NHL 24 keskustelu

  • 84 642
  • 507

Rambokala

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Kenenköhän pyynnöstä tästä versiosta on otettu X-näppäimellä suojaaminen pois? Onko oikea tatti nykyään ainoa keino suojata?
Paina L3 pohjaan + oikea tatti aktivoi suojaamisen.

Täytyy sanoa että tämä 24 tuntuu vaikealta. Puolustamisesta ei tule mitään, jokainen poke check menee huti tai jos ei mene, niin kiekko päätyy kuitenkin heti takaisin vastustajalle. Syöttöjen katkomisesta ei tule mitään. Oma hahmo on nurin kun joku hengittää päin. Kun itse taklaa, niin kestää kauemmin toipua taklaamisesta kuin taklatulla.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Itse päädyin ostamaan änärin. Edellistä koitin vain game passilla. Olen noin kymmeneen peliin menettänyt kiekon ainakin kymmeniä kertoja, kun lihasmuistista painan X ja oletan sen suojaavan kiekkoa. Koskakohan opin ettei siitä suojata kiekkoa. Saiko ne vanhat kontrollit jostain takaisin? Ja miten tässä pelissä tehdään maaleja? Ainoastaan läpiajoista uppoaa.
 

KovaT

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, seurannassa TPS
Ekat 5 peliä Onlinessa takana. Tehtyjä maaleja 0. Pelisarjaa en ole nyt pariin vuoteen pelannut, mutta onpahan vaikeaa saada edes suoraan syötöstä sisään.
Meikäl vähän sama perus 5 vs 5 peleissä, 3 kertaa nollil. Pelannu eri muodoilla konetta vastaan ja sit sitä 3 vs 3 online, missä se oma pelaaja käytössä. Kunnolla pelannu omistetulla pelillä viimeks varmaan 2010 aikoihin. Ihan hauskaa silti.
 

KovaT

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, seurannassa TPS
Paina L3 pohjaan + oikea tatti aktivoi suojaamisen.

Täytyy sanoa että tämä 24 tuntuu vaikealta. Puolustamisesta ei tule mitään, jokainen poke check menee huti tai jos ei mene, niin kiekko päätyy kuitenkin heti takaisin vastustajalle. Syöttöjen katkomisesta ei tule mitään. Oma hahmo on nurin kun joku hengittää päin. Kun itse taklaa, niin kestää kauemmin toipua taklaamisesta kuin taklatulla.
En tiedä oonko hyvä siinä, mut itelle maistuu puolustus eniten. Onlines kuitenkin 1-0 tappio esim. Kyllä varmaan vähän tyhmästi ja energiatehottomasti puolustan ku en osaa kaikkia nappeja. Itselle se oma puolustus tuntuu siltä, et osaisin kuitenkin. Maaleja en saa aikaan yksinpelis.
 

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Oikean tatin nappi pitää varmaan poistaa, kun sitä vahingossa painaa, niin pelaaja luopuu kiekosta ja alkaa ottamaan ilmeisesti taklausta vastaan, jolloin vauhtikin pysähtyy kokonaan. Olen varmaan 20x maalipaikassa/läpiajossa vahingossa painanut sitä. Aaaaivan helvetin turhauttavaa.
Vaihda oikean tatin painallus vaikka ristiohjaimeen, niin ei tapahdu tuota...
Kokeilin frendin luona tätä ja oli pakko tehdä tuo, että pystyi normaalista vetämään läpiajot...
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaihda oikean tatin painallus vaikka ristiohjaimeen, niin ei tapahdu tuota...
Kokeilin frendin luona tätä ja oli pakko tehdä tuo, että pystyi normaalista vetämään läpiajot...

Nyt täytyy oikeasti tunnustaa oma typeryys. En tiennyt, että sen voi vaihtaa. Itse aina painan sitä silloin, kun leikkaan vasemmalta keskelle ja vedän manuaalisen kiekonsuojauksen ennen rannelaukasta. Pelaaja pysähtyy ja kiekko jatkaa matkaa.

Takentava kysymys:Miten se vaihdetaan?
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Jos yleensä valitetaan ennemmin siitä, ettei mikään muutu, niin nyt on kyllä moni asia muuttunut ja nähdäkseni huonompaan suuntaan. Koska tuo pressure on niin isosti lanseerattu, niin tuskinpa siitä luovutaan, mutta meinaa kyllä jäädä pelit kokonaan pelaamatta sen takia. Jo ennenkin tuo pelityyli on ärsyttänyt, nyt on pakko itsekin hinkata laidoissa, että voi kuvitella millään tavalla pärjäävänsä. Ja miten helppoa se onkaan, jos haluaa täyden paineen päälle, sen myös saa, koska taklaamisesta on tehty niin vaikeaa ja tehotonta.

Kaiken päälle ohjaimessa on ilmeisesti pakko siirtyä tuohon uuteen versioon (mikä lie totaalikontrolli onkaan), koska perinteisellä versiolla ei saa edes kaikkia toimintoja tehtyä. Esim. lonkkataklausta ei voi tehdä? Ja se onkin ainoa, mihin joka äijä pysähtyy. Kuka helvetti tuonkin on keksinyt? Ei ainakaan kukaan, joka on joskus jääkiekkopelin nähnyt. Homma menee epärealistisempaan suuntaan koko ajan, vaikka on vaikea uskoa, että se olisi edes mahdollista. Pelin ilo ollut aika kaukana lopputuloksesta riippumatta kun tätä on jauhanut.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
EASHL -joukkue hakusessa satunnaiseen pelailuun. Kaikki kenttäpelaajan pelipaikat luonnistuu, mutta pakkina en ole tässä uudessa versiossa vielä ehtinyt pelaamaan. Omat pelaamiset ajoittuu pääosin alkuiltoihin. PS5:lla pelaan, jos sillä on vielä nykyisin merkitystä?
 

Ralph

Jäsen
Yritin ja luulin ottaneeni kaikki mahdolliset avustukset pois, mutta joku ihmeen "paine" näkyy ruudussa aina toisen hyökätessä. Eli jatkuvasti. Ymmärrän kyllä jääkiekosta sen verran, että tiedän kummalla on paine, ei sen tarvitse ruudussa lukea.

Ja kun lähden syöttämään ja painan syöttönapin pohjaan, muille pelaajille tulee omat napit (ympyrä, neliö, kolmio, risti) joita painamalla saa syötettyä kyseiselle pelaajalle. En minä sellaisia halua, kohdistan itse syöttöni kenelle haluan ja jos syötän väärään paikkaan, niin oma moka.

Miten nuo kaksi avustusta saisi pois? Minulla tosiaan kaikkiin avustuksiin laitettu jo "ei" tai säädetty nollaan.
 

Götze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Yritin ja luulin ottaneeni kaikki mahdolliset avustukset pois, mutta joku ihmeen "paine" näkyy ruudussa aina toisen hyökätessä. Eli jatkuvasti. Ymmärrän kyllä jääkiekosta sen verran, että tiedän kummalla on paine, ei sen tarvitse ruudussa lukea.

Ja kun lähden syöttämään ja painan syöttönapin pohjaan, muille pelaajille tulee omat napit (ympyrä, neliö, kolmio, risti) joita painamalla saa syötettyä kyseiselle pelaajalle. En minä sellaisia halua, kohdistan itse syöttöni kenelle haluan ja jos syötän väärään paikkaan, niin oma moka.

Miten nuo kaksi avustusta saisi pois? Minulla tosiaan kaikkiin avustuksiin laitettu jo "ei" tai säädetty nollaan.
Ei valitettavasti mitenkään.
 

Ronikki73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Nyt täytyy oikeasti tunnustaa oma typeryys. En tiennyt, että sen voi vaihtaa. Itse aina painan sitä silloin, kun leikkaan vasemmalta keskelle ja vedän manuaalisen kiekonsuojauksen ennen rannelaukasta. Pelaaja pysähtyy ja kiekko jatkaa matkaa.

Takentava kysymys:Miten se vaihdetaan?
PS5 asetukset/esteettömyys/ohjaimet ja sieltä mukautetut näppäinasetukset...
Laita R3 ristiohjaimen vasempaan tai oikeaan kohtaan...
Muista sitten ottaa se pois, kun lopetat pelaamasta tätä...
Boxin asetuksista en tiedä, mutta eiköhän se ole jotakuin sama siellä...

 

Takapiiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
PS5 asetukset/esteettömyys/ohjaimet ja sieltä mukautetut näppäinasetukset...
Laita R3 ristiohjaimen vasempaan tai oikeaan kohtaan...
Muista sitten ottaa se pois, kun lopetat pelaamasta tätä...
Boxin asetuksista en tiedä, mutta eiköhän se ole jotakuin sama siellä...


Kiitoksia tästä. Vähän jo opin olemaan painamatta tuota vahingossa, mutta tuon varominen on tehnyt maalipaikoissa pelaamisesta liian kankeaa tuhnuvetojen vetämistä, kun ei saa puristaa ohjainta kunnolla ja voimalla.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Niin siis jos pelaa sillä "totaalinen hallinta" vai mikä onkaan asetuksilla, niin et voi enää vaihtaa manuaalisesti ketjuja? Vai mistä tuo löytyy näissä. Jos ei pysty, niin onpahan taas mahtava keksintö.

Onhan tämä eteenpäin mennyt parista aiemmasta, mutta kyllähän tässä tekoäly tekee edelleenkin ihan täysin haistapaska -maaleja ja nyt kun vähän aikaa on pelaillut niin ollaan taas tässä perinteisessä "korkeintaan 20 vetoa ja neljä maalia omiin" tilanteessa.
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, Cogliano, RD
Niin siis jos pelaa sillä "totaalinen hallinta" vai mikä onkaan asetuksilla, niin et voi enää vaihtaa manuaalisesti ketjuja? Vai mistä tuo löytyy näissä. Jos ei pysty, niin onpahan taas mahtava keksintö.
Sivunuolinäppäimillä pystyy vaihtamaan. Oikealle hyökkääjät ja vasemmalle pakit.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Niin siis jos pelaa sillä "totaalinen hallinta" vai mikä onkaan asetuksilla, niin et voi enää vaihtaa manuaalisesti ketjuja? Vai mistä tuo löytyy näissä. Jos ei pysty, niin onpahan taas mahtava keksintö.

Itse tässä päivittelen samaa kun yritän. Eli kaiken maailman ilmaveivit ja muu paska tehty yhden napin päähän, mutta jääkiekkopelin perustoimintoja ei kyllä voi tehdä. Mikä syy on ollut jättää esim. täsmälleen samat kontrollit pois kuin mitä edellisessä versiossa oli? Mitä vitun järkeä? Nyt esim. pelin ainoa toimiva taklaus löytyy vain uusista kontrolleista, joita en todellakaan jaksa opetella. Tämä taitaa olla ensimmäinen änäri sitten PS3-ajan, joka jää hyllyyn. Eipähän tule painetta päivittää uuteen konsoliin.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nyt esim. pelin ainoa toimiva taklaus löytyy vain uusista kontrolleista, joita en todellakaan jaksa opetella. Tämä taitaa olla ensimmäinen änäri sitten PS3-ajan, joka jää hyllyyn. Eipähän tule painetta päivittää uuteen konsoliin.

Jos lonkkataklausta tarkoitat, kyllä se edelleen onnistuu. R3+L1 pohjaan.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
On tämä yksinpeli vaan tekoälyä vastaan aivan ala-arvoisen heikolla tasolla edelleen.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On tämä yksinpeli vaan tekoälyä vastaan aivan ala-arvoisen heikolla tasolla edelleen.

On siinä pahasti puutteita. Kyllä ne tekoälyn puutteet on vahvasti läsnä myös HUT:ssa. Tai samat ongelmat vaivaavat kuin edellisinäkin vuosina. Pirun vaikeaa, kun pitää yksin samaan aikaan yrittää pelata vastustajan one-to-onea pois ja vastustajan etukulmalle nousua pois. Omat pakit haahuilevat ties miten siinä tilanteessa.
Hyökkäyspäässä omat pelaajat päättävät usein ylivoimahyökkäyksissä hakea paikkaa jostain maalitolpan vierestä/takaa.
Kaikesta huolimatta tämä HUT:n pelaaminen on taas aluksi ihan hauskaa. Jotenkin tuntuu, että pelissä tulee paljon enemmän erilaisia tilanteita ja yllättäviä maaleja.
 
En ole moneen vuoteen HUTia pelannu ja kysymys kuuluu MIKSI HELVETISSÄ peliaika 2min. Ihan sama kumpi tekee yhden maalin niin sen jälkeen pyöritään eikä kaveri käytännössä voi enää nousta koska peliaika niin lyhyt. Ei mitään järkeä. Viimesimmät 8 peliä päättynyt jomman kumman (yleensä vastustajan koska olen aika huono tässäkin vuosipäivityksessä) voittoon 1 tai 2-0
 

Randalf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slava Ukraini
En ole moneen vuoteen HUTia pelannu ja kysymys kuuluu MIKSI HELVETISSÄ peliaika 2min. Ihan sama kumpi tekee yhden maalin niin sen jälkeen pyöritään eikä kaveri käytännössä voi enää nousta koska peliaika niin lyhyt. Ei mitään järkeä. Viimesimmät 8 peliä päättynyt jomman kumman (yleensä vastustajan koska olen aika huono tässäkin vuosipäivityksessä) voittoon 1 tai 2-0

En osaa tästä 24-painoksesta sanoa, mutta ainakin edellisessä osassa HUTissa oli Rivals-matsien osalta jokin kiertosysteemi noiden otteluformaattien kanssa. En nyt muista, vaihtuiko kuukausittain vai miten, mutta tosiaan välillä oli noita 2 minuutin eriä enemmän "arcade"-meiningillä ja välillä oli vuorossa "full sim" (tms) -mode, jossa erätkin oli muutaman minuutin pidempiä.

Minulla on kyllä todella ristiriitainen suhde HUTiin. Toisaalta rakastan sitä. Se yhdistää suhteellisen viihdyttävästi ihan lempiasiaoitani NHL-pelisarjassa, eli fantasiarosterin rakentamisen & fantasiamanageroinnin ja leikkimielisesti kilpailullist 1v1-matsit.

Harmi vain, että EA-optimointi paistaa nykyversiosta läpi ja kaikessa on (ainakin allekirjoittanutta) puuduttava "grindaamisen" maku, kun base set -kortit menettää käyttöarvoaan käytännössä ensimmäisen viikon aikana ja joukkueet täyttyvät 90-99-tason korteilla ja pelaamisesta tulee melkoista sirkusta.

Eipä siinä, ymmärrän täysin settien keräilyn koukuttavuuden ja onhan se kiva vetäistä noita huippukortteja pakasta ja seteistä ja monelle tuo jatkuva joukkueen päivittäminen on varmasti iso osa HUT-kokemusta, ja toki jossain määrin itselläkin; toivoisin sen olevan vain vähän maltillisempaa, sillä jossain vaiheessa tietyt pelaajat ja pelaajatyypit alkavat olla itsessään aika yhdentekeviä, kun kaikki arvot on vedetty noissa superkorteissa tappiin ja ainoastaan mallinnus tuo näiden pelaajien käyttöön persoonallista kulmaa.

Noh, nämä tosiaan vain omia fiiliksiä!

World of Chel -sisällöt tuovat toki sitten vähän realistisemman immersion sisältöä, mutta niissä on myös vähän korkeampi kynnys, etenkin jos ihan kunnon 6v6 -väännöistä aletaan puhumaan, jotka on ihan parasta, mutta itsellä änärien pelaaminen rajoittuu ihan oman jaksamisen ja ajankäytön puolesta pykälää kasuaalimmalle sektorille ja sillä osastolla HUT on etenkin vanhalta perusidealtaan mainio, mutta nykyään omaan makuun turhan levoton.
 

Qkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Änäriä on tullut pelattua suunnilleen jostain sieltä asti kun Mario Lemieux ja Saku Koivu komeili pelin kannessa. EASHL multa on mennyt täysin ohi koska kukaan kavereista ei änäreitä pelaile. Pitääkö tosiaan jostain löytää jengi tai omata pleikkarikavereita että siinä on mitään järkeä? Kiinnostais välillä käydä pelaamassa rennolla meiningillä, tuli sitten turpaan tai ei.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Änäriä on tullut pelattua suunnilleen jostain sieltä asti kun Mario Lemieux ja Saku Koivu komeili pelin kannessa. EASHL multa on mennyt täysin ohi koska kukaan kavereista ei änäreitä pelaile. Pitääkö tosiaan jostain löytää jengi tai omata pleikkarikavereita että siinä on mitään järkeä? Kiinnostais välillä käydä pelaamassa rennolla meiningillä, tuli sitten turpaan tai ei.
Jotta tuossa EASHL on järkeä, niin peliin kannattaa suhtautua kuin mihin tahansa harrastustoimintaan. Muuten on aika vaikea saada paljon äijiä samaan aikaan "kentälle". Eli sovitaan vähän aikatauluja, koska pelataan jne... Silloin pelistä saa eniten irtikin, kun alkaa vähän tuntea pelikavereita ja heidän pelityyliä.

Kannattaa lähteä etsimään pelikavereita rekisteröitymällä sportsgamer.gg. Sieltä community sivulta löytyy keskusteluosiot, missä voi etsiä pelikavereita ns tryouttien kautta. Varmasti löydät sopivan tasoista ja henkistä porukkaa, mutta et välttämättä ensimmäisellä yrittämällä.

Pääseekö EA play palvelussa kokeilemaan NHL24 10 tuntia?
Vastaan itse itselleni, että kyllä pääsee.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Qkko

Jaded

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Puhvelit ja KPL
Huttia tulee pääasiassa taottua ja sen mukaista on menokin. 83 on kokonaisuus,mutta mitään suurempia erikoiskortteja ei ole. Tuossa yksinpelissä tuli joukkue vastaan 85 kokonaisuudella ja 11 x-factor pelaajalla + iconeita. Mietin vaan,että millä ihmeellä muuten kuin ostamalla saat noin monta x-factor ukkoa? Itelläni on 2 ja molemmat on pakkeja. Dahlin & Doughtry.
Kyllä tää peli on sellanen,että tunteisiin menee kun tulee mitä ihmeellisempiä maaleja ja kuinka helposti myös. Erikoisin on ehkä viime peli jossa vastustajan Armia heitti kiekon maalille päätyviivan takaa kulmasta ja mun Sorokin hörppi sen sitten sisään etukulmasta. Ja kyllä se lonkkataklaus on vaan kova tapa pysäyttää vastustaja.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Jotta tuossa EASHL on järkeä, niin peliin kannattaa suhtautua kuin mihin tahansa harrastustoimintaan. Muuten on aika vaikea saada paljon äijiä samaan aikaan "kentälle". Eli sovitaan vähän aikatauluja, koska pelataan jne... Silloin pelistä saa eniten irtikin, kun alkaa vähän tuntea pelikavereita ja heidän pelityyliä.

Kannattaa lähteä etsimään pelikavereita rekisteröitymällä sportsgamer.gg. Sieltä community sivulta löytyy keskusteluosiot, missä voi etsiä pelikavereita ns tryouttien kautta. Varmasti löydät sopivan tasoista ja henkistä porukkaa, mutta et välttämättä ensimmäisellä yrittämällä.

Se on juuri näin. EASHL:n hauskuus perustuu juuri saman porukan kanssa pääasiassa pelailuun (tämä ei poissulje muiden kanssa pelailua tietenkään). Drop-inien varassa tämä pelitila ei minusta toimi. Ja pelikavereita saa juurikin mainitsemillasi tavoilla. Itselläni lyhyempi kokemus kuin sinulla EASHL:ä - mutta sentään jo jonkun aikaa - ja ainakin jo sen kokemuksen perusteella voin sanoa että hieno pelimuoto kyseessä mutta vaatii vakituisen porukan jotta parhaan hyödyn saa irti.

Olin itse eilen tryoutissa yhdessä tshekkiläisessä porukassa. Lähestyivät minua Discordin kautta - ilmeisesti Gameristä ovat ilmoitukseni bonganneet - ja pyysivät pelaamaan. Heidän englanninkielen taitonsa on heikko ja itse en osaa tshekkiä joten yhteistä kieltä ei käytännössä ole. Silti homma alussa toimi jonkun lailla - jääkiekko (tässä tapauksessa virtuaalinen) on universaalinen kieli. :) Jatkosta en tiedä mutta hauska oli pelata. Tuskin ehkä ECL:ä pelataan yhdessä mutta kiva oli kokeilla ja saada pelejä tässä versiossa joukkuepeleissäkin kun HUTia pääosin tähän saakka on tullut pelattua kun niitä drop-inejä ei jaksa pelata ainakaan montaa.

Itse edelleen olen tykännyt tästä uudesta versiosta. Samat syyt pitkälti kuin tuolla aiemmin mainitsin. Kun uuteen pelattavuuteen on tottunut enemmän niin tuloksetkin ovat parantuneet pikkuhiljaa. Tähtään ECL:ään sekä NHL 24 World Championshipiiin 1vs1:ä joten mukava olla tavoitteita joita varten pelaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös