NHL-draft 2007-08

• 85 431
  • 1 275

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Ehdotan, että jos kukaan ei kuuteen mennessä ole valinnut Coloradoa tai Vancouveria niin aloitetaan 28 jengillä?

Mieluummin niin, että kaikki 30 joukkuetta ovat mukana. Jos halukkaita ei löydy Coloradolle ja Vancouverille niin sitten vaikka mä voin ottaa toisen joukkueen hallintaani. Mutta toivotaan kuitenkin, että noille joukkueille löytyisi halukkaat managerit.

Miksei voitaisi aloittaa jo, voihan joku poimia nuo joukkueet ennen 1. kierroksen loppua, mikäli haluaa. Kyllä tuossa aika kauan menee ennen kuin 28 GM:mää on varauksensa tehnyt.

Tämä sopii erittäin hyvin ainakin mulle.

Sen verran kysyn, että NHL:ssä käytössähän on yleisesti vain 18 kenttäpelaajaa (6 pakkia+12 hyökkääjää), joten päteekö tähän sama? Toisin kuin SM-liigassa, jossa on 20 kenttäpelaajaa per peli.

Mielellään näin tosiaan, että jokainen varaa 2 maalivahtia, 6 pakkia ja 12 hyökkääjää.

Onko muuten eilen tämän ketjun avauksen jälkeen sopimuksen tehneet Jussi Jokinen ja Keith Ballard varattavissa?`Mielestäni lisäksi Teemu Selänteelle ja Peter Forsbergille voisi antaa erivapauden olla varattavissa vaikka heillä ei sopimuksia vielä olekaan. Itse ainakin uskon molempien pelaavan ensi kaudella. Mitä mieltä muut ovat?

Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Onko muuten eilen tämän ketjun avauksen jälkeen sopimuksen tehneet Jussi Jokinen ja Keith Ballard varattavissa?`Mielestäni lisäksi Teemu Selänteelle ja Peter Forsbergille voisi antaa erivapauden olla varattavissa vaikka heillä ei sopimuksia vielä olekaan. Itse ainakin uskon molempien pelaavan ensi kaudella. Mitä mieltä muut ovat?
Mitenkäs sitten S.Niedermayer, jolla on sopimus mutta saattaa silti lopettaa?

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Sen verran kysyn, että NHL:ssä käytössähän on yleisesti vain 18 kenttäpelaajaa (6 pakkia+12 hyökkääjää), joten päteekö tähän sama? Toisin kuin SM-liigassa, jossa on 20 kenttäpelaajaa per peli.

Olisiko ideaa ottaa yksi ylimääräinen hyökkääjä ja yksi pakki, ei varmaan siinä vaiheessa tunnu enää...saa täällä mielessä pyöritellessään roolitella joukkueeseen sitten sen tappelijan/junnun/jämäminuuttiveteraanin...

Kattellaan muuten sitten aikanaan kun joukkueet on puolen vuoden päästä draftattu että mitä kenenkin joukkue olisi palkkojen kanssa, ihan mielenkiinnon vuoksi. Notta jos äänestystä tulee kehiin jne...

Marwin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres
Käsittellään ja pohdintaan noita kysymyksiä naisten keihäsfinaalin jälkeen, koska meikäläinen ainakin aikoo sen katsoa.

Mr. Penguin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Blues, Kärpät, Leksand
Miksei voitaisi aloittaa jo, voihan joku poimia nuo joukkueet ennen 1. kierroksen loppua, mikäli haluaa. Kyllä tuossa aika kauan menee ennen kuin 28 GM:mää on varauksensa tehnyt.

Kannatan tätä ideaa että päästään aloittamaan mahd. pian. :)
Mutta ennen aloittamista olisi tosiaan hyvä saada kaikki säännöt selväksi. Onko esim. Fopat ja Niedermayerit varattavissa joidenka tilanne on vielä epäselvä jne?

Ja toimiiko tämä 2 tunnin varausaika siten että jos en ole oman kahden tunnin aikana paikalla niin tuon ajan umpeuduttua seuraava listassa saa varata minun varausvuorollani ja minulle jää sitten hänen vuoronsa ja näin sitten jatkuu...?

JoukaHainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers ja Jaromir Jagr
Ehdotan:

1. Että Foppa, Teukka, Roenick, Lindros ja (Niedermeyer) ovat kaikki varauskelpoisia, mutta muut sopimusta vaille olevat pelaajat eivät.

2. Aloitetaan draftaaminen heti naisten keihäsfinaalin jälkeen.

3. Jos et ehdi varaamaan vuorollasi (siis kahdessa tunnissa) niin varaat heti kun pääset koneelle, ihan sama kenen vuoro silloin on menossa.

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Ja toimiiko tämä 2 tunnin varausaika siten että jos en ole oman kahden tunnin aikana paikalla niin tuon ajan umpeuduttua seuraava listassa saa varata minun varausvuorollani ja minulle jää sitten hänen vuoronsa ja näin sitten jatkuu...?

Helpoinhan tuo on hoitaa yksinkertaisesti siten, että kun varaaja A:n 2 tuntia menee umpeen, siirtyy vuoro varaajalle B. Tästä eteenpäin jatketaan normaalisti, ja A hoitaa varauksensa heti kun koneelle ehtii. Oli tuolloin sitten "oikeassa" vuorossa varaaja C tai vaikka K.

Marwin draftin perustajana ja yksinvaltiaana päättänee rautaisella otteella tuon sopimuksettomien pelaajien tilanteen. Ja tarkan kellonajan koska draft aloitetaan. Itse olisin hieman sitä mieltä, että odotetaan aloitusta siihen asti kunnes Avsillakin on manageri. Ei se siitä muutamasta tunnista ole kiinni...

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Ehdotan:

1. Että Foppa, Teukka, Roenick, Lindros ja (Niedermeyer) ovat kaikki varauskelpoisia, mutta muut sopimusta vaille olevat pelaajat eivät.

2. Aloitetaan draftaaminen heti naisten keihäsfinaalin jälkeen.

3. Jos et ehdi varaamaan vuorollasi (siis kahdessa tunnissa) niin varaat heti kun pääset koneelle, ihan sama kenen vuoro silloin on menossa.

Muuten sopii mutta Roenick taisi jo julkistaa lopettamisensa? Ja muutenkin Roenick on nykyään jo aika turha pelaaja, joten hänet voi hyvin jättää pois. Sama koskee melkein Lindrosiakin.

Punavalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Ehdotan:

Yksi vaihtoehto voisi olla, että pelaajat ovat varattavissa, kun NHL-sopimus julkaistaan nhl.com sivuilla. Tämä koskisi kaikkia pelaajia, näin tulisi yksi yllätysmomentti lisää peliin.

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Yksi vaihtoehto voisi olla, että pelaajat ovat varattavissa, kun NHL-sopimus julkaistaan nhl.com sivuilla. Tämä koskisi kaikkia pelaajia, näin tulisi yksi yllätysmomentti lisää peliin.

Tätä en kannata missään nimessä. Varattavissa olevat pelaajat pitäisi mielestäni olla tiedossa draftin alussa.

Mr. Penguin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Blues, Kärpät, Leksand
Tätä en kannata missään nimessä. Varattavissa olevat pelaajat pitäisi mielestäni olla tiedossa draftin alussa.

Täysin samaa mieltä.

Ja kun nyt tarkemmin mietin tuota 2 tunnin varausaikaa, niin aika helvetin kauan tulisi yksi kierros kestämään... Olen sittenkin sitä mieltä, että yksi tunti riittäisi ihan hyvin. Mutta olenkin erittäin kärsimätöntä sorttia ja tuntuu että suurin osa on kahden tunnin kannalla. No ei mahra mitään.

edit - Ja minulla kun tuota aikaa on mielin määrin iltapäivisin, niin jos vain apua tarvitaan tämän homman toimimiseksi niin mielelläni autan tämän Draftin "ylläpitämisessä" (eli siis valvoa että kukin varaa vuorollaan ja että sääntöjä noudatetaan jne.).

Rush247

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins+Crosby
Kyllä tunti on jo liian vähän.. Antaa olla vain siinä kahdessa tunnissa, onhan täällä osa kumminkin sillä tavalla että tulee vaikka 5 varausta puolessa tunnissa jossain välissä. Jos varausaika vähennettäisiin tuntiin jäisi väistämättä itseltä ainakin vuoroja välistä. Ja sekös sapettaisi

Marwin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres
Täällä on paljon noussut keskustelua ja ehdotuksia sopimuksettomista pelaajista jne. Lisäilen sääntöihin näitä pian.

Jokainen viime kaudella NHL:ssä pelannut vielä sopimukseton pelaaja on varattavissa. Jos kuitenkin pelaajan draftauksenjälkeen pelaaja ilmoittaa lopettavansa uransa ja tai siirtyy johonkin muuhun liigaan, saa GM valita hänen tilalleen jonkun sopimuksen alaisen NHL-pelaajan, joka on vielä varaamatta.

Draftissa on ensisijaisesti tarkoitus varata kaksi maalivahtia, seitsemän puolustajaa ja 13 hyökkääjää.

EDIT: Ja tiedoksi vielä, että drafti alkaa kohta.

Marwin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres
Buffalo Sabres 1. kierroksen varaus: Roberto Luongo

Vuoro jupsterille.

Näin on sitten NHL-draft käynnissä.

Rush247

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins+Crosby
Totta, ekalle sivulle ekaan postaukseen vois laittaa sen listan ja varausvuorot niinkuin sm-liigan draftissakin. Ja toiseen topicciin nuo ketjut sitten

E. olitpas laittanutkin jo, hih

Marwin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres
Joo siis varausvuoro lista ilmestyykin piakkoin tuonne avausviestiin. Varattuja pelaajista ei voi ainakaan kovinkaan kauaa pitää listaa, koska tulee sama ongelma kuin SM-liiga draftissa eli yhteen viestiin ei yksinkertaisesti voi tunkea niin paljon kirjaimia.

Janda

Jäsen
No siis jos varatuista pelaajista ei meinata pitää mitään listaa niin sitten taidan kyllä vetäytyä pois. Siinä vaiheessa kun tämä ketju alkaa olla jotain 20-30 sivua pitkä, niin ei ainakaan oma kärsivällisyyteni riitä sitä selaamaan aina läpi.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy