1. On tämä kyllä kummallinen peli. En ole ikinä ennen onlinea pelannut, mutta nyt lomalla on tullut pelattua, tilastojen mukaan n. 40 peliä Viimeiset 10 peliä vastustajat ovat olleet 7x Tampa ja 3x Toronto. Eikö porukka valitse mitään muuta joukkuetta?
2. Keskeyttäminen näyttää olevan aika yleistä, 6/10 peleistä on päättynyt vastustajan keskeytykseen tappiotilanteessa. On myös yllättävän paljon tuota yhteyden katkeamista ennen kuin kiekko tippuu jäähän. Miksei kesken poistumisesta tule jotain 15minuutin pelikieltoa tms? Tämähän oli aikanaan jo kiekko.tk:ssa jos lähdit kesken pelin.
3. On ilmeisesti muotia pelata pelkkää takatolppaa ja johtoasemassa pelata aikaa omalla alueella. On myös hauskaa katsoa maalien hidastuksia. Hauskaahan tämän pitäisi olla, mutta kyllähän ihmiset ovat perseestä. Lapsia tuolla varmaan on suuri osa, joten ymmärtäähän sen, mutta jotain tolkkua pitäisi saada.
4. Pelin teknisiin juttuihin en ota edes kantaa, siitä on jo keskusteltu ylempänä miten EA peliä kehittää. On se kumma Warzonea tms pelatessa saattaa olla ympäri maailman 150 pelaajaa samassa pelissä ja peli ei lagaa yhtään, tässä joka kolmas peli lagaa. NHL:ää on pelattu onlinessa ensimmäisen kerran varmaan 90-luvulla, luulisi että jotain kehitystä tapahtuisi.
1. Sulla on n. 40 peliä alla, niin sun ranking ei voi olla vielä kauhean korkea. Suurin osa sun vastustajista on siis. tod. aika low ranking pelaajia, koska NHL etsii ensisijaisesti saman rankingin pelaajia. Varmaan suurin osa noista pelaajista haluaa pelata Tampalla tai Torontolla, koska niissä jengeissä on ns. nimekkäimmät hyökkäykset. Itse pelaan pääasiassa Montrealilla ja Washingtonilla, jotka myös ovat kovia. Sain eräältä pelaajalta vittuilua osakseni Washingtonilla pelaamisesta, kun on kuulemma niin ylivoimaisen kova jengi. Tämä pelaaja siis katkaisi pelin NYR:llä pelatessaan ollessaan tappiolla. Pienen veistittelyn jälkeen suostuin uusintamatsiin LA:lla NYR:iä vastaan ja vein sen pelin vielä pahemmin ja taas katkesi peli ja silloin voitin kuulema tuurilla. Laukaukset oli mulle tyyliin 14-1 ja vs:n ainoa veto meni maaliin. Mutta kun ranking nousee, niin alkaa sieltä tulemaan muitakin jengejä vastaan. Tosin osa ihan TOP pelaajistakin haluaa maksimoida mahdollisuutensa ja pelaa noilla jengeillä, koska esim. Tampa nyt vaan on ihan helvetin kova.
2. Keskeyttäminen on yleistä. Itse kyllä pyrin ottamaan aina kaiken vastaan mitä tulee, mutta joskus vain se vitutuksen määrä nousee liian korkealle. Omalla kohdalla sen tekee nämä pahimmat perseilijät, jotka alkavat pelaamaan aikaa johtoasemassa. Parempi se on keskeyttää, kun jättää ohjain pöydälle.
3. Itse manasin takatolppaa alussa, että ei vittu voi mennä läpi 2-3:sta pelaajasta, kun lämpöhakeutuva ohjus. Nyt olen oppinut pelaamaan sen pois erittäin korkealla prosentilla ja samalla pelaan pois myös bugiranteen, niin jos ei kikkakirjasta muuta löydy, niin sitten tulee nenään. Jouduin tuunaamaan peliäni erittäin paljon tämän asian kanssa. Puolustan nyt hyvin erityyppisesti, kuin aikaisemmissa NHL:ssä.
4. Itselläni on kaksi syytä miksi lähden pelistä pois ennen pelin alkua. 1. on keltainen tai punainen yhteys. Pelaan vain vihreitä ja piste. Keltaisellakin yhteydellä kaikki EA-paska kertaantuu ja pelistä tulee helposti yhtä tuskaa. Mikäli vilkahtaakin keltaisella peliä ladatessa, niin käyn katsomassa pingin ja jos on huono, niin ulos. Toinen on se, että mulla on muutamia nimimerkkejä muistissa, joita vastaan en pelaa. Muutama pelin jumittaja. Viime vuoden NHL:ssä yksi pyöri TOP10:ssä, vaikka oli ihan paska pelaaja ja hänestä tehtiin varmaan miljoona raporttia, mutta eipä EA:ta kiinnosta. Toinen on se, että jos tiedän pelaajan 1-0 maalin jälkeen aloittavan maalin taakse karkuun menemisen tai muun vastaavan perseilyn, niin jätän väliin. Muutama sellainen on, jotka sitten ovat perustelleet sen sillä, että muka itse tein edellisessä pelissä samaa. En koskaan pelaa aikaa ja olen muutaman pelin jopa menettänyt lopussa, kun olisi pitänyt vähän kiekotella, mutta ei ole antanut luonto periksi. Pelaan kyllä kiekkokontrollilätkää, eli pakki pakkia ja tiputuksia teen paljon, mutta ikinä en aikaa pelaa.