NHL 21 – yleinen keskustelu

  • 164 064
  • 889

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
1. On tämä kyllä kummallinen peli. En ole ikinä ennen onlinea pelannut, mutta nyt lomalla on tullut pelattua, tilastojen mukaan n. 40 peliä Viimeiset 10 peliä vastustajat ovat olleet 7x Tampa ja 3x Toronto. Eikö porukka valitse mitään muuta joukkuetta?

2. Keskeyttäminen näyttää olevan aika yleistä, 6/10 peleistä on päättynyt vastustajan keskeytykseen tappiotilanteessa. On myös yllättävän paljon tuota yhteyden katkeamista ennen kuin kiekko tippuu jäähän. Miksei kesken poistumisesta tule jotain 15minuutin pelikieltoa tms? Tämähän oli aikanaan jo kiekko.tk:ssa jos lähdit kesken pelin.

3. On ilmeisesti muotia pelata pelkkää takatolppaa ja johtoasemassa pelata aikaa omalla alueella. On myös hauskaa katsoa maalien hidastuksia. Hauskaahan tämän pitäisi olla, mutta kyllähän ihmiset ovat perseestä. Lapsia tuolla varmaan on suuri osa, joten ymmärtäähän sen, mutta jotain tolkkua pitäisi saada.

4. Pelin teknisiin juttuihin en ota edes kantaa, siitä on jo keskusteltu ylempänä miten EA peliä kehittää. On se kumma Warzonea tms pelatessa saattaa olla ympäri maailman 150 pelaajaa samassa pelissä ja peli ei lagaa yhtään, tässä joka kolmas peli lagaa. NHL:ää on pelattu onlinessa ensimmäisen kerran varmaan 90-luvulla, luulisi että jotain kehitystä tapahtuisi.

1. Sulla on n. 40 peliä alla, niin sun ranking ei voi olla vielä kauhean korkea. Suurin osa sun vastustajista on siis. tod. aika low ranking pelaajia, koska NHL etsii ensisijaisesti saman rankingin pelaajia. Varmaan suurin osa noista pelaajista haluaa pelata Tampalla tai Torontolla, koska niissä jengeissä on ns. nimekkäimmät hyökkäykset. Itse pelaan pääasiassa Montrealilla ja Washingtonilla, jotka myös ovat kovia. Sain eräältä pelaajalta vittuilua osakseni Washingtonilla pelaamisesta, kun on kuulemma niin ylivoimaisen kova jengi. Tämä pelaaja siis katkaisi pelin NYR:llä pelatessaan ollessaan tappiolla. Pienen veistittelyn jälkeen suostuin uusintamatsiin LA:lla NYR:iä vastaan ja vein sen pelin vielä pahemmin ja taas katkesi peli ja silloin voitin kuulema tuurilla. Laukaukset oli mulle tyyliin 14-1 ja vs:n ainoa veto meni maaliin. Mutta kun ranking nousee, niin alkaa sieltä tulemaan muitakin jengejä vastaan. Tosin osa ihan TOP pelaajistakin haluaa maksimoida mahdollisuutensa ja pelaa noilla jengeillä, koska esim. Tampa nyt vaan on ihan helvetin kova.

2. Keskeyttäminen on yleistä. Itse kyllä pyrin ottamaan aina kaiken vastaan mitä tulee, mutta joskus vain se vitutuksen määrä nousee liian korkealle. Omalla kohdalla sen tekee nämä pahimmat perseilijät, jotka alkavat pelaamaan aikaa johtoasemassa. Parempi se on keskeyttää, kun jättää ohjain pöydälle.

3. Itse manasin takatolppaa alussa, että ei vittu voi mennä läpi 2-3:sta pelaajasta, kun lämpöhakeutuva ohjus. Nyt olen oppinut pelaamaan sen pois erittäin korkealla prosentilla ja samalla pelaan pois myös bugiranteen, niin jos ei kikkakirjasta muuta löydy, niin sitten tulee nenään. Jouduin tuunaamaan peliäni erittäin paljon tämän asian kanssa. Puolustan nyt hyvin erityyppisesti, kuin aikaisemmissa NHL:ssä.

4. Itselläni on kaksi syytä miksi lähden pelistä pois ennen pelin alkua. 1. on keltainen tai punainen yhteys. Pelaan vain vihreitä ja piste. Keltaisellakin yhteydellä kaikki EA-paska kertaantuu ja pelistä tulee helposti yhtä tuskaa. Mikäli vilkahtaakin keltaisella peliä ladatessa, niin käyn katsomassa pingin ja jos on huono, niin ulos. Toinen on se, että mulla on muutamia nimimerkkejä muistissa, joita vastaan en pelaa. Muutama pelin jumittaja. Viime vuoden NHL:ssä yksi pyöri TOP10:ssä, vaikka oli ihan paska pelaaja ja hänestä tehtiin varmaan miljoona raporttia, mutta eipä EA:ta kiinnosta. Toinen on se, että jos tiedän pelaajan 1-0 maalin jälkeen aloittavan maalin taakse karkuun menemisen tai muun vastaavan perseilyn, niin jätän väliin. Muutama sellainen on, jotka sitten ovat perustelleet sen sillä, että muka itse tein edellisessä pelissä samaa. En koskaan pelaa aikaa ja olen muutaman pelin jopa menettänyt lopussa, kun olisi pitänyt vähän kiekotella, mutta ei ole antanut luonto periksi. Pelaan kyllä kiekkokontrollilätkää, eli pakki pakkia ja tiputuksia teen paljon, mutta ikinä en aikaa pelaa.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
On tämä kyllä kummallinen peli. En ole ikinä ennen onlinea pelannut, mutta nyt lomalla on tullut pelattua, tilastojen mukaan n. 40 peliä Viimeiset 10 peliä vastustajat ovat olleet 7x Tampa ja 3x Toronto. Eikö porukka valitse mitään muuta joukkuetta? Keskeyttäminen näyttää olevan aika yleistä, 6/10 peleistä on päättynyt vastustajan keskeytykseen tappiotilanteessa. On myös yllättävän paljon tuota yhteyden katkeamista ennen kuin kiekko tippuu jäähän. Miksei kesken poistumisesta tule jotain 15minuutin pelikieltoa tms? Tämähän oli aikanaan jo kiekko.tk:ssa jos lähdit kesken pelin.

On ilmeisesti muotia pelata pelkkää takatolppaa ja johtoasemassa pelata aikaa omalla alueella. On myös hauskaa katsoa maalien hidastuksia. Hauskaahan tämän pitäisi olla, mutta kyllähän ihmiset ovat perseestä. Lapsia tuolla varmaan on suuri osa, joten ymmärtäähän sen, mutta jotain tolkkua pitäisi saada.

Pelin teknisiin juttuihin en ota edes kantaa, siitä on jo keskusteltu ylempänä miten EA peliä kehittää. On se kumma Warzonea tms pelatessa saattaa olla ympäri maailman 150 pelaajaa samassa pelissä ja peli ei lagaa yhtään, tässä joka kolmas peli lagaa. NHL:ää on pelattu onlinessa ensimmäisen kerran varmaan 90-luvulla, luulisi että jotain kehitystä tapahtuisi.

Älä vain aloita Huttia, jos normi onlinessa menee näin tunteisiin.

Siis oikeasti hyvänä neuvona tämä, eikä vittuiluna.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
On myös yllättävän paljon tuota yhteyden katkeamista ennen kuin kiekko tippuu jäähän. Miksei kesken poistumisesta tule jotain 15minuutin pelikieltoa tms? Tämähän oli aikanaan jo kiekko.tk:ssa jos lähdit kesken pelin.

Luojan kiitos tässä pelissä ei tule mitään aikarangaistusta pelistä poistumisesta. Tässä pelissä on jo ihan tarpeeksi niitä jonneja joiden ainoa tarkoitus tuntuu olla vittuilla kaikilla mahdollisilla keinoilla vastustajalle. Aikarangaistukset oliisivat ok vasta sitten jos pelissä ei voisi vetää täysin läskiksi toisen pelikokemusta. Mieluummin sitä ottaa myös luovutusvoiton kuin tuskastelee loppupelin kiukuttelevan jonnen heitellessä kiekkoa katsomoon ja hyppiessä tarkoituksellisia kampitusjäähyjä. Niistä ohjain pöydälle vastustajista puhumattakaan.

Tuokin on erittäin hyvä ominaisuus että pelistä voi poistua ennen kiekon pudotusta jos yhteydet on kuraa. Ennen se oli niin että ensimmäisen minuutin aikana pystyi poistumaan ilman merkintöjä, joka johti vain siihen että ensimmäinen minuutti piti himmailla niin ettei vahingossakaan tee maalia, kun pelkurit kuitenkin nostaa kytkintä.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Tässä pelissä on jo ihan tarpeeksi niitä jonneja joiden ainoa tarkoitus tuntuu olla vittuilla kaikilla mahdollisilla keinoilla vastustajalle.

Tai jopa omille vittuilua nykyään.

Tänäänkin jo kaksi kertaa eashl:ssä sparripeleissä on tullut omalle puolelle pelaaja, joka ihan tahalleen sabotoi peliä ja lähettelee viestiä "ootko vähän paska hahaha". Näistä kyllä lähden mielelläni heti.

En kyllä ymmärrä, kuinka tylsä elämä pitää olla, että kesäviikonloppuisin ei ole mitään muuta tekemistä kuin provosoida ihmisiä jossain eashl:ssä. Tosin itse pelaan tätä verhot kiinni sisätiloissa ja ulkona on 30 astetta lämmintä. Ehkä sitä saa mitä tilaa.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Äsken vs:pelissä vastustajan 8 ekaa vetoa oli verkossa. Olihan ne maalipaikkoja sinänsä joo, mutta luulisi että sieltä 1-2 koppia tarttuisi. Joskus nuo veskat tässä pelissä käsittääkseni torjuvat myös vaikeahkon vedon tai huhua olen ainakin kuullut. Itsellä 21 vetoa ja onneksi jatkoilla voitto, mutta alkoihan se kiristää vannetta ja välillä vähän naurattamaankin.
 

Takapiiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Äsken vs:pelissä vastustajan 8 ekaa vetoa oli verkossa. Olihan ne maalipaikkoja sinänsä joo, mutta luulisi että sieltä 1-2 koppia tarttuisi. Joskus nuo veskat tässä pelissä käsittääkseni torjuvat myös vaikeahkon vedon tai huhua olen ainakin kuullut. Itsellä 21 vetoa ja onneksi jatkoilla voitto, mutta alkoihan se kiristää vannetta ja välillä vähän naurattamaankin.
Huvittavaa muistella miten ennen pelin julkkaria mainostettiin entistä fiksumpia, pelin aikana oppivia ja paremmin sijoittuvia maalivahteja.

Tämäkin varmaan mainittu täällä jo aikaisemmin, mutta onkohan tähän jollain asetuksille tai taktiikoilla kenties vaikutusta?
2-2 hyökkäys tulossa omaan päähän ja pidän kiekollista pelaajaa pakilla. Tekoälyn pakki lähtee tätä kiekollista pelaajaa vastaan ylöspäin tuplaamaan. jättää kaverille kunniakujan takatolpalle vapaaksi. MINKÄ HELEVETIN TAKIA? Yritä nyt puolustaa, kun koomaileva tekoäly käytännössä lahjoittaa tilanteen 2-1 hyökkäykseksi, jos et ole hereillä paikkaamassa näitä koomailuita. Ei sen nyt ehdoin tahdoin tarvitsisi sijoittua ihan päin helvettiä.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huvittavaa muistella miten ennen pelin julkkaria mainostettiin entistä fiksumpia, pelin aikana oppivia ja paremmin sijoittuvia maalivahteja.

Tämäkin varmaan mainittu täällä jo aikaisemmin, mutta onkohan tähän jollain asetuksille tai taktiikoilla kenties vaikutusta?
2-2 hyökkäys tulossa omaan päähän ja pidän kiekollista pelaajaa pakilla. Tekoälyn pakki lähtee tätä kiekollista pelaajaa vastaan ylöspäin tuplaamaan. jättää kaverille kunniakujan takatolpalle vapaaksi. MINKÄ HELEVETIN TAKIA? Yritä nyt puolustaa, kun koomaileva tekoäly käytännössä lahjoittaa tilanteen 2-1 hyökkäykseksi, jos et ole hereillä paikkaamassa näitä koomailuita. Ei sen nyt ehdoin tahdoin tarvitsisi sijoittua ihan päin helvettiä.

On niillä merkitystä. Itse pidän pakkeja toiseksi passiivisemmalla. Ilmeisesti se pakkien agressiivuus merkitsee sitä, että miten kauaksi ne lähtevät prässäämään omalta tontiltaan kiekollista pelaajaa. Joskus selvästi näkee, että kun joku pelaa aggressiivisimmalla puolustuksella, niin jos saat yhtään kierrätettyä kiekkoa esim. maalin takaa, niin maalinedus onkin sitten ihan tyhjä.

Botit eivät osaa karvata yhtään fiksusti, eli ne luopuvat paineesta usein tai oikeastaan aina silloin, kun siinä olisi tuplauksen paikka. Jossain vanhassa änärissä pystyi ottamaan pakin ja laittamaan sen haluamaansa suuntaan ja jopa niin sanotusti vastapallotaklauslinjalle se saattoi jopa taklata, mutta tässä AI luopuu kyllä paineesta aina ja tekee jopa kunniakujan vastustajalle päästä tuplauksen alta pois esim. kulmissa.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
En kyllä ymmärrä, kuinka tylsä elämä pitää olla, että kesäviikonloppuisin ei ole mitään muuta tekemistä kuin provosoida ihmisiä jossain eashl:ssä. Tosin itse pelaan tätä verhot kiinni sisätiloissa ja ulkona on 30 astetta lämmintä. Ehkä sitä saa mitä tilaa.
Tää on varmaankin kairojenkulkija, rokkinalle ja mitä lie nimimerkkejä sillä on. Aina vittuilee omille ja jää paitsioon seisoskelemaan. Ja kaveri on vielä itse ihan säkki pelaamaan. Joskus vuosia sitten tuohon törmännyt useammin ja vieläkin sen 5 kertaa vuodessa kun pelaa sparripelejä, niin ainakin pari kertaa tuo tulee samaan jengiin tai vastapuolelle.... pelaa siis noita sparreja ihan hjeeeelvatasti ainoana tarkoituksena vittuilla kaikille.

Mutta ei tuosta kannata välittää. Kaverilla on selkeesti vähän jotain MT-ongelmia.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Huvittavaa muistella miten ennen pelin julkkaria mainostettiin entistä fiksumpia, pelin aikana oppivia ja paremmin sijoittuvia maalivahteja.

Oma tuntuma on että maalivahdit olivat järkevämpiä ja parempia syksyllä, mutta tätäkin on taas viilattu yleisön haluamaan suuntaan. Aina tässä on tainnut alkaa vinkuminen jos ei ole sitä 9 kertaa 10stä toimivaa maalintekotapaa, ja aina on palattu lähes samaan arcadepaskaan lopulta.
 
NHL-peleissä on ollut hauska feature siitä lähtien kun nuo slider-säätämiset tulivat mahdolliseksi. Ainakin Franchise-pelitilassa joutuu aina ennen peliä tekemään seuraavan: Asetukset -> Presetin vaihtaminen toiseen -> Takaisin -> Asetukset -> Presetin vaihtaminen takaisin haluamaansa. Jos tätä ei tee, niin peli ei tunnu samalta kuin ensimmäisen kerran ja ensimmäisessä pelissä, jolloin on asettanut sliderit.

Tämän korjaaminen olisi minun toivomuslistalla NHL 22:n suhteen, mutta tuskin korjaantuu tänäkään vuonna. Toinen asia ovat nuo tunerit. Miksei niitä voi säilöä listaan, josta voisi valita haluamansa tuner-asetukset historian mukaan. Nyt ovat vaihtoehtoina vain 1.0, 1.1 ja viimeisin, ja osa katoaa, kuten edellisenä vuosinakin. Ehkä nuo tunerit pitäisi vaan jättää lataamatta kun alla on hyvät asetukset.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
En lopulta tiedä onko tässä ongelmana kuitenkaan maalivahdit vaan laukaisutarkkuus. Tuota voitaisiin vaikeuttaa huomattavan paljon niin pelistä tulisi heti paljon parempaa. Sama homma syöttötarkkuuden kanssa. Syötonkatkot paljon tehokkaammaksi oman maalin edessä niin tulisi tuo järjetön kulmissa pyöriminen paljon vaikeammaksi.

Peli muuttuisi heti paljon mielekkäämmäksi kun jokainen parhaasta sektorista ammuttu laukaus ei penisi aivan ristikkoon vaan paljon enemmän yli tai ohi.

Mutta voin vaikka vannoa että sama peli uusilla kuorilla sieltä taas tulee. Etenkin kun minkäänlaista hypetystä pelistä ei ole vielä kuulunut.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Ei ne verkkopelit oleellisesti muutu hyväksi jos säädetään vaikkapa laukaisutarkkuuksia tai pyritään kulmissa pyörimistä vaikeuttamaan helpottamalla sen puolustamista. Seurauksena olisi keskialuemiekkailua ja max parin metrin kiekon kuljetuksia. Olikohan versiossa -99 jotain tämän suuntaista missä kiekon riisto oli helppoa ja tuota mainittua.

Parempi että pelaaminen keskittyy sinne missä se on mielekkäintä, maalintekopaikkojen tuntumassa.

Todennäköisesti kuitenkin änäri ei ole sinunkaan peli, mutta siinä menee vuosia että sen tajuaa :)
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mutta voin vaikka vannoa että sama peli uusilla kuorilla sieltä taas tulee. Etenkin kun minkäänlaista hypetystä pelistä ei ole vielä kuulunut.
NHL22 on tarkoitus julkistaa EA:n tilaisuudessa ensi viikolla. Sen vuoksi ei ole vielä kuulunut mitään, kun se hypetys alkaa julkistuksesta.

Tällä kertaa sentään menee pelimoottori uusiksi, joka väkisinkin tarkoittaa normaalia isompia muutoksia.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
NHL22 on tarkoitus julkistaa EA:n tilaisuudessa ensi viikolla. Sen vuoksi ei ole vielä kuulunut mitään, kun se hypetys alkaa julkistuksesta.

Tällä kertaa sentään menee pelimoottori uusiksi, joka väkisinkin tarkoittaa normaalia isompia muutoksia.
joo varmaan taas oppivat maalivahdit niinkuin joka vuosi. Ja rakenna oma lumilinna ulkojäille tai tuunaa pulkka millä voi laskea mäkeä peliä odotellessa.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
joo varmaan taas oppivat maalivahdit niinkuin joka vuosi. Ja rakenna oma lumilinna ulkojäille tai tuunaa pulkka millä voi laskea mäkeä peliä odotellessa.
Itseäni jännittää eniten, että mikä pelissä aiemmin ollut ja sittemmin poistettu ominaisuus otetaan takaisin uutena mullistavana ominaisuutena.
 

Takapiiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Huttiin voisi tulla takaisin ainakin pelaajakortin viimeisin myyty hinta tai joku keskiarvo kaikista myynneistä, niin ei tarvisi aina jokaisen lapun hintaa erikseen käydä ihmettelemässä, tai arpomassa.
 
Ehkä ensi kuussa. Toki viikonloppuna olisi drafti, mutta epäilen vahvasti.

Paras tilannehan olisi, jos voisivat vielä vuoden rahastaa vaikka tuolla online-jutullaan, ja toisivatkin seuraavana NHL-pelinä NHL 23.
 

Jerkkuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars
Ainoa kiva asia änäreiss oli pari vuotta takaperin se kun EASHL:n sparreissa pääsi pelaamaan oikeilla ukoilla, noi höntsäsparrit on ihan perseestä, en tiiä mikä siinä on mutta ei oo enää sitä samaa fiilistä.
 

waida

Jäsen
Suosikkijoukkue
FPS
Niin kauan kun änäriin ei tule takaisin tämä kavereiden kanssa pelattava online gm mode niin itsellä jää peli kaupanhyllylle. En tajua miksei sitä haluta tuoda takaisin.
 

Schadowan

Jäsen
Niin kauan kun änäriin ei tule takaisin tämä kavereiden kanssa pelattava online gm mode niin itsellä jää peli kaupanhyllylle. En tajua miksei sitä haluta tuoda takaisin.

Ei tuo lisätuloa EA:lle, siinäpä se syy. Sen takia HUT:iin panostetaan ja EASHL on se game mode mikä oli pakko jättää, koska muuten tuota peliä ei oikeasti ostaisi kukaan. En toki tiedä onko EASHL:ssä vielä näitä mikrotransaktioita, joita oli joku 10v sitten.

GM Connected ei EA:n mukaan myöskään ole ollut kovin kysytty pelimode ja sitä ei pelattu tarpeeksi (wonder why - oli hieman raskaasti rakennettu setuppi.. SILTI itse kyllä peleasin sitä lukuisia täysiä kausia, kaikista puutteista huolimatta).

Mutta ihan yhtä surullinen tilanne on FIFA:ssa, siellä melkein suppeampi game mode valikoima kuin mitä NHL:ssä. Samaten PES:ssä.

Sitten taas Madden ja NBA2K sisältävät kaiken mahdollisen (ml online gm mode), mikä on hieman turhauttavaa.
 
Tulipa tuossa mieleeni, että vaikuttaako kausi pelimuodossa pelaajien pelitapa (VH, PR, KP, PP) pelaajien ominaisuuksiin mitenkään?

Mietin vain, että kun varsinkin Liigassa 80% hyökkääjistä on EA määrittänyt työmyyriksi. Niin onko sillä mitään väliä, että onko Josh Kestner tässä pelissä työmyyrä ja maalitykki, jos hänellä on kumpana tahansa pelityylinä laukaus-statsit kunnossa?
 

Buster

Jäsen
Tulipa tuossa mieleeni, että vaikuttaako kausi pelimuodossa pelaajien pelitapa (VH, PR, KP, PP) pelaajien ominaisuuksiin mitenkään?
Ei ole ajankohtaista tietoa ja en tiedä ollaanko muutenkin mutuosastolla, mutta ainakin minulle on jäänyt sellainen ymmärrys jostain PS3-ajan änäreistä, että vaikkapa pelintekijän 90 kiekonhallinta on parempi kuin rouhijan 90 kiekonhallinta jne. Eli pelaajatyypeillä olisi ollut piilotettuja luonnollisia vahvuuksia ja heikkouksia, tai ehkä paremmin sanoen taipumuksia.

Mitä kausimuotoon tulee, niin luulisi pelaajatyypin vaikuttavan pelaajan pelitapaan (simuloidessa ja AI:n hallitsemana) ja arvojen kehittymiseen, sekä ketjun kemioihin - jos sellaisia on enää käytössä. Mutta koska kyseessä on EA ja heidän ikuinen purkkaviritelmäprojekti, niin mikä tahansa on mahdollista ja sitä ei tavallisella järjellä mitata.

Itsehän toivoisin tuleviin versioihin, että EASHL:ssä drop in -pelien hakeminen olisi nopeampaa. Nykysysteemissä vain istut ja odotat sokkona, että löytyykö pelaajia ja mietit, että pitäisikö sittenkin vaihtaa pelipaikkaa - jos kaikki muutkin hakijat on hyökkääjiä ja ei sen takia löydä. Sitten 6 vs. 6:ssa löytyy seuraa viiden minuutin odottelun jälkeen, jonka jälkeen odotetaan että saadaan istuntoon enemmän pelaajia. Niitä ei tule ja sitten haetaan uudestaan ja odotetaan taas. Kolmannen haun jälkeen pelaajia alkaa olla, mutta kappas kun toiselle puolelle tulee maalivahti ja toiselle ei, mistä joku säikkyy ja dominoefektinä kaikki lähtee pois. Wuhuu, ja vitutus on ankara, kun haluaisit vain nopeasti pelata ja oppia peliä, eikä olisi mitään väliä mikäli joukossa olisi AI-ukkoja.

Valitettavasti 3 vs. 3 on profiloitunut niihin nopeisiin peleihin, mutta siihen kyllästyi jo sen ekassa versiossa ja yksikin tonttu pilaa istunnon. Eikä varsinaisesti tuo riketilanteissa jäähyjen vaihtuminen rankkareiksi - kaiketi kilpapelaamiseen liittyvä ratkaisu, että pysyy botit pois kentältä - varsinaisesti ole parantanut omaa kokemusta. Huipputasolla homma menee aika hermoja raastavaksi virheiden ja rankkarien kyttäilyksi ja ajanpeluu+pitkä manuaaliavaus -kalasteluksi.

Vanhoissa systeemeissä oli julkinen aula, jossa näki prikulleen montako on paikalla ja että kannattaako edes yrittää. Siellä käyttäjät loivat istuntoja - joista näki paljonko siellä on porukkaa - ja sinne sai liittyä vapaasti mikäli se avoin. Kun kaikki oli ready, niin seurasi nopeuskilpailu, jossa valittiin pelipaikat. Tietysti jotkut primadonnat lähtivät välillä, kun olisivat joutuneet RW:nä pelaamaan LW:n sijaan, mutta muistaakseni ihan hyviä pelejä saatiin silti ja pelata sai paljon. Silloin toki oli vain tämä yksi pelimuoto, nyt se vähäinen pelaajamassa on jakautunut.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Eikö uudesta änäristä ole ihan oikeasti tullut vielä mitään tietoa?
Aikaisempina vuosina on jo ollut Beta ulkona tässä vaiheessa.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Eikö uudesta änäristä ole ihan oikeasti tullut vielä mitään tietoa?
Aikaisempina vuosina on jo ollut Beta ulkona tässä vaiheessa.

Samaa tässä mietin, että eikö tässä pikkuhiljaa olisi Betan julkaiseminen ajankohtaista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös