Viestin lähetti Saipafan
Fiksi, voin sanoa,että ...
PS2:sta oli vissiin kyse.
Viestin lähetti fiksi
Tässä muutamia huomioita 30 minuutin kokeilun jälkeen:
- Valikot ovat melko sekavat 2002:een verrattuna.
- Käyttöliittymä muutenkin jotenkin tahmea ja sekava aikaisempiin verrattuna.
- Grafiikka mennyt ehdottomasti huonompaan suuntaan, katsomot näkyvät välillä pelkkänä harmaana laattana.
- Peli jumittaa 2-3 sekuntia esim. maalien jälkeen ladatessaan levyltä tuuletuksia/yleisön kuvia.
- Harhautukset eivät oikein auenneet, CPU niitä kyllä teki muutaman kerran läpiajosta. Maalivahdit heittävät poikittaisliikkeessä kyljelleen eivätkä ota kiekkoa haltuun metrin säteellä, kuten aikaisemmin. Tuo on mielestäni ainoita parannuksia.
- Maalin jälkeen tuli pari kertaa "Aki Berg 2 min" -teksti. Samoin ajaessani vastustajan maalille näytettiin sen perään animaatio, jossa oma veskarini keräili itseään jäistä.
Mielestäni kaikki PS-versiot NHL:stä ovat parantuneet vuosi vuodelta, mutta tällä kertaa otetaan reippaasti takapakkia.
Reilu kymmenen vuotta on tämän sarjan pelejä tullut tahkottua ja nyt on jo neljä peliä takana uusinta painosta. Hieman odottavalla kannalla olin, koska mitä ennaakkoon olin lukenut ei paljoa lupaillut.
Valikot ja käyttöliittymä eivät ainakaan minun mielestäni olleet mitenkään sekavia. Grafiikka ei ainakaan minun mielestäni ole hirveän paljoa muuttunut suuntaan eikä toiseen, ehkä hieman enemmän animaatioita ukoilla ja sulavampaa liikettä.
Vai että jumittaa 2-3sek maalin jälkeen. Onkohan sulla koneessa vikaa? Pieni latausnykäisy siinä kohdin ainakin kotijoukkueen maalatesa tulee, muuten en ole huomannut mitään erikoisen pitkiä latauksia.
Harhautukse alkavat pikkuhiljaa aukeamaan ja niillä on jo tullut tehtyä pari mukavaa maaliakin.
Ainoa häiritsevä on todellakin tuo maalivahdin yliajo, jota näytetään ruuhkatilanteiden jälkeen ja yleensä se on vaan väärästä päästä. Siitä iso miinus.
Kaiken kaikkiaan positiivinen yllätys!
Maalivahdilla uusia liikeitä ja teleporttia ei enää ole sen kummemin maalivahdilla kuin pelaajillakaan! Ensimmäisen pelin hävisin 2-0 ja molemmat maalit olivat poikkeuksellisia edellisvuosien peleihin verrattuna: maalivahti jäihin ja nosto ylös. Toinen hirvittävässä ruuhkatilanteessa längistä sisään lirunut kiekko.
Itse tein jo yhden sellaisen maalin, jossa yritin syöttää maalin takaa maalin edessä olevalle äijälleni, mutta kiekko muuttikin suuntaa maalivahdin luistimesta ja meni maaliin.
Ohjaamalla ei enää saa tehtyä läheskään niin helposti maalia kuin ennen.
Puolustusalueelta ja muutenkaan ei voi enää vetää sellaista "täysillä läpi kaiken" -kiekkoa, vaan puolustusalueelta voi purkaa pienellä lörpyllä keskialueelle ilman sen kummempaa näppäinyhdistelmää.
Ja muutama one-timerkin on uponnut niin itsellä kuin koneella. Muutama maali on mennyt "ennennäkemättömästi" maalivahdin kainalosta.
Myöskään aivan päätön koukkuminen monen metrin päästä ei enää onnistu.
Itse odottelin valtavaa arcade-pläjäystä ennakoiden mukaan, mutta kuten jo sanoin, yllätyin positiivisesti. Kaiken lisäksi nuo muutamat arcade-ominaisuudet saa pois päältä.
Kyllä tämä näin alkuun ainakin vaikuttaa todella hyvältä peliltä. Palataan asiaan kun on enemmän pelejä takana. (mainittakoon, että NHL2002:sta pelasin 27 peliä, joista 16 viimeistä voitin ja sitten loppui innostus. Nyt saldo on 2 voittoa ja 2 häviötä)
Vielä noista fiksin mainitsemista latausajoista: jos sinulla todellakin kestää noin kauan kuin sanot, niin vikaa voi olla myäs koneesasi. Tai ilmeisesti sen "ajureissa". Itselläni oli joskus lainassa WRC ja siinä yhden erikoiskokeen lataaminen kesti noin 10 minuuttia, kun sama levy toisessa koneessa toimi täysin normaalisti.