NHL Eastside Hockey Manager

  • 565 289
  • 2 476

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Mulla neljäs kausi menossa HC Kuusankoskella. Aloitin Suomi-sarjasta. Viime kauden päätteeksi nousin liigaan. Nyt liigaa pelattu yli puolet ja oon sarjataulukossa kolmantena. Mainittakoon, että kaikien pelaajien palkkakulut on yhteensä 130k € (budjetti saman verran).

Jotenkin alkaa pelistä menemään hohto kun ihan paskasakilla taistelee liigan voitosta. Niin ja Kuusankoskihan on Kookoon farmijoukkue ja Kookoo pelaa mestiksessä. Sinänsä mielenkiintoista että Kookoon farmiin tiputtamat "ylijäämäpelaajat" ovat kauttaaltaan parempia kuin omat pelaajat.
Ihan mielenkiinnosta, miten tämä on mahdollista? Onko kyse yksinkertaisesti loistavien taktiikoiden luomisesta? Vai oletko saanut kehitettyä pelaajista hintaansa miljuuna kertaa parempia?

Itse olen sen verran paska tuossa, ettei ainakaan liiallisen menestyksen vuoksi tule kyllästyttyä. :)
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Ihan mielenkiinnosta, miten tämä on mahdollista? Onko kyse yksinkertaisesti loistavien taktiikoiden luomisesta? Vai oletko saanut kehitettyä pelaajista hintaansa miljuuna kertaa parempia?

Itellä meni vähän samalla tavalla tämän managerin kanssa silloin kun tuli vielä enemmän pelattua. Eli aloitin aina jollain Suomi-sarja jengillä ja muutaman kauden sisään nostin liigaan ja tämän jälkeen vaihdoin jälleen johonkin umpisurkeaan seuraan ja nostin sen liigaan yms.. Itellä kyse oli lähinnä hyvästä skouttauksesta!

Jossain vanhemmassa managerissa pelasin sitten Porin Ässillä ja muutaman kauden jälkeen halli oli paisunut n. 17 000 hengen kokoiseksi ja sain joukkueeseeni aina joitain Brendan Shanahaneja ynnä muita jäähdyttelemään pariksi kaudeksi. Uskomattomia piste-ennätyksiäkin tuli pelaajille, muistaakseni jotain 110pistettä oli parhaalla kaudella. Siis pelkästään runkosarjassa.

Tästä kaikesta huolimatta: En ole ikinä voittanut Stanley Cupia! En ole ikinä pelannut edes Stanleyn finaaleja. Kuitenkin muutama kausi on tullut tahkottua myös NHL:ää ja vieläpä jokaista eri versiota tästä pelistä.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Tästä kaikesta huolimatta: En ole ikinä voittanut Stanley Cupia! En ole ikinä pelannut edes Stanleyn finaaleja. Kuitenkin muutama kausi on tullut tahkottua myös NHL:ää ja vieläpä jokaista eri versiota tästä pelistä.
Itse en ole koskaan jaksanut oikein muita sarjoja pelatakaan, mutta Lord Stanley on tullut kotiin kaikilla NHL-seuroilla ennen pitkää. Ei se siis mahdotonta ole.
 

Laika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Tappara
Ihan mielenkiinnosta, miten tämä on mahdollista? Onko kyse yksinkertaisesti loistavien taktiikoiden luomisesta? Vai oletko saanut kehitettyä pelaajista hintaansa miljuuna kertaa parempia?

Itse olen sen verran paska tuossa, ettei ainakaan liiallisen menestyksen vuoksi tule kyllästyttyä. :)

Kai tuossa tarvitaan tarvitaan vähän kaikkea. Hyviä taktiikoita, scouttausta ja valmennusta. Pelaajien kehitys on kyllä ollut melko mitätöntä, eikä arvot kovin kummoisia ole. Joukkeen tähtipelaajastatus on muuten Juha Fagerstedtilla jolla on myös kovin palkka 14k €. Voin laitella pelaajalistan kunhan kerkiän.

NHL pelit lopetin kun olin voittanut Edmontonilla 6 mestaruutta putkeen. NHL:ssä pärjääminen on mielestäni helpompaa kuin esim. kotimaan sarjoissa. Fiksut treidit ja oikeanlainen roolitus toimii.
 

Disaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs
Eilen tuli (taas) hieman päivitettyä EHM2007:n Unfaking_3_0_EHM Finland Rosters-databasea:

OHL Mississauga IceDogs > Niagara IceDogs

OHL Toronto St. Michael's Majors > Mississauga S. Michael's Majors

QMJHL St. John's Fag Devils > Monteal Junior Hockey Club

Väilillä tuntui että silmät alkavat vuotamaan verta, sen verran ärsyttävää ja työlästä tuo sopimuksien ja oikeuksien siirtäminen uuden organisaation omistukseen oli.

Aiemmin olen hoitanut joukkueiden muutot yksinkertaisesti vain vaihtamalla jengin nimen ja hallin, mutta nyt siis tuli tehtyä vähän pidemmän kaavan kautta. Harmi että minkään sarjan joukkueiden lukumäärää ei voi nostaa, sillä jos vaikkapa päivittää WHL:ää laittamalla sinne Edmonton Oil Kingsin niin joukkue ei voi sijoittua sarjassa, tai sitten se vie jonkun toisen joukkueen paikan ollessaan 22. joukkue 21 jengin liigassa. Sama ongelma myös AHL:ää päivittäessä, tulee liikaa jengejä. Niin ja mitä haittaa tästä on? Tästä voi olla seurauksena se ettei esim. Memorial Cupia tai Calder Cup-poffeja pelata koska yksi tai useampi jengi on ilman sijoitusta sarjataulukossa vaikka olisikin pelannut runkosarjan ihan normaalisti..

Ensimmäisellä kaudella en ole onnistunut Stanley Cupia voittamaan, matka tyssää aina konferenssi finaaliin mutta heti sitten seuraavalla kaudella tässäkin on helppo onnistua (olen pelannut kokonaisia kausia vain Habsilla ja Blue Jacketsilla). Viimeksi sattui hauska/vittumainen bugi kun pelasin Habsilla konferenssin finaalineja Rangersia vastaan, samaan aikaan oli menossa MM-kisat ja tietenkin pelissä oli yhdeksi pelipaikaksi valittu Montrealin Bell Centre. Sattui niin että MM-kisojen viimeisiä pelejä pelattiin juuri samana päivänä Bell Centressä kun itselläni olisi myös ollut siis poff-ottelu Rangerseja vastaan. Tästä johtuen en saanut kotietua ja pelit pelattiin ihan miten sattuun, välillä Montrealissa ja välillä New Yorkissa. Ei se mitään mutta peli ilmoitti kahdesta ottelusta New Yorkin vieneen voiton vaikka minä ne pelit voitin Canadiensilla. Konferenssi finaalin tulokseksi tuli lopulta 4-3 otteluvoitot Canadiensille vaikka oikeasti voitin ottelusarjan 6-1!!! Ei se mitään, kannu tuli siitä huolimatta sitten finaaleissa.

Alle 20-vuotiaiden MM-kisat voitin Suomella heti kaudella 2006-2007, "ikimuistoinen jatkoaikavoitto" finaalissa Kanadaa vastaan. Tästä huolimatta en onnistunut saamaan töitä mistään NHL-organisaatiosta ja jouduin lopettamaan pelin kun ei jaksanut venailla seuraavaa turnausta tyhjänpanttina.
 

Disaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs
No niin, tuli sitten päivitettyä AHL ja ECHL joukkueetkin lähes kohdilleen.

Iowa Stars > Iowa Chops

Omaha Ak-Sar Ben Knights > Quad Fity Flames

Trenton Titans > Trenton Devils

Toledo Storm > Toledo Walleye

Ontario Reign

ym ym

+ kaikkea muuta säätöä: pelaajiin, henkilökuntaan, farmisuhteisiin ja tulevaisuuden siirtoja & lopettamisia. Myös logo ja kuvapakettia olen päivitellyt mahdollisuuksien mukaan. Kaikki muutokset on tehty P-Amerikan liigoihin muutamaa hassua poikkeusta lukuunottamatta.

Ainoana miinuksena on se että UHL:ää ei voi enää pelata koska Elmira Jackals täytyi nostaa ECHL:ään.

Tämä kaikki on siis tehty EHM2007 Unfaking_3_0_EHM Finland Rosters-databaseen, jos jotakuta kiinnostaa niin ottaa vaan reippaasti yhteyttä.

Rosteripaketti on kooltaan "huikeat" 32,5Mt ja kuvapaketti 205Mt.
 

Beeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaughan Rangers
21. kausi on takana ja tuloksena 11. stanley cup. Määrä saattaa asiaan vihkiytyneelle tuntua pieneltä, mutta koko ajan johtavana ajatuksena on ollut rakentaa draftin kautta. Viimeiset ~15 kautta ovat myös tuoneet voittoa omistajille 20-30M taalaa/kausi. Viime kauden pistepörssin top 20:ssä oli 4 omaa miestä ja saman verran muihin joukkueisiin karanneita omia varauksia.

Taas kerran lähdetään seuraavaan kauteen suosikkina, mutta mikäänhän ei ole kiveen hakattua. Harvoin jos koskaan olen törmännyt yhtä pahasti koukuttavaan peliin. Jos emäntä ei uhkailisi selibaatilla, niin 30. kausi olisi tasaisen vauhdin taulukolla kohta käsillä...
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
Ketjussa on tämä varmaan kysytty sen 1 000 000 kertaa, mutta kysytään silti. Mistäs nettiosotteesta tuon saisi? Justihinsa tuli rahhoo tilille, ja tuolta virallisilta sivuilta kun koitin ladata niin ei suostunut.

E. Nyt sain ladattua tuon demon, mutta nyt pitäisi saada se Order ID? Mistäköhän..

E2. Toimiiko Windows Vistalla?

E3. Joopa joo.. Enpäs ottanutkaan taaskaan huomioon, että Visa Electron ei ole sama asia kuin Visa.
 
Viimeksi muokattu:

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
Alkaapi muuten olemaan jo varsin kyrsivää tämä käskytys. Jody Shelley on Columbus kaudessani onnistunut keräämään 64:ssa ottelussa 946 jäähyminuuttia ja tahti jatkuu. Myös joukkueeseen nostettu Brandon Sugden on kerännyt yli 500 minuuttia.

Frölundalla pelaamassani kaudessa sain kaapattua joukkueeseen sellaiset kovanaamat kuin Andreas Jämtin, Tim Sestito, Peter Worrell & Garrett Burnett.
Jämtin keräsi 30:ssa pelaamassaan ottelussa yli 600 jäähyminuuttia, kuten myös Burnett. Worrell pääsi yli 550:n ja Sestito otti vähän päälle 350 minuuttia.
 

Beneway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Mario Lemieux, Jyp
Kyselläänpä nyt sellaista asiaa, että löytyykö NHL EHM 2005:seen minkäänlaista pelaajaeditoria, jolla tällainen pelailu olisi mahdollista vai onko tämä mahdollista vain tuolla uusimmalla versiolla?
 

Lape7

Jäsen
Toimiiko muilla Bluelinen rosterit. Vaikka asennan ohjeiden mukaisesti, en saa uusia rostereita käyttöön? Onko kenelläkään tiedossa muita SM-liigan rostereita?

EDIT: Päivitys auttoi
 
Viimeksi muokattu:

Fiiu

Jäsen
Onkohan täällä ketään joka tarvitsisi PC-version lisenssiä? Itselläni jäi se ylimääräiseksi vaihdettuani Mac-käyttäjäksi ja kuten arvata saattaa, pitäisi ostaa Mac-lisenssi jotta pääsee pelailemaan.

Myös ns. vaihtokauppa kävisi itselleni jos jollakulla on käynyt päinvastainen muunnos.
 

Beneway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Mario Lemieux, Jyp
Onkohan täällä ketään joka tarvitsisi PC-version lisenssiä? Itselläni jäi se ylimääräiseksi vaihdettuani Mac-käyttäjäksi ja kuten arvata saattaa, pitäisi ostaa Mac-lisenssi jotta pääsee pelailemaan.

Myös ns. vaihtokauppa kävisi itselleni jos jollakulla on käynyt päinvastainen muunnos.

Itselleni tuo kyllä kelpaisi, kun ei ole tullut peliä ostettua. Homma on kuitenkin niin, ettei meikäläiseltä löydy mitään vaihtokaupattavaa.
 

Fiiu

Jäsen
Itselleni tuo kyllä kelpaisi, kun ei ole tullut peliä ostettua. Homma on kuitenkin niin, ettei meikäläiseltä löydy mitään vaihtokaupattavaa.

Eipä se vaihtokauppa mikään ehdoton ole, sekin riittäisi että saisin PC-lisenssin eteenpäin ja ostaisin sitten itse Mac-lisenssin. Eikä tietenkään tarvitse täyttä hintaa maksaa, katsotaan joku sopiva hinta sille. Olisi hyvä että saisin lisenssin pois "jaloista", parempi niin että se menee oikeaan käyttöön sen sijaan että se lojuisi "hyllyssä" turhan panttina. Typerä systeemi ollut tuo käyttisperusteinen lisenssi.
 

Beeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaughan Rangers
Tservoskahaidis!
Tuli tässä tietokoneen temppuillessa mieleen, että mistä sen toisen koodiavaimen/salasanan löytää mikäli ensimmäistä versiota kohtaa tuho? Nimimerkillä 25 kautta takana joita en mielellään jättäisi unholaan. Tutkailin äskettäin kansiota jossa peli sijaitsee, mutta en sieltä ainakaan mitään osviittaa löytänyt.
 

Nupe_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Colorado Avalanche
Tservoskahaidis!
Tuli tässä tietokoneen temppuillessa mieleen, että mistä sen toisen koodiavaimen/salasanan löytää mikäli ensimmäistä versiota kohtaa tuho? Nimimerkillä 25 kautta takana joita en mielellään jättäisi unholaan. Tutkailin äskettäin kansiota jossa peli sijaitsee, mutta en sieltä ainakaan mitään osviittaa löytänyt.

Tutkaileppa s-postia. Toivottavasti löytyy ettei vahingossa oo tullu poistettua...
 

Beeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaughan Rangers
Eipä löytyny meileistä. No täytyypä toivoa ettei kone ihan äkkiä laukea.
 

Teloch

Jäsen
Muistaakseni tästä puhuttiin tässäkin ketjussa, mutta kysynpä uudestaan : Vieläkö lisenssiä saa hommattua jotain kautta? Itse olen pelaillut tuota freewarea jo n+1 vuotta ja lähinnä kauhistuin NHL EHM:n valikkohelvetistä, mutta nyt tätä 07:n demoa hinkanneena löytyi Se Jokin. SI Gamesin sivuilta ei ainakaan kädettömän puusilmä-surffaajan silmiin osunut minkään valtakunnan linkkiä.
 

Fiiu

Jäsen
Muistaakseni tästä puhuttiin tässäkin ketjussa, mutta kysynpä uudestaan : Vieläkö lisenssiä saa hommattua jotain kautta? Itse olen pelaillut tuota freewarea jo n+1 vuotta ja lähinnä kauhistuin NHL EHM:n valikkohelvetistä, mutta nyt tätä 07:n demoa hinkanneena löytyi Se Jokin. SI Gamesin sivuilta ei ainakaan kädettömän puusilmä-surffaajan silmiin osunut minkään valtakunnan linkkiä.

Mulla on yksi "ylimääräinen" PC-lisenssi koska siirryin Mac-puolelle eli jos kiinnostaa niin saa sopivaan hintaan ostaa pois. Saa sen varmaan vielä ihan tuolta online-kaupastakin ostaa mutta itse ajattelin ostavani Mac-lisenssin kun saan tuon pois ettei jää turhan pantiksi.
 

Teloch

Jäsen
Mitä tuossa aiempia viestejä luki niin ns. kakkos-lisenssin ostaminen ei vissiin ole kovinkaan suotavaa, kiitoksia kuitenkin tarjouksesta.
Oma tyhmyys sai taas mukavaa korostusta kun pelin perässä turhaan SI:n ja Segan sivuilla surffailleena tajusin pistää demon päälle ja klikata sitä purchasea. Tää on taas näitä päiviä. Ostoon lähtee - parempi kai myöhään kun ei milloinkaan.
 

Fiiu

Jäsen
Mitä tuossa aiempia viestejä luki niin ns. kakkos-lisenssin ostaminen ei vissiin ole kovinkaan suotavaa, kiitoksia kuitenkin tarjouksesta.
Oma tyhmyys sai taas mukavaa korostusta kun pelin perässä turhaan SI:n ja Segan sivuilla surffailleena tajusin pistää demon päälle ja klikata sitä purchasea. Tää on taas näitä päiviä. Ostoon lähtee - parempi kai myöhään kun ei milloinkaan.

Itse en löytänyt tai silmiini ei osunut ko. informaatiota. Mahdatkohan tarkoittaa ns. tuplakäyttöä? Oman lisenssini kohdalla tuota on ainakin turha pelätä, sitä ei ole käytetty nyt n. vuoteen eikä tulla käyttämään niin kauan kuin se minulla on. :)

EDIT: löytyihän sitä jotain tietoa eli ilmeisesti kahteen kertaan saa samalla lisenssillä asennettua kerrallaan. Jos joku on kiinnostunut tuon oman "ylimääräisen" lisenssini ostamisesta niin tehdään homma täysin reilun pelin merkeissä eli tarvittaessa saat vaikka aktivoida ko. lisenssin ja varmistaa että se toimii ennen kuin maksat.
 
Viimeksi muokattu:

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllähän tätä ollaan tahkottu. Joskus aikoja sitten raportoin ketjuun siitä miten olin Bostoin Bruinssilla aloitellut NHL-peliä. Masokistinen luonne todennäköisesti, mutta samalla joukkueella pelataan yhä, vaikka nyt taas on parin kuukauden tauko pelistä. Kausi taitaa olla 2023-2024. Cuppeja on toistakymmentä ja runkosarjan voitto tippuu joka kausi. Joku piru on saanut toistaiseksi jatkamaan.

Yksi suurista piruista on ajatus siitä, että nyt alkaisi olla tilaisuus voittaa Stanley Cup 100% omista varauksista kootulla joukkueella. Kuluvalla kaudella joukkueessa on enää muutama ulkopuolinen pelaaja ja kaksi koko ajan mukana roikkunutta sotaratsua, jotka tosin alkavat olla molemmat kypsiä lopettamaan.

Toinen piru on piste-ennätyksien saalistaminen. Mitä nyt peliä on tullut tahkottua, niin Gretzkyn 92 maalin ennätys on kyllä rikottavissa ilman mitään huijailua. 215 on kyllä siinä ihan rajoilla, että siihen ei ilman todella hyvää tuuria pystytä.

Toistaiseksi parhaimmillaan kasaan on kertynyt 85 maalia (Phill Kessel monia monia vuosia takaperin, sittemmin sössin äijän tyhmyyksissäni muualle) ja 185 pistettä ((82+103) eräs oma varaukseni viime kautena).

Tämä 185 pistettä nakutellut pelaaja on kyllä erittäin mielenkiintoinen tapaus. Nyt 27 vuotias 190 senttinen ja 99 kiloinen kanukki kun ei varsinaisesti mitenkään attribuuttiensa puolesta vaikuta aivan kirkkaimmalta tähdeltä. Luistelijana äijä on selkeästi joukkueen huonommasta päästä. Yhtäkään vastaavaa pelaajaa ei silti ole pelissä vastaan tullut. Lisäksi kyseessä on laitahyökkääjä. Pääsääntöisesti sentterit keräävät pelissä ne kovimmat pisteet.

Mites onko kukaan muu jäänyt kiinni tällaiseen ääliömäiseen ennätysten kalastamiseen ja millaisia pisteitä ne kovimmat rohmut ovat tehneet?
 

Disaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs
Ilmoitus asiaa.

Olen lähettänyt muutamalle jatkislaiselle rosteri & farmi-tiimi päivityksen. Tuossa kyseisessä muokkaamassani päivityksessä Blackhawks potkii kaikki ylimääräiset pois (myös hyvät prospectit). Paikannin ongelman ja se on nyt korjattu, jos kiinnostaa saada kunnostettu versio tuosta, niin laittakaa YV:tä.

Ennätyksistä sen verran (viitaten edelliseen postaukseen), että Crosby nakutti minulla Blue Jacketsissa 178 pojoa, sen yli ei ole oma, eikä tietokoneen ohjastamat pelaajat päässeet. Maali-ennätys taitaa olla 80, Kovalchuk (tietokoneen ohjastamana).

Pakkomielteiseksi kentäksi on itselläni muodostunut Moreau - Yelle - Hagman. Monessa eri joukkueessa ja monella eri kaudella kaikki kolmikosta ovat tehneet 20 maalia, vaikka ovat 3. kenttä. Samalla tosi hyvä jarru-kenttä muuten. Pakeista hankin joukkueeseen kuin joukkueeseen, ainakin Prongerin ja Berardin. Itse ainakin olen menestynyt noilla eväillä. Nyt on vuorossa St. Louis Blues, saa nähdä, että jääkö kannu kauas heti ekalla kaudella. Toisella kaudella sen voittaa joukkueella, kuin joukkueella.
 

Teloch

Jäsen
Ainakin haastetta löytyy näin aloittelijalle. Mielestäni olen onnistunut hankinnoissani ainakin odotuksiin nähden ja kaiken pitäisi näennäisesti olla kunnossa, pelaajia kun luulisi löytyvän joka rooliin. Kolmatta kautta kuitenkin rämmitään liigan viimeisenä eikä paremmasta huomisesta ole tietoakaan.

Yleispäteviä vinkkejä, samoin kuin linkkejä ohjeisiin (fhockeyn 101-hommat tulikin jo katsastettua) otetaan avosylin vastaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös