NHL 2003 / NHL 2K3 / FaceOff 2003

  • 21 658
  • 214

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Viestin lähetti Alex


Kukahan tätäkin on muka ihmetellyt. 2002:ssa sai vetää 1000 kertaa metrin päästä maalia one-timerin 170km/h niin ehkä yksi meni sisään. Parannusta tähän on uudessa versiossa, mutta edelleen maalivahdit ottaa aivan älyttömiä koppeja metrin päästä ammutuista one-timereista.

Nyt kun takana on jo päälle 40 ottelua ja kikat on taas keksitty, on pelistä mennyt maku aika pahasti.
Kymmenessä viimeisessä pelissä olen tehnyt 79 maalia.
[spoilerintapainen]

Hetken aikaa kulmapeliä ja odottelua että ukko pääsee vapaaksi takatolpalle. Syöttö sinne ja valot vilkkuu.
Ylivoimaisesti helpoin tapa tehdä maali NHL2003:ssa


[/spoilerintapainen]
 

KIME 44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Barca, ManUtd
Pelaattekohan te joille kaikki on liian helppoa vähän liian helpoilla asetuksilla. Kyllä pelistä saa aivan tarpeeksi vaikean kun muuttelee vähän asetuksia. Kyllähän minäkin äsken löin Rangersilla Saarelaiset 16-3 mutta ei tartte enää pelata liian helpoilla asetuksilla. Niitä voi vaikeuttaa sitä mukaa mitä tasaisemmiksi pelit menevät niin eiköhän peli ala taas maistua.
Läpiajoista tolla uudella kikkanapilla saa parhaiten maaleja ja one timerit uppoaa kaikkein parhaiten ja useimmin. Pleikkarilla helpoiten saa one timer maalin kun syöttää takatolpalta poikittain vähän taaksepäin niin kyllä uppoaa.
 

ipanmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canadiens
Viestin lähetti Alex


Kukahan tätäkin on muka ihmetellyt. 2002:ssa sai vetää 1000 kertaa metrin päästä maalia one-timerin 170km/h niin ehkä yksi meni sisään. Parannusta tähän on uudessa versiossa, mutta edelleen maalivahdit ottaa aivan älyttömiä koppeja metrin päästä ammutuista one-timereista.

Ei ainakaan minun pelatessani ota. Varsinkin 2-1 vastaan tilanteissa jos pelaajien kätisyydet vielä osuvat kohdalleen niin maali on melko varma.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Tuo kätisyyshomma on hyvin korjattu nyt. 2002:ssa ja aiemmissa vasemmalla ollut rightin pelaaja veti aina hirvittävän rystylämärin suoraan syötöstä. Typerän näköistä, onneksi ei enää.

Tietääkö kukaan mitä tuo sim difficulty:n muuttaminen runkosarjan tahkoamisessa oikein tarkoittaa? Ei se ainakaan vastustajista yhtään vaikeampia tee. 2002:ssa sillä näytti olevan vaikutusta lähinnä vain muiden pelaajien tehoihin, Jagrit ja Sakicit alkoivat mättää pinnoja 200 pisteen kausitahtiin, kun muutin normal--->hard.
 

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Simuloinnin tason muuttaminen vaikuttaa vain tietokoneen omiin peleihin kaudella. Sim Dif=paljon maaleja muissa kuin omissa peleissä kaudella ja Sim easy taas päinvastoin.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Viestin lähetti KIME 44
Pelaattekohan te joille kaikki on liian helppoa vähän liian helpoilla asetuksilla. Kyllä pelistä saa aivan tarpeeksi vaikean kun muuttelee vähän asetuksia.
Eipä noita koko ajan jaksaisi olla muuttamassa.

Ainoa mikä ehkä vois auttaa olisi se, että laittaisi syöttötarkkuuden täysin nollille. Ja sehän olisi vasta juhlaa, kun syöttönappia painaessa syöttö lähtisi ihan mihin suuntaan tahansa.
Ei myöskään ole mieltä tehdä niin, että pistää koneen ukoille nopeutta enemmän (teholisäystä).

Vähän turhan helposti uppoaa maaleja tässä uusimassa painoksessa, se on mielipiteeni.
 

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kaikille joille peli on liian helppo suosittelen lisäämään tietokoneelle pari pykälää lisää teholisäystä, sillä tietokone ei juurikaan käytä kiihdytysnappia ja näin ollen oma luistelunopeus on jatkuvasti nopeampi kuin tietokoneella. Kun laittaa pari pykälää lisää tietokoneelle, niin luistelunopeudet ovat suurinpiirtein samat. Myös molarin teholisäystä kannattaa säätää, jos maaleja menee liian helposti.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Alex
Kaikille joille peli on liian helppo suosittelen lisäämään tietokoneelle pari pykälää lisää teholisäystä, sillä tietokone ei juurikaan käytä kiihdytysnappia ja näin ollen oma luistelunopeus on jatkuvasti nopeampi kuin tietokoneella. Kun laittaa pari pykälää lisää tietokoneelle, niin luistelunopeudet ovat suurinpiirtein samat. Myös molarin teholisäystä kannattaa säätää, jos maaleja menee liian helposti.

Ja, mistähän tällainen tehonlisäys-tsydeemi löytyy NHL2003 pc-versiosta?

Mä en löydä kuin tekoälyasetukset, mutta ne vaikuttavat pelkästään omiin pelaajiin - auttakaa, olen pulassa!
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Viestin lähetti t4


Ja, mistähän tällainen tehonlisäys-tsydeemi löytyy NHL2003 pc-versiosta?

Mä en löydä kuin tekoälyasetukset, mutta ne vaikuttavat pelkästään omiin pelaajiin - auttakaa, olen pulassa!

PS2-versiosta tuo löytyy nimellä tasoitus. Se on samassa ruudussa, jossa taktiikat yms. asetetaan ennen peliä.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No, onkos porukka laittanut peliin jo omat biisinsä? Ensin pidin koko hommaa vaan turhana kikkailuna, mutta kyllä nyt pelistä löytyi aivan uusi ulottuvuus.

Nyt tekee maaleja ihan pelkästään halusta kuulla hyvää musaa:)
 

ipanmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canadiens
Loukkaantumiset

Yksi asia mikä minua on uudessa NHL:ssä rupenut kyrsimään on suuret loukkaantumisten määrät. Pelaan Montrealilla kautta ja 13 peliä on pelattuna ja Perreault, Audette, Petrov ja Hainsey kaikki pitkällä sairaslomalla, vaikka loukkaantumiset on säädetty vähimmälle mitä saa. Ei kuitenkaan viitsisi niitä kokonaankaan pois ottaa.

Toinen ärsyttävä juttu on 5 minuuttisten määrä. Tuntuu että joka pelissä arvotaan jostain taklauksesta pelirangaistus.

Kokonaisuudessaan kuitenkin parempi peli kuin edeltäjänsä.
 

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Re: Loukkaantumiset

Viestin lähetti ipanmies
Yksi asia mikä minua on uudessa NHL:ssä rupenut kyrsimään on suuret loukkaantumisten määrät. Pelaan Montrealilla kautta ja 13 peliä on pelattuna ja Perreault, Audette, Petrov ja Hainsey kaikki pitkällä sairaslomalla, vaikka loukkaantumiset on säädetty vähimmälle mitä saa. Ei kuitenkaan viitsisi niitä kokonaankaan pois ottaa.

Toinen ärsyttävä juttu on 5 minuuttisten määrä. Tuntuu että joka pelissä arvotaan jostain taklauksesta pelirangaistus.

Mua häiritsee kanssa sama asia. Se siitä seuraa kun kaikki rangaistukset arvotaan aivan kuin loukkaantumisetkin ihan kuten kaikissa NHL:issä tähän asti. Päähän kohdistuneesta taklauksesta äijältä hajoo polvi ja rangaistus tulee kampituksesta jne.
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Auttakaa!

Mistä voisi johtua, että NHL2003 (aito kokoversio) kaatuilee jatkuvasti ennen kuin ehtii edes aloittaa pelaamisen...? Kone haivaitsee virheen DXTRANS.dll-tiedostossa ja NHL2003 suljetaan. Käyttiksenä löytyy ikuisesti temppuileva Windows ME.
 
Viimeksi muokattu:

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Re: Auttakaa!

Viestin lähetti Jude
Kone haivaitsee virheen DXTRANS.dll-tiedostossa ja NHL2003 suljetaan. Käyttiksenä löytyy ikuisesti temppuileva Windows ME.

Haiskahtaa vahvasti DirectX-ongelmalta, kannattaa koittaa NHL-pelin rompulta asentaa DX uudestaan (löytyy cd:n DirectX-alihakemistosta, siellä on joku exe mikä pitää käynnistää, oisko ollu dxsetup.exe tjsp).

Tuo kyseinen tiedosto liittyy tietääkseni jotenkin myös Internet Exploreriin ja pelihän vaatii IE 6.0:n?
 

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Loukkaantumiset

Viestin lähetti Jake78


Mua häiritsee kanssa sama asia. Se siitä seuraa kun kaikki rangaistukset arvotaan aivan kuin loukkaantumisetkin ihan kuten kaikissa NHL:issä tähän asti. Päähän kohdistuneesta taklauksesta äijältä hajoo polvi ja rangaistus tulee kampituksesta jne.

Täällä kanssa. Olen pari kertaa revennyt kun itse pakitan oman siniviivan kohdalla ja vedän hirveän poikittaisen päin naamaa, ja jos jäähy tulee, syynä on koukkaaminen! :D

Noh, vaikka pikkuvikoja löytyy aika runsaasti, ei peliä voi jättää pelaamatta kun on niin kiekkohullu...
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Re: Loukkaantumiset

Viestin lähetti ipanmies
Yksi asia mikä minua on uudessa NHL:ssä rupenut kyrsimään on suuret loukkaantumisten määrät. Pelaan Montrealilla kautta ja 13 peliä on pelattuna ja Perreault, Audette, Petrov ja Hainsey kaikki pitkällä sairaslomalla, vaikka loukkaantumiset on säädetty vähimmälle mitä saa. Ei kuitenkaan viitsisi niitä kokonaankaan pois ottaa.

Itse hoidan tän ongelman siten, että editorilla pudottelen pitkäaikaisloukkaantuneet pois kokoonpanosta pudottamalla overall-arvoa tarpeeksi. Loukkaantumiset eivät siis ole pelissä ollenkaan päällä. Koska pelaan runkosarjaa reaaliajassa, niin loukaantumistilanteista on suht hyvin selvillä. En mitään yhden pelin puuttumisia viitsi tehdä, mutta nämä Yzermanin, Prongerin, Pecan, Allisonin, Samsonovin, Stuartin jne. puuttumiset kyllä. Tällä tavalla saan pelattua entistä realistisemman kauden, kun ketään tärkeitä pelaajia ei puutu yhdeltäkään joukkueelta, ellei ne puutu oikeasti.
 

Hammasharja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea, Jokerit, JYP
Peliseuraa?

Itse olen tykästynyt NHL 2003 -pc-peliin ja haluaisinkin löytää internetin välityksellä peliseuraa kyseessä olevaan peliin. Olen huomannut, että yhteydet Yhdysvaltain ja Suomen välillä pätkivät usein.

Toisin sanoen, jos haluat peliseuraa, niin lähetäpä yksityisviesti minulle, niin voidaan sitten sopia IP:eiden kautta pelaamisesta.
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
SEGA NHL 2K3

Nyt se sitten on ilmestynyt Jenkeissä. Ja arvostelujen mukaan näyttää erittäin lupaavalta. Onko kenelläkään edelleenkään mitään hajua mahdollisesta Euroopan julkaisusta. Tuo on aivan pakko saada. Pitääkö nyt tilata uus PS2 kone jenkeistä pelin kera vai mitä pitää tehdä. Vittu näitä maakuntakoodijärjestelmiä. Perkele!
 

ipanmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canadiens
Re: Re: Loukkaantumiset

Viestin lähetti Henkka
Itse hoidan tän ongelman siten, että editorilla pudottelen pitkäaikaisloukkaantuneet pois kokoonpanosta pudottamalla overall-arvoa tarpeeksi. Loukkaantumiset eivät siis ole pelissä ollenkaan päällä. Koska pelaan runkosarjaa reaaliajassa, niin loukaantumistilanteista on suht hyvin selvillä. En mitään yhden pelin puuttumisia viitsi tehdä, mutta nämä Yzermanin, Prongerin, Pecan, Allisonin, Samsonovin, Stuartin jne. puuttumiset kyllä. Tällä tavalla saan pelattua entistä realistisemman kauden, kun ketään tärkeitä pelaajia ei puutu yhdeltäkään joukkueelta, ellei ne puutu oikeasti.

Hyvinhän se homma hoituu PC:llä pelatessa, mutta Xboxilla toi kokoonpanojen kanssa sähläily on hieman vaikeampaa. Itsekin oli PC-pelaaja pari viime vuotta, mutta mylly ajoi ajan ohitse niin täytyi ostaa boxi.

Loukkaantumisia tulee aivan liikaa ja aina ne tulevat nimenomaan minun joukkueelleni eikä koskaan vastustajalle. Olen nyt pelannut noin 15 ottelua ja loukkaantuneena on 6 joukkeen runkopelaajaa.
 

KIME 44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Barca, ManUtd
Nostetaas vähän tätäkin ketjua ylös.
Eli kysymys kuuluu, onko teillä muilla vaikeuksia pitää konetta vastaan pelatessa joku tietty ketju nollilla vastustajan puolelta.
Mulle tuottaa nimittäin vähän vaikeuksia Calgaryn hyökkäys vitja Drury- Conroy- Iginla. Ne mättää vähintään 3 byyrii joka kerta ku pelaan Flamesia vastaan. Entä millä ketjulla on helpoin tehdä maaleja. Mä kokeilin pingviineillä sellasta jossa vasemmalla on Kovalev, keskellä Straka ja oikealla Lemieux. Mariolla kun tulee oikeaa laitaa ylös ja syöttää takaviistoon niin maali napsahtaa todella usein Kovalevin tai Strakan toimesta.
 

greatLeo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Spurs
Alkaa kyllästyttää

On tuota Änäri 2k3:a tullut tahkottua yksi medium-pitkä kausi (n. 60 matsia), ja pleijareitten eka kierros päälle.
Vaikeusaste on vaikein mahdollinen, kaikki muut säädöt on kokolailla defaultissa. Joukkueena fantasydraftattu ja säädelty St. Louis, overallisa 89. Eli ei pitäisi olla liian helppoa.

No, eka pleijarikierros päättyi St. Louisini 4-1 voittoon Edmontonista (overall 83). Häviöottelun pelatessani olin lievässä nousuhumalassa. Mutta, tässä on ratkaisumatsin tilastoja hieman:

St. Louis - Edmonton
maalit 12-3
laukaukset 34-17
taklaukset 37-7
aloitukset 34-12
syötöt: 120/131=91% - 75/88=85%
aika hyökkäysalueella: 18:07 - 4:53

Lähes kaikki maalit tulevat samalla kuviolla: takakulmalta suoraan syötöstä. Myös läpiajoista verkko heiluu usein.

Ei tuon ylivoimaisuuden takia oikein enää huvita pelata edes pleijareita loppuun.

Muutenkin peli on melko tasapaksu ja ne pikku virheet sun muut alkavat nyppiä enemmän ajan myötä. Sama peli uusissa kuorissa. Toki NHL-sarja on tuonut mukanaan paljon hyvää, mutta nyt ei hirveästi jaksa kiinnostaa.
 

Pinturicchio

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Juventus, Jokipojat
takatolpalta maali...

Joo olen huomannut tuon saman homman kuin "the great leo", elikkä pelissä saa tehtyä valitettavan helposti maalin seuraavasti:

... kun saat kiekon hyökkäyspäässä kulmassa, niin lähdet luistelemaan päätyviivan suuntaisesti kohti maalia, ja sopivalla kohdalla annat passin kohti toista takakulmaa...siellä on aina äijä...joka yleensä tekee aina maalin tai sitten maalivahti tekee jonkun aivan uskomattoman torjunnan...

olen yrittänyt etsiä patchia, joka korjaisi tuon homman esim. siten että vastustajan pakki joko katkoisi syötön tai sitoisi miehen, mutta ei ole vielä löytynyt...

alussa peliä oli kiva pelata, kun voittoja ja tappioita tuli tasa tahtiin, mutta kun tuon kikan oppi, niin ei sitä malta olla käyttämättä ja nyt on sitten hävinnyt into koko peliin...
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Onkos kellään samaa ongelmaa PC -versiossa kuin minulla? Aina silloin tällöin pelissä on aivan järkyttävää nykimistä. Ei sellaista, että tehot eivät riitä (1,53ghz / 512 mb muistia) vaan sellaista, että animaatio pätkii ja pelaajat "loikkivat" eteenpäin. Detaljien muuttaminen ei vaikuta millään tavalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös