NHL 22 – yleinen keskustelu

  • 207 184
  • 1 301

Juna

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Edelleen näyttäisi EA arpovan nuo Europelaajien kokonaisuudet, joten jaetuille kokoonpanoille on todellakin tilausta. Pisti silmään mm. Tepsin Juuso Pärssinen, joka oli 57 kokonaisuuden laituri, joukkueensa huonoin ja varustettuna AHL-jyrän potentiaalilla. Toinen esimerkki oli KalPan MM-kisakävijä Kim Nousiainen, jonka attribuutit olivat samaa luokkaa. Ei tuo sinänsä haittaa, kun olen tottunut noita pelaajia muokkaamaan, lähinnä kummastuttaa.

Pari tuntia viilailin pelaajien kokonaisuuksia, jonka jälkeen aloitin seuratilan Seattlella. Pian kävi ilmi, että perkele, eihän tässä tietenkään ole Beniersiä, koska hän jäi pelaamaan sitä yliopistokiekkoa. No, ei muuta kuin pelaajan luontiin, ei voi tulevaa franchise-sentteriä jättää pelistä pois. Muutaman minuutin jälkeen uusi yritys.

Tällä kertaa oli rosteri kunnossa, mutta seuraava yllätys vaani jo nurkan takana. Farmiseuraahan ei Seattlella ole, eikä peli selvästikään kannata yhteisfarmin pitämistä Charlottessa. Näin ollen minulle perustettiin automaattisesti oma farmiseura, joka totteli nimeä "Tyynimeri Palm Springs HC". Hauska monikielinen nimi, ja logona näytti olevan sininen ananas. Mitähän helvettiä.

No, aloitin vielä kolmannen kerran, jospa en vain huomannut missä kohdassa seuratilan aloitusta voi tuota farmijoukkuetta muuttaa edes hitusen verran realistisemmaksi. Mutta sellaista kohtaa ei ollut. Ei ole tietysti iso asia, mutta en minä pystynyt tuota huumorijoukkuetta johtamaan, niin täytyi jättää Kraken lopulta Francisin ohjastamaksi, ja mennä katsomaan mitä jännää avattavaa voisi hutissa olla.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Trialia ei enää eilen voinut käyttää loppuun joten perusteilla olevaan joukkueeseen liittyminen siirtyy omalla kohdallani siihen kun olen hankkinut pelin. Myöskin kokeilua ei tuon takia voinut trialissa enää suorittaa miten vastusten haku toimi EASHL:ä nimenomaan klubipeleissä.

Todennäköisesti hankin pelin kun seuraavaksi käyn Prismassa tai Gigantissa ja tässä erikoistilanteessa fyysisenä kappaleena jonka voi tarvittaessa myydä jos pelejä joutuu liian usein hakemaan liian pitkiä aikoja ja peliaikaa menee hukkaan odottelussa. Aina voi joukkueen kanssa toki sopia että koetetaan myöhemmin uudestaan ja vaikka käydä välillä muualla pelaamassa tai pelata muuta. On toki Änärissä mm. Be A Pro joka on mielestäni hyvä sekä online versus. Pelillisesti Änäri trialin perusteella oli mielestäni hyvä erilaisten parannusten ansiosta ja siinä ei mitään huomauttamista jonka vuoksi ei peliä hankkisi.

Myös Roster sharing on mielenkiintoinen toiminto joka puoltaa pelin hankkimista. Sieltä ehkä joskus löytyy retrojoukkueita joilla voi fiilistellä. Onhan tässä vuosipainoksessa muutoksia varmaankin enemmän mitä vuosiin. Ja kuitenkin Änäriä on viime vuosina tullut pelattua ja vaikka aika on nyt aiempaa enemmän kortilla niin eri pelien kesken voi sitä jakaa: kun yhtä pelaa niin muut ovat tauolla kuten olen aiemminkin tehnyt.

Urheilupelien (NHL, FIFA ja parina viime vuotena PES) lisäksi en juuri vuosittain osta muita pelejä ja nyt eFootballista ei tarvitse edes maksaa. Muita pelejä on kuitenkin aika kasa kirjastossa jotka ovat 99 % Plus-pelejä joista erikseen ei ole tarvinnut maksaa. Vuosittainen satsaus urheilupeleihin (poislukien NHL19 latasin jälkeenpäin EA Playstä ja FIFA20 ostin vuodenvaihteen jälkeen tarjouksesta) joita jokatapauksessa pelaan säännöllisesti ei ole liian iso juttu mutta toki sitä mielellään säästää jos esim. on mahdollista että jostain ei ehkä saa sitä mitä haluaa kuten on tänä vuonna pieni riski EASHL:n osalta.
 
Viimeksi muokattu:

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
No, aloitin vielä kolmannen kerran, jospa en vain huomannut missä kohdassa seuratilan aloitusta voi tuota farmijoukkuetta muuttaa edes hitusen verran realistisemmaksi. Mutta sellaista kohtaa ei ollut.
Aloitin myös laajennusvarauksen kautta Seattlella franchise moden. Sain kyllä AHL-joukkuetta muokattua, mutten kuolleksanikaan muista mitä kautta siihen muokkaukseen pääsi. Jossain ruudussa luki, että "muokkaa AHL-joukkuetta". Tyynimeri Palm Springs vitutti minuakin, joten muokkasin sen ja logonkin muutin ananaksesta ravuksi.
 

Unto

Jäsen
Aloittelin Be a prota mutta ihmetyttää kun vanhoista versioista tuttua harjoittelua ei näy. Näkyy kyllä valikoissa mutta aina 0 tuntia käytettävissä eikä myöskään pop uppia tule. Kävin kurkkimassa asetuksista, jossa on ennen voinut säätää auto trainingin mutta nyt sitäkään ei näy. Onko muita jotka olisivat törmänneet samaan?
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Kyllä Kemell löytyy uusimmasta kokoonpanoista.
Lambert pistetty selvästi päälle 70 overall pelaajaksi samalla kun muut Liigassa pelaavat jätkät pääosin on jotain 50-60 overall ukkoja. Jepjep...
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Edelleen näyttäisi EA arpovan nuo Europelaajien kokonaisuudet, joten jaetuille kokoonpanoille on todellakin tilausta. Pisti silmään mm. Tepsin Juuso Pärssinen, joka oli 57 kokonaisuuden laituri, joukkueensa huonoin ja varustettuna AHL-jyrän potentiaalilla. Toinen esimerkki oli KalPan MM-kisakävijä Kim Nousiainen, jonka attribuutit olivat samaa luokkaa. Ei tuo sinänsä haittaa, kun olen tottunut noita pelaajia muokkaamaan, lähinnä kummastuttaa.

Pari tuntia viilailin pelaajien kokonaisuuksia, jonka jälkeen aloitin seuratilan Seattlella. Pian kävi ilmi, että perkele, eihän tässä tietenkään ole Beniersiä, koska hän jäi pelaamaan sitä yliopistokiekkoa. No, ei muuta kuin pelaajan luontiin, ei voi tulevaa franchise-sentteriä jättää pelistä pois. Muutaman minuutin jälkeen uusi yritys.

Tällä kertaa oli rosteri kunnossa, mutta seuraava yllätys vaani jo nurkan takana. Farmiseuraahan ei Seattlella ole, eikä peli selvästikään kannata yhteisfarmin pitämistä Charlottessa. Näin ollen minulle perustettiin automaattisesti oma farmiseura, joka totteli nimeä "Tyynimeri Palm Springs HC". Hauska monikielinen nimi, ja logona näytti olevan sininen ananas. Mitähän helvettiä.

No, aloitin vielä kolmannen kerran, jospa en vain huomannut missä kohdassa seuratilan aloitusta voi tuota farmijoukkuetta muuttaa edes hitusen verran realistisemmaksi. Mutta sellaista kohtaa ei ollut. Ei ole tietysti iso asia, mutta en minä pystynyt tuota huumorijoukkuetta johtamaan, niin täytyi jättää Kraken lopulta Francisin ohjastamaksi, ja mennä katsomaan mitä jännää avattavaa voisi hutissa olla.

Kuten näköjään moni muukin, niin itse olen myös muokkaillut pelaajia ja kokoonpanoja realistisemmaksi. Se on itseasiassa ollut jo 20 vuotta ensimmäinen duuni mitä teen kun uuden änärin aloitan. Onhan tuo varsinkin europelaajien kohdalla ihan päin mäntyä tehty aina, Pärssisen 57 oli taas semmoinen huumoriveto, että oksat pois. Taisin muuttaa sen arvoon 70.
Ehkä joskus noihin saadaan jotain järkeä. Seuraavalla vuosikymmennellä maybe?

Ainakin ennen farmijoukkuetta on saanut muokattua siinä kohtaa kun joukkuetta valitaan.
Myös joskus se on ollut typerästi siinä vaiheessa, jossa valitaan divisioona. Ehkä se on jompikumpi näistä tässäkin versiossa?
 

ADX_03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Tampa Bay Lightning
Ostin HUTissa tuon 8900 pointtia ja aloin avaamaan packeja, niin sieltä tupsahti 89ovr McDavid. Kiva.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kuten näköjään moni muukin, niin itse olen myös muokkaillut pelaajia ja kokoonpanoja realistisemmaksi. Se on itseasiassa ollut jo 20 vuotta ensimmäinen duuni mitä teen kun uuden änärin aloitan. Onhan tuo varsinkin europelaajien kohdalla ihan päin mäntyä tehty aina, Pärssisen 57 oli taas semmoinen huumoriveto, että oksat pois. Taisin muuttaa sen arvoon 70.
Ehkä joskus noihin saadaan jotain järkeä. Seuraavalla vuosikymmennellä maybe?
Taitaa olla PC:lle tulleet änärit viimeisimmät jossa on liigapelaajat suht järkevillä kokonaisuuksilla, mutta tämä taas sitten sen takia ettei ne liigapelaajat koskaan siirtyneet mihinkään eli vaikka pelasi Dynasty-modea niin ei ne peleissä olleet varaukset olleet oikeita pelaajia vaan ihan päästä keksittyjä.

Anyway, noissa PC-änäreissä ne liigapelaajien overallit oli kuitenkin silleen realistisia että ne pyöri siellä jossain 80 molemminpuolin, toki siellä oli sitten jotain yksittäisiä huumorivetoja eli esim. Tony Salmelainen taisi olla 90 kokonaisuudella :D toki itse ymmärsin nuo niin että ne pelaajat vertautui nimenomaan liigan sisällä toisiinsa, siinä vaan tuli vähän huvittavia tilanteita jos halusi esim. europelaajia maajoukkueeseen niin Salmelainen oli about paras suomalaispelaaja koko pelissä.
 

Juna

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aloitin myös laajennusvarauksen kautta Seattlella franchise moden. Sain kyllä AHL-joukkuetta muokattua, mutten kuolleksanikaan muista mitä kautta siihen muokkaukseen pääsi. Jossain ruudussa luki, että "muokkaa AHL-joukkuetta". Tyynimeri Palm Springs vitutti minuakin, joten muokkasin sen ja logonkin muutin ananaksesta ravuksi.

Kuten näköjään moni muukin, niin itse olen myös muokkaillut pelaajia ja kokoonpanoja realistisemmaksi. Se on itseasiassa ollut jo 20 vuotta ensimmäinen duuni mitä teen kun uuden änärin aloitan. Onhan tuo varsinkin europelaajien kohdalla ihan päin mäntyä tehty aina, Pärssisen 57 oli taas semmoinen huumoriveto, että oksat pois. Taisin muuttaa sen arvoon 70.
Ehkä joskus noihin saadaan jotain järkeä. Seuraavalla vuosikymmennellä maybe?

Ainakin ennen farmijoukkuetta on saanut muokattua siinä kohtaa kun joukkuetta valitaan.
Myös joskus se on ollut typerästi siinä vaiheessa, jossa valitaan divisioona. Ehkä se on jompikumpi näistä tässäkin versiossa?

Joo, laajennusdraftin kautta oli muokattavissa, mutta kun aloitin ns. normaalisti Seattlella niin tämä muokkaa AHL-joukkuetta painike puuttui.

Täällä muuten Pärssinen sai kokonaisuudekseen 71, joten suhteellisen samoilla linjoilla ollaan.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Pääseekö muut EASHL:ssa peliin? Itsellä peli jumittaa heti kun itse peli on alkamassa. Arvatkaa harmittaako?

Tuli ostettua nyt aamulla peli levyversiona Prismasta ja sen saa tarvittaessa myytyä 30-40 € myöhemmin kun todennäköisesti hinnat nousevat ja levyversiotkin ovat kaupassa 60 € kuten FIFA22:a on jo. Tuo siinä tapauksessa jos EASHL ei vastaa odotuksiani vastusten haun suhteen vaikka muutakin toki pelissä on mitä voi sen sijaan pelata. Käytännössä trial jatkuu koska omat saa suunnilleen pois jos päättää luopua pelistä.

EASHL:ä pelasin äsken ottelun sparreissa jossa peli jumittui mutta vasta lopussa. Ottelua ei kirjattu joten pisteet 2+0 jäivät minulta saamatta. Trialin aikanakin oli yksi peli jossa kävi samoin. Siinä meni yksi maali. Ei oikein ainakaan sparreissa toimi homma EASHL:ä. Toivottavasti klubipeleissä on eri asia kun liityin heti pelin ostettuani Raindancers-joukkueeseen joka perustettiin eilen. Pelin asennus oli simppeliä kun digiversio vaan piti korvata levyversiolla niin latautumista ei tarvinnut odottaa.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Taitaa olla PC:lle tulleet änärit viimeisimmät jossa on liigapelaajat suht järkevillä kokonaisuuksilla, mutta tämä taas sitten sen takia ettei ne liigapelaajat koskaan siirtyneet mihinkään eli vaikka pelasi Dynasty-modea niin ei ne peleissä olleet varaukset olleet oikeita pelaajia vaan ihan päästä keksittyjä.

Anyway, noissa PC-änäreissä ne liigapelaajien overallit oli kuitenkin silleen realistisia että ne pyöri siellä jossain 80 molemminpuolin, toki siellä oli sitten jotain yksittäisiä huumorivetoja eli esim. Tony Salmelainen taisi olla 90 kokonaisuudella :D toki itse ymmärsin nuo niin että ne pelaajat vertautui nimenomaan liigan sisällä toisiinsa, siinä vaan tuli vähän huvittavia tilanteita jos halusi esim. europelaajia maajoukkueeseen niin Salmelainen oli about paras suomalaispelaaja koko pelissä.

Juu itse muistelisin, että 2004:ssa (ps2) oli europelaajien overallit yli 80. Olisikohan Kai Nurminen ollut jopa 85? Seuraaviin versioihin sitten overallit laskivat paljonkin, mutta kyllä siihen hetki taisi mennä, että normipelaajat asettuivat nykyiselle tasolle eli 60kok.
 
Taitaa tulla käyttöön vasta joulukuun alussa, ainakin EA:n Twitterin mukaan.
SIitä kerrottiin tosiaan heti, että tulossa päivityksen mukana joulukuussa:
" NHL 22 Roster Sharing will arrive to Franchise Mode in December via a major Title Update. "

Minun moka. Kiitos jätkät.

Ei valittamista pelistä muuten. Vielä, kun nuo pelien jäätymiset saataisiin pois niin tässä olisi selvästi next genin paras änäri käsissämme.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Kokeilujaksoa 7h20min jäljellä, mutta ilmoittaa että sisältöä ei voida käyttää.
Voi huokaus.

Mulla tuli eilen sama kun muutama tunti oli jäljellä. Näköjään jos kokeilu on aloitettu ennen julkaisua niin ei julkaisun jälkeen voi käyttää. En tiedä voiko kokeilua enää ottaa ylipäätään julkaisun jälkeen. Ennen ymmärtääkseni pystyi.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Mulla tuli eilen sama kun muutama tunti oli jäljellä. Näköjään jos kokeilu on aloitettu ennen julkaisua niin ei julkaisun jälkeen voi käyttää. En tiedä voiko kokeilua enää ottaa ylipäätään julkaisun jälkeen. Ennen ymmärtääkseni pystyi.
Jotain EA forumeita luin niin siellä pahoiteltiin ja homman pitäisi toimia, mutta he eivät voi lisää aikaa antaa.
Josko se vielä korjattaisiin, kun näkyy kuitenkin se jäljellä oleva aika. En tosin pidätä hengitystä odotellessa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Nyt on pari päivää dynasty modeilua takana. Edellinen peli itsellä tosiaan se NHL19 ja onhan tämä nyt siihen verrattuna eri peli. Ihan hyvälle tuntuu, mutta muutama juttu kyllä vähän rasauttaa:

-Sitä kiekon pomppimisen "satunnaisuutta" on kyllä lisätty, mutta sanoisin että se satunnaisuus on kyllä lähes aina itseä vastaan. 90% tilanteista se kiekko "satunnaisesti" pomppii sinne vastustajan lapaan
-Kiekon menetykset on välillä ihan naurettavia. Tuntuu että joskus ei tarvitse kuin vastustajan hipaista itseä niin kiekko on jo menetetty
-Joskus se vastustajan pelaaja kyllä roikkuu iholla ihan käsittämättömästi. Jollain Kasperi Kapasella pitäisi kait olla ihan vikkelät kintut niin ei vaan perkele pääse irti millään, ihan sama mikä Zdeno Chara siellä takana on niin tuntuu vaan luistelevan selässä kiinni. Onneksi tämä ei kuitenkaan ihan niin paha ole mitä just vaikka NHL19:ssä, tuntui että siinä ei oikeasti päässyt nopeallakaan pelaajalla irtautumaan mihinkään kun se puoli peliä jäällä ollut vastustajan puukäsipakki ehti aina luistelemaan kiinni

Mutta muuten ihan kiva ja vähitellen tässä alkaa oppia pelaamaankin tätä. Välillä kyllä maalien tekeminen tuntuu ihan perkeellisen vaikealta, suoralla vedolla en ole tehnyt kuin ihan pari hassua vaikka pääsee jollain Matthewsilla tai Tavaresilla lataamaan ihan hyvältä tontilta. Suurin osa maaleista tulee klassisella "poikittaissyöttö takatolpalle" tai sitten reboundeista. Mutta kyllä tässä nyt tekoälyä vastaan on ihan erilaista vääntöä, olkoonkin että en mä niitä vastaan ole tainnut hävitä kuin kaksi peliä mutta silti.

Aloitin Torontolla dynasty modea taas vaihteeksi tahkoamaan, ekana klassikkotreidinä William Nylander helvettiin ja Teuvo Teräväinen tilalle. Lisäksi Kasperi Kapasen kotiutin takaisin ja Jason Spezzankin pistin Floridaan ja vaihdossa Joe Thornton itselle. Lisäksi vapailta markkinoilta Eric Staal remmiin. Tossa on itse asiassa ihan kovan tason pelaajia free agentina alussa, verrattuna siis siihen että siellä on alunperin joku David Kämpf jollain 78 overalilla niin aika helppoa palkta Eric Staal pienellä palkalla paremmalla kokonaisuudella tilalle.

Tällaisilla ketjuilla on menty:

Ritchie-Matthews-Marner
Teräväinen-Tavares-Kapanen
Kerfoot-Staal-Kase
Mikheyev-Thornton-Simmonds

Rielly-Brodie
Muzzin-Holl
Dermott-Sandin

Mrazek
Campbell

Pakkikalustoa voisi vähän kyllä pyöritellä vielä koska vain yksi rightin pakki löytyy, toisaalta pelikirjaani kuuluu paljon pakki-pakki -syötöt viivassa ja sitä kautta joko maalit suoralla vedolla tai hyvät reboundit. Kasperi Kapasella olen erikoistunut latomaan irtokiekkoja sisään maalin edestä.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
En tiedä ovatko nämä uusia ominaisuuksia Be A Prossa mutta siellä oli jonkinlainen valikko jossa pelaaja voi palkallaan ostella asuntoja, autoja ja muuta. Ainakaan viime versiossa en huomannut tuota mutta saattoi olla mukana silloinkin. Nyt harjoituskauden jälkeen rahat riittivät ensin vaan polkupyörään mutta saa nähdä mitä pelaajani jatkossa ostaa. :)

Sitten toinen ominaisuus oli juttelu GM:n kanssa mutta sen tiedän että se oli viime versiossa mutta oliko viime versiossa niin että pelaaja saattoi pyytää (ilman että itse voi vaikuttaa asiaan) siirtoa toiseen joukkueeseen jo ennen runkosarjan alkua? Klikkasin kun - GM-kohdassa oli numero ykkönen - sitä ja sitten suoraan tuli video jossa pelaajani on GM:n toimistossa ja pyytää siirtoa harjoituskauden jälkeen uuteen seuraan. Ja tämä kaikki heti sen jälkeen kun valmentaja on nimennyt hänet pelaavaan kokoonpanon hyvän harjoituskauden jälkeen. Tuota ei voinut keskeyttää - en ainakaan huomannut mistä olisi voinut.

Tallensin pelin tuon jälkeen joten en vielä tiedä mitä tapahtuu. Ei tiedä vaikka tämä olisi EA:n ansa jolla pelaaja kaupataan heti muualle (tuskin koska GM kieltäytyi) tai mikä vielä parempaa: pudotetaan farmiin tai maitojunalla takaisin Eurooppaan. :) Täytyy katsoa mitä tuosta seuraa. Ei välttämättä mitään jonka uskon olevan todennäköisin seuraus mutta toivottavasti jotakin yllättävää kun tuo oli noin aikaisin. Viime versiossa pyysin vasta kauden oltua hyvällä mallilla siirtoa muualle. En tiennyt nyt tosiaan että tuo keskustelu olisi siirtopyyntö jo tässä vaiheessa. Luulin että siinä keskustellaan kauden tavoitteista tai vastaavaa.
 
Viimeksi muokattu:

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Onko muilla vaikeuksia välillä erottaa, onko kiekko hallussa vai ei? Jotenkin tosi kämäinen tuo ilmaisin tässä pelissä, eikö tuota voi vaihtaa siihen perinteiseen mistään?

Ostin HUTissa tuon 8900 pointtia ja aloin avaamaan packeja, niin sieltä tupsahti 89ovr McDavid. Kiva.

Itsellähän napsahti tuo ilmaisesta aloituspaketista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös