NHL 21 – yleinen keskustelu

  • 159 775
  • 889

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
@Bunder Tosiaan tuo GM:n statsien puuttuminen on itseänikin harmittanut jo vuosia. Ei taida nyt mistään päästä näkemään miten entiset kaudet on menneet? Muistan kun joskus kauan sitten aloitin Islandersilla pelaamaan ja kyllähän siinä pieni virtuaalinen ego nousi pystyyn, kun ensimmäisinä kausina voittoja kertyi about 30, mutta seuraavat kaudet toivat jopa yli 50 voiton kausia.

Tykkään kyllä itsekkin nykyään nykyisestä GM Modesta, mutta puutteita siinä edelleenkin on. Omistaja ei oikein vieläkään ole ajantasalla joukkueen tilasta ja valmennuspuoli on ihan vitsi. Taisin tänne aikasemminkin kirjoitella, että menin yhden kauden ilman maalivahtivalmentajaa, mutta silti veskat kehittyivät tai torjuivat normaalisti. Enkä kyllä ole huomannut, että esim. Päävalmentajan erityisosaaminen tai taktiikat näkyisi juuri mitenkään. Yhdellä kaudella piti olla jokin puolustusguru valmentamassa, mutta pakit menivät entistä enemmän pakkaselle. Toki ihan realistista ettei valmentaja ole aina pätevä, mutta ei nyt jaksaisi videopelissä vaivata päätään ja arvuutella, onko joku oikeasti pätevä vai kusetetaanko minua. Kun tosiaan mennään ihan niiden tietojen varassa, mitä ominaisuuksissa lukee jne.
Oikeassa elämässä pystyt sentään jotenkin tietämään, että kannattaako palkata Jukka Jalonen vai Heikki Leime.

Tähänkin päivään asti, on minulla toimivin pakkipari ollut sellainen jolla oli "kemiat" -3. Pelin logiikan mukaan senhän pitäisi olla ihan tuhoontuomittu ja ripulia, mutta ei ollut mitään ongelmaa heillä, päinvastoin. Myös ylivoimakentällinen on ollut jopa -5, mutta hyvällä prosentilla heittivät lättyä pussiin.

Voisi joskus kokeilla testimielessä pelata kausi täysin ilman valmentajia ja kemiat pakkasella.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Alko taas EASHL 6vs6 hammasta kolottaa. Onko jollain käyttöä hyökkääjälle? Pelaan mitä paikkaa hyökkäyksessä vaan, mutta leftillä. Mieluiten sentteri, mutta laidallakin välillä kiva höntsäillä, kun ei tarvitse stressata aloituksista. Pelaillu vähän kaikkea EASHL, HUT ja VS ihan hyvällä menestyksellä. Mulla ei ole vaatimuksia mistään vakiopelipaikasta eikä edes väliä, että pelaako jengi ECL:ää tms. Oikeastaan ainoa mitä toivoisin, että olisi iältään kokeneempaa veteraania pelailemassa pääasiassa. +30. Itse kun jo 40 paremmalle puolelle ennättänyt. Toisena ehtona olisi ehkä se, että jengillä on veska.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Alko taas EASHL 6vs6 hammasta kolottaa. Onko jollain käyttöä hyökkääjälle? Pelaan mitä paikkaa hyökkäyksessä vaan, mutta leftillä. Mieluiten sentteri, mutta laidallakin välillä kiva höntsäillä, kun ei tarvitse stressata aloituksista. Pelaillu vähän kaikkea EASHL, HUT ja VS ihan hyvällä menestyksellä. Mulla ei ole vaatimuksia mistään vakiopelipaikasta eikä edes väliä, että pelaako jengi ECL:ää tms. Oikeastaan ainoa mitä toivoisin, että olisi iältään kokeneempaa veteraania pelailemassa pääasiassa. +30. Itse kun jo 40 paremmalle puolelle ennättänyt. Toisena ehtona olisi ehkä se, että jengillä on veska.

Meillä on pelaaja joka yleensä pelaa maalissa kun saadaan kuusi ihmispelaajaa eli tuo ehto täyttyy. Silloin voisit meillä pelata OL kun itse pelaan VL ja sentteri jo löytyy - toki siihenkin pääsee koska tämä sentteri osaa pelata myös OL. Myöskin pelaaja löytyy joka pelaa OP ja tarvittaessa OL. Itsekin vasemman laidan lisäksi voin tarvittaessa pakkina pelata. Ikäehto myös ainakin minun osaltani täyttyy. Itse olen 43 ja kohta noin puolentoista kuukauden päästä 44. Muutkin ovat ihan aikuisikäisiä ja myös aikuismaisesti käyttäytyviä. En tosin osaa varmuudella kuin yhdestä sanoa että ikää löytyy 35 mutta muutkin lienevät siinä kolmenkympin kieppeillä. Jos tuo ei haittaa että aivan varmasti tuo ehto ei täyty niin tervetuloa.

Meininki ei ole vakavaa mutta emme pelleile kuitenkaan. Hyvällä meiningillä pelataan pääosin iltaisin näihin aikoihin. Emme ole mikään ECL-tason porukka koska suurimmalla osalla ei ole vuosien kokemusta EASHL:ä. Ainakin itse pelasin sitä ensimmäistä kertaa NHL20:a ihan aktiivisemmin - sitä ennen kokeilin NHL19:a muutamia pelejä pipolätkää. Kuitenkin osaamme jotakin ainakin ja peli on ihan kelvollista joskin vielä kokemuksen puutteesta johtuen välillä hapuilevaa. Kokeneempi konkari olisi erittäin tervetullut jos on pitkäjänteisyyttä ainakin siten ettei heti lähde pois jos tulee tappioita tai kuviot eivät toimi kunnolla. Vasta hiljattain on vakiintunut tietty 4-5 pelaajan ydinporukka. Stunteilla ollaan tarvittaessa täytetty kuudes paikka ja joskus pelataan neljällä mutta ei kolmella.

Mikäli tunnumme sopivalta porukalta sinulle niin tervetuloa!! Ehdotan että laitat mieluiten kaveripyynnön suoraan minulle JakePlay77-nimiselle käyttäjälle koska en täällä aina käy kirjautuneena. Mainitse viestissä kaveripyynnössä että olet tätä kautta niin tiedän mistä on kyse. Enempää en tällä erää osaa kertoa mutta tervetuloa katsomaan millaista meininkimme on sinun mielestäsi.

Niin ja alustana on PS4. Ja joukkueen nimi on Legendary Winners HC. En muista varmuudella voiko suoraan liittymispyyntöä laittaa mutta kaveripyynnön kun laitat niin voin liittää sinut meille ryhmään (ja joukkueeseen) jossa sovitaan pelikerroista ja myös pääsee partyyn pelien aikana. Kuulokkeet olisi hyvä olla mutta ilmankin pärjää varsinkin jos liittyy tuohon partyyn niin kuulee muut. Yhdellä pelaajistamme ei ole käytössä kuulokkeita mutta liittyy aina tuohon partyyn. Melko mahtipontinen nimi joukkueellamme joka pelaa 9-10.divarin välimaastossa (korkeimmillaan taisimme olla kutosessa yhdessä vaiheessa tai ainakin selvästi ylempänä). :)
 
Viimeksi muokattu:

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
NHL 21 Be a pro:

- Pitääkö tuon hemmetin äijän (James Cybulski) pälättää koko ajan valikossa ollessa?
- AHL:ään et voi tippua
- Vilttiketjuun voit joutua, mutta siellä olo tarkoittaa että joka toisen ottelun pelaat ja joka toisen olet viltissä, vaikka tekisit 10 maalia peliin niin silti mennään takaisin vilttiin, niin kauaksi aikaa että ketjupisteet riittävät 4 kenttään.
- Jos olet joukkueesi kapteeni ja sinut treidataan toiseen tiimiin niin saat automaattisesti kapteenin aseman heti uudessa joukkueessa.
- Koutsi mainitsee että et ole vielä tehnyt uran avauspistettäsi, joten tästä johtuen käskee tehdä seuraavassa pelissä 3 pistettä.
- Teet 2 pistettä ottelun alussa, jotka ovat urasi ensimmäiset pisteet, mutta kolmannessa erässä et saa yhtään vaihtoa, josta syystä haaste epäonnistuu ja tästähän saat haukut koutsilta.

Aina joskus tekisi mieli pelata Be a pro:ta ja vielä kun siihen tähän peliin oli ns. "panostettu". Harmi homma että jos haluat kyseisestä pelimuodosta nauttia, niin se täytyy tehdä jossain toisessa pelissä ja aina tuntuu vähän oudolta vaihtaa vanhempaan änäriin, kun sen uusimman pitäisi olla oletusarvoisesti paras, mutta mitä vielä.
Ainoat parannukset ovat aloitus euroopassa ja pieni osa haastatteluista ja cutsceneistä. Miksei EA voi oikeasti miettiä näitä asioita loppuun, kun nämäkin ovat ongelmia jotka olisi helposti korjattavissa ilman isompaa panosta, mutta ei niin ei.
 
Viimeksi muokattu:

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
NHL 21 Be a pro:

- Pitääkö tuon hemmetin äijän (James Cybulski) pälättää koko ajan valikossa ollessa?
- AHL:ään et voi tippua
- Vilttiketjuun voit joutua, mutta siellä olo tarkoittaa että joka toisen ottelun pelaat ja joka toisen olet viltissä, vaikka tekisit 10 maalia peliin niin silti mennään takaisin vilttiin, niin kauaksi aikaa että ketjupisteet riittävät 4 kenttään.
- Jos olet joukkueesi kapteeni ja sinut treidataan toiseen tiimiin niin saat automaattisesti kapteenin aseman heti uudessa joukkueessa.
- Koutsi mainitsee että et ole vielä tehnyt uran avauspistettäsi, joten tästä johtuen käskee tehdä seuraavassa pelissä 3 pistettä.
- Teet 2 pistettä ottelun alussa, jotka ovat urasi ensimmäiset pisteet, mutta kolmannessa erässä et saa yhtään vaihtoa, josta syystä haaste epäonnistuu ja tästähän saat haukut koutsilta.

Aina joskus tekisi mieli pelata Be a pro:ta ja vielä kun siihen tähän peliin oli ns. "panostettu". Harmi homma että jos haluat kyseisestä pelimuodosta nauttia, niin se täytyy tehdä jossain toisessa pelissä ja aina tuntuu vähän oudolta vaihtaa vanhempaan änäriin, kun sen uusimman pitäisi olla oletusarvoisesti paras, mutta mitä vielä.
Ainoat parannukset ovat aloitus euroopassa ja pieni osa haastatteluista ja cutsceneistä. Miksei EA voi oikeasti miettiä näitä asioita loppuun, kun nämäkin ovat ongelmia jotka olisi helposti korjattavissa ilman isompaa panosta, mutta ei niin ei.

Tälläisien asioiden takia tekisi ihan hyvää, jos EA:lle tulisi kilpailija. Tai sitten rohkeasti pidempi julkaisuväli pelille, esim. Kahden vuoden välein.

EA:lla on nyt ollut yli 10 vuotta aikaa kehittää toimiva Be A Pro ja joka vuosi se on jollain tavalla ollut todella heikko ilmestys. Ei vaan voi ymmärtää. Tässä alkaa jo jännittämään, että ehdinkö elinaikanani todistamaan toimivaa Be A Prota. En oikeastaan näkisi, että tämän vuoden versio olisi aiheuttanut "wow fiilistä" edes 10 vuotta sitten, vaikka nyt olikin "uudistettu".

On vähän harmi, että tämänkin version parasta antia on jälleen Eashl. Ei sinäänsä mitään vikaa, koska viihdyttävää tuo on, mutta on se vähän harmi, että moti menee muuhun pelaamiseen lähes heti. Ja harmikseni pitää sanoa, että eashl:ssä on huonoenteisesti alkanut tulemaan vastustajia, jotka pelaavat "hut lätkää" eli ajankulutusta ja muuta hauskaa.
Myös näitä jotka trollaavat koko pelin ajan on lisääntynyt, satunnaisessa/dropissa siis nämä trollit. En ymmärrä kenellä on niin hemmetin tylsä elämä, että tulee johonkin eashl:ään pelleilemään ja kirjoittelemaan "ootko hei vähän paska xD". Tosin kerran jotkut jonnet olivat vissiin oikeasti tosissaan noissa viesteissä ja halusivat sitten 1vs1 onlinessä näyttää, että kuka on kuka. Peli päättyi minun voittoon ekassa erässä 5-0. Eli kyllä siellä oikeasti voi olla joku oman elämänsä Mario Lemieux, vaikka oikeasti on itse vähän heikompi lenkki. Ei se tosin muuta mitään eashl:n suhteen, että onko trolli vai oikeasti sysi paska.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Annoin nyt vielä kerran mahdollisuuden NHL 21 Be a prolle ja se riitti. Pudotuspelien ratkaisuotteluun hattrick ja oma joukkue jatkoon. Valmentajalta kuitenkin haukut, koska "olin antanut vastustajan paineistaa". Miksei muuten loukkaantumisen kestoa voida enää ilmoittaa niin kuin ennen? Pitää vain simuloida eteenpäin ilman mitään ilmoitusta parantumisesta ja olla vain hereillä jos oma pelaaja onkin yhtäkkiä pelikunnossa. Muiden joukkueiden ketjuja ei vieläkään pysty katsomaan.
Kapteeni statuskin tulee ilmeisesti automaattisesti ensimmäisen vuoden jälkeen mikäli pelaat edes vähän sinnepäin. Ihan sama missä pelaat, niin kyllä nyt Crosbylta tai Ovielta otetaan C rinnasta noin vain.
Edellisissä änäreissähän pystyi tippumaan jopa takaisin junnuliigaan AHL:n sijaan, mikäli ikää oli tarpeeksi vähän ja olit siellä edellisen kauden pelannut. Eihän sellaista ominaisuutta voisi enää pelissä pitää, koska täytyy saada Twitch striimaajille kunnon kontenttia sillä että varataan ykkösenä joko Rangersiin tai Los Angelesiin ja päästään heti mättämään maaleja ja kirkumaan tuhansien katsojien edessä kuin apina, kunnes parin jakson jälkeen siirrytään striimaamaan muita pelejä, kun ei ole enää mitään annettavaa.
Eihän nyt sellainen käy päinsä että joku PewDiePie on striimaamassa änäriä 500k katsojan edessä ja varauksen jälkeen tulee ilmoitus, että sinut lähetetään vuodeksi takaisin OHL:ään Brandon Wheat Kingsiin.


Pitäkää tunkkinne. Katsotaan sitten joskus tulevaisuudessa uudestaan, kun osaatte asiat tehdä oikein.
Nyt NHL 18 asentumassa takaisin ja katson mitä siitä tulee. Jos pelaaminen tuntuu hauskemmalta kuin tässä uusimmassa versiossa niin voisi mennä vaikka sillä seuraavaan änäriin asti. Varjopuolena toki jos joutuu kavereita vastaan pelaamaan uusinta änäriä niin voi pieni totuttelu olla sitten edessä ja pieni etumatka siinä tulee varmaan annettua, kun ei ole tuntumaa.
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sen verran täytyy pelintekijöille antaa armoa vaikka tää kirjaimellisesti samaa paskaa onkin vuodesta toiseen ni uppoaa tää bugietukulmat oikeassakin elämässä.



Sitähän on usein yritetty valittajille muistuttaa, että jos päästät hyvän pelaajan laukomaan hyvän laukauksen hyvästä paikasta, niin kyllä se vaan aika usein tuppaa maaliin menemään - oikeassakin elämässä. 1vs1 matseissa on vaikeahko niitä estää, kun pitää pelata AI-pelaajien kanssa, mutta EASHL:ssä hyvin puolustavaa joukkuetta vastaan niitä "bugirannareita" pääsee laukomaan todella harvoin ja pelit yleensä ratkeavat ihan erilaisiin maaleihin.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuo Be a Pro on kyllä ihan vasemmalla jalalla tehty. Yksi isoin puute on se että siinä on vain yksi polku. Ja tämän takia siellä on sitten monta muutakin ongelmaa. Koko peli oikeastaan keskittyy rakentamaan VÄLITÖNTÄ supertähteä eikä esim. late bloomer ole mahdollinen. Suurimman "nautinnon" pelistä saa tekemällä ja rakentamalle taustalle oman tarinan.

Aloitettiin kaverin kanssa yhteinen BAP. Loimme islantilaisen pelaajan (jota ei edes suoraan pelistä löydy...). Teimme hänestä 2-way sentterin jonka idoli on Sasha Barkov. Ensimmäiseksi seuraksi valikoitui Aalborg Pirates jossa pari kautta sitten pelasi puoliksi islantilainen pelaaja joka toimi linkkinä junnuakatemiaan. CHL- pleijareista ekasta parista kuoroon 0+0 tehoilla -1 tehosarakkeella. Draftissa #160 pickillä Ducksiin. Pre-Season nelosen laidassa (pari peliä nelosen keskellä) ja oliko 7 peliin 0+2 -2. Peliaikaa sellainen 6min/peli.

Itse pelit ovat nautinnollisia koska pelaamme Superstar vaikeustasolla ja modatuilla Slidereillä. Pelit ovat haastavia eikä mitään saa ilmaiseksi. Kaikki onnistumiset tuntuvat onnistumisilta mikä ruokkii mielenkiintoa.

No kausi alkaa ja koutsi laittaa 3.laitaan. Millä perusteilla? Noh siinä sitten grindataan ja pelataan/pyritään tunnollisesti. Alku on tahmea niin joukkueella kuin pelaajalla itsellään 10 pelin jälkeen 0+4 ja kammottava -7. No sitten iskee pienet hot streakit ja 34 pelin jälkeen tehot on 1+16 ja -1. Tässä välissä kuitenkin yhtäkkiä laitetaan ykkösyyveeseen vaikka peliaika huitoo siellä 9min/peli. Nyt juuri tuli myös nosto 2.kenttään joka tosin on hieman enemmän perusteltu.

Kuitenkin tosiaan kun katsotaan lähtöasetelmia. #160 pickki. Ei juurikaan tehoilua, bottom-6, peliaika siellä 6-10min/peli. Puheissa niin medialta kuin valmentajilta odotukset on jossain supertähden luokkaa. Peleissäkin aina valmentaja haluaa meidän olevan difference maker ja heittävän pari kaappia...

Nuo gradet on myös turhia kun ne eivät peilaa mihinkään. Gradet ovat tavoitteissa ja b+ luokkaa niin rapaa tulee. Paljon siis PALJON on EA:lla parannettavaa. Toki tarvitsisivat sen kilpailijan. Mietein että eikö joku voisi PES:in tavoin tehdä vaan hyvää peliä nönnöö rostereilla ja laittaa rosterit avoimeksi jotta yhteisö voisi muokata ne aidoiksi? Kiertää siis lisenssin.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
EA päätti sitten oikein patentoida tämän kultaisen järjestelmänsä. Ei siis varmaan ole hetkeen tulossa muutosta EA apuihin.


 
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pelaan ensimmäistä kautta Be a Prossa New York Rangersin joukkueessa laitahyökkääjänä tähtipelaaja (toiseksi vaikein) tasolla. Onko normaalia, että tehopisteitä olen saanut 25 ensimmäiseen peliin 92? Maaleja 20 ja syöttöjä 72. Puolustan hieman laiskasti ja pyydän usein kiekkoa boteilta.
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, Cogliano, RD
Onko normaalia, että tehopisteitä olen saanut 25 ensimmäiseen peliin 92? Maaleja 20 ja syöttöjä 72. Puolustan hieman laiskasti ja pyydän usein kiekkoa boteilta.
On normaalia. Syöttöpisteitä saa suorista hyökkäyksestä pirun helposti supertähti tasollakin. Huomannut EASHL peleissäkin, jos vastustajalla on bottipakki, niin samalla kaavalla suorasta hyökkäyksestä saa kiekon aina omille.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Kyllähän noita pisteitää ropisee väkisilläkin. Itse pelaan maksimikokoisella kovanaamapakilla kovimmalla vaikeustasolla mutta niin sitä vaan keikutaan Art Ross-kisassa mukana vaikka olen tietoisesti koittanut välttää niitä kaikista helpoimpia pinnoja eli täyttä hökää vastustajan alueelle ja sitä poikittaissyöttöä mistä Panarin lasauttaa 110% varmuudella aina sisään. Vastavuoroisesti välillä tuntuu että muiden joukkuetovereiden suhteen peli pistää välillä tarkoituksella hanat kiinni, ja joukkueen maalinteko tapahtuu vain ja ainoastaan silloin kun olet itse kentällä. Mielellään olisi vaan "osa joukkuetta" eikä aina niin että voittaminen on suoraan verrannollista siihen miten itse pelaat. Sitten taas omista virheistä rokotetaan lähes poikkeuksetta, jos lähet hönöilemään liian syvälle ja vastustaja saa 2 vs 1-hyökkäykseen, niin sekin on melkein aina varma maali. Oma molari ottaa oikein tarkoituksella sellaisen puolentoista metrin spurtin pois maalilta ettei varmasti ehdi reagoimaan kunnolla vastustajan poikkari+onetimer-komboon. Huvittava näky etenkin hidastuksissa.

Be a prossa ärsyttää myös ihan perkeleesti se että et pääse vilkuilemaan liigan muita tapahtumia samaan tapaan kuin vaikkapa gm-modessa. Oma bravuurini on ajella täysin mottipäisesti vastustajan tähtiä pois peleistä puhtaasti loukkaannuttamistarkoituksessa, ja kun moinen pommi osuu kunnolla ja Crosby viedään pois askista, olisi kiva nähdä jälkeenpäin että kuinka isoa damagea saikaan aikaiseksi. Mutta eihän sitä mistään näe. Myös kaikki treidit menevät täysin ohi, kun uutiset vain vilahtavat pikaisesti ruudun alareunassa, etkä esimerkiksi näe mistään että minkälaisia diilejä oma jengisi on tehnyt, ennenkuin näet yllättäen uusia kavereita jäällä.
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Eilen tuli onlinessa sellainen huumorivihellys tuomarilta etten ole koskaan aikaisemmin nähnyt.
Riistin vastustajalta kiekon hyökkäysalueella noin metrin ennen siniviivaa ja ajattelin että turha koittaa noin pienessä tilassa kääntyä koska paitsioahan siitä tulisi ja painoin suoraan keskialueelle niin tuomari viheltää mulle paitsion kun tulen viivan yli. EA sports it's on the game...
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Eilen tuli onlinessa sellainen huumorivihellys tuomarilta etten ole koskaan aikaisemmin nähnyt.
Riistin vastustajalta kiekon hyökkäysalueella noin metrin ennen siniviivaa ja ajattelin että turha koittaa noin pienessä tilassa kääntyä koska paitsioahan siitä tulisi ja painoin suoraan keskialueelle niin tuomari viheltää mulle paitsion kun tulen viivan yli. EA sports it's on the game...

Olikohan mulla tämä sama tuomari eilisessä matsissa? Vihelsi nimittäin täysin aiheetta pelin poikki. Purin alivoimalla kiekon pleksien kautta toiseen päätyyn, mutta tuomari ilmeisesti tulkitsi kiekon menneen katsomoon, vaikka todellisuudessa kiekko oli kokoajan nätisti kaukalon sisäpuolella. Ihme puusilmiä.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämän peli tulkinta maalivahdin häirinnästä on ihan käsittämätön. Mikäli pelaaja ottaa maalivahdin manuaaliohjaukseen ja hyppää jalkoihisi läpiajossa kolmen metrin tiikeriloikalla ja kiekko jostain syystä kimpoilee niin, että menee maaliin tai saat sen silti mukaan, mutta siinä otat osumaa veskariin, niin todella usein maali hylätään.
 

Randalf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slava Ukraini
Tämän peli tulkinta maalivahdin häirinnästä on ihan käsittämätön. Mikäli pelaaja ottaa maalivahdin manuaaliohjaukseen ja hyppää jalkoihisi läpiajossa kolmen metrin tiikeriloikalla ja kiekko jostain syystä kimpoilee niin, että menee maaliin tai saat sen silti mukaan, mutta siinä otat osumaa veskariin, niin todella usein maali hylätään.


Tämä on muistaakseni ollut ns. tyyppivika jo pitkään. Oliko NHL 15, jossa maalivahdin häirinnäksi riitti - vähän kärjistäen - kahden metrin päähän veskarista tuleminen.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Itselläni ainakin nämä hylyt osuvat kohdalle just silloin kun pelaajat menevät tervassa, omien äo laskenut nolliin ja vihu johtaa 3-0 laukauksien ollessa 4-25. Sitten saat vihdoinkin sen ansaitun maalin, niin eiköhän se hylätä, vaikka maalivahtiin ei edes koskettu. Joskus parhaimmillaan hylätty kolme maalia, joista kaksi jatkoilla. Enpä voittanut, vaikka sokeakin näki, että ihan lainmukaisia maaleja kaikki oli.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tämä on muistaakseni ollut ns. tyyppivika jo pitkään. Oliko NHL 15, jossa maalivahdin häirinnäksi riitti - vähän kärjistäen - kahden metrin päähän veskarista tuleminen.
Mulla on NHL19-pelissä tullut maalivahdin häirinnästä maalin hylkäyksiä sellaisesta kun veskari venyttää poikittaisliikettä ja jalka menee maalivahdin alueen ulkopuolelle ja osuu ulkopuolella osuvaan pelaajaan, ja nimenomaan siten että veskari hakee sen kontaktin. Mutta kontakti veskariin joten hylsyhän se.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Mistähän johtuu, että eashl:ssä pelin loppupuolella (about 3.erä) kuvakulma alkaa seuraamaan kiekkoa tai jättää minut pelitapahtumien ulkopuolelle? Alkaa olla pikkuisen ärsyttävää, kun yhtäkkiä ei kuvakulma olekkaan ihan ok.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mistähän johtuu, että eashl:ssä pelin loppupuolella (about 3.erä) kuvakulma alkaa seuraamaan kiekkoa tai jättää minut pelitapahtumien ulkopuolelle? Alkaa olla pikkuisen ärsyttävää, kun yhtäkkiä ei kuvakulma olekkaan ihan ok.
Tuota voi vaihtaa lennosta, kun painaa sitä ohjaimen "kosketustasoa". Siitä painamalla kamera vaihtuu seuraamaan kiekkoa tai pelaajaa.
 
Tuottaa 1v1 peleissä todella paljon hankaluuksia jos vastustaja pelaa aivan täydellä karvauksella. Millä asetuksilla edes onnistuu lähteä omasta päästä salamana ylös etten ehdi ees 1-3-1 passiivisella puolustamaan kun polkee jo laidasta läpi? Toki selvästi heikommat one timerin hakijat jotka pelaakin tolla yleensä kääntyy minulle kun laitan kaiken muun minimille paitsi 3 korkealle kun omista lähtee, noin pääsee korkean karvauksen alta. Tällä hetkellä pelaan

1-2-2 passiivinen
1-3-1
trap 4/6 tai 6/6 riippuen onko oman maalin takana pyörijä tjsp
offensive pressure - aggressive
defensive pressure - protect net
defensive strategy - collapsing

Tällä tavalla pääsen nopeasti vastaan mutta myös puolustus toimii yllättävänkin kovia ukkoja vastaan välillä, oon ottanu hienoja päänahkoja yli 700 rank pelaajista (itse 600 molemmin puolin pyörin). Ja näillä asetuksilla harvemmin kaveri pääsee yksin läpi tai polkemaan laidasta 2-1 hyökkäykseen. Heittäkää tipsejä omista strategioistanne, mitä kokeilisi? Vähä maalisia pelejä on tällä hetkellä.
 

Bökki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät
Onhan tää rivalsin taitotaso-divarisysteemi täys vitun vitsi! Ei se oo mitään samatasoisia pelaajia, jos sieltä puskee pelkkiä yli 90ovr kortteja vastaan, vai oonko mä maailman paras n. 85 korteilla pelaava?

E: Monellako tokan erän viimeset 7min on se mikä kääntää teidän kahden maalin johdon vastustajan maalin johdoksi? Mulla nyt viimeiset 5 takana niin.
 

Steeger#23

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kovalchuk, Zinovyev, Morozov, Zherdev & Versteeg
Onhan tää rivalsin taitotaso-divarisysteemi täys vitun vitsi! Ei se oo mitään samatasoisia pelaajia, jos sieltä puskee pelkkiä yli 90ovr kortteja vastaan, vai oonko mä maailman paras n. 85 korteilla pelaava?

E: Monellako tokan erän viimeset 7min on se mikä kääntää teidän kahden maalin johdon vastustajan maalin johdoksi? Mulla nyt viimeiset 5 takana niin.

Hyvin luultavasti olet ainoa alle 90 ovr korteilla pelaava. Pikaisesti marketissa kävin kattomassa ni tommosta +90 korttia saa 10k kolikosta eteenpäin.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Änärin Deluxe edition näköjään nyt Ps storessa 26e. Josko tuon nyt sitten ostaisi pois kuleksimasta ja vetelisi Liigakautta, be a prota ja änäriseuralla gm modea. Onlinepaskaa ei jaksa millään
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös