Omat näkemykset keskittyvät nykyään siihen miten EASHL toimii, eli pelaajan liikkuminen, kiekon käsittely jne. pelituntumaan liittyvät asiat ovat ytimessä. Näiden kannalta on mielestäni menty eteenpäin jatkuvasti ja nykyinen peli on paras NHL-peli, mitä olen pelannut. Olen siis pelannut EASHL:ää NHL 09:stä lähtien ja muistan miten hirveä pelituntuma tuolloin oli, jos sitä vertaa nykyiseen. PS3:n aikakaudelta pelasin eniten NHL 14:sta ja sekin oli monin tavoin surkea tekele nykyiseen peliin verrattuna.En ehkä sanoisi, että jotkut 10-15 vuotta sitten tulleet pelit olisi parempia, mutta onhan tämän pleikkari 4 sukupolven versiot ollut heikkoa tekemistä. Omasta mielestäni parhaat oli 16 ja 17. Näiden jälkeen on tullut vuoronperään vain toistaan huonompi versio. Vieläkin sapettaa 18, kun se oli ensimmäiset kaksiviikkoa paras änäri ikinä, kunnes tuii joku ihme päivitys ja peli olikin täysin eri. Versio olikin sitten loppuajan pilalla.
Monien pelaajien kohdalla pääosa pelin yleisfiiliksestä tulee siitä millaista on pelata AI:ta vastaan tai AI:n ohjaamien pelaajien kanssa. Tämän suhteen en osaa itse nykypeleistä sanoa paljoa, mutta omien vähäisten kokemusten perusteella eteenpäin on menty myös niillä osa-alueilla. Toki muutokset johtavat aina siihen, että joku tykkää ja toinen ei.