Pistää kieltämättä vähän harmittamaan kun FIFA/ FC Ea mikälien puolella on ihan sujuvasti saatu manageri, ja pelaajauramuodot ihan kohtuullisesti toteutettua kaikkiin pelissä mukana oleviin sarjoihin. Näin pelien tekemisestä mitään tietämättä ei luulisi olevan mahdoton homma tehdä samoin änäriinMä luopuisin mielelläni keskusteluominaisuuksista ja muusta tauhkasta, jos saisin vetää kauden Lukon rosterissa Be a Pro-moodissa.
Pistää kieltämättä vähän harmittamaan kun FIFA/ FC Ea mikälien puolella on ihan sujuvasti saatu manageri, ja pelaajauramuodot ihan kohtuullisesti toteutettua kaikkiin pelissä mukana oleviin sarjoihin. Näin pelien tekemisestä mitään tietämättä ei luulisi olevan mahdoton homma tehdä samoin änäriin
Ymmärrän kyllä, että nämä kaksi peliä painivat aivan eri sarjoissa tulojen, ja luultavasti kehitysbudjettienkin puolesta. Hienoa muuten, että jaksoit kaivella lukuja! Oma pointti on lähinnä siinä, että jo nykyisen kaltainen manageri, ja uramuodot ovat olleet FIFA:n puolella jo lähemmäs kymmenen vuotta, ja ennen tuota viimeistäkin isompaa päivitystä uran pelaajana, tai managerina on voinut pelata PS2-ajoista alkaen. Yhtä lailla PS2-sukupolven viimeisissä änäreissä on voinut manageroida myös vanhalla mantereella.FIFAn ultimate team pelkästään tekee enemmän rahaa vuodessa kuin änäri kaikkineen kymmenessä vuodessa. Paukut pidetään siellä mikä tuottaa rahaa. Änäri sitten minimikustannuksilla koska myy aina tietyn verran.
Piti tarkistaa. FIFA ultimate team toi rahaa EAlle 1.6 miljardia -21. Änäri myy vuodessa noin miljoonaa kappaletta.
Edit: tarkennettu lukuja.
miksi tälläiset lisäykset olisivat teknisesti tai taloudellisesti oikeasti mahdottomia, jos halua tekijöillä olisi.
jos on analysoitu ettei mahdollisimman monipuolinen peli lisää myyntiä, mutta harmillista se on silti
Sen ettei EA selvästikään peliä aivan hampaat irvessä kehitä on myös omalla kohdalla johtanut siihen että 21 on viimeisimmän pelilaatikostani löytyvän änärin kannessa oleva numero. Olen kyllä sen verran kasvanut pelaamisesta ulos viime vuosina, että esimerkiksi konsolin päivittäminen seuraavaan sukupolveen ei ainakaan tällä hetkellä ole suunnitelmissa. Niinpä olenkin ajatellut, että mahdollisesti jonkun Legacy-version voisin enää ostaa änäreitä, jos sellainen taas vanhalle konsolisukupolvelle tehdään jälleen.Eli juuri näin. Harmillista tietty ja myös yksi syy miksen itse ole änäreitä pelannut varmaan kymmeneen vuoteen.
Aloitusten voittaminen on lähes mahdotonta tässä pelissä.
Kun änäri on nyt kaukana niin kysyn täältä. Pystyykö NHL24 pelissä jo muokkaamaan kansainvälisen turnauksen rostereita? Vanhemmassa ei pystynyt.
Sun kontrollissa olevat pelaajat kapinoi sua vastaan. Ainoa järkeenkäypä selitys.Nyt loppuu omat ideat mistä tämä johtuu joten kysyn täältä : eli hionut kokoonpanot liigassa kohdalleen että ne arvot oikeasti vastaa todellisuutta ja myös sliderit aiemmin ollut hyvin balanssissa offlinessa liigasta riippumatta että on haastetta jne.
Mutta nyt jostain kumman syystä kun otan näytös pelin tai yritän kautta ottaa niin vastustajalla kyllä kiekko pysyy komeesti mukana mutta itse en saa sitä edes lapaan. Hipoo vähän välillä, mutta ei muuten. Hieno yrittää jotenkin puolustaa (edes) ja ekan erän jälkeen vedot 0-23. Mikä piru tähän nyt tuli? :'D
Testasin myös maajoukkue turnausta ja sama homma. NHL joukkueilla ei tätä ongelmaa ole. Saatana. :D
Slidereissa varmaan lähinnä katsoa CPU Difficulty Adjustment ja Attribute Effects -asetuksia. Tekeekö ne yksin, tai kombona jotain tuollaista vaikutusta. Ehkä jos vaikka CPU Difficulty Adjustment on korkealla ja vielä Attribute Effects on jossain kympissä, niin se voi ehkä huonoilla joukkueilla pelatessa aiheuttaa jotain tuollaista. Attribute Effects kai pitäisi olla 5:ssa, jolloin pelaajien taidot vastaavat niille annettuja arvoja. Kun mennään alemmas, niin arvojen merkitys pienenee. 0-arvossa kaikki käyttäytyvät about samalla tavalla. Ylempänä taitojen merkitys ja ero kasvaa. Esim. ihan päästä heitettynä käytännön esimerkkinä 85 lämärin omaava pelaaja voi lämätä kuin 93 pelaaja. Ja 99 lämärin omaava pelaaja lämännee Attribute Effects 10:llä vielä paremmin kuin 5:lla. Sitten taas joku heikko arvo on vieläkin huonompi, eli erot hyvien ja huonojen välillä kasvavat.Nyt loppuu omat ideat mistä tämä johtuu joten kysyn täältä : eli hionut kokoonpanot liigassa kohdalleen että ne arvot oikeasti vastaa todellisuutta ja myös sliderit aiemmin ollut hyvin balanssissa offlinessa liigasta riippumatta että on haastetta jne.
Mutta nyt jostain kumman syystä kun otan näytös pelin tai yritän kautta ottaa niin vastustajalla kyllä kiekko pysyy komeesti mukana mutta itse en saa sitä edes lapaan. Hipoo vähän välillä, mutta ei muuten. Hieno yrittää jotenkin puolustaa (edes) ja ekan erän jälkeen vedot 0-23. Mikä piru tähän nyt tuli? :'D
Testasin myös maajoukkue turnausta ja sama homma. NHL joukkueilla ei tätä ongelmaa ole. Saatana. :D
Sivuhuomiona Pro Evolution Soccerissahan oli kai offlinessa skaalautuva vaikeustaso, mikä oli profiiliin sidottu. Eli kun pelasit riittävästi pelejä ja jos voitit koko ajan, niin peli seurasi sitä ja skaalautui näkymättömästi ikään kuin koko ajan vaikeammaksi. Jolloin kuulemma piti poistaa tallennustilasta pelin käyttäjäprofiili ja luoda se uudestaan, jolloin se alkoi taas nollista. Mene ja tiedä, mutta jos tuntuu epätoivoiselta... Itse pelasin PES:ssä vain pelaajauraa, niin ei ole asiasta omakohtaista näkemystä.
En muista. Olisiko ollut vielä ihan PS3 aikaa, tai max. joku sieltä ekoista PS4-versioista. Eli alimmaksi haarukaksi ehkä tyyliin 2010 -2013 ja sitten pelasin varmaan vielä jotain 2015-2017 versioitakin. Tuskin tosiaan vaikutti pelaajaurassa, mitä minä ainoastaan pelasin isommin. Joten en voi sanoa juuta enkä jaata. Mutta muistan kun ainakin modausfoorumeilla porukka kertoi toisille kun valittelivat pelaajiensa tahmeutta ja vastustajan ylihyvyyttä, että kokeilepas poistaa käyttäjäprofiili. Kun siellä profiilissa oli mittari, josta näki pelaamistaan peleistä statseja ml. rekordin ja voittoprosentin. Mikä sitten nollautui profiilin poistamisen myötä. Teoria oli, että kai liittyi jotenkin siihen ja peli tarkisti aina sen "vaikeustason" tiettyjen ottelumäärien kohdalla. Mene ja tiedä.Mikä versio PESistä kyseessä?
Jotain tämmöistä mä oletin, mutta vaikka tsekkasin asetukset ja vertasin muutamaan kauteen joka käynnissä asetuksia niin lähes identtiset eikä ongelma poistu.Slidereissa varmaan lähinnä katsoa CPU Difficulty Adjustment ja Attribute Effects -asetuksia. Tekeekö ne yksin, tai kombona jotain tuollaista vaikutusta. Ehkä jos vaikka CPU Difficulty Adjustment on korkealla ja vielä Attribute Effects on jossain kympissä, niin se voi ehkä huonoilla joukkueilla pelatessa aiheuttaa jotain tuollaista. Attribute Effects kai pitäisi olla 5:ssa, jolloin pelaajien taidot vastaavat niille annettuja arvoja. Kun mennään alemmas, niin arvojen merkitys pienenee. 0-arvossa kaikki käyttäytyvät about samalla tavalla. Ylempänä taitojen merkitys ja ero kasvaa. Esim. ihan päästä heitettynä käytännön esimerkkinä 85 lämärin omaava pelaaja voi lämätä kuin 93 pelaaja. Ja 99 lämärin omaava pelaaja lämännee Attribute Effects 10:llä vielä paremmin kuin 5:lla. Sitten taas joku heikko arvo on vieläkin huonompi, eli erot hyvien ja huonojen välillä kasvavat.
Eli vedä vaikka aluksi Attribute Effect vitoseen ja CPU Difficulty vaikka 0 tai 1. Varmuudeksi vielä AI learning 0, vaikka sen pitäisi vaikuttaa vain pelien sisällä AI:n otteisiin.
Sivuhuomiona Pro Evolution Soccerissahan oli kai offlinessa skaalautuva vaikeustaso, mikä oli profiiliin sidottu. Eli kun pelasit riittävästi pelejä ja jos voitit koko ajan, niin peli seurasi sitä ja skaalautui näkymättömästi ikään kuin koko ajan vaikeammaksi. Jolloin kuulemma piti poistaa tallennustilasta pelin käyttäjäprofiili ja luoda se uudestaan, jolloin se alkoi taas nollista. Mene ja tiedä, mutta jos tuntuu epätoivoiselta... Itse pelasin PES:ssä vain pelaajauraa, niin ei ole asiasta omakohtaista näkemystä.
Muuta ei tule mieleen. Kuulostaa tosiaan todella oudolta.
Ei siihen taida olla olemassa muuta kikkaa kuin luoda se pelaaja kokonaan uusiksi, laittaa ikää ensiksi yli sen 18 vuotta jolloin voi rauhassa siirrellä pelaajaa ja sitten käydä muokkaamassa iän alas oikeaksi kun saatu oikeaan seuraan. Tai ainakaan itse en ole saanut kuin Kanadan juniorisarjoihin alaikäisiä siirrettyä.Aloin huvikseni tässä tekemään peliin ens kauden kokoonpanoja liigaan. Onko kukaan keksinyt tuohon mitään kikkaa, että miten alle 18-vuotiaita saisi siirrettyä toisiin joukkueisiin, esim. Heleniuksen Tapparaan?