NHL Eastside Hockey Manager

  • 567 694
  • 2 477

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Pelaako kukaan Ässillä? Miten pelit on sujuneet? Itse en hanki peliä ennenkuin saan uuden koneen hankittua, nykyinen on sellainen ongelmapesä ettei oikeastaan mikään peli toimi kunnolla... (tai saisi tämänkin korjattua mutta siirrän tämän muksuille kun saan uuden koneen)
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Niin, Pelicans on heti avauskaudella liigan kärkijoukkueita. Perkele, ne johtaa koko sarjaa... Tällaisena välihuomautuksena vain. Myös SaiPa potkii aika hyvin eteenpäin. TPS on liigan hännillä 20 pelin jälkeen ja erotti juuri Jortikan.

Muuten kyllä peli on ihan realistinen. :)
 

Riz

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
King kirjoitti:
Niin, Pelicans on heti avauskaudella liigan kärkijoukkueita... Tällaisena välihuomautuksena vain. Myös SaiPa potkii aika hyvin eteenpäin. TPS on liigan hännillä 20 pelin jälkeen ja erotti juuri Jortikan.

Muuten kyllä peli on ihan realistinen. :)

Tasapainotuksia naihin joukkueiden valisiin suorituseroihin on tulossa seuraavassa updatessa. Samoin mahdollisia vaarin olevia pelipaikkoja yms. pyritaan korjaamaan niin pitkalle kuin niita ilmoitellaan.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
King kirjoitti:
Niin, Pelicans on heti avauskaudella liigan kärkijoukkueita. Perkele, ne johtaa koko sarjaa... Tällaisena välihuomautuksena vain.
Thoh, itse olen ollut yllättynyt siitä, että joukkueiden voimasuhteet on niin hyvin mallinnettu. Pelicans on lokakuun lopulla edelleen ilman voittoja, kärjessä porskuttavat AI-joukkueista HPK, HIFK ja Kärpät.
 

MAKE #89

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tietääkö joku, koska tämä seuraava update on tulossa? Lähipäivinä, lähiviikkoina vai kuukausina? Tekis mieli aloittaa uusi peli, mutta haluaisin odottaa updaten ilmestymiseen asti. Jos vaikka sitä rangaistusten määrää saisi vähän säädettyä.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Itse katselin demosta, että Hannes Hyvönen on Ilveksen ykkössentteri(!!!. Tuskin on pelannut otteluakaan sentterinä urallaan.) ja Riksman on selkeä ykkösmaalivahti (oikeasti mielestäni kakkonen, mutta tästä voidaan kiistellä), mutta taidoiltaan juuri niillä alueilla Pitkämäkeä parempia missä oikeasti häviää murskaavasti (rebound-control ja sijoittuminen) ja vastaavasti huonompi mailapelissä, jossa Pitkämäki on kenties huonoin vahti koko liigassa.

Sitten kun vielä 2.SM-liigakierroksen jälkeen Steve Kariya siirtyi NJ Devilsiin (joo Banham siirtyi kesken kauden, mutta koska viimeksi), niin päätin odottaa päivitystä. Ennen pelin hankkimisen harkitsemista.
 

jeijjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Sharks
MAKE #89 kirjoitti:
Tietääkö joku, koska tämä seuraava update on tulossa? Lähipäivinä, lähiviikkoina vai kuukausina? Tekis mieli aloittaa uusi peli, mutta haluaisin odottaa updaten ilmestymiseen asti. Jos vaikka sitä rangaistusten määrää saisi vähän säädettyä.

Tämä patch on jo ilmestynyt, joka korjaa rangaistukset siedettäviksi. Löytyy pelin kotisivuilta http://www.sigames.com/downloads.php?type=view&id=250

Ja minullakin on Pelicans ehdoton ykkönen. Voitti runkosarjan kahdella eka kaudella aivan ylivoimaisesti. Itse olin Jokereilla neljäs ja toinen, mutta hävisin jälkimmäiselläkin kaudella liki 20 pistettä. Pistepörssissä loistaa semmoiset nimet kuin Tuomas Vänttinen ja Matti Näätänen
 

amok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Muutamia kysymyksiä

Sain kaverilta pelin lainaan testiä varten ja olen napsutellut jo 30 peliä kaudesta Kärpillä ja liigan piikkipaikka hallussa. Lähinnä mielenkiinnon ja kysymysten kohteeksi on tullut nuorten lupausten käsitteleminen.

Olisiko jollain tietoa ja kokemuksia miten tulisi treenata, valmentaa jne. esim. joukkueeseen tyrkyllä olevia Alikoskea, Korhosta ja Aaltosta, niin että niistä tulisi mahdollimman kovia pelimiehiä?

Miten intensiivinen treenaus vaikuttaa pelikuntoon? Ainakaan kovin helposti kunto-prosentit ei lähde laskuun vaikka treenauttaa kovemmin. Näkyykö se jossain muussa asiassa?

Voiko jostain seurata pelaajien kehitystä/kehityskäyrää?

Vähän keskustelua aikaan..?

Peli näyttää ja tuntuu paljon paremmalta kuin edeltäjänsä ja siitä kiitos tiimille.
 

MAKE #89

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Juu, olisi pitänyt olla vähän tarkempi. Siis olen jo ladannut tämän v2.0.1-updaten, mutta saan yhä jatkuvasti 7-12 rangaistusta peliä kohden. Ja nämä tulevat nimenomaan Finesse-tyylillä ja Easy-hittingillä. Onko kellään muulla samanlaisia ongelmia? Ymmärtääkseni tähänkin on tulossa parannus uudessa updatessa? Korjatkaa jos olen väärässä.
 

Riz

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
MAKE #89 kirjoitti:
Juu, olisi pitänyt olla vähän tarkempi. Siis olen jo ladannut tämän v2.0.1-updaten, mutta saan yhä jatkuvasti 7-12 rangaistusta peliä kohden. Ja nämä tulevat nimenomaan Finesse-tyylillä ja Easy-hittingillä. Onko kellään muulla samanlaisia ongelmia? Ymmärtääkseni tähänkin on tulossa parannus uudessa updatessa? Korjatkaa jos olen väärässä.

Kokeilepa pelata hieman fyysisemmalla tyylilla. Tuossa 2.0.1 versiossa ja aiemmissa taysin "ei-fyysisella" tyylilla pelattaessa ylimaaraisia jaahyja kertyy lahinna sen takia etta pelaajat eivat mene tilanteisiin kontaktilla ja jaavat usein nain jalkeen, josta seuraa sitten koukkimisia ja kampituksia yms.

Taktiikoita on myos tarkoitus tasapainottaa seuraavassa patchissa (2.0.2) jotta ei-fyysiset taktiikat eivat olisi niin jaahyherkkia.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
En nyt viitsi tätä sentään tuonne sigamesin forumille postata mutta pieni korjauksen paikka voisi olla tässä:

Tätä tapahtuu varmaan monien muidenkin suomalaisten "kyläseurojen" kohdalla mutta itse olen parhaiten havainnut sen Vermuntilan kanssa. Sieltä on nyt 10 kauden aikana tullut 2-3 ykköskierroksen varausta änäriin, ja kaverit ovat pelanneet Vermuntilassa lähes siihen asti kun heidät on NHL:ään otettu. Itse olen lukon GM:nä tarjonnut seuralle molemmista reilusti yli 100k siirtokorvaustakin, mutta näihin ei ole suostuttu (todellisuudessa lukon tuskin tarvitsisi tarjota VT-HT:lle mitään, vermuntila kun on raumaa muutenkin, ja lukko alueen pääseura. 100k he ottaisivat kiljuen vastaan, sillä seura pyörisi varmaan pari vuotta nykyisessä sarjassaan).

On selvää että tällaisten paikallisten kyläseurojen junnut haluaisivat pelaamaan SM-liigaa ennen NHL:ään menoa, ja todennäköisesti myös preferoisivat paikallista suurempaa seuraa. Joka tapauksessa he eivät tekisi jatkuvasti jatkosopimuksia Vermuntilaan (Eihän ne mitään palkkaakaan maksa, oikeasti) kun voisivat 16 vuotiaana jo edustaa liigajoukkueita ja tienata suuria summia ja kerätä kokemusta ennen NHL:ää.

Toki ymmärrän ettei suomalaisen kiekkoilun hierarkia ole missään nimessä ollut tärkeä tätä peliä luodessa, eivätkä kehittäjät voi tietää että nämä Vermuntilat sun muut toimivat lähinnä harrastustoimintana entisille kiekkoilijoille jotka eivät ihan riittäneet liigatasolle tai mestikseen. Voisin väittää että nämäkin Vermuntilan superlupaukset olisivat tosielämässä pelanneet lukon junioreissa lapsesta asti.

Eli jos jossain vaiheessa loppuu tekeminen kehitysrintamalla, näihin asetelmiin voisi siinä vaiheessa katsoa muutosta.
 

Kazka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
korkki kirjoitti:
Pelaako kukaan Ässillä? Miten pelit on sujuneet? Itse en hanki peliä ennenkuin saan uuden koneen hankittua, nykyinen on sellainen ongelmapesä ettei oikeastaan mikään peli toimi kunnolla... (tai saisi tämänkin korjattua mutta siirrän tämän muksuille kun saan uuden koneen)

Ässillä olen pelannut nyt noin 20 peliä, sarjataulukossa sijalla 6. Alkukausi meni taktiikoita hiotessa, ja pelit menivät perseelleen, nyt joukkue on hyvässä nousukiidossa. Tsekeistä hankein kaksi ykköskentän miestä, ja vuokrasin Wesslinin TamiSporttiin ja Ilves oli halukas ostamaan Mika Niemen.
 

Riz

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
psychodad kirjoitti:
En nyt viitsi tätä sentään tuonne sigamesin forumille postata mutta pieni korjauksen paikka voisi olla tässä:

Tätä tapahtuu varmaan monien muidenkin suomalaisten "kyläseurojen" kohdalla mutta itse olen parhaiten havainnut sen Vermuntilan kanssa. Sieltä on nyt 10 kauden aikana tullut 2-3 ykköskierroksen varausta änäriin, ja kaverit ovat pelanneet Vermuntilassa lähes siihen asti kun heidät on NHL:ään otettu. Itse olen lukon GM:nä tarjonnut seuralle molemmista reilusti yli 100k siirtokorvaustakin, mutta näihin ei ole suostuttu (todellisuudessa lukon tuskin tarvitsisi tarjota VT-HT:lle mitään, vermuntila kun on raumaa muutenkin, ja lukko alueen pääseura. 100k he ottaisivat kiljuen vastaan, sillä seura pyörisi varmaan pari vuotta nykyisessä sarjassaan).

On selvää että tällaisten paikallisten kyläseurojen junnut haluaisivat pelaamaan SM-liigaa ennen NHL:ään menoa, ja todennäköisesti myös preferoisivat paikallista suurempaa seuraa. Joka tapauksessa he eivät tekisi jatkuvasti jatkosopimuksia Vermuntilaan (Eihän ne mitään palkkaakaan maksa, oikeasti) kun voisivat 16 vuotiaana jo edustaa liigajoukkueita ja tienata suuria summia ja kerätä kokemusta ennen NHL:ää.

Toki ymmärrän ettei suomalaisen kiekkoilun hierarkia ole missään nimessä ollut tärkeä tätä peliä luodessa, eivätkä kehittäjät voi tietää että nämä Vermuntilat sun muut toimivat lähinnä harrastustoimintana entisille kiekkoilijoille jotka eivät ihan riittäneet liigatasolle tai mestikseen. Voisin väittää että nämäkin Vermuntilan superlupaukset olisivat tosielämässä pelanneet lukon junioreissa lapsesta asti.

Eli jos jossain vaiheessa loppuu tekeminen kehitysrintamalla, näihin asetelmiin voisi siinä vaiheessa katsoa muutosta.

Yritetaan fixata tana viikonloppuna. Pitanee todennakoisesti viilailla juuri noita jatkosopimusten tekemisia.
 

Kliz

Jäsen
Niin, eli EHM Centerin ylläpito tekee jälleen SM-liiga/mestis rosterit peliin. Unfaking projektin tekijöiltä saimme luvan käyttää heidän tekemäänsä päivitystä pohjana, joten myös muut nimet on fixattu oikeiksi eikä vain suomalaisten liigojen. Nyt toivoisin myös teiltä apua jotta rostereista saataisiin hyvät.

SaiPa:
http://nwps.ws/~koli/NHLEHM2005/SaiPa.html

TPS:
http://nwps.ws/~koli/NHLEHM2005/TPS.html

Rosterit on päivitetty tänään ja lähinnä haluaisin kuulla onko pelipaikat oikein, mutta myös muu informaatio kelpaa pelaajista tai joukkueista.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Viikon olen peliä jonkin verran pelaillut. Huomattavaa edistystä edelliseen versioon on tapahtunut ja peli on jokseenkin pelattava. Roostereissa on päivitystenkin jälkeen näitä ihmeellisyyksiä, esimerkiksi äsken Saipan Eetu Qvist pelasi Tapparaa vastaan nollapelin. Täytyy taas käyttää editoria. Tapparan pelaajien arvot ovat edellisen version tapaan melko surkeita muihin liigajoukkueisiin verrattuna ja Tappara löytyykin liigan häntäpäästä jossei itse astu ohjaimiin.

Ensimmäisen kauteni pelasin Vaasan Sportilla, jonka onnistuin nostamaan SM-liigaan. Yleisökeskiarvo oli vaasalaisilla Mestiksessä noin 2000. Liigaan noustessa yleisökeskiarvo ei nouse yhtään, vaan edelleen samat 2000 ihmistä käyvät katsomassa liigapelejä. Ärsyttävä virhe.

Paras oli kuitenkin ennen kauden alkua nimettäessä liigan parhaita laitureita. Top kymppiin oli päässyt Pasi Nielikäinen, joka arvoiltaan menisi suoraan Tapparan ykkösketjuun - pelissä.....
 

Hack

Jäsen
Skeletor kirjoitti:
Ensimmäisen kauteni pelasin Vaasan Sportilla, jonka onnistuin nostamaan SM-liigaan. Yleisökeskiarvo oli vaasalaisilla Mestiksessä noin 2000. Liigaan noustessa yleisökeskiarvo ei nouse yhtään, vaan edelleen samat 2000 ihmistä käyvät katsomassa liigapelejä. Ärsyttävä virhe.

Minun kaudellani Kookoo nousi liigaan ja heillä kävi ensimmäinen kausi juuri saman verran yleisöä, eli tuo noin 2000, mutta seuraavilla kausilla yleisökeskiarvo lähti pikkuhiljaa nousuun ja muutaman kauden päästä heillä kävi jo noin 4000 ihmistä.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
KoliZ kirjoitti:

- Kalle Kaijomaa, ei Kaijonmaa
- Teemu Paakkarinen LW
- Mike Gabinet ei pelaa SaiPassa

Palkat ovat päin helvettiä :). Paakkarinen ei lähelläkään SaiPan kallein, Kaijomaa pelannut käytännössä vain junnupelejä, Grönholm tekee kahden vuoden sopimuksen 12ke / vuosi..?

EDIT: Niin tietysti jos pelissä pelaajien arvot ovat noita palkkoja vastaavat niin silloinhan ne ovat päin helvettiä ja palkat peesaa...
 
Viimeksi muokattu:

jeijjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Sharks
Miksi pelaajien kanssa ei voi neuvotella sopimuksesta ennen kuin sopimus on loppunut. Kyllä ainakin todellisuudessa sopimuksia julkistetaan jo kesken kauden eli nopimus on neuvoteltu edellisen sopimuksen ollessa voimassa. Onko se puoli vuotta ennen sopimuksen loppua se Bosman-säännön raja, jolloin pelaaja on vapaa neuvottelemaan toisen seuran kanssa? Jalkapallossa ainakin on ja eikö sama sääntö ole voimassa Euroopassa myös lätkässä. Voin kyllä olla väärässäkin.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Miksi pelaajien kanssa ei voi neuvotella sopimuksesta ennen kuin sopimus on loppunut. Kyllä ainakin todellisuudessa sopimuksia julkistetaan jo kesken kauden eli nopimus on neuvoteltu edellisen sopimuksen ollessa voimassa. Onko se puoli vuotta ennen sopimuksen loppua se Bosman-säännön raja, jolloin pelaaja on vapaa neuvottelemaan toisen seuran kanssa? Jalkapallossa ainakin on ja eikö sama sääntö ole voimassa Euroopassa myös lätkässä. Voin kyllä olla väärässäkin.

Kyllä ainakin itse olen pystynyt kauden aikana neuvottelemaan uusista sopimuksista. Mutta olenkin lähinnä pelaillut NHL kiekkoa. Euroopasta ei ole niin tietoa että mikä on käytäntö. Mutta tosiaan NHL:ssä pystyy kyllä neuvottelemaan kesken sopimuksen eikä tarvitse odottaa että pelaajan sopimus loppuu.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Parker27 kirjoitti:
Kyllä ainakin itse olen pystynyt kauden aikana neuvottelemaan uusista sopimuksista. Mutta olenkin lähinnä pelaillut NHL kiekkoa. Euroopasta ei ole niin tietoa että mikä on käytäntö. Mutta tosiaan NHL:ssä pystyy kyllä neuvottelemaan kesken sopimuksen eikä tarvitse odottaa että pelaajan sopimus loppuu.

Jeijjo taitaa tarkoittaa muiden kuin omien pelaajien kanssa neuvottelua.
 
Viimeksi muokattu:

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
aa. Niin taitaakin tarkoittaa...

sori.
 

Kliz

Jäsen
KoliZ kirjoitti:
Niin, eli EHM Centerin ylläpito tekee jälleen SM-liiga/mestis rosterit peliin. Unfaking projektin tekijöiltä saimme luvan käyttää heidän tekemäänsä päivitystä pohjana, joten myös muut nimet on fixattu oikeiksi eikä vain suomalaisten liigojen. Nyt toivoisin myös teiltä apua jotta rostereista saataisiin hyvät.

KalPa:
http://nwps.ws/~koli/NHLEHM2005/KalPa.html

Kärpät:
http://nwps.ws/~koli/NHLEHM2005/Karpat.html

Ässät:
http://nwps.ws/~koli/NHLEHM2005/Assat.html

Jokerit
http://nwps.ws/~koli/NHLEHM2005/Jokerit.html

Tappara
http://nwps.ws/~koli/NHLEHM2005/Tappara.html

Kommentteja vääristä pelipaikoista ym..
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
KoliZ kirjoitti:
Jokerit
http://nwps.ws/~koli/NHLEHM2005/Jokerit.html

Kommentteja vääristä pelipaikoista ym..
Muutenhan nuo luonnollisesti ovat oikein, mutta I. Filppula ei ole sentterinä enää vähään aikaan vakituisesti pelannut ja Virta taas pystyy hyvinkin pelaamaan millä puolella hyökkäysketjua tahansa.

Jatkosopimuksen tehneistä ainakin Valtteri Filppulan liksaa voinee rukata reippaasti ylöspäin. Pienoista palkankorotusta voisi uumoilla lisäksi ainakin Kevin Kanteelle, Mikko Kaltevalle, Ilari Filppulalle ja Jani Ridalle. Tony Virran tähtitieteellisen palkan taas voinee suunnilleen puolittaa.

Muidenkin joukkueiden osalta palkka-asiat vaikuttivat varsin epäilyttäviltä, mutta varmoja tietojahan ei kellään ole saatavilla...
 

Kliz

Jäsen
eh kirjoitti:
Muidenkin joukkueiden osalta palkka-asiat vaikuttivat varsin epäilyttäviltä, mutta varmoja tietojahan ei kellään ole saatavilla...

Jep, palkkoja ei ehkä vielä kannata katsoa niin tarkasti sillä niitä tullaan viilaamaan, toki juuri tuollaista palautetta saa antaa, koska sitten tiedän vähän missä hinnoissa liikutaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös