NHL Eastside Hockey Manager

  • 566 268
  • 2 476

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Ei perhana! Menee järki! Miten tässä kannattaa taktiikat joukkueelle luoda jos ei halua nysvätä joka hitaasti yksittäisiä otteluita valmentaen? Tykkään seurata nopeimmalla simuloinnilla pelit, mutta alkaa vituttamaan kun joka kausi menee täysin vihkoon ja voitto % on 35-45 vaikka sitten kokoaisi millaisen rosterin ja valmennustiimin..
 

rottamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ottawa Senators
Ei perhana! Menee järki! Miten tässä kannattaa taktiikat joukkueelle luoda jos ei halua nysvätä joka hitaasti yksittäisiä otteluita valmentaen? Tykkään seurata nopeimmalla simuloinnilla pelit, mutta alkaa vituttamaan kun joka kausi menee täysin vihkoon ja voitto % on 35-45 vaikka sitten kokoaisi millaisen rosterin ja valmennustiimin..

EHMTheblueline.comin wikistä löytyy melko hyvin avattuna nuo taktiikat, joskin 2007 versioon. Aika ajattomia nuo tietysti on.
Blue linella on muutenkin hyviä taktiikkakeskusteluja, jos kohta niitä selaillessa saa kyllä aikaa kulumaan. Siellä taktiikkavelhot intoutuvat antamaan mitä erilaisimpia ohjeita ja valmiita taktiikoitakin löytyy foorumia tutkimalla.

Itse olen saavuttanut ihan kohtalaista menestystä pitämällä taktiikat viidellä viittä vastaan simppelinä, eli kaikki 'positional'-asetuksella hyökkäyssuuntaan nelosketjua lukuunottamatta, jonka kanssa mennään alueelle sisään laitojen kautta ja hyökkäysalueen taktiikaksi olen valinnut nelosketjulle tuon 'overload slotin'. Pääsääntöisesti olen yrittänyt kasata joukkueita siten, että vauhtia on enemmän kuin taitoa. Se on viihdettä se.

Taktiikoista 'unit tactics' päälle ja itse olen ollut aika perso antamaan ohjeeksi laukoa alas, en tiedä kuvittelenko vaan mutta reboundeja tuntuu tulevan hieman enemmän.

Karvauksen ja keskialueen puolustuksen suhteen menee useimmiten joukkueesta riippuen joko 'positional low'/'1-2-2' ja '1-1-3'/'1-2-2'.
Puolustusalueella pääsääntöisesti 'collapse' tai 'positional'. Näiden hommien suhteen kannattaa olla kokeileva, useimmiten oikea taktiikkayhdistelmä löytyy vain kokeilemalla omalle joukkueelle ja kärsivällisyyttä kysytään. Joka matsiin ei kannata vaihdella vaan antaa taktiikan hetekn marinoitua ja katsoa muutaman pelin ajan miten homma lähtee käyntiin.

Ylivoimalla ykkösviisikko rakentuu parhaiten tuohon umbrellaan mielestäni, maalin eteen hyvät maskipelaajat siten, että lapa on maalin puolella. Playmaker valitaan sille puolelle josta viivapelaaja saa lauottua suoraan syötöstä (ts. rightin pakki->playmaker oikeaan laitaan, leftin pakki->playmaker vasempaan laitaan) ja toiselle puolelle laitaan sitten sopiva laukova hyökkääjä, jolla mahdollisuus kätisyyden puolesta laukoa suoraan mikäli kiekko tulee neliön läpi tai pakilta. Tässä vaiheessa kannattaa taktiikka-asetuksista laittaa nappula kohtaan 'show positioning' jotta näkee missä kukin ukko seisoo kun kiekko on hyökkäysalueella. Aloituksiin tuo 'point shot'-hyökkäysalueella. Kakkosylivoima sitten pelaa hiukan vaihtelevammin, useimmiten hieman eri taktiikalla pelaajien nopeudesta sun muista ja omasta kokeilunhalusta riippuen. Tämä systeemi on itselle tuottanut hyvää tulosta.

Alivoimalla tulee pelattua aika täyttä kilpikonnaa ja ketjujen ohjeisiin mahdollisimman turvalliset syötöt ja ahnas laukominen sekä mahdollisimman nopeaa purkua.

Noihin ketjujen ohjeisiin kannattaa kiinnitää huomiota: mikäli jäähyjä tulee paljon kannattaa aggressiivisuutta tiputtaa, puolustavammat ketjut puolustavampaan rooliin ja toisinpäin. Taklauksien suhteen pääsee helpolla, kun asettaa henkilökohtaisista ohjeistuksista kaikki yli 15 'hittiing' arvoltaan olevat pelaajat taklaamaan napsun tai kaksi innokkaammin. Mielellään kuitenkin vaan viidellä viittä vastaan, jottei käy erikoistilanteissa kehnosti kovaa taklausta hakiessa. Pakkien suhteen henkilökohtaisissa ohjeissa olen joskus asettanut köntykset pelaamaan puolustavampaa roolia ja syöttöjen suhteen usein tulee asetettua puolustajille vähän turvallisemmat syöttelyt, jos pelaajan arvot tähän syytä antavat. Aloittajat kannattaa asettaa kuhunkin ketjuun, playmakerin suhteen olen yleensä mennyt keskushyökkääjällä mutta tuskinpa se laiturin valintakaan hommaa kaataa. Nopeilla joukkueilla tuota 'gap control' -hommaa on hyvä hieman tiukentaa, hitaammilla sitten taas toisinpäin. Maalivahdin asetan useimmiten pysymään aluellaan, antamaan erityisen turvalliset syötöt ja pelaamaan täysin puolustavaa roolia.

Näillä yleensä aloitan ja sitten pikkuhiljaa ajan kanssa alkaa erottua otteluiden tilastoja seuraamalla hiukan, että mille osa-alueille pitäisi muokkausta tehdä.

Toki voi olla että nämä ei toimi sinulla sitten lainkaan, mutta kaipa näillä ainakin noille samoille prosenteille pääsee.
Lisäksi kannattaa pelaajahankinnoissa kiinnittää huomiota enemmänkin siihen miten pelaaja voisi sopia omaan systeemiin jos toimiva systeemi on löytynyt.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
EHMTheblueline.comin wikistä löytyy melko hyvin avattuna nuo taktiikat, joskin 2007 versioon. Aika ajattomia nuo tietysti on.
Blue linella on muutenkin hyviä taktiikkakeskusteluja, jos kohta niitä selaillessa saa kyllä aikaa kulumaan. Siellä taktiikkavelhot intoutuvat antamaan mitä erilaisimpia ohjeita ja valmiita taktiikoitakin löytyy foorumia tutkimalla.

Itse olen saavuttanut ihan kohtalaista menestystä pitämällä taktiikat viidellä viittä vastaan simppelinä, eli kaikki 'positional'-asetuksella hyökkäyssuuntaan nelosketjua lukuunottamatta, jonka kanssa mennään alueelle sisään laitojen kautta ja hyökkäysalueen taktiikaksi olen valinnut nelosketjulle tuon 'overload slotin'. Pääsääntöisesti olen yrittänyt kasata joukkueita siten, että vauhtia on enemmän kuin taitoa. Se on viihdettä se.

Taktiikoista 'unit tactics' päälle ja itse olen ollut aika perso antamaan ohjeeksi laukoa alas, en tiedä kuvittelenko vaan mutta reboundeja tuntuu tulevan hieman enemmän.

Karvauksen ja keskialueen puolustuksen suhteen menee useimmiten joukkueesta riippuen joko 'positional low'/'1-2-2' ja '1-1-3'/'1-2-2'.
Puolustusalueella pääsääntöisesti 'collapse' tai 'positional'. Näiden hommien suhteen kannattaa olla kokeileva, useimmiten oikea taktiikkayhdistelmä löytyy vain kokeilemalla omalle joukkueelle ja kärsivällisyyttä kysytään. Joka matsiin ei kannata vaihdella vaan antaa taktiikan hetekn marinoitua ja katsoa muutaman pelin ajan miten homma lähtee käyntiin.

Ylivoimalla ykkösviisikko rakentuu parhaiten tuohon umbrellaan mielestäni, maalin eteen hyvät maskipelaajat siten, että lapa on maalin puolella. Playmaker valitaan sille puolelle josta viivapelaaja saa lauottua suoraan syötöstä (ts. rightin pakki->playmaker oikeaan laitaan, leftin pakki->playmaker vasempaan laitaan) ja toiselle puolelle laitaan sitten sopiva laukova hyökkääjä, jolla mahdollisuus kätisyyden puolesta laukoa suoraan mikäli kiekko tulee neliön läpi tai pakilta. Tässä vaiheessa kannattaa taktiikka-asetuksista laittaa nappula kohtaan 'show positioning' jotta näkee missä kukin ukko seisoo kun kiekko on hyökkäysalueella. Aloituksiin tuo 'point shot'-hyökkäysalueella. Kakkosylivoima sitten pelaa hiukan vaihtelevammin, useimmiten hieman eri taktiikalla pelaajien nopeudesta sun muista ja omasta kokeilunhalusta riippuen. Tämä systeemi on itselle tuottanut hyvää tulosta.

Alivoimalla tulee pelattua aika täyttä kilpikonnaa ja ketjujen ohjeisiin mahdollisimman turvalliset syötöt ja ahnas laukominen sekä mahdollisimman nopeaa purkua.

Noihin ketjujen ohjeisiin kannattaa kiinnitää huomiota: mikäli jäähyjä tulee paljon kannattaa aggressiivisuutta tiputtaa, puolustavammat ketjut puolustavampaan rooliin ja toisinpäin. Taklauksien suhteen pääsee helpolla, kun asettaa henkilökohtaisista ohjeistuksista kaikki yli 15 'hittiing' arvoltaan olevat pelaajat taklaamaan napsun tai kaksi innokkaammin. Mielellään kuitenkin vaan viidellä viittä vastaan, jottei käy erikoistilanteissa kehnosti kovaa taklausta hakiessa. Pakkien suhteen henkilökohtaisissa ohjeissa olen joskus asettanut köntykset pelaamaan puolustavampaa roolia ja syöttöjen suhteen usein tulee asetettua puolustajille vähän turvallisemmat syöttelyt, jos pelaajan arvot tähän syytä antavat. Aloittajat kannattaa asettaa kuhunkin ketjuun, playmakerin suhteen olen yleensä mennyt keskushyökkääjällä mutta tuskinpa se laiturin valintakaan hommaa kaataa. Nopeilla joukkueilla tuota 'gap control' -hommaa on hyvä hieman tiukentaa, hitaammilla sitten taas toisinpäin. Maalivahdin asetan useimmiten pysymään aluellaan, antamaan erityisen turvalliset syötöt ja pelaamaan täysin puolustavaa roolia.

Näillä yleensä aloitan ja sitten pikkuhiljaa ajan kanssa alkaa erottua otteluiden tilastoja seuraamalla hiukan, että mille osa-alueille pitäisi muokkausta tehdä.

Toki voi olla että nämä ei toimi sinulla sitten lainkaan, mutta kaipa näillä ainakin noille samoille prosenteille pääsee.
Lisäksi kannattaa pelaajahankinnoissa kiinnittää huomiota enemmänkin siihen miten pelaaja voisi sopia omaan systeemiin jos toimiva systeemi on löytynyt.

Kiitos vinkeistä! Alan säätämään joukkueen taktiikkaa. Koukuttava peli on kyllä, mutta alkoi epätoivo iskeä kun kaksi kertaa peräkkäin Panthersilla niin huono että ihan ykkös varaukset sain. Nyt kolmannelle kaudelle puolustus on panostettu huippuunsa..
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Onko tietoa päivitetäänkö näitä rostereita laisinkaan enää, kun uusi peli on markkinoilla? Itsellä on viime siirtotakarajan päivitykset käytössä, eikä ainakaan silmään ole pistänyt uusia...

On uusin rosteri myös julkaistu. Tai no uusin ja uusin. Tämän kauden alun rosterit ja ne on kyllä hyvin ajantasalla kun aika vähän on kauppoja nähty. Löytyy ehm blueline sivuilta. En nyt puhelimella saa linkkiä laitettua.

Edit: Luin väärin puhuin uusimman version rostereista. Pahoittelut.
 

rottamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ottawa Senators
Ei tosiaan löydy enää 2007 versioon uusia kokoonpanopäivityksiä.
The Blue Linen sivuilta löytyy uusimpien rostereiden kohdalla maininta:
PLEASE NOTE THAT THIS VERSION IS NOT COMPATIBLE WITH EHM 2007. Unfortunately we do not have the resources to support both versions of EHM. Although this database is in EHM 2007 format, it can only be used with EHM: Early Access

Harmillistahan tuo on vanhan pelin omistaville, mutta toki ihan ymmärrettävää.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Ei hemmetti.. kun ei suju niin ei suju. Jotkut ovat kertoneet pelin olevan vähän liiankin helppo mutta ainakaan itselläni ei ole sitä ongelmaa.
Voi tietysti vaikuttaa sekin asia etten pelaa yleensäkkään kovinkaan paljoa mitään pelejä, mutta jääkiekosta luulin ymmärtäväni. Kokeilin taktiikan vaihtoja ja vaikka mitä kikkoja @rottamiehen neuvojen pohjalta, mutta ei niin ei. Florida Panthersilla ensin kaksi kautta putkeen konfrenssin viimeiseksi. Ja nyt kolmantena kautenakin tulee koko ajan pataan vaikka joukkuetta on vahvistettu hankkimalla hyökkäykseen Sharpin ja Simmodsin, Barkov on kehittynyt ja 1 varaus Mathewskin on stateiltaan kohtuullisen hyvä. Pakkikalustoon on hankittu Trevor Daley sekä Wideman vahvistamaan jo ennestään kovaa arsenaalia (Cambell, Ekbalnd ja Gudbranson) maaliin hommasin Millerin, Luongon pariksi.
No lopputulos on että olen taas viimeisenä ja turpaan tulee joka matsissa, viimeistään rankkareilla..

Nyt meni hermot ja peli nurkkaan..
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
@Hurricane Itselle suurin ongelma on ollut EHM:ssä aina heikko ykkösvahti. Jos tuo ei ole oikeasti kova, turpaan tulee joka hemmetin kerta vaikka muu joukkue olisi tyyliä Allstars. Tuntuu että ne taktiikat kosahtelevat nyt kohtuu pahasti siellä, muuta syytä en itse keksi tuollaiselle "slumpille". Ellei sitten peliä olla patchattu vaikeammaksi nyt aivan vähän aikaa sitten, kun viimeksi itse pelailut 2kk sitten.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Ensimmäistä kertaa kun pelasin niin säädin pelkkiä ketjuja enkä säätänyt taktiikoita ollenkaan ja pääsin Predatorsilla konferenssifinaaliin. Myöhemmin olen säätänyt lähinnä noita ketjujen tactical settingsejä ja personal tacticseja ja jättänyt nuo tactical systemsit aika rauhaan. Nyt olen taas pitänyt vähän taukoa, mutta sitä ennen tuli Wildilla kahteen kauteen kaksi Stanley Cupia.

Pelejähän en katso ollenkaan vaan annan head coachin vetää, mutta olen asettanut pelin käyttämään omia taktiikoitani.
 

fezr0

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins
Ensimmäistä kertaa kun pelasin niin säädin pelkkiä ketjuja enkä säätänyt taktiikoita ollenkaan ja pääsin Predatorsilla konferenssifinaaliin. Myöhemmin olen säätänyt lähinnä noita ketjujen tactical settingsejä ja personal tacticseja ja jättänyt nuo tactical systemsit aika rauhaan. Nyt olen taas pitänyt vähän taukoa, mutta sitä ennen tuli Wildilla kahteen kauteen kaksi Stanley Cupia.

Pelejähän en katso ollenkaan vaan annan head coachin vetää, mutta olen asettanut pelin käyttämään omia taktiikoitani.
Itse pelannut kyllä suurimman osan EHM- urasta samalla tavalla eli käytännössä keskittyen lähes pelkkään GM:n rooliin ja muutamassa savessa tein myös jopa siten, että jätin ketjut ja taktiikatkin valmentajan harteille jotta koutsiporukalla oli oikeasti siis suurikin(?) vaikutus.
 

mrkrw

Jäsen
Kyllä harmittaa, että Liiga on pelissäkin suljettu... Kolme kautta TUTOssa, tuloksena 2 mestaruutta, joista toinen täysin suvereenisti. Runkosarjassa 16pts ero toisena olleeseen, ja pleijarit läpi yhdellä tappiolla. Nyt on sitten neljänteen kauteen ideana murskata kaikki joukkueet, ja päästä sitä kautta johonki kovempaan joukkueeseen.

Lähes Liiga-tason joukkueella lähdetään:

1: Nikko - Palve - Tuppurainen
Niskala-Pulli
2: Koivisto - Peltonen - Saarinen
Marttinen - Hynönen
3: Henritius - Asplund - Palonen
Hirvonen - Laurila
4: Joki-Erkkilä - Viitaluoma - Saarenpää
Tikkinen - Turkulainen

Maalissa Tuomas Tarkki (Tuomas Tolonen)

PS: Serbian maajoukkueella kaksi turnausta: Nousu 2A:sta 1B:hen, josta seuraavalla kaudella hissillä takaisin. Koutsina luonnollisesti maajoukkueiden kuningas Don Tami.

Edit: Onneksi sentään Suomi-Sarjasta tulee vähän vaihtelua Mestikseen. Kolmen kauden jälkeen KOOVEE ja VG-62 vakiinnuttaneet paikkansa Mestikseen.
 

Fat Jesus

Jäsen
Uskaltaisikohan tätä jälleen alkaa pelaamaan muutaman vuoden tauon jälkeen, tahtoo muu elämä unohtua kun uppoutuu tähän. =D

Tuleeko tähän päivitykset automaattisesti vai pitääkö ne itsellä aina huolehtia jostain nettisivuilta?
Mitäs toi Steam ku en aivan ole siitä perillä, pitääks se olla kokoajan koneella että toi toimii vai onko se vaan kauppa-alusta pelille?
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Tuleeko tähän päivitykset automaattisesti vai pitääkö ne itsellä aina huolehtia jostain nettisivuilta?
Mitäs toi Steam ku en aivan ole siitä perillä, pitääks se olla kokoajan koneella että toi toimii vai onko se vaan kauppa-alusta pelille?

Tietääkseni Steamin tarvitsee olla koneella että pelaaminen onnistuu. En ole kyllä aivan sama 100% varma. Steam myös lataa peliin päivitykset automaattisesti tai ainakin muistuttaa riippuen asetuksista. Rosterit toki tarvitsee itse ladata ja päivittää, mutta nekin taitaa löytyä steamista nykyään.
 

McGarnagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
LA Kings, Kärpät, K-Vantaa
Ah, kuinka mukavaa että tästäkin taas puhutaan! Itse olen tässä töiden lomassa koittanut pitää taukoa, koska kuten mainittu edellä, tähän kyllä uppoaa sellaisella "vaipat jalkaan ja tippaan"-asenteella kun oikein lähtee.

@Hurricane Itse aloitin tämän taktiikan pohjalta muistaakseni Kärpillä, jatkoin menestyksekkäästi Kingsillä, ja nyt Starsilla ekan kauden jälkeen juhlin Stanley Cupia. Kyseessä "Infamous Slapshot Tactic", joka siis on johonkin aiempaan iteraatioon keksitty pohja, ja jolla edelleen on käyttöarvoa. Infamous Slapshot Tactic • EHM The Blue Line

Itse pidän tuota sorvatessani pari nyrkkisääntöä: 3-2 pysyy hyökkäysalueen karvauksena ja overload slot sijoittumisena, ellei sentteri ole joku ihan nathangerbiili, ja sliderit pysyvät kenttäohjetasolla välillä -1+1. Jos sieltä löytyy sitten jotain ihan kädettömyyksiä tai puolestaan jonkun pystin arvoisia yksilöitä, niin etunenässä säädän gappia, syöttöä, taklaamista jne, personal tacticseista, kuitenkin pitäen yleensä mentaliteetin ja temmon kenttätasolla samana. Breakouteissa free flowing (1. kenttä), positional (2-3.) ja board play (4.), jos kentälliset tukevat näitä. Keskialueella voi hassutella sitten crisscrosseilla sun muilla, mutta pidetään oma pää simppelinä. Näitä myös kierrättelen aina muutamien pelien jaksojen jälkeen ja pleijareissa vielä enemmän.

PP:llä ykkönen umbrellalla ja kakkonen diamondilla, lavat sisään ja kiekko pussiin, kuten ylempänä mainittiinkin. Pari äijää heavy/barrage laukomisella ja riippuen taidoista RD tai LW playmakerina. Kokeiltu on myös sitä viivapakkia ja sentteriä pelintekijänä, mutta kyllä siinä tahtoo välistä omissa soida herkästi, kun yksin siellä roplaat ja jälkimmäiseltä taas loppuu tila.

Kannattaa katsella pelejä edes fast forwardilla, etenkin jos ne menevät erityisen huonosti. Itsellä Sharks tuotti kauheita vaikeuksia kauden aikana ja pleijareissa jännittikin jatkuuko sama leikki. Katselin vielä playoffien ekaa peliä 2 erää, olin häviöllä 0-2 ja tuli selväksi, että pari kenttää siivutti crisscrossilla tuota siihen saakka melko koskematonta 1-1-3 keskialuetta kuin makkaraa. Vaihdoin 1-2-2:een, tasoihin ja jatkoilla ohi, sarja neljässä pakettiin, kun lopuissa peleissä muisti vielä sekottaa vastustajan päätä line matcheillä ja breakouteilla.

PK:sta en enää osaa sanoa mitään ja pyytäisin itsekin siihen neuvoa. Kingsillä pyöritin melko aktiivista positional low/1-3 karvauksesta lähtevää palettia, joka otti tilan pois, tuloksena ~90 PK%. Dallasissa on kokeiltu kaikkea ja vissiin hikisesti pääsin nippanappa 80 prosentin tappoon, kun kausi loppui. Materiaaliero maalivahdista lähtien on aika suuri, mutta kai tähän nyt joku lääke on, että johonkin 85 prosenttiin hujahtaisi?

Lisäksi kiinnostaa, että ovatko muut löytäneet karvauksesta 3-2:ta toimivampaa, siihen kun olen niin tykästynyt? Itsellä on kauden mittaan yleensä keskiarvoisesti ykkösjoukkue laukauksissa maalia kohti ja top 5 toiseen suuntaan, jota pidän aika hyvänä mittarina pitkässä juoksussa. Entä puolustusalueen puolustuspelaaminen; en ole kokenut huomattavaa hyötyä olla pitämättä kaikkia ketjuja kilpparissa, kun blokkaamisestakaan ei juuri (tietääkseni) loukkaantumisia ole tullut. Lisäksi näin saa puolustavien pakkien arvosanaa ylemmäksi, joka on muuten melko vaikeaa.

Jummijammi, että tulikin pitkä kirjoitus. Pitäisiköhän pelata?
 

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kaikinpuolin muuten kyllä mahtava peli. Mitä nyt "vähän" syö uskottavuutta kun puolet joukkueesta täynnä nhl jyriä.

Mielestäni tekee Liigasta pelikelvottoman. Jaksoin SaiPalla pelata 1kk tätä. Sinä aikana kaikki Liigaseurat hankki vähintään yhden NHL veteraanin. Siinä vaiheessa totesin että odotellaan päivityksiä. Ilmeisesti edelleen sama tilanne.
 

nikozwan

Jäsen
Palkkojen karkaaminen käsistä näyttää ainakin syövän SM-Liigan uskottavuutta. Pelaan nyt änärissä kautta 2029 ja Suomessa HIFK maksaa kalleimmille ukoilleen melkein 600 k vuodessa. Eli enemmän kuin halvimmille änärikavereille. Koko palkkabudjetti joukkueella on melkein 5 milliä. Äkkisältään voisi kuvitella, että tämän epäuskottavuuden kitkisi pois se, jos Liiga-jengien vuosittain tahkoamaa voittoa pienennettäisiin Rizin ja kumppaneiden toimesta. Toki AI on niin paisti, että se varmaan palkkaisi silti sen puolen millin NHL-jyrän ja täyttäisi lopun rosteria junioreilla...
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Onnistuuko pelissä jotenkin siirtämään suomen jengit ruotsiin niin voisisi edes kerran pelailla suomen jengeillä avoimen sarjan kanssa.
 

Pllnen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Penguins, #3 Määttä, #86 Teuvo Teräväinen
2007 versiota tuli hakattua ihan urakalla ja nyt tuli tämä ostettua. Pingviinien peräsimessä eka kausi menossa ja sarja kärjessä tietenkin. Yksi vituttava asia tässäkin pelissä kuten edellisessä on. Jos annat Assistant GM:lle vahingossa oikeudet rosteri muutoksiin, niin se kyllä sitten osaa paskoa kaikki systeemit. Daniel Sprong pelaamassa hyvää tulokas kautta 3-kentän laidassa ja tämä pelle meni heittämään sen lainalla jonnekkin pimentoon mistä en sitä saa enää takas kutsuttua. Trade deadline kutsuu ja Scuderia ei saa myytyä eikä nyt oikeastaan tarvettakaan tälle kaudelle kun hoitaa 7 pakin hommat kohtuulla. Crosby johtaa pistepörssiä reilulla kymmenen pisteen erolla seuraavaan, joka onkin Kessel. Myös Letang pelaa jumala kautta ja löytyykin koko liigan pistepörssin sijalta 5. Määttä johtaa +/- tilastoa ja Ovechkin porskuttaa maalipörssin voittoon. Crosby ja Kessel molemmat top-10 maalipörssissä. Off-seasonilla olisi tarkoitus päästä eroon Scuderista, Kunitzista, Fehristä ja Dupuisista. Junnuille tarkotus saada ens kaudelle peli aikaa ja Sprongille ainakin paikka top-6. Dupuis liian kallis neloskentän laitaan. Kun hommat tällä kaudella nyt pelittää, niin ei liikaa haluja heikentää syvyyttä vielä tälle kaudelle.

Kentälliset seuraavassa muodossa:

Perron - Crosby - Kessel
Kunitz - Malkin - Hörnqvist
Bennet - Bonino - Rust (Sprongin paikka ennen Assistant gm:n perseilyä)
Plotnikov - Cullen - Dupuis
Fehr (kausi mennyt perseelle ja menetti paikkansa avauksessa jo aika aikasin)

Määttä - Letang
Pouliot - Lovejoy
Dumoulin - Cole
Scuderi

Fleury
Murray
Zatkoff ( pelasi erittäin hyvää kautta 2-maalivahtina, mutta loukkaantui 3kk)

Edit. Unohtui mainita, että Mike Johnston sai potkut ekana päivänä kun astuin peräsimeen ja tilalle tuli paremmat statsit omaavan Randy Carlylen.
 
Viimeksi muokattu:

Tiiviste

Jäsen
Suosikkijoukkue
Coyotes, Isles, Flyers, Ässät
Palkkojen karkaaminen käsistä näyttää ainakin syövän SM-Liigan uskottavuutta. Pelaan nyt änärissä kautta 2029 ja Suomessa HIFK maksaa kalleimmille ukoilleen melkein 600 k vuodessa. Eli enemmän kuin halvimmille änärikavereille. Koko palkkabudjetti joukkueella on melkein 5 milliä. Äkkisältään voisi kuvitella, että tämän epäuskottavuuden kitkisi pois se, jos Liiga-jengien vuosittain tahkoamaa voittoa pienennettäisiin Rizin ja kumppaneiden toimesta. Toki AI on niin paisti, että se varmaan palkkaisi silti sen puolen millin NHL-jyrän ja täyttäisi lopun rosteria junioreilla...

Tämä kyllä harmittaa itseänikin. Mielelläni fantasiasekoilisin Ässillä mutta nämä tietyt asiat tekevät pelistä tylsähkön. Auttaisikohan joku ulkkarirajoite yhtään tätä asiaa? Muutenkin kehittäjät voisivat taas duunata sen softan millä pystyy itse muokkailemaan tiedostoja. Kuten vanhemmissa EHM-peleissä.

Ja tosiaan, 300 tuntia uusinta EHM peliä tuli täyteen tossa pari päivää sitten. Edelleen koukuttaa jatkuvasti, ja uusia ideoita uusilla joukkueilla saan aika ajoin. Nytkin taas menossa Senatorsilla save, joka on tällä hetkellä vuodessa 2020. Houkuttelisi jo jonkun jengin rebuildaaminen nykyrostereilla. Jospa nyt edes yrittäisin pelata enemmän kuin 5 kautta yhtä savea.

Auta armias jos näkisi vielä vanhojen versioiden pelitunnit. Näitä on kyllä sen 10 vuotta tullut pelattua todella aktiivisesti.
 

nikozwan

Jäsen
Tämä kyllä harmittaa itseänikin. Mielelläni fantasiasekoilisin Ässillä mutta nämä tietyt asiat tekevät pelistä tylsähkön. Auttaisikohan joku ulkkarirajoite yhtään tätä asiaa? Muutenkin kehittäjät voisivat taas duunata sen softan millä pystyy itse muokkailemaan tiedostoja. Kuten vanhemmissa EHM-peleissä.

Ja tosiaan, 300 tuntia uusinta EHM peliä tuli täyteen tossa pari päivää sitten. Edelleen koukuttaa jatkuvasti, ja uusia ideoita uusilla joukkueilla saan aika ajoin. Nytkin taas menossa Senatorsilla save, joka on tällä hetkellä vuodessa 2020. Houkuttelisi jo jonkun jengin rebuildaaminen nykyrostereilla. Jospa nyt edes yrittäisin pelata enemmän kuin 5 kautta yhtä savea.

Auta armias jos näkisi vielä vanhojen versioiden pelitunnit. Näitä on kyllä sen 10 vuotta tullut pelattua todella aktiivisesti.

Kuulostaa siltä, että sulla on yhtä paha riippuvuus kuin mulla :D. 450 tuntia uusinta, 2007 versiota varmaan kolme kertaa se määrä. Juuri tällä hetkellä motivaatiota pelaamisen tuo se, että olen kolmena (!) vuotena peräkkäin päässyt Stanley Cupin finaaleihin vain hävitäkseni lopussa. Täksi kaudeksi hankin vihdoin uuden ykkössentterin, kun 37 vuotias Ryan Johansen alkaa käydä liian hitaaksi. Juuri nyt pelit sujuu hyvin, josko tämä olisi vihdoin se meikän vuosi...
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Tuli aloitettua Torontolla ja yllättävän hyvin on mennyt. Rosterit ei aivan uusinta huutoa ole, joten esim. Phaneuf on vielä kokoonpanossa. On tosin ollu niin paska, että lähtee heti kun löydän mieluisan kauppakumppanin.

Ennen kauden alkua kenkää saivat: Matt Frattin, T.J. Brennan sekä Mark Fraser.

Pelaajia tuli sisään kaksi: Matt Green puolustukseen paikkaamaan Stephane Robidasta, jonka passitin farmiin kun ei kelvannut kenellekään. P.A. Parenteau sai myös lähteä ja vaihdossa Torontoon matkusti Erik Haula.

Brad Boyes vaihtui Wildin neljännen kierroksen varausvuoroon.

24 ottelua takana ja pisteitä kasassa yhtä monta. Omassa divisioonassa kuudentena ja konferenssissa sijoitus on 12.

Kotiottelut ovat menneet aivan karmeasti. 12 ottelua ja tilastot 3-7-2, maaliero pakkasella 19 astetta. Vieraissa taas on kulkenut hieman paremmin, niin ikään 12 ottelua ja tilastot 7-3-2, maaliero 10 pykälää plussalla.

Sarjataulukko:

Itä
1. ** Blue Jackets 37pts
2. ** Canadiens 35pts
3. * Rangers 35pts
4. * Islanders 34pts
5. * Lightning 32pts
6. * Sabres 27pts
7. Penguins 29pts
8. Capitals 28pts
-----
9. Bruins 25pts
10. Senators 25pts
11. Devils 24pts
12. Maple Leafs 24pts
13. Red Wings 24pts
14. Flyers 24pts
15. Panthers 21pts
16. Hurricanes 15pts

Länsi
1. ** Flames 37pts
2. ** Blues 34pts
3. * Predators 32pts
4. * Jets 32pts
5. * Kings 31pts
6. * Ducks 30pts
7. Blackhawks 32pts
8. Stars 31pts
-----
9. Sharks 29pts
10. Wild 26pts
11. Canucks 24pts
12. Oilers 23pts
13. Avalanche 23pts
14. Coyotes 12pts

Toronton kentälliset edellisessä ottelussa:
van Riemsdyk - Bozak - Grabner
Winnik - Kadri - Lupul
Komarov - Froese - Pánik
Haula - Matthias - Arcobello

Rielly - Phaneuf
Gardiner - Corrado (Normaalisti Green, mutta on loukkaantunut)
Marincin - Polák

Reimer AM
Bernier

van Riemsdyk (12+9) on tällä hetkellä paras pistemies. Kymmenen pisteen rajan ovat rikkoneet Lupul (8+11), Bozak (4+13), Grabner (9+5), Kadri (5+8), Gardiner (1+10) sekä Winnik (3+7).

Haula on saalistanut tehot 4+2 ja Komarov 2+3.

Bernier on ollut maalissa kahdesti, eikä lisää vastuuta ole tiedossa. Kaikki menee. Taidankin yrittää hommat itselleni jonkun maalivahtiprospektin Reimerin rinnalle.

Reimer on pelannut siis 22 ottelua. Torjunta% on 92,1 ja PMK 2,42.
 

Stark

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, Minnesota Wild
Aloitinpa pitkästä aikaa kauden EHM:ssä, kun sain pelin onnistuneesti siirrettyä Macin puolelle. Panthersin ja Wildin välillä luonnollisesti piti valita, ja nyt suurempien haasteiden perässä lähdin Panthersia johtamaan. Vähän ruosteessa tässä näköjään ollaan ja kausi meni melko lailla penkin alle. Pudotuspelit karkasivat jo hyvissä ajoin ja loppukaudesta tankkausyritysten jälkeen joukkue piristyi ja pääsi varaamaan vasta kuudentena.

Yksi asia minua suuresti harmitti. Annoin Brian Campbellille mahdollisuuden voittaa vielä jotain kauppaamalla sopimuksensa viimeistä vuotta kiekkoilevan Soupyn Penguinsin organisaatioon. Vastineeksi tuli läjä varausvuoroja toiselta ja kolmannelta kierrokselta. Tämän seurauksena fanit menivät suunniltaan ja organisaatio antoi jos jonkinlaista ukaasia. Alkoi siis palli heilua ja en saanut minkäänlaista mahdollisuutta selitellä tekemisiäni. Aikanaan tuli kokeiltua tuota futismanageripeliä (FM) ja pidin siinä juurikin siitä, että tekemisiään pystyi perustelemaan ja joukkueenjohdon sekä pelaajiston kanssa pystyi käymään monivaiheisia keskusteluja. Tällainen vuorovaikutteisuus olisi EHM:ssäkin paikallaan. Noh, samapa tuo. Varaustilaisuudessa siis parhaat meni ohi ja pääsin kuudentena varaamaan pelissä korkealle arvostetun Julien Gauthierin.

Tulevaan kauteen olisi tarkoitus lähteä edelleen nuoria kehittämällä. Edelliskauden lopussa kokoonpanoon nostetut Mike Matheson ja Rocco Grimaldi esittivät loistavia otteita ja täksi kaudeksi mukaan nousee myös Lawson Crouse. Gauthier pääsee sen yhdeksän peliä näyttämään, mutta uskonpa nuorukaisen tien vievän vielä junioreihin. Kyllähän tämä peli taas koukuttaa, kun nopeammalla myllyllä pääsee klikkailemaan.
 

Sienihattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Draftasin Liiga joukkueet kauden aluksi (TPS) ja tällaisen kokoonpanon koutsi esitti kentälle. Melko defaultti taktiikoilla mentiin, 1 ja 2 ketjut hieman hyökkäävämpinä.

Zaborsky-Nokelainen-Sopanen
Tukonen-Gagnon-Polak
Kärki-Rissanen-Spina
Marjamäki-Repo-Moisio

Kalteva-Löfqvist
Nikkilä-Tallinder
Bonsaksen-Hietanen

Setänen
Joku nuori

Eka matsi Kalpaa vastaan, kentät olivat möttösiä ja poukkuloita. Peli 1-3 Kalpalle.
Aloitus %: TPS 42.7 ??? Öööh, just?!
Blokkaukset: TPS 26-6 Kalpa, mistäs tällainen ero?
Kiekon menetykset: TPS 12-5 Kalpa, Kalpalla varmaan enemmän poke checkiä tms?

En tiedä pitäiskö tuosta pallojen liikkumisesta pystyä päättelemään jotain, mutta ei tuntutnut mitkään muutokset muuttavan sitä että omat kiekolliset syöttivät limpun punaviivan jälkeen suoraan eteenpäin vaikka siellä ei ollut ketään. Vastustajan pelaajat taasen passailivat kiekkoa kuin ammattimiehet konsanaan. Onko noi taktiikat tehty NHL pelaajat mielessä ja "normaali" asetukset ovat liigapelaajille usein liian haastavia? Toimiiko pelimoottori niin että on pakko olla kahden viimisen ketjun tyypit jotain kädettömiä, puolustus orientoituneita taklaajia?

Pelin jälkeen lähes kaikki jengistä 6 arvosanoin.

Purkakaas mulle vähän näitä.

Edit: Pöyhönen kokonaisvaltaisempi kuin Tukonen. Ben-Amor liigan parhaimmasta päästä. Taitaa olla vähän vaiheessa Liiga.. Pakistoon tuli Kousa lisäksi ja komeasti 15 peliin simuloitui 2 voittoa :,D Aloitus % heittelee aika paljon pelien välillä. Muuten iso osa peleistä hävitty vaikka statistiikka oman joukkueen puolella. Laukauukset menevät lähes aina tasapuolisesti kaikissa peleissä. Ehkä vaan luovutan tän pelin osalta, jos se FHM 3 antais jotain vaikka...
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös