NHL Eastside Hockey Manager

  • 568 370
  • 2 477

Sir Smuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Florida Panthers
Moi. Tietääks kukaa mitä pitäisi tehdä, kun olen onnistunut lukittamaan itselleni harjautusjakaumaan General 0, Powerplay 50 ja Penaltykill 50(älkää kysykö miksi). En pysty lisäämään tai vähentämään mistään kohdasta vaan + ja - kohdat on jotenki lukossa, enkä voi muuttaa säätöä mitenkään.

Kiitos jo etukäteen.
 

-Anttu88-

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montreal, Dallas, Liverpool, Barcelona
Mitä pitää tehdä sen jälkeen kun on avannut sen UNFAKING tiedoston että saa sen toimimaan peliin? Eikö sveitsissä pelaavat pelaajat pitäisi ilmestyä peliin mukaan kun sen tiedoston saa toimimaan?

Vastauksia please!
 

BelleGrino

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK , FC Hämeenlinna ja Habs
Yksinkertaisesti tuon UNFaking DB:n asentamisen jälkeen on aloitettava uusi ura jotta kyseisen päivityksen saa toimimaan, kesken saven se ei muuta mitään.
 
Viimeksi muokattu:

-Anttu88-

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montreal, Dallas, Liverpool, Barcelona
BelleGrino kirjoitti:
Yksinkertaisesti tuon UNFaking DB:n asentamisen jälkeen on aloitettava uusi ura jotta kyseisen päivityksen saa toimimaan, kesken savaen se ei muuta mitään.

Kiitti sain jo toimimaan, en vain tajunnu et se piti "winrarrata" databaseen!!!
Ois sellanen kyssäri et onko jollain tietoa milloin EHM2006 tulee makkinoille?
 

Kgz

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia
-Anttu88- kirjoitti:
Kiitti sain jo toimimaan, en vain tajunnu et se piti "winrarrata" databaseen!!!
Ois sellanen kyssäri et onko jollain tietoa milloin EHM2006 tulee makkinoille?

Ensi syksynä pitäisi tulla. Peliä ollaan vasta tekemässä. Luulin että demoja rupee tuleen kesän loppu puolella. Asiasta tietää enemmän Riz ja Jimmymac
 

BelleGrino

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK , FC Hämeenlinna ja Habs
-Anttu88- kirjoitti:
Ois sellanen kyssäri et onko jollain tietoa milloin EHM2006 tulee makkinoille?

Jos lähetään viilaamaan pilkkua niin seuraavan EHM:n vuosipainos on 2007 ja se ilmestynee syksyllä.
 

Tompse

Jäsen
Täytyy nyt antaa rakentavaa palautetta seuraavaa versiota varten. Toivottavasti menee perille.

Eli talouspuoli tulisi saada monipuolisempaan kuntoon, kun nyt pelaaja on toimitusjohtajan pallille, tulisi hänen minun mielestä saada vaikuttaa enemmän talouteen ja siihen vaikuttaviin asioihin. Kuten eri sponssien hankkiminen, oheismyynnin järkkäämistä jne.. Sitä mitä oikeassakin maailmassa tapahtuu, realististahan tästä halutaan.

Pelaajien sopimuksista, en ole ihan perillä, mutta jos Patrik Forsbacka tienaa ensimmäisella liigakaudellaan 5000€, ja vaatii seuraavaksi kaudeksi 45000€-50000€, niin ei tuo kyllä oikein voi olla. Tosin ei tämä niin paljoa haittaisi, jos budjetit olisi kunnossa. Eli, esimerksi Ässien oikea pelaajabudjetti on 1100000€, eikä n.800000€ kuten peli näyttää. Olen myöskin yrittänyt tuolla editorilla säätää, mutta tuloksetta, kaikkea muuta sillä tuntuu saavan muutettua, muttei finanssipuolta.

Pienen nootin voisi myös antaa pelaajien arvojen antajille, kannattaa tehdä tarkkaa hommaa, vai miltä kuulostaa Marko Kivenmäen luistelutaidot (nopeus,ketteryys jne..) alle kymmenen?

Harjoituksia voisi monipuolistaa eli kuten Football Managerissa, noita eri tyylisiä harjoitusmuotoa, onhan niitä Jääkiekossakin. Nyt on vaikea asettaa valmentajaa harjoituttamaan laukauksia tai kuntoa, koska ei ole oikein mistä katsoa, miten hyvin kukin valmentaja osaa harjoituttaa laukauksia..

Kokonaisuudessaan peli on hyvä, jos vaan saan pelinsä käyntiin ja välttyy pahoilta tappiosumilta, muuten kyllä saa hermoilla ja paljon.

Ruusuja voisi antaa tuosta pelimoottorista, eli tuosta 2d-näkymästä, toimii pientä viilausta lukuunottamatta hyvin, eli esim. jäähy kun tulee peli katkotaan miten sattuu jne.. Mutta tosta on erittäin hyvä tehdä loistava seuraavaan versioon, sitä odotellessa.. :)

Kiitos!
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Jelppiä

Asensin pitkän tauon jälkeen tuon ensimmäisen version pelistä ja tarvitsisin saada niitä päivityspaketteja. Mistäköhän löytyy suomen sarjoihin.

Bugithan olivat ainakin seuraavat:
-joukkuenimet puuttuu
-Mestikseen ei voi nousta
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Itse kaipaisin eniten kehitystä taktiikkapuolelle. Sehän näissä manageripeleissä kuitenkin on olennaisinta, ja EHM:ssä pahasti puuttellista. Esimerkiksi karvauksen suhteen vaihtoehdot ovat naurettavan vähäisiä ja yksipuolisia. Samoin hyökkäyksen järjestämisen.
 

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Suomi-sarja

Seuraavaan versioon on tarkoitus saada taas Suomi-sarja mukaan. Viime kerrallahan se piti jättää pois, kun ei löytynyt research-porukkaa. Tällä kertaa otin Suomi-sarjan minun vastuulleni ja nyt olisikin haussa vapaaehtoisia joukkuetutkijoita. Homma on yksinkertaisemmillaan muutamien tärkeimpien pelaaja-arvojen täyttämistä valmiille dokumentti-pohjalle, eli erittäin vaivatonta. Jos on halua auttaa Suomi-sarjan palauttamisessa takaisin EHM:n pelattavien liigojen joukkoon, niin ei muuta kuin yv:tä minulle, niin annan tarkempia ohjeita ja aikatauluja. Myös kysymyksiä voi esittää.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
NHL EHM 2005

No niin, Johnnykin sitten hankki itselleen tietikonepelin jota ajatteli jaksavansa tahkota hetkinä jolloin ei muutakaan tekemistä ole. Pelin asennettuani hankin vielä uusimman patchin sekä sm-liigaan uudet rosterit. Suurena kiekon ystävänä ja ennenkaikkea mitä peleihin tulee, realismifriikkinä, jouduin kyllä pahasti pettymään...

Ymmärrän että kyseessä on nimenomaan PELI, simulaatio, mutta silti ks. peliä pelailtuani olen tullut siihen tulokseen että se ei kyllä simuloi realistisella tasolla jääkiekkoa lähimainkaan.

Ensimmäisenä huomio kiinnittyi näihin kauden aikana julkaistaviin siirtouutisiin. 98% kaikista siirroista (Sm-liigassa) oli näitä että joku joukkue sainasi jonkin toisen joukkueen junnun. Siis mitä helvettiä...? Joka joukkueella on se oma a-junnu porukka kauden alussa. Kauden lopussa on myös a-junnu joukkue, joskin joka jamppa on eri kuin kauden alussa... Ja sitten kun lähtee trendiin mukaan ja koittaa sainata jonkun lupaavan 18v. laiturin saipasta tapparaan, niin palkkapyyntö saisi Hjalliksenkin nauramaan vaikka pyytäjä olisi itse Temppa Selänne...

Sitten yksi ehkä eniten vituttava seikka: Pahin "virhe" mitä pelissä voi tehdä, on mennä vieraspelissä, altavastaajana, esim. 0-3 johtoon avauserässä.Turpaan tulee joka perkeleen kerta!! Ja kyllä, olen koittanut jäädyttää peliä, jatkaa samaan malliin, tehdä pieniä muutoksia passiivisempaan suuntaan jne. Joka V I T U N kerta se ennakkosuosikki ja kotijoukkue tulee tasoihin ja menee sitten jatkoajalla tai RL kisassa voittoon.

Sitten tämmöinen ihmetys... Miksi neloskentän äjjät saa aina arvosanan 4-6...? Juu, ei ne tee maaleja eikä komeita sooloja, mutta ei se liene nykykiekossa kovin usein tarkoituskaan? Tarkoitus lienee pelata nollanollaa, taklata ja ehkä hieman "rikkoakkin". Näin olen mielestäni onnistunut saamaan oman neloseni pelaamaankin. Mutta kun ei maaleja ja pisteitä tule, niin joka jampan morale arvo on low tai very low kun pelkkää femmaa näyttää sarake. Ja +/- saldo on lähellä nollaa (niinkuin lienee tarkoituskin...?).

Lisää omituisuuksia... Nämä ihme "putket" ovat kova sana pelissä. Lähes poikkeuksetta harjoituspelit ja alkukausi menevät aivan nappiin. Reenimatsit voittaa käytännössä aina ja kauden ekat 10-15 peliä menee aivan nappiin. Sen jälkeen kaikki alkaa menemään päin helvettiä. Ja mitkään muutokset mitä teen eivät vaikuta sitten pätkääkään. Muutenkin tuntuu taktiikoiden erot ja muut taktiset jutut pelissä ovan aivan täysin luokkaa "Kivi, sakset, paperi."

Kovasti olen pettynyt. Ja tämmöisenä kiihkeänä kiekkomiehenä tämmöinen bugitus ja antirealismi rupeaa vituttamaan siinä määrin että peli jää hyllylle... Ja tässä ei ollut läheskään kaikki omituisuudet mihin olen pelissä kyllästynyt. En jaksa ruveta kaikkia luettelemaan tai viestistä tulee niin pitkä ettei sitä kukaan jaksa lukea.

Olen ymmärtänyt että täällä palstalla on pelin toteutuksesta vastaavia henkilöitä. Ymmärrän täysin että kyseenlaisen pelin toteuttaminen nk. "täydellisenä simulaationa" on mahdotonta, ja edes lähelle pääsy helvetin vaikeaa. Ja arvostan oikeasti sitä työtä mitä pelin eteen on tehty. Joten ei tarvitse vetää hernettä nenään, eikä edes loukkaantua. Ehkäpä seuraavissa versioissa voitte jollain tapaa koittaa korjata noita em. omituisuuksia.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Itseäni ei junnujen pelaajasiirrot ainakaan häirinneet hirveän paljon, niitä ei mielestäni tullut hirveästi. Jouni Virpiö siirtyi JYPistä TPS:ään ja Ville-Matti Koponen siirtyi Pelicansista muistaakseni Ässiin, mutta muita ei mieleen tullut.

Tai, Kärpät tarjosi ostaa minulta Tommi Pelkosen aika kovalla hinnalla, suostuin siihen.

Enempi minua kiusasi potkujen suuri määrä, liigastakin parikymmentä (suomalaista) sai potkut kesken kauden. Vain muutama sai jonkun muun työpaikan sillä kaudella.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Sinustako joukkuetutkija?

Uusi NHL:EHM kaipaa joukkuetutkijoita SM-liigan joukkueita varten. Hommasta saa lisätietoa laittamalla minulle yv:tä.

Tällä hetkellä vapaita joukkueita ei ole enää.

Jos homma kiinnostaa niin yv:tä vain tähän suuntaan.

Edit: SaiPalle löytynyt tutkija. Ässille löytynyt tutkija. KalPalle löytynyt tutkija. Pelicansille löydetty tutkija. Lukolle löytynyt tutkija. HIFK:lle löytynyt tutkija. Bluesille löytynyt tutkija.
 
Viimeksi muokattu:

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Nostetaas tätä hieman ylemmäs. Voiko olla niin, että kahden ison seuran kannattajista ei löydy tutkijaa omalle joukkueelleen?
 

Kgz

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia
Pakkipari kirjoitti:
Nostetaas tätä hieman ylemmäs. Voiko olla niin, että kahden ison seuran kannattajista ei löydy tutkijaa omalle joukkueelleen?

Erittäin pahalta näköjään näyttää asian laita olevan. Nostettaan samalla ketjua ylös niin puuttuvien joukkueiden (HIFK ja Blues) kannattajat huomaisivat oman mahdollisuuden osallistua pelin tekemiseen.

Sitten kun joku ulkopuolinen ne sinne tekee niin kaikki Blues ja HIFK fanit antavat kauheen valitus ryöpyn kun on rosterit tehty päin sitä itsensään mutta eipähän niillä ole "oikeutta" sitä tehdä kun peli julkaistaan niillä rostereilla mitkä joku ulkopuolinen on tehnyt.
 

Hextall

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sunderland, NHL
Pakkipari kirjoitti:
Nostetaas tätä hieman ylemmäs. Voiko olla niin, että kahden ison seuran kannattajista ei löydy tutkijaa omalle joukkueelleen?

Millaista tälläisen tutkijan työ on? Tiedän kyseisen pelin ja pelaan itse.

Edit. Laittakaa yv:tä.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Nyt kun HIFK:lle on löytynyt tutkija niin ainoastaan Espoon Blues on vielä toistaiseksi vailla omaa tutkijaansa. Kiinnostuneet ottakoot yhteyttä pikaisesti.
 

Strigidae

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pitkästä aikaa innostuin pelaamaan tätä peliä. Pari asiaa nyt vaan ihmetyttää kovasti, ja olis mukava saada selvyyttä (uusin patch löytyy):

1) Miksi pelaajat heittävät kiekkoa päätyyn aivan älyttömissä tilanteissa, vaikken käytä "dump and chasea"? Ymmärrän, että jos ei ole muita vaihtoehtoja tai vaihto on menossa. Mutta kun tätä tapahtuu tilanteissa, joissa koko kaista olisi vapaana edetä, ylivoimahyökkäyksissä jne. Eikä pelkästään oma joukkue, vaan myös vastustaja sekoilee tällä tavalla.

2) Miten saada "line matching" toimimaan? Itselläni ainakaan ei homma toimi niinkuin haluan, vaikka pelaisin kotijoukkueena jolla pitäisi olla vaihtoetu.

3) Mitkä asiat vaikuttavat aloituksiin? Ottelussa saman faceoff-arvon pelaajat saattavat joutua monta kertaa vastakkain, ja toinen pelaaja vie selvän enemmistön aloituksista.
 

JimmyMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Haetaan Mestiksen ja Suomi-sarjan joukkuetutkijoita

Jos on halukkaita tekemään Mestiksen ja Suomi-sarjan joukkueiden researchia, niin laittakaa YV:tä minulle. Tähän mennessä ei ole ilmaantunut vielä yhtäkään vapaaehtoista ko. sarjoihin.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Elikkäs koska uuden pelin pitäisi tulla? Kuullostaa aikas kaukaiselta vielä jos kerran tutkijoita haetaan, että saadaan pelaaja-arvoja peliin luotua.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
lake79 kirjoitti:
Elikkäs koska uuden pelin pitäisi tulla? Kuullostaa aikas kaukaiselta vielä jos kerran tutkijoita haetaan, että saadaan pelaaja-arvoja peliin luotua.
Kaipa tuo syksyllä tulee niin kuin useasti aikaisemminkin.
 

Riz

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
Kliz kirjoitti:
Tuon -> http://www.eastsidehockeymanager.net/ mukaan syyskuussa. En tosin tiedä onko nuo Segan vai kenen tekemät...?

Segan / SI:n yhteiset sivut, sisallon tuonne tulee toimittamaan SI:n porukka kun paasemme siihen vaiheeseen etta voimme kertoilla lisaa tulevasta pelista.

Ja about syyskuussa 2006 siis seuraava peli tulossa.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Riz kirjoitti:
Segan / SI:n yhteiset sivut, sisallon tuonne tulee toimittamaan SI:n porukka kun paasemme siihen vaiheeseen etta voimme kertoilla lisaa tulevasta pelista.

Ja about syyskuussa 2006 siis seuraava peli tulossa.
Vielä siis kolmisen kuukautta odotettavaa..
Eräs harvoista pelisarjoista joita tulee pelattua, ja tätä siis odotan kovasti.

Millaisethan laitevaatimukset tulevat olemaan?
Oma P1200 MHZ ja 512mt jaksavat pyörittää yhdellä liigalla tätä 2005:sta mainiosti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös