En ole moneen vuoteen HUTia pelannu ja kysymys kuuluu MIKSI HELVETISSÄ peliaika 2min. Ihan sama kumpi tekee yhden maalin niin sen jälkeen pyöritään eikä kaveri käytännössä voi enää nousta koska peliaika niin lyhyt. Ei mitään järkeä. Viimesimmät 8 peliä päättynyt jomman kumman (yleensä vastustajan koska olen aika huono tässäkin vuosipäivityksessä) voittoon 1 tai 2-0
En osaa tästä 24-painoksesta sanoa, mutta ainakin edellisessä osassa HUTissa oli Rivals-matsien osalta jokin kiertosysteemi noiden otteluformaattien kanssa. En nyt muista, vaihtuiko kuukausittain vai miten, mutta tosiaan välillä oli noita 2 minuutin eriä enemmän "arcade"-meiningillä ja välillä oli vuorossa "full sim" (tms) -mode, jossa erätkin oli muutaman minuutin pidempiä.
Minulla on kyllä todella ristiriitainen suhde HUTiin. Toisaalta rakastan sitä. Se yhdistää suhteellisen viihdyttävästi ihan lempiasiaoitani NHL-pelisarjassa, eli fantasiarosterin rakentamisen & fantasiamanageroinnin ja leikkimielisesti kilpailullist 1v1-matsit.
Harmi vain, että EA-optimointi paistaa nykyversiosta läpi ja kaikessa on (ainakin allekirjoittanutta) puuduttava "grindaamisen" maku, kun base set -kortit menettää käyttöarvoaan käytännössä ensimmäisen viikon aikana ja joukkueet täyttyvät 90-99-tason korteilla ja pelaamisesta tulee melkoista sirkusta.
Eipä siinä, ymmärrän täysin settien keräilyn koukuttavuuden ja onhan se kiva vetäistä noita huippukortteja pakasta ja seteistä ja monelle tuo jatkuva joukkueen päivittäminen on varmasti iso osa HUT-kokemusta, ja toki jossain määrin itselläkin; toivoisin sen olevan vain vähän maltillisempaa, sillä jossain vaiheessa tietyt pelaajat ja pelaajatyypit alkavat olla itsessään aika yhdentekeviä, kun kaikki arvot on vedetty noissa superkorteissa tappiin ja ainoastaan mallinnus tuo näiden pelaajien käyttöön persoonallista kulmaa.
Noh, nämä tosiaan vain omia fiiliksiä!
World of Chel -sisällöt tuovat toki sitten vähän realistisemman immersion sisältöä, mutta niissä on myös vähän korkeampi kynnys, etenkin jos ihan kunnon 6v6 -väännöistä aletaan puhumaan, jotka on ihan parasta, mutta itsellä änärien pelaaminen rajoittuu ihan oman jaksamisen ja ajankäytön puolesta pykälää kasuaalimmalle sektorille ja sillä osastolla HUT on etenkin vanhalta perusidealtaan mainio, mutta nykyään omaan makuun turhan levoton.