NHL Eastside Hockey Manager

• 572 267
  • 2 477

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Riz kirjoitti:
Jos ottelutilastoilla tarkoitat noita tarkkoja "boxscore" tietoja niin niita voi selata niin pitkalle kuin niita tallennetaan kun katsoo esim. oma joukkueen ruuudulta "Schedule" kohdasta edellisia kausia.
Olipas vaikeaa taas. Kun ei leikkaa niin ei leikkaa. Tietysti RTFM olisi aina silloin tällöin hyvä käsky muistaa...

Tässä nuo kauden 29-30 playoff pelipäivät:

Puolivälierät: 14.3.-22.3. (6 ottelua)
Välierät: 26.3.-2.4. (5 ottelua)
Finaali: 4.4., 5.4., 7.4., 9.4., 18.4.

Tuossa neljännen ja viidennen finaalin välissä siis Sweden Games

Noista pelaajien uratilastoista.. Olisiko mahdollista (pelin alussa optiona) vaikkapa sellainen, että lopettaneen pelaajan uratilastot tallennetaan erilliseen historiatilastotiedostoon, jota tutkailtaisiin pelistä vähän niin kuin erillisenä osiona. Eli en tarkoita erillistä front endiä mutta kuitenkin niin, että sitä ei ladata muistiin muulloin kuin silloin kun käyttäjä haluaa etsiä tietyn pelaajan uratilastot. Or something...

Viimeksi muokattu:

Da Silva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, NHL:n suomalaiset
Tulipa tässä mieleen (enkä hakemallakaan löytänyt), että onkos ollut mitään suunnitelmia tehdä NHL:EHM myös Linux-versiona? Itse hankkisin Linux-version välittömästi, koska olisin jälleen askeleen lähempänä Wintoosan hylkäämistä...

kamenski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Huerzo kirjoitti:
<snip>

Pari parannuspyyntöä: eli apulaiskoutsit voisivat olla aktiivisempia tiedottaessaan esim. kauden edetessä pelaajien kehittymisestä niin junnuissa kuin aikuisissa. Niin huonompaan kuin parempaankin suuntaan. Erityisesti mieltä lämmittäisi Football Manager 2005:n ominaisuus, jossa apulaiskoutsi vertaa parasta 11 ja toiseksi parasta 11 toisiinsa. Sekä lisää, miltä kokoonpanon laatu vaikuttaa tavoitteisiin nähden.

Lisäksi olisi hyvä lisäys, jos ei-tarvittua pelaajaa pystyisi suoraan tarjoamaan toisille joukkueille. Ja vielä parempi, jos tarvittaessa voisi jopa hieman antaa rahaa (tavallaan miinusmerkkinen siirtosumma), jotta kauppaan saisi vauhtia.

<snip>

Hyvä juttu olisi tuo ensimmäinen.

Toiseen: eikä tämän asian käytännössä aja toiminto "Approach to Trade" tms. mikä löytyy kun menee jonkun tietokoneen ohjastaman jengin rosteria mulkoilemaan ja sieltä Action -> "Approach to Trade" ja tarjoaa omaa pelaajaansa. Vai meinasitko jotain muuta?

Edit: itse olen pelannut vain änärijengeillä tätä versiota, enpäs tiedäkään onko moista actionia eurooppalaisilla joukkueilla eikä duunissa oikein pääse tarkistamaan.

Riz

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
Ei Linux versiota tulossa nailla nakymin lahiaikoina. Firmassa on kylla muutama Linux-kannattaja mutta epailisin etta Linux-alustalle myytavien pelien menekin olevan viela niin pienta etta kaannosta kannattaisi tassa vaiheessa alkaa tekemaan vaikka kuinka loytyisi kourallinen innokkaita jotka sen haluaisivat.

Offer to clubs (eurojengeille) ja nuo paremmat joukkueraportoinnit on nyt lisatty omalle wishlistilleni josta ne ehka johonkin versioon loytavat tiensa.

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valittajien luvattu maa
Rizille tällä kertaa sellainen huomautus, että nykyisellään (ainakin JYPillä pelatessa) suoraan liigajoukkueeseen (jostain syystä) syksyisin nousevat n. 15-16-vuotiaat junnut tienaavat ilman vakisopparia (Rolling monthly) oletuksena 10 000 euroa vuodessa. Kun taas JYPin A:n nousevat juniorit tyytyvät 1 000 euroon vuodessa (Part time contract). Ja 1 000 euron sopparia ei tietenkään hyväksytä.

Eli jos tuon saisi korjattua niin, että junnut nousevat A:n, ei liigajoukkueeseen ja ottaisivat "annettuina" sen 1 000 euroa kaudessa. Nyt junnut joutuu tarkan budjetin joukkueena pistämään junnut pihalle, sillä 10 "kallispalkkaista" junnua tekee pelaajabudjettiin (ja talouteen) jo ison loven...

Riz

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
Huerzo kirjoitti:
Rizille tällä kertaa sellainen huomautus, että nykyisellään (ainakin JYPillä pelatessa) suoraan liigajoukkueeseen (jostain syystä) syksyisin nousevat n. 15-16-vuotiaat junnut tienaavat ilman vakisopparia (Rolling monthly) oletuksena 10 000 euroa vuodessa. Kun taas JYPin A:n nousevat juniorit tyytyvät 1 000 euroon vuodessa (Part time contract). Ja 1 000 euron sopparia ei tietenkään hyväksytä.

Eli jos tuon saisi korjattua niin, että junnut nousevat A:n, ei liigajoukkueeseen ja ottaisivat "annettuina" sen 1 000 euroa kaudessa. Nyt junnut joutuu tarkan budjetin joukkueena pistämään junnut pihalle, sillä 10 "kallispalkkaista" junnua tekee pelaajabudjettiin (ja talouteen) jo ison loven...

Yritan tarkastaa tuon seuraavaan paivytykseen.

Mzt_t

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, JYP
Huerzo kirjoitti:

Jep, mulla oli myös ongelmia junnupalkkojen kanssa. Meikän pelissä ne eivät saaneet onneksi kymppitonnia vaan 6000 euroa kaudesta, mutta silti kavereiden palkkapussi oli muhkeampi kuin esim. vakiokokoonpanon kolmos-nelosketjun kavereilla. Kun kauden pelaajabudjetti oli 250 000 euroa, niin näiden junnujen ura edustuksessa tahtoi jäädä perin lyhyeksi tyyliin "Tervetuloa, huomisessa harjoitusmatsissa pelaat nelosessa" ja "Ihan hyvin se meni. No ei tässä nyt muuta kuin kiitos käynnistä ja onnea urallesi!" :)

Hextall

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sunderland, NHL
Tänään haen lätkäkauden innoittamana kyseisen pelin. Voisiko joku ystävällisesti laittaa parhaat linkit, koskien pelaajapäivityksiä ja parannuksia. Kiitoksia etukäteen!

Mzt_t

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, JYP
Hextall kirjoitti:
Tänään haen lätkäkauden innoittamana kyseisen pelin. Voisiko joku ystävällisesti laittaa parhaat linkit, koskien pelaajapäivityksiä ja parannuksia. Kiitoksia etukäteen!

Onnittelut hyvästä päätöksestä! Ja asiaan: SI julkaisee ensi tiistaina (27.9) kausipäivityksen, joka sisältää muutoksia sarjasysteemeihin (esim. NHL:n pakkakatto) ja päivitetyt rosterit (tilanne elokuun loppupuolelta).

Riz

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
Tuosta euroversion "season update" paivityksesta viela: 27/9 ei ole viela 100% lyoty lukkoon mutta tarkoitus on tosiaan ajoittaa paivityksen julkaisu samaan aikaan Pohjois-Amerikan version julkaisun kanssa.

Fanisaiteista mainitsisin tuon EHM Centerin lisaksi nama:

http://www.ehmtheblueline.com/ (vahan kaikkea peliin liittyvaa)
http://www.eastside-uk.co.uk/ (editorien tekijan saitti)

Ja noista junnujen startti-soppareista. Yritan hoitaa sen kuntoon jo tanaan jotta saadaan se mukaan tuohon season updateen.

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mites tuo pitkän kiekon viheltäminen, kun se ainakin 2.0.2-versiossa menee vieläkin väärin?
Samoin erittäin turhauttavaa on tuo naapurin rikkeestä tuleva vihellys, kun kiekko on kuitenkin minun joukkueeni hallussa. Esim. ylivoimalla pakki on juuri virittämässä laukausta, kun peli vihelletään poikki ja boksiin päätyy vastustajan pelaaja. Tämä siis vähintään viisi kertaa per peli. Ei synny millään 6-5 -tilannetta.
Eikä niitä omia maalejakaan synny.

Riz

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
Missa tilanteissa pitkan kiekon kanssa on ongelmia ?

Omia maaleja ja siirrettyja rangaistuksia ei ikava kylla ole koskaan ollut koodattuina missaan EHM:n versiossa. Ovat kylla listalla seuraavaa versiota varten, mutta teknillisesti eivat ole ihan simppeleita toteuttaa joten pelkissa paivityksissa niita ei pystyta lisaamaan.

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Riz kirjoitti:
Ovat kylla listalla seuraavaa versiota varten, mutta teknillisesti eivat ole ihan simppeleita toteuttaa joten pelkissa paivityksissa niita ei pystyta lisaamaan.

OK.

Pitkä kiekko vihelletään väärin. Tämä pohjautuu siis siihen, että seuraan kaikki pelit 2d-näytössä. Kun pelaaja lyö kiekon hyökkäyssiniviivan ja punaviivan välistä päätyyn, tulee pitkä ja aloitus omaan päätyyn.

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Aluksi pitää kiittää loistavasta pelistä, tällästä mä oon aina halunnut. Sitten yksi kysymys koskien junnujoukkueita. Voisiko saada päivityksessä peliä muutettua niin, ettei oman seuran juniorijoukkue myy pelaajia muihin liiga seuroihin? Hieman syletti kun heti kauden alussa kilpailevat seurat kuppasivat kaikki lupaavat junnut junnujoukkueesta. Ei kai se näin oikeasti toimi, jos toimii tai purnaus asiasta on jo ollut niin anteeksi häiriö.

Riz

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
Yläpesä kirjoitti:
OK.

Pitkä kiekko vihelletään väärin. Tämä pohjautuu siis siihen, että seuraan kaikki pelit 2d-näytössä. Kun pelaaja lyö kiekon hyökkäyssiniviivan ja punaviivan välistä päätyyn, tulee pitkä ja aloitus omaan päätyyn.

Itse en ole tata koskaan kokenut, ainakaan saannollisesti. Linjamiehet tosin "kayttavat silmiaan" pelissa silla tavoin inhimillisesti, etta joskus pitkaa kiekkoa ei vihelleta silloin kun pitaisi ja joskus taas vihelletetaan vaikka pelaaja oli juuri ylittanyt punaviivan.

Riz

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
Kyösti kirjoitti:
Aluksi pitää kiittää loistavasta pelistä, tällästä mä oon aina halunnut. Sitten yksi kysymys koskien junnujoukkueita. Voisiko saada päivityksessä peliä muutettua niin, ettei oman seuran juniorijoukkue myy pelaajia muihin liiga seuroihin? Hieman syletti kun heti kauden alussa kilpailevat seurat kuppasivat kaikki lupaavat junnut junnujoukkueesta. Ei kai se näin oikeasti toimi, jos toimii tai purnaus asiasta on jo ollut niin anteeksi häiriö.

Periaattessa junnusopparille junnujoukkueessa oleva pelaaja on pelissa vapaata riistaa muille aikuisjoukkueille. Jos tuntuu etta omasta junnuporukasta on lupaavia kavereita joku houkuttelemassa muualle, niin heitapa oma tarjous kehiin junnulle. Seuran sisalla kun voit tarjota suoraan sopparia kun taas muut joukkueet joutuvat antamaan junnujengillesi pienen korvauksen neuvotellakseen pelaajan kanssa. Tarjoukset oman seuraorganisaation sisalta ovat junnuille aina houkuttelevampia ja kun junnu on pro-sopparin alla, voit heittaa kaverin takaisin junnujengiin kehittymaan.

Oikeassa elamassa kehiin tulevat luonnollisesti kaikki monimutkaiset kasvattajakorvaus-jarjestelmat, joita emme ikava kylla viela ole ehtineet mallintaa. Noita liiton pelaajaoikeus/korvaus/mikalie saantoja lukemalla saa muuten hyvan hedarin aikaiseksi....

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Noin mä olen tehnytkin kun viisastuin ekan kauden pajatson tyhjennyksestä. Vastaus tyydyttää. Kiitokset vielä pelistä, on loistava. Vaimoke vaan taitaa olla eri mieltä..

Riz

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
Kyösti kirjoitti:
Noin mä olen tehnytkin kun viisastuin ekan kauden pajatson tyhjennyksestä. Vastaus tyydyttää. Kiitokset vielä pelistä, on loistava. Vaimoke vaan taitaa olla eri mieltä..

Eipa kesta. Kiva etta maittaa.

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Riz kirjoitti:
Itse en ole tata koskaan kokenut, ainakaan saannollisesti. Linjamiehet tosin "kayttavat silmiaan" pelissa silla tavoin inhimillisesti, etta joskus pitkaa kiekkoa ei vihelleta silloin kun pitaisi ja joskus taas vihelletetaan vaikka pelaaja oli juuri ylittanyt punaviivan.

Ohhoh. Mulla tuo tulee melkeinpä joka pelissä vastaan. Yritänpä seuraavalla kaudella pitää hieman tilastoa asiasta. Onkohan tuomareillakin jokin vaihteleva puusilmä-attribuutti, jonka mukaan toiset viheltelevät enemmän miten sattuu?

Niin, ja palaan vielä metrin taaksepäin eli tuohon naapurille tulevaan jäähyyn. Miksi peli vihelletään rikkeestä heti poikki, vaikka kiekko on minulla? Ei kai tuo sentään ole vaikea koodata?

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valittajien luvattu maa
Ja vielä yksi epäselvä kohta: eli missä menee SM-liigasta NHL:n siirtymisen takaraja? Nyt yksi pelaaja (Mikko Koivu) otettiin suoraan NHL:n pelaamaan liigasopimuksen alta 13.2. Huvittavinta tilanteessa on se, että Koivun kanssa pääsi sopimukseen vasta 23.1., kun pelaaja onnistuneen try-outin jälkeen teki kahden vuoden sopparin. Siirtokorvauksia ei maksettu, joten pelaaja oli pelin mielestä ilmeisesti yhä ilman sopimusta? Normaalistihan pelaajan olisi luullut siirtyneen NHL:n vasta SM-liigakauden loputtua...vai onko tämä joku NHL-sääntö, josta minulla ei vain ole hajua...

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Laitetaan tänne vielä yksi erittäin ärsyttävä feature, joka tulee aina silloin tällöin vastan. Kun kauteen valmistaudutaan, niin eikös budjetti pitäisi päättää joskus toukokussa, kesäkuussa viimeistään? Ei ole kivaa kun olet käyttänyt budjetin 1,400,000 € ja 31.7. johto leikkaa budjettia 200,000 € ja vaatii leikkaamaan palkkamenoja hinnalla millä hyvänsä...

nakkisormi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eli olisko Riz:illä tietoa milloin julkaistaan tämä iso päivitys Euro versioihin? Ei vaan viitsisi aloittaa uutta peliä, jos kyseinen päivitys tulee kohta. =)

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy