NHL 24 keskustelu

  • 84 566
  • 507

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Muutaman ensimmäisen EASHL -pelin perusteella peli mennyt ihan hyvään suuntaan. Kokemus voi toki johtua siitäkin ettei kaikki ole vielä oppineet tämän vuoden varmoja maaleja. Pelit olleet tikkoja vääntöjä ja paljon paremmin vaikuttaisi menevän pakkien viivavedot sisään ja moket osaa ottaa välillä sivuttaisliikkeestäkin kiinni. Eiköhän tämä taas jossain välissä palauteta "luistele takaperin ja lauo nollakulmasta" peliksi...
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Eipä oo pariin vuoteen tullut ostettua uutta, mutta yllätyin miten rikki noi Liigan kokoonpanot on. Eihän kukaan niillä joukkueilla tietenkään pelaile, mutta luulis et voisivat nähdä sen verran vaivaa että olisi edes kaikki pelaajat siellä.
Eikö nuo tule päivityksillä kuntoon?

En ole vielä peliä postista hakenut, mutta ihan hirveän positiivisia arvioita en ole täältä vielä lukenut... :D
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko kukaan kokenut vielä sitä uutta syöttösysteemiä toimivaksi? Itse olen muutaman kerran sitä kokeillut ja onhan siinä tietysti se hyöty, että ei tarvitsisi syöttöä suunnata. Lisäksi olen miettinyt niitä mahdollisia hyötyjä siinä, että voisi syöttää samaan suuntaan taaemmalle pelaajalle. Ei vain vielä refleksit ole tottunut tuohon ihan täysin.
 

Takapiiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onko kukaan kokenut vielä sitä uutta syöttösysteemiä toimivaksi? Itse olen muutaman kerran sitä kokeillut ja onhan siinä tietysti se hyöty, että ei tarvitsisi syöttöä suunnata. Lisäksi olen miettinyt niitä mahdollisia hyötyjä siinä, että voisi syöttää samaan suuntaan taaemmalle pelaajalle. Ei vain vielä refleksit ole tottunut tuohon ihan täysin.
Lähinnä yksi lisä häiritsevä elementti kaikkien muiden vilkkuvien härpäkkeiden jatkoksi. Ei mitään käyttöä, kun tuskin tuota ikinä saa selkärankaan menemään jolloin tuon käyttö vaatii liikaa aikaa ja silloin on pelaaja jo ajettu, tai syöttö jo myöhässä.
 

tuke94

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Eikö nuo tule päivityksillä kuntoon?

En ole vielä peliä postista hakenut, mutta ihan hirveän positiivisia arvioita en ole täältä vielä lukenut... :D
Joo, olihan siellä näköjään onneks korjaava päivitys kun hetken aikaa selaili. Peli muuten tuntuu edes vähän erilaiselta mitä viimesin pelattu 22, jonka ei pitäis olla uutinen kun samalla vaihdos next-genille.

Lyhyellä kokemuksella toi "exhaust engine" on ainakin aika kamala päivitys, jos tykkää pelailla tekoälyä vastaan. Vähän vastaa sitä tilannetta, kun aikasemmin oli johtoasemassa ihan lopussa niin kyllä se maali tai pari sieltä vastustajalta tuli vaikka väkisin. Nyt niitä tilanteita sit tuleekin kesken pelin kun saavat indikaattorin täyteen :D
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Jooh, pari peliä takana ja ensituntuma on ihan positiivinen. NHL21 hirvityksen (tai lähinnä niiden asetusten) kanssa taistelun jälkeen tämä tuntui ihan kivalta. Jonkin verran tein muutoksia niihin perusasetuksiin tässä, esim. kiekollisen pelaajan ketteryyttä vähän paransin mutta yleisesti tuntui jo alkuun melko hyvältä. Posia myös siitä että tekoäly tuntuu vihdoin laukovan ihan kunnolla, ekassa pelissä tuli joku 25 vetoa maalia päin ja toisessa peräti 38. Jälkimmäisessä pelissä olin varsinkin ihan huolella mankelissa.

Pari juttua mitkä vaatii hieman totuttelua, pelaan siis tuolla skill stick -asetuksella enkä sillä uudella, eli nyt näköjään rastista painamalla ei enää pidetäkään mailaa yhdellä kädellä ja suojata kiekkoa, vaan ilmeisesti se antaa jonkun vastataklauksen kiekollisena. Toinen on sitten kun yritän sitä "vippauspurkua" tms. lähteä tekemään, niin se tuntuu olevan jotenkin helkkarin löysä ja ei lähde oikein mihinkään.

Mutta muuten ihan positiivinen kokemus näin alkuun.
 

KovaT

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, seurannassa TPS
Yllättävän kivalta tuntu tää peli. Viimeks ostanu NHL 16, jota en pelannu juurikaan. En oo päässy sisään noihin nykykontrolleihin. Koneelta otin pari peliä turpaan ja sit serkun kaa onlinee sinne jonneki seurapeliin. Oli kivaa, vaikka pataan tuli enempi. Oppi jopa vähän tommosel flowl pelaamaan. Konetta vastaan otin vielä jäähyjä, mut onlines osasin olla ottamatta. Ei täs viestis järkee olli, mut itelle ihan positiivinen kokemus.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko tästä jätetty kokonaan pois AXYB-napeilla laukaisu/syöttö vai pelkästään kokeiluversion rajoite?
On jätetty pois. Ilmeisesti tulossa jossain päivityksessä vielä, mutta ei tarvitsisi tulla. Jokaisen pitäisi pelata uusilla kontrolleilla, jotka ovat valovuosia vanhoja edellä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Jokaisen pitäisi pelata uusilla kontrolleilla, jotka ovat valovuosia vanhoja edellä.
Eiköhän kyse ole makuasiasta ja siitä mikä nyt kenellekin sattuu sopimaan. Varsinkin jos pelaa harvakseltaan, niin varmaan haluaa pitää pelaamisen mahdollisimman yksinkertaisena.
 

Jaded

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Puhvelit ja KPL
Ite pelaan uusilla,mutta tekeminen silti on kuin pelaisi vanhalla. Tulee tehtyy niitä vanhoja juttuja kuten ennenkin on tehty. Totutteluahan tuo vaatii.
Tulipa hutissa sitten supertähti tasolla bottia vastaan tuollainen 10-6 peli joka päätty tappioon. Omat veskat ei saanu rantapalloakaan kiinni. Toisaalta aivan liian helposti pääs vastustaja parhaille maalinteko sektoreille. Joukkue oli siis samantasoinen,mutta täynnä erikoiskortteja. Itelläni on vaan pakistossa erikoiskortit,muuten mennään ihan normeilla ja kokonaisuus on 82.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Siis meneekö nuo drop in pelit nykyään johonkin seuraan vai onko minulla joku ihme asetus tässä mistä en tiedä mitään?

Tänään pelannut yli 5 droppia ja vain yksi niistä oli tuollainen luonnonjää höntsä. Kaikki muut pelit on ollut sellaisia, että liityn johonkin seuraan. Tuntuu jotenkin omituiselta laittaa 100% lasiin, kun turkulaisena painelen pata tai kärppäpaita päällä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Pari kertaa meinannut mennä tuon momentum-homman kanssa järki tekoälyä vastaan, mutta muuten ihan jees. Sopivan haastavaa ainakin tässä vaiheessa vielä tekoälyn kanssa ja varmasti hyviä matseja tulee jatkossakin.

Ns. pokettaminen tuntuu olevan tässä paljon hankalampaa mitä edellisessä mitä pelannut enemmän, mutta toki sitten tekoäly pystyy tuota harrastamaan vähän helpommin. Joskus tulee tilanteita että vaikka itse miten tökkii mailalla, niin se menee suunnilleen läpi siitä vastustajan mailasta. Noh, pikku vikoja.

Niin ja joo, omaan makuun tuossa on myös vähän liikaa kaikkea visuaalista härpäkettä esim. aloitusten yhteydessä, jotenkin se häiritsee kun on aloituskiekko tulossa ja siinä välkkyy ties minkälaista valoa ja muuta.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eiköhän kyse ole makuasiasta ja siitä mikä nyt kenellekin sattuu sopimaan. Varsinkin jos pelaa harvakseltaan, niin varmaan haluaa pitää pelaamisen mahdollisimman yksinkertaisena.
Tavallaan makuasia, mutta väitän että jokainen tykkäisi uusista kontrolleista enemmän, jos vain malttaisi hetken niitä opetella. Harmittelen siis niiden puolesta, jotka ovat vuosikausia vetäneet ikivanhoilla kontrolleilla, joilla pelaaminen ei ole läheskään yhtä toimivaa tai hauskaa. Mitään erityisen monimutkaista niissä ei ole, eli en osta argumenttia yksinkertaisuudesta.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tavallaan makuasia, mutta väitän että jokainen tykkäisi uusista kontrolleista enemmän, jos vain malttaisi hetken niitä opetella. Harmittelen siis niiden puolesta, jotka ovat vuosikausia vetäneet ikivanhoilla kontrolleilla, joilla pelaaminen ei ole läheskään yhtä toimivaa tai hauskaa. Mitään erityisen monimutkaista niissä ei ole, eli en osta argumenttia yksinkertaisuudesta.
Joo, enpähän jaksa alkaa tästä sen enempää vänkäämään, koska ihmiset on erilaisia. Jos joku tykkää pelata erilaisilla kontrolleilla, niin ei se varmaan keneltäkään ole pois.
 

Takapiiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Päätin tänään vaihtaa ''totaalikontrolli'' näppäimiin, kun käytännössä ilmaveivillä saa ainakin yhden varman maalin per peli, jos ei muuten onnistu ja lonkkataklaus on myös hitusen helpompi suorittaa neliöstä ja vaikuttaa olevan aika tehokas. Vähän kyllä vihaan itseäni tehdessäni ilmaveivin ja toivoisin, että tuo vaikka poistettaisi koko pelistä.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Tekoälypuolustajat ottaa one-timereita nykyään näköjään paremmin kiinni. Säbärannareita kannattaa suosia entistä enemmän.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Detroit Red Wings, Manchester United
Jaa siel on tässäkin versiossa näitä ylinopeita 165cm häkkipäitä HUT-tila täynnä. Jää tän vuoden peli siitä syystä hyllyyn.
 
EA-kokeilupätkä nyt takana. Olihan tuo melko vitsi. Yksi parannus, tekoälyn laukaisuinnokkuus, mutta monissa asioissa menty takapakkia.

En voi ymmärtää tuota, että käyttäjät pakotetaan pois hybridikontrolleista. No, hybridi tuodaan kyllä takaisin, mutta silti melko kettuiluna ottaisin jos itse olisin hybridikontrollien käyttäjä.

Ja jos peliä jatkossa pelaisin niin joutuisin siirtymään hybridiin skill stickistä, koska tuo syöttöjen ikoni-valikko on äärimmäisen ärsyttävä ja kaiken lisäksi omaa jonkinlaisen äänimerkinkin. Ei sitten mitään käyttöä tuollaisella. Ehkä aloittelijoille ihan hyvä jos syötöt ei mene kohteeseen muuten kuin kohdenappia painamalla. Toki ne pakottaa tuon varmaan siinä hybridi-passipainikkeessakin.
 

Harhasyöttö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP sympatiat: HIFK
Alkaa vähän lähtemään käsistä laukaisumäärät tässä pelissä ton pressure-toiminnon myötä. Votin äsken laukauset 78(!?) - 8 ja maalit meni mulle 5-2. Sama ongelma tässä jatkuu taas kuten aiemmissakin peleissä. Ihan sama istuuko siellä maalilla joku 75 tasoinen jamppa vai 95 tasoinen jamppa, niin torjuntaprosentti pysyy samassa ja ohhoh -maaleja tulee joka pelissä. Läpiajoja noi ei osaa vieläkään ottaa yhtään vaan peruuttavat aina maalin sisälle.

Toi pressure on koominen, kun se ei katkea pelikatkoon vaan jatkuu suoraan aloituksesta vaikka ois eri miehet kentällä. Lisäksi sit kun se 30s aika on mennyt, niin taikaiskusta vastustaja (tai itse) saa kaikki voimat takaisin ja maalivahtikin jaksaa taas torjua. Peli menee nyt semmoseksi et kiekko sisään alueella. Sit vähän pyörittelyä kulmassa + pari vetoa maalille - pressure päälle. Sit vaan odotellaan et kiekko menee maaliin jollakin vedolla, kun maalivahdit ei jaksa liikkua enää mihinkään.
 

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Ekat 5 peliä Onlinessa takana. Tehtyjä maaleja 0. Pelisarjaa en ole nyt pariin vuoteen pelannut, mutta onpahan vaikeaa saada edes suoraan syötöstä sisään.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Kenenköhän pyynnöstä tästä versiosta on otettu X-näppäimellä suojaaminen pois? Onko oikea tatti nykyään ainoa keino suojata?
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, Cogliano, RD
Onko kukaan kokenut vielä sitä uutta syöttösysteemiä toimivaksi? Itse olen muutaman kerran sitä kokeillut ja onhan siinä tietysti se hyöty, että ei tarvitsisi syöttöä suunnata. Lisäksi olen miettinyt niitä mahdollisia hyötyjä siinä, että voisi syöttää samaan suuntaan taaemmalle pelaajalle. Ei vain vielä refleksit ole tottunut tuohon ihan täysin.
Varovainen plussa tälle. Varsinkin ylivoimaa pelatessa EASHL-pelimuotoa tuo tuntuu ihan pätevälle, kun napit pysyy aikalailla pelipaikkakohtaisena. Pystyy aikalailla väristä hyvin tunnistamaan ja muistamaan, esim. että VL(vihreä) on neliö. Etuhan siis on lähinnä siinä, jos kaksi pelaajaa on samalla linjalla ja haluaa kiekon taaempana olevalle. Ei tule ns. välistä vetoja :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös