (n. 94% tapauksista).

Nähtävästi kannan päivityksen ulkoistaminen kannatti. Säästyihän siinä SI:ltä muutama miestyötunti ja jokunen lisenssimaksu. Tuloksena oli vain jotain paskan ja kuraveden välimuotoa.
 

Tiiviste

Jäsen
Suosikkijoukkue
Coyotes, Isles, Flyers, Ässät
Ainakin yksinpelipuolella vähän turhan helppoa. Kolmeen kauteen kolme liigamestaruutta IFK:lla sekä yksi maailmanmestaruus Suomella, ensimmäisellä yrittämällä. Pelaajien palkat naurettavan alhaalla, kun NHL:n ylijäämäpelaajista mm. Michael Grabner tulee Stadiin kolmen vuoden pahvilla, 150k/kausi. Kahdella kaudella yli 70 pinnaa runkosarjaan. Lisäksi nuoret kotimaiset, Lindell ja Kemppainen molemmat karvan alle 100k pahvilla sisään ja kumpikin ykköskentän tavaraa liigassa. Bergenheim edelliskaudella Sveitsissä tienasi yli 800k ja painoi lähes 80 pistettä runkosarjassa, päälle MM-kisat ja kultaa kotiin. No, seuraavaksi kaudeksi kotiin, 150k palkalla.
Aikalailla tämän takia en oikeastaan pelaa mitään muuta kuin NHL:ää pelissä. Menee ihan naurettavaksi tuo touhu, vaikka olisihan se hienoa Ässillä Liigaa pelata. Ongelmana vaan tuo epärealistisuus joka ainakin omaa immersiota syö.

Onpa muuten vaikeaa pärjätä Floridalla jostain syystä. Kaikki pelaajat alisuorittaa. 3. kausi menossa uusilla rostereilla.
 

naapuri

Jäsen
Onpa muuten vaikeaa pärjätä Floridalla jostain syystä. Kaikki pelaajat alisuorittaa. 3. kausi menossa uusilla rostereilla.
Mä olen pelannut Floridalla jo jokusen kauden ja olen nyt 2022 tammikuussa. Runko on pysynyt melko samana (Barkov, Huberdeau, Ekblad). Yhden Cupin olen voittanut 2019, oman konferessin voitin kahdesti ja nyt jälleen menossa hyvä kausi. Ensimmäiset kaksi kautta olivat minullakin hankalia, playoffit olivat vain unelmaa kolmanteen vuoteen asti. Hyvän draftin avulla olen saanut kasaan melko nuoren mutta taitavan joukkueen. Alisuorittamista ei enää ole juurikaan, pahiten joukkueessa sakkasi Gudbranson, Petrovic, Trocheck ja jokunen muu, mutta treidaamalla näistä "päästiin" eroon vuosien aikana. Nyt kokoonpano näyttää suunnilleen tältä:

Huberdeau-Barkov-Grimaldi
Lucic-Fabbri-Sprong
Hargrove/C.Woods-L.Brown-Fast
Friberg-Bolland-Ritchie

Bouwmeester-Ekblad
J.Larsson-Quenneville
McCoshen-Brook

Allen
Eto

Onhan tuo rosteri tietty aika paljon elänyt kahdeksan vuoden aikana. Palkkakunkku on Barkov 8,25 M€. Muuten melko halpa joukkue. Minun varaamiani pelaajia tuossa yllä on seitsemän. Farmissa vielä muutama potentiaalinen peluri.
 

Tiiviste

Jäsen
Suosikkijoukkue
Coyotes, Isles, Flyers, Ässät
Mä olen pelannut Floridalla jo jokusen kauden ja olen nyt 2022 tammikuussa. Runko on pysynyt melko samana (Barkov, Huberdeau, Ekblad). Yhden Cupin olen voittanut 2019, oman konferessin voitin kahdesti ja nyt jälleen menossa hyvä kausi. Ensimmäiset kaksi kautta olivat minullakin hankalia, playoffit olivat vain unelmaa kolmanteen vuoteen asti. Hyvän draftin avulla olen saanut kasaan melko nuoren mutta taitavan joukkueen. Alisuorittamista ei enää ole juurikaan, pahiten joukkueessa sakkasi Gudbranson, Petrovic, Trocheck ja jokunen muu, mutta treidaamalla näistä "päästiin" eroon vuosien aikana. Nyt kokoonpano näyttää suunnilleen tältä:

Huberdeau-Barkov-Grimaldi
Lucic-Fabbri-Sprong
Hargrove/C.Woods-L.Brown-Fast
Friberg-Bolland-Ritchie

Bouwmeester-Ekblad
J.Larsson-Quenneville
McCoshen-Brook

Allen
Eto

Onhan tuo rosteri tietty aika paljon elänyt kahdeksan vuoden aikana. Palkkakunkku on Barkov 8,25 M€. Muuten melko halpa joukkue. Minun varaamiani pelaajia tuossa yllä on seitsemän. Farmissa vielä muutama potentiaalinen peluri.
Noniin juuri kun pääsin valittamaan niin neljäs kausi (18-19) onkin mennyt puoleen väliin asti erinomaisesti. 40 matsia takana kautta ja ollaan konferenssin toisena. Kokoonpano näyttää siis tältä:

Benn-Barkov-Smith
Huberdeau-Bjugstad-Puljujärvi
Crouse-Datsyuk-Armia
Pirri-Haula-Williams / Wingels

Kulikov-Ekblad
Näkyvä-Weber
Hickey-Matheson

Gibson
Hammond
 

Doforos

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors, LA Kings, MMÅ
Miltä peli on vaikuttanut? Hinta ei Steamissa ainakaan paha ole, 12.99e.
Mikä on tilanne kehityksen kannalta?

Football Manager on huikea peli, jota välillä innostun mättämään. Onko tässä ainesta samaan?
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Miltä peli on vaikuttanut? Hinta ei Steamissa ainakaan paha ole, 12.99e.
Mikä on tilanne kehityksen kannalta?

Tilanne on se, että tänään on julkaistu valmis versio. Verkkopelit yms. nyt kunnossa ja steamin kautta voi omaa liigaakin laittaa kasaan. Ehdottomasti ostamisen arvoinen, jos on aikaisemmista pitänyt. Taas hieman parempi versio ja varsinkin tuo NHL-puoli toimii jo varsin hyvin, samaa ei voi tosin Liigasta vielä sanoa.

Innolla odotan, että pääsee taas verkkopelaamaan tuota, tapana ollut parin kaverin kanssa.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Remes & co pullauttivat ulos EHM:n wirallisen 1.0-version. Grafiikkapuoli on laitettu resoluutioiden osalta vihdoin tälle vuosikymmenelle. Kiitokset siitä.

Jos ymmärsin oikein, päivitys on Early Access -version ostaneille ilmainen. Ilmeisesti tällekin versiolle tulee aikansa päivitysiä ja jos tuote kantaa, joskus tulee uusi painos?

Steam Community :: Group Announcements :: Eastside Hockey Manager
 

Cocktus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, HPK
Onko kukaan ehtinyt jo kokeilemaan tuota online-pelaamista? Miten se käytännössä toimii? Jokainen tekee muutokset omalla sarallaan ja sit simuloidaan x määrä aikaa eteenpäin vai jotenkin muuten?
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Onko kukaan ehtinyt jo kokeilemaan tuota online-pelaamista? Miten se käytännössä toimii? Jokainen tekee muutokset omalla sarallaan ja sit simuloidaan x määrä aikaa eteenpäin vai jotenkin muuten?
Jokainen tekee muutokset ja jatketaan seuraavaan päivään, simulointi alkaa, kun kaikki ovat valmiita aloittamaan. Eli ei periaatteessa mitään muutosta normaaliin peliin.

Kaverin kanssa tätä eilen koitettiin, mutta eipä saatu verkkopeliä sitten millään toimimaan. Sama ongelma kuin oli aikaisemmassakin versiossa. Joskus on kyllä onnistunut, mutta nyt ei sitten millään. Eli peliin ei pääse IP-osoitteella sisään. Vähän toivoin, että verkkopeli olisi steamin kautta toteutettu, mutta ei.
En ymmärrä mikä tuossa on, poikkeukset lisätty palomuuriin, minkään ohjelman ei pitäisi blokata, kaverin boksin MAC laitettu poikkeukseksi NATiin. En ymmärrä ja menetän hermoni.
 

Doforos

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors, LA Kings, MMÅ
Hinta Steamissa on nyt 19,99e. Pari euroa siinä tuli vain lisää ja varsin siedettävä hintahan tuo on. Täytyy katsoa kun olen taas rahoissa, niin voisi vaikka ostaa.

Kysyisin, kuinka laaja tuo nyt on? Kuinka eroaa esim NHL16 Be a GM'stä. Ymmärtääkseni on kaikki kansainväliset turnaukset, joten kuinka näiden pelaajavalinnat toimivat? U20 kisat lienevät mukana. Kuinka on realistisuus? Kysyykö U20 koutsi multa pelaajaa käyttöön, jos oon NHL boss ja mulla on U20 kelpoinen pelaaja ylhäällä/organisaatiossa? Miten kaikki nää toimii? Kuinka paljon on Euroopan sarjoja, kuinka niiden "realistisuus"?

Pidän erittäin paljon Football Managerista ja varmasti on matkaa tasolle, jolla FM tällä hetkellä pyörii.

Lisäksi: Kuinka suosittu tämä on? Rosteripäivitykset? Tulevaisuuden näkymää pelille/pelisarjalle? Kuinka paljon juttuja uusimmista Football Managereista on otettu mukaan vai onko vaan päivitystä 2007 EHM'ään?

Ja vielä yksi: Miten lisenssiasiat ja kuinka paljon on fanien luomaa kamaa netissä?
 
Viimeksi muokattu:

vallu12

Jäsen
Suosikkijoukkue
Passissa lukee Tampere, Blackhawks, Steelers
Pitäisikö pistää jatkiksen oma liiga pystyyn? Löytyisikö osallistujia?
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Pitäisikö pistää jatkiksen oma liiga pystyyn? Löytyisikö osallistujia?
Mielelläni olen mukana, mutta näillä on vähän huono maine yleensä, kun kaikkien pitäisi olla aina sovittuina ajankohtina paikalla pelaamassa kun tätä eteenpäin simuloidaan.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Ite myös voisin olla mukana jos liigaa pistetään pystyyn ja eihän siihen nyt tartte 30 ihmispelaajaa saada ja jos joku ei pääse paikalle niin voikohan siinä laittaa loman päälle ja apuvalmentajat hoitaa?
 

Jarvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, JYP (Never stop the madness)
Voisinpa myös harkita osallistumista, kun saadaan vielä enemmän tietoa tuosta "miten homma oikeasti käytännössä toimii/toteutetaan".
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
voikohan siinä laittaa loman päälle ja apuvalmentajat hoitaa?
Voi ja hoitaa. Mutta ainakin edellisessä EHM:ssä se hoitaminen oli jotain aivan järkyttävää. Ottivat vapaista joukkueen täyteen jotain totaalijämiä monivuotisilla sopimuksilla yms jne. En tiedä onko tuota hiottu miten sitten tähän uuteen peliin, mutta kerran kokeilun jälkeen en kokeillut tuota enää ikinä.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Voi ja hoitaa. Mutta ainakin edellisessä EHM:ssä se hoitaminen oli jotain aivan järkyttävää. Ottivat vapaista joukkueen täyteen jotain totaalijämiä monivuotisilla sopimuksilla yms jne. En tiedä onko tuota hiottu miten sitten tähän uuteen peliin, mutta kerran kokeilun jälkeen en kokeillut tuota enää ikinä.
Juu, tuo ei toimi. Siinä menee peli pilalle heti, kun apuvalkku rupeaa säätämään. Kaikkien oltava paikalla pelatessa.

Olen siis kiinnostanut, jos saan aikatauluni sopiviksi, vuorotyö hankaloittaa pirusti. Lisäksi tuo onlinepeli olisi mukava saada toimimaan myös ennen tätä, itse en ole onnistunut tuossa vielä..
 

Tiiviste

Jäsen
Suosikkijoukkue
Coyotes, Isles, Flyers, Ässät
Olen myös kiinnostunut nettiliigasta, kunhan vain saadaan ihan oikeasti toimiva systeemi sekä ihmiset pysymään aktiivisina. Joku irc/discord tyyppinen kanava olisi hävyttömän kätevä tohon hommaan.
 

Tiiviste

Jäsen
Suosikkijoukkue
Coyotes, Isles, Flyers, Ässät
Olenko muuten ainoa, jolla tuppaa aina Stamkos siirtymään Devilsiin UFA markkinoilla? Usealla jengillä pelannu ja aina tuntuu olevan sama juttu, että Tampa päästää stammerin menemään, ja osoite on aina se sama Devils.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Olenko muuten ainoa, jolla tuppaa aina Stamkos siirtymään Devilsiin UFA markkinoilla? Usealla jengillä pelannu ja aina tuntuu olevan sama juttu, että Tampa päästää stammerin menemään, ja osoite on aina se sama Devils.
Itsellä loppui nyt ensimmäinen kausi Dallasilla ja kauden jälkeen Stamkos teki yhden vuoden jatkosopimuksen Tampa Bayn kanssa. Arvo 10,610,000$. Joten ei näköjään Devils kiinnostanut täällä suunnalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös